Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: NL: Noord-Brabant: Sint Anthonis: Natuurkampeerterrein Vlagberg  (gelezen 4235 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Richard

  • Gast
NL: Noord-Brabant: Sint Anthonis: Natuurkampeerterrein Vlagberg
« Gepost op: april 01, 2012, 07:50:46 pm »

Weekendje kamperen bij staatsbosbeheer campind "De Vlagberg" Noord Brabant te Sint Anthonis.

Ergens midden maart meegedaan met een gratis inschrijving voor een weekje gratis kamperen bij De Vlagberg.
Je kon een week maximaal gratis kamperen winnen net voor hetpaasweekend.
Je kon aangeven met of zonder stroom..dus mijn keuze was zonder stroom...ten eerste lijkt me een leuke uitdaging om eens te proberen.
ten tweede je maakt waarschijnlijk meerkans om ingelood te worden (maar dit weet je natuurlijk niet zeker).

Donderdag werd ik gebeld of ik nog interesse had in een weekend kamperen...euh ja dus...bij deze geregeld meneer tot morgen....
Gauw naar huis bellen vrouwlief inlichten en de vouwwagenstalling ff opbellen dat we eraan komen....

Donderdag avond gauw de Roadmaster op halen en terplekke de bandjes nog op de juiste spanning gebracht.
Eenmaal thuis aangekomen gauw de meest esseticiele dingen ingepakt en klaar gelegd, want kamperen zonder stroom in het begin van April is toch niet zo heel warm als in de zomer...
Dus alle gas flessen ingeladen 2x de campinggaz 907 en een keer de groene fles.
De slaapzakken, kussens en de dekbedden kwamen vrijdagmorgen gelijk mee naar beneden.
Warme kleding, fleece broek en jassen in de tas met extra warme kousen  in de tas pyama´s en laarzen natuurlijk niet vergeten.
Lekkere eten op de vrijdag goulash met rijst...gauw klaar en lekker warm..yammie.
Voor de zaterdag stond er chile concarde op de planning met wraps en chippies... en we hadden nog wat eieren en hamburgertjes bij ons voor tussendoortjes.
Uiteraard onbrak het niet aan de wijn. Tot zover deze info.

Nu het kamperen.
Vrijdag om 18.00 uur in de auto op weg naar St Anthonis. 45 km dus 3 kwartiertjes rijden..
Bij aankomst werden we vriendelijk opgevangen door de boswachter-campingbeheerder Frank.
Eerst moesten we echter op de foto leuik hoor ik als schilderij....deze zijn straks te zien op faceboek van staatsbosbeheer...vanaf 11 april.
We kregen nog wat info mee en konden onze plek gaan uitzoeken...
We kozen voor een plaatsje ver weg maar toch dichtbij het sanitair gebouw...voor de liefhebbers plaatsje 21.
De plaatsen zijn groot en mooi en liggen in het bos, echter er staat geen boom in de weg of hangen er takken over je vouwwagen heen.Dus je hoeft niet bang te zijn
voor hars op je tentdoek.
Eenmaal angekomen op de plaats gauw de Roadmaster opgezet. allen de bak met luifel en zijwanden.
plastic op de grond en tenttapijt erop ...keuken op de plaats en et voila we zijn klaar, gauw de bedden opmaken ´en we kunnen gaan eten.
Om negen uur stond alles op zijn plaats , haringen in de grond,keuken gereed, kleding strategisch neergelegd gaskachel staat klaar om gebruikt te worden indien nodig.

Om negen uur sharp gaan we eten heerlijke goulash met rijst en een slokje rode wijn.
Rond de klok van 21.30 gingen we naar de vuurplaats wat er mooi en comfortable en zeer modern uitzag.
Trouwens we hadden ook een zoon meegenomen naar de camping...die zag ik zondag middag pas weer en s avonds ergens in de slaapzak.
Om het kampvuur met andere kampeerders geklets en leuke verhalen gehoord.
De meeste kampeerders daar waren er met een tentje dan carabah´s en wat kampeerauto´s, sommige waren er zelfs met de fiets en tentje...
Ook kinderen die sliepen in hun eigen tentje en die hadden ook geen stroom..dus echte ´Die Hards´
Het sanitair gebouw was ook nieuw en erg luxe niet te groot maar zeker niet te weinig.
Ook was er nog een leuke blokhut waar boekenen spelletjes  stonden die je zo kon gebruiken. en in de blokhut een kacheltje die je kon op stoken met hout, welk overal opgestapeld lag en vrij gebruik moch worden.
Het speelbos voor de jeugd is in aanleg en was nog niet op volle oorlogsterkte...maar werd al goed benut...
Rond de klok de klok van 00.00 lagen we in bed, moe maar voldaan van deze drukke werkdag...
Eenmaal in bed lag ik meteen te slapen na al die rode wijntjes bij de openvuurplaats. en werd pas de volgende morgen wakker gemaakt door de vogeltjes en de stilte van de natuur...
Ook vrouwlief en zoonlief hadden het die nacht niet koud gehad en werden smorgens lekker wakker.
Tijd voor onbijt en koffie.
De dag planning was voor de zaterdag een vogelhuisje maken, naar de schaapskooi en met de boswachter bijkletsen bij de openvuurplaats met koffie.
foto´s vertellen het verhaal...
Zaterdagavond werd het kouder als de vrijdag. Ook nu lagen we weer rond 00.00 uur in bed en de kou was duidelijk aanwezig er was zelfs nachtvorst voorspeld.
Eenmaal in bed was de spanning voor junior te veel en lag te kou/bekken in bed. Gauw zoonlief wat warmere kleding aangetrokken en probleem opgelost,binnen een kwartier sliep ie als een roosje.
Ook wij lagen lekker in onze slaapzak  met dekbed erover heen en warme slaapkleding aan. Heb geen momentje kou gehad...

Zondag morgen lekker ontbijten en het zonnetje deed zijn werk om het tentdenk in no-time droog te krijgen.
In een bekertje stond idd ijs...
na het ontbijt alles opruimen ,auto halen  inladen en dichtklappen. in 2 uurtjes relax tijd.. weer eens wat anders dan onder tijddruk op te ruimen.
Na nog ff afscheid te hebben genomen vertrokken we uiteindelijk om 13.45 thuis.
Al met al een leuke ervaring op een natuurterrein van staatsbosbeheer die we zeker eens gaan overdoen...

website: Natuurkampeerterrein Vlagberg
« Laatst bewerkt op: augustus 18, 2012, 10:27:52 am door Klavertjes »
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: Noord Brabant camping "De Vlagberg" St Anthonis
« Reactie #1 Gepost op: april 01, 2012, 08:35:19 pm »

Leuk en uitgebreid verslag en ik lees dat het een en ander wel veranderd is op de camping.
De natuur is er ook prachtig hé.

Nou ben benieuwd naar je foto's! :J
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Noord Brabant camping "De Vlagberg" St Anthonis
« Reactie #2 Gepost op: april 01, 2012, 08:43:29 pm »

foto's komen morgen...
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Noord Brabant camping "De Vlagberg" St Anthonis
« Reactie #3 Gepost op: april 01, 2012, 08:44:25 pm »

En ik ook! Klinkt goed!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Richard

  • Gast
Re: Noord Brabant camping "De Vlagberg" St Anthonis
« Reactie #4 Gepost op: april 02, 2012, 10:36:29 pm »

Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Noord Brabant camping "De Vlagberg" St Anthonis
« Reactie #5 Gepost op: april 03, 2012, 07:11:50 am »

Leuk hoor.
En mooi verslag.
Was wel fris maar gelukkig droog dat scheelt ook.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

CenC

  • Gast
Re: Noord Brabant camping "De Vlagberg" St Anthonis
« Reactie #6 Gepost op: april 03, 2012, 08:24:46 pm »

Leuke foto's, ik herken alleen het huisje op het midden van het terrein, daar lagen voorheen wat boeken e.d.
Tevens is het flink kaal geworden. Maarja dat kan ook niet anders al ze het zo flink hebben aangepakt. Mooie toiletten en e.d.
Nou wie weet, kunnen we daar nog eens gaan staan..
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Noord Brabant camping "De Vlagberg" St Anthonis
« Reactie #7 Gepost op: april 03, 2012, 08:29:32 pm »

Leuke foto's, ik herken alleen het huisje op het midden van het terrein, daar lagen voorheen wat boeken e.d.
Tevens is het flink kaal geworden. Maarja dat kan ook niet anders al ze het zo flink hebben aangepakt. Mooie toiletten en e.d.
Nou wie weet, kunnen we daar nog eens gaan staan..
De boeken liggen er nog steeds en de spelletjes ook
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Noord Brabant camping "De Vlagberg" St Anthonis
« Reactie #8 Gepost op: april 03, 2012, 10:23:09 pm »

Wauw, dit soort campings laat ons scouting hart, sneller kloppen. Ideaal, wat een ruimte en in de natuur, super voor de kids en voor ons.
Deze gaat beslist op ons lijstje van nog te bezoeken campings. Lijkt me super voor een najaars midweek of lang weekend. Voor ons nog dicht in de buurt ook, net een halfuurtje tuffen met mijn trouwe oliestoker en klapkar. Gewoon zomer stroom, heb alles nog op benzine of gas (uit de piramide tent tijd).
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal