Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Keuken Kavango  (gelezen 10574 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mlensink

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 17
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Kavango (2012)
Re: Keuken Kavango
« Reactie #15 Gepost op: juli 22, 2013, 11:22:22 pm »

Wij zijn vandaag terug gekomen van onze eerste week vakantie met de Kavango.
Het is ons super bevallen!
De loungebank, waar we bewust voor hebben gekozen, hebben we niet veel gebruikt. Komt wel door het extreem warme weer waardoor we veelal buiten zaten. Ik zie de loungebank nog steeds als uitbreiding van je leefruimte in de tent. De opbergbankjes achterin moet je gewoon vullen met spullen die je de hele vakantie nodig hebt. Dus die je er bij het opzetten meteen uithaalt (bijv. stekkerdozen, verlengsnoer, luifel).
Wij zijn met z'n drieën. Onze kleine (bijna zes mnd.) slaapt onder ons bed in de bagagebuidel. Ging perfect. Dus niet iedere keer de bank inklappen tot normaal bed.

In het middenstuk hebben we de stoelen (4x) en tafel liggen. Ook de stokken en kuipgrondzeil. Verder nog een krukje (mijn vrouw is niet zo lang) voor het dakraam.

Al met al zijn we zeer tevreden met onze keuze voor de Kavango.
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Keuken Kavango
« Reactie #16 Gepost op: juli 23, 2013, 11:07:17 am »

Wat de loungebank ben ik het met NOOBrainer eens. Het is een geweldige optie voor de vouwwagen, maar bij het inpakken van de wagen is het inderdaad minder handig.
Wat een optie zou kunnen zijn, is om de verschillende delen middels een schuifje oid vast te zetten zodat je het bed helemaal omhoog kunt klappen. Ik ga hier eens over nadenken of dat wil.

Voor de rest hebben wij juist gekozen voor de Kampala. Met de boogluifel heb je geen vervelende middenstok en vele scheerlijnen waar je 100 keer tegen aan loopt. Ook bij een regenbui kunnen wij perfect onder de enorme luifel zitten.

De kogeldruk van de Aart Kok's is standaard al vrij hoog. Wij kunnen 75kg op de kogel hebben, maar dat is en blijft even puzzelen met inpakken.
Gelogd

NOOBrainer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 81
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok kariba
Re: Keuken Kavango
« Reactie #17 Gepost op: juli 24, 2013, 01:00:53 pm »

Wat de loungebank ben ik het met NOOBrainer eens. Het is een geweldige optie voor de vouwwagen, maar bij het inpakken van de wagen is het inderdaad minder handig.
Wat een optie zou kunnen zijn, is om de verschillende delen middels een schuifje oid vast te zetten zodat je het bed helemaal omhoog kunt klappen. Ik ga hier eens over nadenken of dat wil.

Voor de rest hebben wij juist gekozen voor de Kampala. Met de boogluifel heb je geen vervelende middenstok en vele scheerlijnen waar je 100 keer tegen aan loopt. Ook bij een regenbui kunnen wij perfect onder de enorme luifel zitten.

De kogeldruk van de Aart Kok's is standaard al vrij hoog. Wij kunnen 75kg op de kogel hebben, maar dat is en blijft even puzzelen met inpakken.

2 profielen links en rechts moeten volgens mij voldoende zijn om het bed in 1 keer omhoog te klappen. Er zitten tenslotte al scharnieren aan de achterzijde van het bed... Komende vakantie tijdens het openklappen van het bed maar eens over nadenken.

Verder geen klagen over de modellen. Natuurlijk valt er altijd wat op te merken, maar daar zijn wij nederlanders voor  :)
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Keuken Kavango
« Reactie #18 Gepost op: juli 27, 2013, 12:50:42 pm »

@Schroevers:
Wij sjouwen 4 grote klapstoelen en een dubbele tafel met ons mee. Ik leg 2 stoelen voorin de bak (dus het brede deel), de andere 2 en de tafel onder het zeil van de Kavango. Dat kan makkelijk.
Maar als ik de kledingzakken bijvoorbeeld in de auto zou leggen, kunnen de 2 andere stoelen ook nog tussen de opbergbakken in de wagen. De ruimte tussen de stoelen gebruik ik trouwens altijd om vol te stoppen met slaapzakken, jassen, strandlakens, zonnescherm etc.

Net als NooBrainer heb ik nog een alluminium disselkist (geen aart kok) voor los spul dat licht van gewicht is (afwasbak, emmer, folie, touw, verlengsnoer, etc) en een buis onder de wagen voor de stokken. De buis haddeb we dit jaar voor het eerst en dat beviel bijzonder goed, dus dank aan de tipgevers!  WW

Met de kogeldruk heb ik niet zoveel problemen, ik hou 'm op de 60 kilo ongeveer. Maar ik maak ook altijd een foto serie van hoe ik ingepakt heb zodat ik de volgende keer op een zelfde manier in kan pakken. We sjouwen immer vrijwel altijd dezelfde rommel mee.

Voor Schroevers ik heb een afbeelding van de volledig bepakte wagen hier staan: http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=8270.new#new
« Laatst bewerkt op: juli 27, 2013, 01:38:55 pm door KenJo »
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Keuken Kavango
« Reactie #19 Gepost op: juli 27, 2013, 03:13:59 pm »

60 kilo kogeldruk? Vlikker je dan echt alle zware spullen achter in de vouwwagen :P  :#
Zojuist gewogen en ik zit nu op de 70 kilo. Moet de MTB nog op de vouwwagen, maar dat ga ik niet merken..
Ik durf onze compressor koelbox niet in de keuken te plaatsen, omdat deze het toegestane gewicht voor de keuken écht gaat overschrijden..
Gelogd

Schroevers

  • Gast
Keuken Kavango
« Reactie #20 Gepost op: juli 27, 2013, 05:36:00 pm »

@kenjo, even naar je link gesurft en de vouwwagen hangt inderdaad mooi achter je auto, mooie combinatie zo. Wat ik van de meesten begrijp is dat je dus je stoelen/ tafel dus ook mooi kwijt kan  onder het dekzeil. In ieder geval allen bedankt voor de terugkoppelingen, leuk om te lezen en zo wordt de keuze makkelijker. Het wordt een Kavango Game Drive met lounge bank of de Livingstone River Camp T&T. De Kavango vooral de Loungebank icm panorama dak vinden wij mooi. Een opgemaakt bed en een bank om te loungen, aangezien we veel in het voorseizoen gaan is zo'n bank wel lekker en dat icm met de grote voortent heerlijk.  Het grote pluspunt bij de Livingstone River Camp T&T vinden we de 1500 liter opslag ruimte en ook daarbij de zijwanden die open te zetten zijn en het natuurkijk de optie voor een panorama dak. We hebben nog even voordat we tot aankoop over gaan maar we zijn blij dat we ons al hier geregistreerd hebben want ondanks dat ik nog geen vouwwagen bezit heb ik hier al veel van jullie ervaringen kunnen lezen en heb ik nu al legio ideeën voor dingen die ik straks wil toevoegen. Mooi forum voor iedereen die alles wil weten van en over de vouwwagen.

Gr. Milco en Jolanda
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Keuken Kavango
« Reactie #21 Gepost op: juli 28, 2013, 05:40:49 pm »

60 kilo kogeldruk? Vlikker je dan echt alle zware spullen achter in de vouwwagen :P  :#
Zojuist gewogen en ik zit nu op de 70 kilo. Moet de MTB nog op de vouwwagen, maar dat ga ik niet merken..
Ik durf onze compressor koelbox niet in de keuken te plaatsen, omdat deze het toegestane gewicht voor de keuken écht gaat overschrijden..

Nee, absoluut niet maar ik zorg er wel voor dat de zware spullen (kleding tassen) zo dicht mogelijk bij de as komen liggen. Voorin de wagen liggen 2 stoelen, 2 stuks grondzeil, kledingkast, kussens etc. Kan wel wat foto's posten ;)
En het koelkastje volstoppen met drinken, dat scheelt onwijs! Ik neem altijd voldoende wikki-pakjes mee voor de heen én terug weg (en tussendoor krijgen ze ook nog af en toe  ::)).
Ik moet wel bekennen dat ik het eerste jaar met de Kavango ook een kogeldruk probleem had hoor! Ik heb toen nog 's ochtends vroeg een grindtegel op de wagen gelegd (en naar Frankrijk meegenomen) om het de kogeldruk te corrigeren  :#

@Schroevers: Als je jonge kinderen hebt zou ik voor de Kavango gaan, met name omdat je bij de livingstone slaapruimtes erbij moet kopen maar ook omdat het kookgedeelte op de dissel staat en je dus buiten moet koken of het keukenblok van de dissel af moet halen.
Die 130 kilo extra laadvermogen die de Livingstone biedt is absoluut mooi meegenomen, en met kinderen kan je  het nodig hebben maar dan heb je ook slaapruimte nodig dus dat wordt dan een extra tent of slaapcabine. Daar zit trouwens ook het verschil in gewicht in: de Kavango heeft twee bedden met lattenbodem en bij behorend frame, en dat weeg flink wat.

Succes met kiezen!
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

villeke

  • Gast
Keuken Kavango
« Reactie #22 Gepost op: juli 28, 2013, 05:55:30 pm »

60 kilo kogeldruk? Vlikker je dan echt alle zware spullen achter in de vouwwagen :P  :#
Zojuist gewogen en ik zit nu op de 70 kilo. Moet de MTB nog op de vouwwagen, maar dat ga ik niet merken..
Ik durf onze compressor koelbox niet in de keuken te plaatsen, omdat deze het toegestane gewicht voor de keuken écht gaat overschrijden..
Ik doe onze compressor box juist in de keuken als tegengewicht voor een betere kogeldruk. Ik zie geen andere oplossing.
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Keuken Kavango
« Reactie #23 Gepost op: juli 28, 2013, 06:25:43 pm »

Ik zit er trouwens aan te denken om een plankje te maken dat naast en aan het keukenblok opgehangen kan worden, tussen het keukenblok en het tentdoek, waarop je kleine spulletjes kwijt kan. Wij laten het keukenblok eigenlijk altijd aan de wagen zitten en met het koken is extra ruimte altijd handig. Iemand al ervaring met zo'n keukenplankje?
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Schroevers

  • Gast
Keuken Kavango
« Reactie #24 Gepost op: juli 28, 2013, 11:56:17 pm »

@kenjo,

De kinderen zijn al het huis uit en we gaan al 2 vakanties er lekker met z'n tweetjes op uit :-) De keuze  voor een vouwwagen is vooral omdat we van de grond af willen en een caravan is niet aan ons besteed. Koken doen we altijd al buiten en heeft onze voorkeur dus mocht het een Kavango worden dan zal ik toch de keuken eraf halen en buiten onder de luifel neer zetten. In ieder geval bedankt voor de tips, zijn zeer welkom.

Gr. Milco
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal