Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: NL Friesland: Oudemirdum Boscamping de Waps  (gelezen 1968 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.577
NL Friesland: Oudemirdum Boscamping de Waps
« Gepost op: oktober 01, 2016, 12:00:58 am »

Door onvoorziene omstandigheden konden we niet naar de Bourgogne, dus òp naar zuid-west Friesland. Mooi gelegen camping, ruime plaatsen en een bijzonder vriendelijke eigenaar. Voldoende en schone voorzieningen. Alhoewel, een ouwe baas betrapt die zijn chemisch toilet na het legen op de afwasplek stond te reinigen. Die heb ik uiteraard aangesproken op zijn smerige gedrag, deed ie maar een keer per jaar zei hij, de smeerpijp.....Gemeld bij de eigenaar die hem verder onderhanden genomen heeft. Zo ga je wel nadenken over wat er buiten het zicht op zo'n afwasplek afspeelt, daarna hebben we tijdens de afwas niets meer op het blad gezet maar aan elkaar doorgegeven en in een schoon krat geplaatst.

Verder:
Betaalbaar, plek naar keuze, geen animatie, geen patat of drankjes buiten het hoogseizoen. Wel kleine voorzieningen in het dorp zelf en aardige uitbaters. Stille en rustige camping en aardedonker. Voor kinderen een kleine speeltuin, dat is het wel zo'n beetje.

Tip: stukje rijden maar Franeker is de moeite, vooral de stadsherberg, heerlijke lunches voor een euro of zes. En uiteraard het Eise Eisinga museum.

Voordat ik het vergeet, perfecte gratis en codevrije wifi!
« Laatst bewerkt op: oktober 01, 2016, 12:03:09 am door Jon »
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.577
Re: NL Friesland: Oudemirdum Boscamping de Waps
« Reactie #1 Gepost op: oktober 03, 2016, 05:53:51 pm »

Update in cijfers na een week

Vriendelijkheid personeel: 7
Sanitair: 8 wel wat gedateerd maar schoon
Schoonheid camping: 7 enkele mollenklemmen gesignaleerd en dat hoort op een camping als deze niet(heb ik dan ook gesaboteerd)
Animatie: buiten het seizoen nvt
Voorzieningen: idem
Eetgelegenheid: idem

Wat betreft het laatste: in Oudemirdum hotel-restaurant Boschlust 5 minuten lopen, erg goede en betaalbare keuken.

Weinig tot geen plekken in het open veld, je staat altijd onder de bomen, de tent vol met alles wat daaruit valt, maar in de zomer natuurlijk wel lekker.

Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: NL Friesland: Oudemirdum Boscamping de Waps
« Reactie #2 Gepost op: oktober 04, 2016, 06:57:22 pm »

Dank je wel Jon voor de mooie uitgebreide recensie én cijferlijst. Ik heb de camping op onze recensie-kaart voor campings in Nederland gezet.

De Waps lijkt me een heerlijke camping dus ik heb hem opgeslagen in mijn eigen lijstje.
« Laatst bewerkt op: oktober 04, 2016, 07:29:36 pm door KenJo »
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal