Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Nano ritsen inwrijven met kaarsvet?  (gelezen 1232 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mpostma

  • Gast
Nano ritsen inwrijven met kaarsvet?
« Gepost op: augustus 11, 2023, 01:59:21 pm »

Wij zijn de gelukkige eigenaren van en Holtkamper Nano geworden en het eerste opzetten was een feestje! Maar bij het inpakken viel het me op hoe zwaar het dichtritsen van de wagenbak gaat. Ik moest echt veel kracht zetten. Het Bisonyl en de ritsen zitten er dan ook bijzonder strak op. Ik kan me voorstellen dat zoveel krachtzetten op vrij korte termijn een te zware aanslag op de rits gaat worden. Zou het zin hebben om de rits met kaarsvet te behandelen? Ik twijfel daarover, omdat dat natuurlijk weer vuil vasthoud. Iemand suggesties?
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Nano ritsen inwrijven met kaarsvet?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 11, 2023, 02:34:07 pm »

Altijd wegblijven met vet van je tentdoek!

Wat ik lees is extra aandacht besteden aan hoe je de Nano inpakt zodat er vrije ruimte is om te ritsen

Hopelijk kunnen Nano eigenaren je verdere tips geven…
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Nano ritsen inwrijven met kaarsvet?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 11, 2023, 02:47:54 pm »

Op YouTube de Nano opzetinstructie van Holtkamper

https://youtu.be/fb4KeBndTFQ

Gelogd

mpostma

  • Gast
Re: Nano ritsen inwrijven met kaarsvet?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 11, 2023, 08:34:57 pm »

Ja het filmpje heb ik vele malen gezien. Allereerst, ik vind het een superding! (Die vouwwagen...). Maar juist die instructie zit vol tegenstrijdigheden.... "We leveren standaard de slickranden erbij"... niet dus!!!! Kosten € 220 (!!!) per onderdeel! (dat wil zeggen € 220 bij de zijluifels, € 220 bij de voorwand en dan moet de kant onder het uitgeklapte deel nog!!!!! ESVO, ik kom er aan, dan ben ik rondom voor ongeveer € 200 klaar, in plaats van € 660 + ...!
Dan de volgende Quote:
"Je kunt je bed alvast opmaken"... Waarschijnlijk zit daar het probleem. We hebben de slaapzakken al op het bed liggen... Nu is er voldoende ruimte onder het bed, dus zullen ze daar wel verdwijnen, maar zeg dat dan niet!
Het zijn pracht vouwwagens en we zijn heel erg blij dat we ons er een kunnen veroorloven. Maar de Holtkamper prijzen zijn buiten elke proportie en dan blijkt dat de informatie ook nog rammelt. Als je een Rolls Royce verkoopt, zorg dan ook voor Rolls Royce informatie en ondersteuning... Maar ja, het is wat de gek er voor geeft,... Wij gaan veel plezier beleven met de Nano, maar zullen ieder ander waarschuwen om heel heel goed na te denken of je het er wel voor over hebt.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Nano ritsen inwrijven met kaarsvet?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 11, 2023, 09:28:31 pm »

Ik zou met betrekking tot die strakke rits even contact opnemen met Holtkamper. Eens kijken wat hun gedachte erover is.
En ja, Holtkampers zijn duur. En helaas ook niet perfect. Dat zijn dure auto’s vaak ook niet. Zo kan mijn pa nog een boekje open doen over een nieuwe Land Rover die hij ooit kocht. Die is bij het aflopen van de garantie gelijk ingeruild.
Gelogd

OBB

  • Klap Heer
  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Nano 2022. Voorheen Flyer expedition en Kyte XL
Re: Nano ritsen inwrijven met kaarsvet?
« Reactie #5 Gepost op: september 23, 2023, 01:57:10 pm »

Elastieken even losmaken van de bak dat scheelt
Gelogd

carvers

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 222
  • Merk Vouwwagen: Rettenmaier Strada Gordigear Taiga 2018
Re: Nano ritsen inwrijven met kaarsvet?
« Reactie #6 Gepost op: oktober 05, 2023, 07:33:19 pm »

Mogelijk zit je hoes te strak en anders even speciaal droog siliconenspray gebruiken.

Deze gebruiken wij al jaren, kun je er zo opspuiten zonder sporen op je doek:



https://kampeeroase.nl/product/123-sekalube-rits-spray/
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal