Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: luifel  (gelezen 3273 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Miirjam met Livingstone

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 63
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone
luifel
« Gepost op: juli 17, 2016, 08:41:14 am »

Onze luifel (met windschermen) staat op de een of andere manier altijd maar aan een kant goed strak. bij de kant van de ingang zit vaak een soort kuil. Heeft iemand de gouden tip?
Gelogd

AnnevdB

  • Gast
Re: luifel
« Reactie #1 Gepost op: juli 17, 2016, 09:17:46 am »

Ik als een De Waard ganger irriteer me er ook vaak aan. Hahah! Ik beschouw het nu maar als "het hoort erbij" want helemaal strak is lastig. Ligt ook aan hoe hoog je je palen zet volgens mij... Merk dat met windschermen er aan hij strakker staat. En dat dat kleine scheerlijntje aan de zijkant ook helpt als je die goed in lijn van de naad zet...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone
Re: luifel
« Reactie #2 Gepost op: juli 17, 2016, 01:52:47 pm »

Heeft alles te maken met niet symmetrisch zijn van de luifel aan de wagenkant denk ik. Ook wij hebben hetzelfde "probleem". De ene keer wat meer dan de andere keer. Hangt ook af van hoe vlak de plek is.
Gelogd

Johan

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 182
  • Merk: kampeermiddel : Zambezi River Lodge Soft Top 2020 met boogluifel
  • De ultieme vrijheid aan je trekhaak
Re: luifel
« Reactie #3 Gepost op: juli 17, 2016, 11:07:16 pm »

Ik schuif de stok uit, net zo hoog als het frame van de tent, aan de kant waar je de stok onder de luifel zet. Kunnen jullie het volgen? Ik had de buitenste stokken van de luifel ook altijd wat te laag staan. Daarbij komt nog de richting die de scheerlijn aan de tentstok trekt. Door die hoek wat te veranderen kan ook nog wel eens schelen.
Als je geen achtertent hebt (hebben wij niet), trek je via de luifel de hele boel naar voren. Ik zet dus, als we ergens voor meerdere dagen staan, ook een scheerlijn aan een van de ogen aan de zijkant van de wagen tent, om de boel wat naar achteren te trekken. Als je dat niet doet, ontstaan er schuine plooien in de ramen aan de zijkant van de wagentent.
Gelogd
Johan ZRL 2020

AnnevdB

  • Gast
Re: luifel
« Reactie #4 Gepost op: juli 17, 2016, 11:11:48 pm »

Wat slim Johan van die achter scheerlijn! En idd, ik merkte dit weekend ook dat ik de vorige keren de buitenste palen veel te laag had staan. Ach zo leren we elke keer weer :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk: kampeermiddel : aart kok livingstone
Re: luifel
« Reactie #5 Gepost op: juli 18, 2016, 10:27:28 am »

idd een beetje zoeken met de stokken. bij ons stond hij vorig weekend in een keer goed.. maar de eerste keer opzetten was een groot drama. morgen gaan we hem voor de laatste keer opzetten voordat we echt op grote vakantie gaan en ben benieuwd. Dat van een scheerlijn aan de achterkant van de tent iis idd een goeie tip.
Gelogd

Miirjam met Livingstone

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 63
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone
Re: luifel
« Reactie #6 Gepost op: juli 18, 2016, 03:20:56 pm »

De stokken moeten inderdaad hoger dan je in eerste instantie denkt... toch meer De Waard-invloeden in onze genen dan we dachten 😉
Bedankt allemaal!
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: luifel
« Reactie #7 Gepost op: augustus 05, 2016, 06:11:27 pm »

Hoe hoog je de stokken van de luifel ook zet, helemaal strak krijg je het niet. De "kuil" blijft altijd iets aanwezig.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal