Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Arizona AS 2011  (gelezen 5544 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

The Foxes

  • Gast
Arizona AS 2011
« Gepost op: maart 29, 2011, 11:05:09 am »

Gisteren onze nieuwe Jamet Arizona AS 2011 opgehaald! Nu heb ik twee vragen.
De aanristsbare bankkussens lagen er los in. Deze vastgeritst. Nu wilde ik de vouwwagen weer dichtklappen, lukt het niet omdat de bedden
niet goed willen zakken. Moeten de bankkussens er altijd af voordat je hem inklapt of zat het doek misschien niet netjes plat?
Voor de zekerheid ze maar even weer los gemaakt.
Er zit ook 1 ondertent bij. Dit is een tent van het merk Eurotrail. Wordt deze standaard geleverd?
Was hier verbaasd over, want zo'n ondertent kost 29,90 euro, terwijl als ik een ondertent bij jamet koopt, kost deze 139 euro  :?

The Foxes
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Arizona AS 2011
« Reactie #1 Gepost op: maart 29, 2011, 12:00:47 pm »

Veel plezier met jullie vouwwagen. Dat van die ondertent is wel vreemd idd, of dit standaard is durf ik niet te zeggen.
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Arizona AS 2011
« Reactie #2 Gepost op: maart 29, 2011, 12:16:10 pm »

Ja, je bankkussens moeten los zijn bij het inklappen. Tenminste dit was ook het geval bij onze Jamet Louissiana (was wel een oud model). Wij hebben nooit een orginele ondertent gehad dus ook ik weet dit niet  :**.
« Laatst bewerkt op: maart 29, 2011, 04:18:00 pm door Lien »
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Arizona AS 2011
« Reactie #3 Gepost op: maart 29, 2011, 01:27:43 pm »

Op de standaard bijgeleverde ondertent bij onze Jametic 2010 staat niet eens een merknaam. Misschien  pakken ze wat voorhanden of het goedkoopst is.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

The Foxes

  • Gast
Re:Arizona AS 2011
« Reactie #4 Gepost op: maart 29, 2011, 04:13:15 pm »

Ik heb de dealer ook eens even gebeld. Deze zegt: "als er maar een ondertent bij zit die past".
Schijnbaar kan de dealer zelf bepalen welke ondertent erbij komt. Op zich is dat ook niet erg, maar
dan moet die van Jamet wel héél bijzonder zijn voor dat geld.
De kussens moeten inderdaad losgeritst worden.
Vandaag alles weer ingepakt. Was wel even puzzelen. We hadden een Louisiana van 16 jaar oud.
En er zijn toch wat afmetingen veranderd. Maar het is gelukt. En wat een weer!!!
Iedereen bedankt voor de reacties.

The Foxes
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re:Arizona AS 2011
« Reactie #5 Gepost op: maart 29, 2011, 05:05:18 pm »

Ik vind de reactie van de dealer niet zo netjes. Het is niet zo billijk dat je zo veel meer betaald. Een extra opslag oké, maar 3x de normale waarde. Ik vind dat ze je informatie hebben achter gehouden tijdens de verkoop. Had je dit geweten dan had je een andere keuze kunnen maken. Het voelt als opzettelijke nalatigheid.
Gelogd

The Foxes

  • Gast
Re:Arizona AS 2011
« Reactie #6 Gepost op: maart 29, 2011, 07:36:13 pm »

@Qwaqa

Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Deze nieuwe Jamet wordt verkocht inclusief 1 ondertent (actiepakket van dealer(s)). Dus verwachtte ik dat je een
jamet vouwwagen koopt met een jamet ondertent. Want ze hebben ze ook los te koop.
Andere kant van het verhaal is dat ik nu weet dat er ook ondertenten van 29,90 euro zijn ipv 139 euro. Dus mocht deze bevallen dan koop ik er
misschien nog één bij J...., oh nee, bij de dealer voor 29,90 euro.

The Foxes
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re:Arizona AS 2011
« Reactie #7 Gepost op: maart 29, 2011, 09:01:59 pm »

Ik denk dat je me verkeerd begrijpt.
Inderdaad, zo begreep ik het niet. Toch was het wel fraai geweest als de dealer had aangegeven wat het pakket had ingehouden.

Maar nu het belangrijkste: héél veel plezier gewenst met jullie aankoop!
« Laatst bewerkt op: maart 29, 2011, 09:03:59 pm door Qwaqa »
Gelogd

MichaelD

  • Gast
Re:Arizona AS 2011
« Reactie #8 Gepost op: april 02, 2011, 10:15:02 pm »

Hallo,

wat betreft de bankkussens, die horen er inderdaad af en tussen de bankjes worden meegenomen. Dat hebben we ook een weekend gedaan, maar we vinden het gemak belangrijker dan 30 cm extra bedbreedte, dus ze liggen nu op de vliering :) Soms kan versimpelen heel makkelijk zijn.

Wij hebben een Louisiana, maar ik neem aan dat hetzelfde geldt voor de Arizona.

Groetjes,
Michael
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Arizona AS 2011
« Reactie #9 Gepost op: april 03, 2011, 07:29:01 am »

Hallo,
wat betreft de bankkussens, die horen er inderdaad af en tussen de bankjes worden meegenomen. Dat hebben we ook een weekend gedaan, maar we vinden het gemak belangrijker dan 30 cm extra bedbreedte, dus ze liggen nu op de vliering :) Soms kan versimpelen heel makkelijk zijn.
Wij hebben een Louisiana, maar ik neem aan dat hetzelfde geldt voor de Arizona.
Groetjes, Michael
Bij onze Jametic kunnen ze blijven liggen. Maar we vinden die kussens lastig, vallen van de bankdeksels als je die opent. Dus ook gekozen voor het gemak en liggen op zolder. Alleen het kleintje voorin blijft liggen. Misschien zijn ze vast te zetten met klittenband, maar daar broed ik nog even over door.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Arizona AS 2011
« Reactie #10 Gepost op: april 03, 2011, 09:18:12 pm »

Wij hadden de plastic flappen van de binnentent rondom met drukkers vastgezet op de bank. Op de hoeken hadden we de plastic flappen ingeknipt tot het stiksel van het binnententdoek. Als je dan de klep opendeed ging de flap gewoon mee en kon er niets afvallen. Door het oogje van de klep had ik een touwtje met daaraan een haakje die je kon vastdrukken aan de tentstok. Zodat de klep open bleef staan en ik hem niet hoefde vast te houden als ik iets moest pakken.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Arizona AS 2011
« Reactie #11 Gepost op: april 03, 2011, 09:42:14 pm »

dat met die drukkers is briljant gevonden. Ik zat aan zelfklevend klittenband te denken. Ga ik mee aan de slag binnenkort. Want het ergerde me altijd mateloos als zo'n kussen weer in het gras naast de vw viel. Wilde eigenlijk ook in de klepdeksels nog een extra gat boren met een open dop er in om voorin ook het deksel te kunnen openen. Nu zit er alleen achterin een gat om het te openen. De getoonde haakjes zijn ook handig, gebruiken wij als kledinghangers. Heb er een paar extra gehaald bij de Jamet dealer. Elders kennen ze die haken niet. Heb wel vergelijkbare gezien, maar niet voor 25 mm stokken.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Arizona AS 2011
« Reactie #12 Gepost op: april 03, 2011, 10:07:13 pm »

Ik zat aan zelfklevend klittenband te denken.
Dit was ook onze eerste poging. Maar tijdens een warme dag werd de lijm zacht en hierdoor ging het klittenband van zijn plek en plakte de lijm overal aan vast. Vandaar de drukkers. 
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:Arizona AS 2011
« Reactie #13 Gepost op: april 03, 2011, 10:13:58 pm »

In aanvulling op wat Lien schreef hadden wij ook het opbergvak aan het eind van de wagenbak weggehaald. Hierdoor ontstond links en rechts een opening naar de lange opbergruimte. Hierop heb ik plankjes gemaakt. Op deze manier had ik een grotere vloeroppervlakte om kratjes e.d. neer te zetten. Die klep die op de vloer scharniert vond ik onhandig. En die opbergruimte vond ik niet veel voorstellen.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Arizona AS 2011
« Reactie #14 Gepost op: april 04, 2011, 07:18:47 am »

In aanvulling op wat Lien schreef hadden wij ook het opbergvak aan het eind van de wagenbak weggehaald. Hierdoor ontstond links en rechts een opening naar de lange opbergruimte. Hierop heb ik plankjes gemaakt. Op deze manier had ik een grotere vloeroppervlakte om kratjes e.d. neer te zetten. Die klep die op de vloer scharniert vond ik onhandig. En die opbergruimte vond ik niet veel voorstellen.
Ik ga niet te veel ingrijpende dingen wijzigen. Niet dat ik het niet kan of durf, maar meer voor eventuele inruil later. Het vak overdwars voor vind ik ook niet geweldig,maarheb er dekens in liggen en de luifel. Wellicht nog wel een optie  om de klap rechtop vast te zetten en een scharnierend deksel te maken. Dan is de ruimte al handiger.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal