Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
 1 
 Gepost op: mei 25, 2024, 11:36:56 pm 
Gestart door Stefan206 - Laatste bericht door sammyvannorel
Maar even serieus, ik heb het liefst ook dus die grote plek, maar waar in Italiƫ vind je die? (naast de Marken bv..) in Toscane heb ik ooit een camping gehad met amper plekken heel veel ruimte, behalve t plekje waar de vouwwagen op moest haha....

In Nederland lukt het prima, buiten het seizoen in veel landen ook, maar hoogseizoen? Verhaal over de diepe vs brede plekken komt bekend voor. die vierkante meters zeggen dus ook niet alles, maar 85 m2 kom je echt wel een eind mee. Alleen zit je waarschijnlijk of tegen de achterkant van een camper/caravan aan te kijken of tegen je eigen auto die recht voor je luifel moet staan....

Mijn oplossing: auto op een centrale parkeerplaats neerzetten: probeer ik altijd te doen en werkt perfect ook tegen kinderen die per ongeluk een kras op je auto maken

 2 
 Gepost op: mei 25, 2024, 11:23:49 pm 
Gestart door Arent - Laatste bericht door sanderv
Nee, dat is niet meer zo. Die eis is vervallen. Er zijn nog twee zaken die tellen: meer of minder dan 3,5 ton ttm en de aanhanger moet onder de maximaal te trekken massa door de auto blijven. Thats it.

 3 
 Gepost op: mei 25, 2024, 10:51:04 pm 
Gestart door Stefan206 - Laatste bericht door LarsNL
Maar even serieus, ik heb het liefst ook dus die grote plek, maar waar in Italiƫ vind je die? (naast de Marken bv..) in Toscane heb ik ooit een camping gehad met amper plekken heel veel ruimte, behalve t plekje waar de vouwwagen op moest haha....

In Nederland lukt het prima, buiten het seizoen in veel landen ook, maar hoogseizoen? Verhaal over de diepe vs brede plekken komt bekend voor. die vierkante meters zeggen dus ook niet alles, maar 85 m2 kom je echt wel een eind mee. Alleen zit je waarschijnlijk of tegen de achterkant van een camper/caravan aan te kijken of tegen je eigen auto die recht voor je luifel moet staan....

 4 
 Gepost op: mei 25, 2024, 10:24:59 pm 
Gestart door Arent - Laatste bericht door CEO
Wel of geen e rijbewijs heeft er verder niets mee te maken. Blijft toch een hardnekkig misverstand. Zonder E mag je gewoon met een 1,5 tons aanhanger rijden. Mits het ttm van de combinatie maar onder de 3,5 ton blijft. Sterker, 750kg mag je altijd mee rijden, dus er zijn b zonder e combis mogelijk van 4,2 ton. Zonder kenteken is wel altijd max 750kg voor de aanhanger.

Aanvullend: het trekkend voertuig (de auto zeg maar) moet zwaarder zijn dan de aanhanger op moment van rijden.
(Met mijn C4 van 1475KG mocht ik een tandemasser van 400KG met 1600KG laadvermogen trekken, mits de aanhanger minder dan 175KG lading in had. Met mijn huidige auto (Tesla Model 3 van 1875 kg) mag ik dat niet meer. )

 5 
 Gepost op: mei 25, 2024, 10:19:29 pm 
Gestart door Stefan206 - Laatste bericht door CEO
Riant zal het inderdaad niet zijn. Tip (ooit hier gelezen op het forum): maak met de volgende opzet een stuk touw en leg daar knopen in: Lengte zonder voortent/luifel, lengte met etc. Doe dat ook voor de breedte.

Wij hebben weleens kleiner gestaan met 2 bijzettentjes met onze CCC. Maar met wat passen en meten paste alles precies.

Ook zou je de footprint van de wagen inclusief luifel etc. en de bijzettenjes en de auto op schaal moeten tekenen. En dan maar puzzelen.

Je kunt ruimte winnen door scheerlijnen slim te zetten. Creatief denken kan helpen.

Maar: ook onze voorkeur gaat uit naar flink ruimere plekken!

 6 
 Gepost op: mei 25, 2024, 09:56:24 pm 
Gestart door robbertbbbb - Laatste bericht door leonvh
Wij zijn afgelopen dinsdag met de Campwerk van Drenthe terug naar huis gereden (300km) met flinke buien onderweg. Er is geen water in de aanhanger gekomen.

 7 
 Gepost op: mei 25, 2024, 09:24:04 pm 
Gestart door Stefan206 - Laatste bericht door Anneloes
85 m2 is krap, zeker als er ook nog een auto en een extra tent bij moet. Wij staan altijd op campings met ruime plekken, liefst iets van een veld of zo, en graag autovrij. Veel campingplaatsen zijn berekend op caravans, dus breed en niet zo diep. Voor onze Kavango hebben we juist een diepe plek nodig. We staan dus nogal eens schuin op een plek.

 8 
 Gepost op: mei 25, 2024, 09:06:32 pm 
Gestart door Arent - Laatste bericht door sammyvannorel
Op zich is het wel logisch, je moet ergens een grens trekken. Nog logischer zou het zijn dat je voor iedere >750 kg aanhanger be nodig hebt, maar besef dat dat voor heel veel mensen consequenties gaat hebben.

Tja dat heeft 130 of 100 km/h ook: logisch is soms beter heb ik geleerd op mijn werk, zeker als het om veiligheid gaat

 9 
 Gepost op: mei 25, 2024, 08:17:30 pm 
Gestart door Arent - Laatste bericht door sanderv
Op zich is het wel logisch, je moet ergens een grens trekken. Nog logischer zou het zijn dat je voor iedere >750 kg aanhanger be nodig hebt, maar besef dat dat voor heel veel mensen consequenties gaat hebben.

 10 
 Gepost op: mei 25, 2024, 07:42:01 pm 
Gestart door Arent - Laatste bericht door Vouwwagen_ABC
Jep dit klopt: dit leidt tot dusdanig rare situaties die gewoon niet uit te leggen zijn: voorbeeld Volvo v60 met d2 motor (120pk) mag de caravan van mijn ouders wel trekken met een b rijbewijs, mijn pa heeft exact dezelfde auto maar dan een d3 165pk (sterkere motor, meer remvermogen in de auto, dus veiliger zou je zeggen) maar wel 50 kilo zwaarder en daar moet je be voor hebben. Schiet mij maar lek  ::)
het slaat deels ook nergens op, want ik denk dat bv een Tesla model Y met een MTM van 2448kg en massa leeg 1884kg toch echt stabieler en veiliger rijdt met een 1500kg caravan dan mijn Peugeot 308 2.0hdi 1295kg leeg, 1970kg MTM

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal