Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Dure campings  (gelezen 12021 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Belgskes

  • Gast
Re:Dure campings
« Reactie #30 Gepost op: september 15, 2009, 12:59:29 pm »

Wij gaan eerst op zoek naar de gewenste criteria:
proper sanitair
propere en verzorgde camping
leuke sfeer
zwembad
dicht bij de zee

en als daaraan voldaan is kijken we naar de prijs. En als ik dat zo bekijk vallen wij bij de duurdere campings.
Maar al bij al blijft het nog steeds betaalbaar.
Gelogd

fish

  • Gast
Re:Dure campings
« Reactie #31 Gepost op: september 15, 2009, 10:42:04 pm »

Zo goedkoop en schoon mogelijk :O
Ik Nederlander zijn :#
Gelogd

waiter

  • Gast
Re:Dure campings
« Reactie #32 Gepost op: september 15, 2009, 11:17:50 pm »

Wel een echt Nederlands lijntje.  :#
Het gaat weer over "wat kost het" zonder de afweging te maken "wat krijg ik voor mijn geld" en "heb ik dit bedrag er voor over"

Dat is eigenlijk wat ik bedoel, je boekt wat je leuk vindt en daarna reken je pas... althans ik reken nooit dit was de eerste keer en ik sta er zelf van te kijken hoe goedkoop ik op vakantie ga.... toch Nederlands denk ik  :#

Hoe dan ook insteek is altijd een plaats te vinden waar je het naar je zin heb, en soms valt het mee en soms niet.
Gelogd

fish

  • Gast
Re:Dure campings
« Reactie #33 Gepost op: september 15, 2009, 11:23:10 pm »

En als het tegenvalt ben ik weg  :P :P

Gelogd

lucanza

  • Gast
Re:Dure campings
« Reactie #34 Gepost op: september 16, 2009, 05:32:52 pm »

ook wij hebben gekampeerd aan 400 eurootjes met 2 volwassenen en 2 kindjes onder de drie.

Was een mooie camping in Avignon (le pont 'd avignon) 4 * :#
Gelogd

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re:Dure campings
« Reactie #35 Gepost op: september 17, 2009, 10:40:59 am »

Toen ik begon met kamperen (in mijn studententijd) rekende ik al met een vakantiebudget van 100 gulden per dag. Waarvan dan ongeveer een 25 gulden (= ? 12  :o) naar de campingplek ging. Naar campings die FL. 50,= of meer kostten keek ik niet eens......

Momenteel houd ik rekening met prijzen tussen de ? 30 en ? 50. Zonder dat ik vooraf op prijs selecteer; blijkbaar kosten mijn wensen en eisen ongeveer dat bedrag per nacht. En ik zeg dus nu dat ik niet van plan ben om op campings van ? 60, 70, 80 per nacht te gaan staan.

Ben wel benieuwd wat ik over 20 jaar hiervan ga denken........ ::)
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:Dure campings
« Reactie #36 Gepost op: september 17, 2009, 02:02:53 pm »

Toen ik begon met kamperen (in mijn studententijd) rekende ik al met een vakantiebudget van 100 gulden per dag. Waarvan dan ongeveer een 25 gulden (= ? 12  :o) naar de campingplek ging. Naar campings die FL. 50,= of meer kostten keek ik niet eens......

Momenteel houd ik rekening met prijzen tussen de ? 30 en ? 50. Zonder dat ik vooraf op prijs selecteer; blijkbaar kosten mijn wensen en eisen ongeveer dat bedrag per nacht. En ik zeg dus nu dat ik niet van plan ben om op campings van ? 60, 70, 80 per nacht te gaan staan.

Ben wel benieuwd wat ik over 20 jaar hiervan ga denken........ ::)

Heet dat niet inflatie?
Gelogd

Ener

  • Gast
Re:Dure campings
« Reactie #37 Gepost op: september 17, 2009, 02:51:11 pm »

Heet dat niet inflatie?

Voor de invoering van de euro, dus in 2000 stonden wij op campings die rond de 30 gulden kosten. Nu 9 jaar later kosten deze zelfde campings het zelfde bedrag in euro's, soms zelfs nog meer. Is dat inflatie of is dat diefstal? Ik heb het idee dat in vakantie land net als in horeca land de euro misbruikt is. Normaal gesproken had de camping van 30 gulden nu ongeveer, gerekent met 2.5% inflatie, FL37.46 = ?17, - moeten kosten. Dus inflatie? Nee dus!!!
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:Dure campings
« Reactie #38 Gepost op: september 17, 2009, 04:02:18 pm »

Wij kamperen eigenlijk niet in Nederland dus over de prijsverhogingen (diefstal) door de euro invoering kan ik weinig zeggen.

Ik kan me ook wel indenken dat de exploitatie van een camping ook wel duurder is geworden in de laatste 20 jaar.
Je hebt energie kosten, arbeidskosten, onderhoudskosten, etc.
Gelogd

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re:Dure campings
« Reactie #39 Gepost op: september 21, 2009, 02:47:26 pm »

Wij kamperen eigenlijk niet in Nederland dus over de prijsverhogingen (diefstal) door de euro invoering kan ik weinig zeggen.

Ik kan me ook wel indenken dat de exploitatie van een camping ook wel duurder is geworden in de laatste 20 jaar.
Je hebt energie kosten, arbeidskosten, onderhoudskosten, etc.


Volgens mij is de grootste veroorzaker van de prijsstijgingen de overheid. Ik stond afgelopen jaar nog een weekje op een (nederlandse) boerderijcamping in NOP, Flevoland. De boer vertelde dat hij er naar 10 mee op ging houden vanwege verhoging toeristenbelasting, allerlei nieuwe en elk jaar veranderende eisen omtrent waterleiding, sanitair, afval, enz.......Dat betekende voor hem ieder jaar weer veranderingen en aanpassingen die hij moest betalen en waar hij in feite niets voor terugkrijgt. Het is als zodanig wel een verandering, maar geen verbetering voor de camping.......

En als hij het moet betalen, zie je het uiteindelijk terug in de standplaatsprijs......die wij dus moeten betalen.....
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

waiter

  • Gast
Re:Dure campings
« Reactie #40 Gepost op: september 21, 2009, 03:08:35 pm »

Als je lid wordt van staatsbosbeheer dan kost het bijna niets om een weekend te staan. De voorzieningen zijn minimaal, maar het is erg leuk en je bent echt op jezelf aangewezen.
Vreemd dat hier de regeldruk niet zo groot voor is eigenlijk  ::)
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:Dure campings
« Reactie #41 Gepost op: september 21, 2009, 04:59:57 pm »

Volgens mij is de grootste veroorzaker van de prijsstijgingen de overheid. Ik stond afgelopen jaar nog een weekje op een (nederlandse) boerderijcamping in NOP, Flevoland. De boer vertelde dat hij er naar 10 mee op ging houden vanwege verhoging toeristenbelasting, allerlei nieuwe en elk jaar veranderende eisen omtrent waterleiding, sanitair, afval, enz.......Dat betekende voor hem ieder jaar weer veranderingen en aanpassingen die hij moest betalen en waar hij in feite niets voor terugkrijgt. Het is als zodanig wel een verandering, maar geen verbetering voor de camping.......

En als hij het moet betalen, zie je het uiteindelijk terug in de standplaatsprijs......die wij dus moeten betalen.....


Dat soort dingen zijn zeer spijtig inderdaad. En helaas zullen er wel meer kleine campings dezelfde conclusie moeten gaan trekken.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal