Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: NL: Gelderland: Hoenderloo: Camping 't Schinkel  (gelezen 8031 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wies

  • Gast
NL: Gelderland: Hoenderloo: Camping 't Schinkel
« Gepost op: mei 11, 2010, 11:45:20 am »

Een echte aanrader met kinderen tot 10 jaar!

In de zomer van 2009 zijn we geweest op deze Ardoercamping (campingorganisatie).
Het is een heel leuk familiebedrijf. De eigenaar is zowel gastheer, bakker, schoonmaker als koning. Het is geen mega grote camping, met leuke veldjes. Elk veldje is gesitueerd rondom een speeltoestel. De indeling is op de leeftijd van de kinderen. Er is een buitenzwembad en een speelkelder en speelzolder.

Er is leuke animatie, allemaal heel klein en gemoedelijk. Dit wordt verzorgt door oa de dochter. Er zijn diverse leeftijdsgroepen en korte activiteitjes. Aangezien het nogal eens regende hebben de kinderen wat activiteiten mee gedaan. iets wat we eigenlijk nog nooit gedaan hadden, maar het is prima bevallen.
Er zijn vaak een toneelstukjes en 's avonds leest de koning voor uit een prentenboek voor de jongsten.
Maar wat wij het allerleukste  8) vonden van de camping waren de activiteiten van Doedas (door de zoon verzorgt), allemaal gericht op de natuur en de Veluwe. Zo ben ik met de oudste op zoek gegaan naar everzwijnen op de Veluwe. We hebben kriebeldiertjes gezocht en meegedaan met een bijenactiviteit. Dat was echt super. "s avonds waren er "nacht'wandelingen op de veluwe voor de ouders, maar die zaten helaas allemaal al vol. Maar zoals ik hoorden was dat ook erg leuk en gezellig.

Wij gaan graag steeds naar een andere camping en zullen hier dus niet terug gaan. Maar als het aan de kinderen lag, gingen we morgen weer terug.
Ik hoop dat we ooit weer zo'n leuke camping tegen komen, afgelopen zomer is dat niet gelukt.

Een echte aanrader dus  :#

Toevoeging website door moderator: http://www.ardoer.com/nl/camping/schinkel
« Laatst bewerkt op: november 05, 2010, 02:22:48 pm door Klavertjes »
Gelogd

The_Trip

  • Gast
Re:NL: Gelderland: Hoenderloo: Camping 't Schinkel
« Reactie #1 Gepost op: juni 14, 2011, 08:39:29 pm »

Zojuist 5 daagjes geboekt voor in Augustus, onze 1e vouwwagen vakantie :K.
Zodra wij er geweest zijn zal ik een update geven op bovenstaande review.
Gelogd

Boompje

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 184
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Kytetje, Boompje maar liever geen beestjes
Re:NL: Gelderland: Hoenderloo: Camping 't Schinkel
« Reactie #2 Gepost op: juni 14, 2011, 10:45:47 pm »

Wij zijn er in 2008 geweest en zo te lezen was er in 2009 nog niet veel veranderd (behalve misschien de rit 's avonds op het terreinwagentje ?). Als er niets is veranderd in de afgelopen jaren dan sluit ik me helemaal aan bij de recensie. Een hele leuke kleinschalige camping voor kinderen tot 10 jaar. Het was in ieder geval voor ons de eerste keer dat we onze kinderen (toen 8 en 5) alleen over de camping durfden te laten gaan. Ook onze kinderen hebben trouwens nog de beste herinneringen aan de Doedas activiteiten. 's Avonds in het bos is op die leeftijd ook wel erg spannend...
Gelogd
Quitters never win, winners never quit

The_Trip

  • Gast
Re:NL: Gelderland: Hoenderloo: Camping 't Schinkel
« Reactie #3 Gepost op: augustus 11, 2011, 10:04:27 pm »

Zoals beloofd mijn recentie, aangezien we afgelopen week zijn geweest.
Sinds de 1e recentie lijkt er weinig veranderd qua aanpak van deze camping, want het was echt een goede camping.

Sanitair een dikke voldoende, was erg schoon.
Medewerkers waren ook allemaal even enthousiast en behulpzaam.
Tevens zeer ruime plekken, dus kon de scheerlijntjes mooi breed uit zetten :)
Plekken zijn voorzien van electra, water, CAI en afvoer, dus lekker handig.
Alleen is Het Drakennest (ondergrondse speelruimte), toch wel wat muf en stoffig. Kan me voorstellen dat de kids jeuk krijgen als ze daar een tijdje rond spelen.
De speelzolder daarintegen kon lekker doorluchten.

Naast een gewoon zwembad hebben ze ook een erg leuk kinderbadje met een glijbaantje en wat speeldingetjes, alleen zat er best veel berken-afval in het water (van die kleine blaadjes/zaadjes). Nu was het ook te koud om te zwemmen, dus zullen ze wel niet dagelijk het bad schoon houden.

Kortom: Erg mooie camping, sfeervol en netjes.
Gelogd

erik hendriks

  • Gast
Re:NL: Gelderland: Hoenderloo: Camping 't Schinkel
« Reactie #4 Gepost op: augustus 12, 2011, 03:11:07 pm »

grappig..... op deze camping heb ik als kind nog een zomervakantie door gebracht.
ruim 20 jaar geleden :#

het is dat ik het veel te dicht bij vind (kwartiertje rijden), anders zou ik het wel een bezoek waard vinden.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: NL: Gelderland: Hoenderloo: Camping 't Schinkel
« Reactie #5 Gepost op: mei 30, 2012, 05:17:29 pm »

Ik wilde net een recentie over deze camping gaan schrijven maar ik zag dat ie er al was.

Wij zijn van 4 mei tot en met 11 mei 2012 op deze camping geweest en helaas troffen wij daar wat anders als hierboven omschreven....

De eigenaar waarover hierboven zo vol lof gesproken word heeft nadat zijn vrouw is overleden de camping laten versloffen.(deze info heb ik van vaste gasten) Sinds april 2012 is de camping overgenomen door de eigenaar van camping de Pampel even verderop.

Dat er sprake is van achterstallig onderhoud is helaas nog erg goed te zien. Alles is erg verveloos en 1 heel sanitairgebouw was gesloten wegens reparaties. Het zwembad was leeg en moest nog volledig gerenoveerd worden.

Onze kinderen hadden nog mei vakantie maar dat is niet in het hele land hetzelfde met als gevolg dat het volgens de camping geen hoogseizoen meer was en er dus ook echt niets meer open was...geen knutselclub, geen receptie, geen snackbar, geen speelzolder en geen bar/restaurant. Er was wel een stagiaire voor de recreatie maar die mocht niet met de kinderen knutselen of andere animatie verzorgen, zij moest de toiletgebouwen schoonmaken. Zij was ook de enige die dat deed...dus je wil niet weten hoe het eruit zag toen zij 3 dagen vrij was geweest.....3 dagen niet schoongemaakt gewoon he!

Het was die week niet zulk best weer dus de kinderen wilden graag in het Drakennest spelen maar dat was iedere keer dicht. Ik heb ze op een gegeven moment maar naar de beheerder gestuurd om te vragen of dat open mocht...na commentaar van andere (seizoens)gasten gaf hij daarop als reactie dat het geld kostte om daar de hele dag licht te laten branden....(wat nou kindercamping ::) ::))

Verder was dus alles dicht ook de receptie, daar hing een briefje dat hij ergens op het terrein aan het werk was en dat je hem kon bellen op zijn 06...

Verder vind ik de site nogal misleidend daarop word de camping wel heel mooi voorgespiegeld terwijl dit niet in de buurt van de huidige realitieit komt. Het Kindersanitair bijvoorbeeld ziet er erg leuk uit maar in de Apendouche heb ik me verbrand aan de mengkraan, die werd wel erg warm (het metaal van de kraan zelf) En het babybadje is erg leuk, alleen jammer dat de luieremmer ernaast niet een keer geleegd is die week, het stonk dus nogal.

Wij hebben ons die week overigens wel prima vermaakt hoor! Het is zeker een camping met enorm veel potentie maar ze zijn nog lang niet op het niveau waar ze naar horen zeggen wel geweest zijn. Helaas zijn de prijzen wel op het hoge niveau gebleven....
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re: NL: Gelderland: Hoenderloo: Camping 't Schinkel
« Reactie #6 Gepost op: mei 30, 2012, 08:04:42 pm »

Verder vind ik de site nogal misleidend daarop word de camping wel heel mooi voorgespiegeld terwijl dit niet in de buurt van de huidige realitieit komt. Het Kindersanitair bijvoorbeeld ziet er erg leuk uit maar in de Apendouche heb ik me verbrand aan de mengkraan, die werd wel erg warm (het metaal van de kraan zelf) En het babybadje is erg leuk, alleen jammer dat de luieremmer ernaast niet een keer geleegd is die week, het stonk dus nogal.

Hmmzz...
Van de site:
"We zijn weer open!
Vol trots melden we u dat camping ?t Schinkel vanaf 8 april 2012 weer open is.

De hele camping is weer tip-top in orde en wij geven u, samen met de kinderen, graag een vorstelijk welkom op het leukste ?kinderkoninkrijk? van de Veluwe."

Is dit nu een andere camping of zijn ze weg bij Ardoer? http://www.hetschinkel.nl/nl/welkom.html

http://www.zoover.nl/nederland/gelderland/hoenderloo/het-schinkel/camping Lijkt ook positief. Jammer dat het dan zo tegenviel zeg :(
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: NL: Gelderland: Hoenderloo: Camping 't Schinkel
« Reactie #7 Gepost op: mei 30, 2012, 08:25:27 pm »

Je hebt de juiste sites bekeken, het is idd geen ardoer meer. Al hingen de vlaggen er nog wel
( ietwat verweerd)

Ach we hebben ons best vermaakt, schitterende omgeving maar de camping is niet wat je verwacht als je zoover en de site bekijkt...vandaar dat ik hier toch even een stukje over geschreven heb. Een gewaarschuwd mens...
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re: NL: Gelderland: Hoenderloo: Camping 't Schinkel
« Reactie #8 Gepost op: mei 30, 2012, 08:26:58 pm »

Je hebt de juiste sites bekeken, het is idd geen ardoer meer. Al hingen de vlaggen er nog wel
( ietwat verweerd)

Ach we hebben ons best vermaakt, schitterende omgeving maar de camping is niet wat je verwacht als je zoover en de site bekijkt...vandaar dat ik hier toch even een stukje over geschreven heb. Een gewaarschuwd mens...

Bedankt hoor :)
Ik had er al naar zitten kijken voor komend jaar ;)
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: NL: Gelderland: Hoenderloo: Camping 't Schinkel
« Reactie #9 Gepost op: mei 30, 2012, 08:29:30 pm »

Ik zou gewoon naar de pampel gaan zolang deze camping nog niet op de rit is. Want dat is echt een fantastische camping.
Gelogd

wies

  • Gast
Re: NL: Gelderland: Hoenderloo: Camping 't Schinkel
« Reactie #10 Gepost op: juni 02, 2012, 08:54:33 am »

Wat jammer Sannie75. Het was echt een hele leuke camping. Jammer dat zo'n leuk familiebedrijf helemaal vervallen is.
Ik vind het erg jammer om te horen, ook omdat onze kinderen het nog vaak over die vakantie hebben.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: NL: Gelderland: Hoenderloo: Camping 't Schinkel
« Reactie #11 Gepost op: juni 02, 2012, 11:21:12 am »

Hoi Wies, je kan idd wel zien dat het anders geweest is, jammer idd maar ik denk wel dat deze camping weer top kan worden, het zal alleen wel veel werk/tijd den geld kosten voir de camping weer top is!
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal