Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
 91 
 Gepost op: mei 13, 2024, 09:38:08 pm 
Gestart door jsj - Laatste bericht door jsj
Deze link werkt beter..  ::)

https://link.marktplaats.nl/m2114684439?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons_seller















 92 
 Gepost op: mei 13, 2024, 09:18:30 pm 
Gestart door Van_looney - Laatste bericht door Ernst
wij hebben het erg leuk gevonden, hebben ook veel geleerd. vooral over niet te veel meenemen voor de kinderen toch niet nodig  ::)

Bedankt voor de mooie dagen en gesprekken.

 93 
 Gepost op: mei 13, 2024, 08:30:29 pm 
Gestart door OhPeeCee - Laatste bericht door OhPeeCee
Heb de oplossing gevonden denk ik. Het idee van een plank en opvouwbaar heb ik laten varen. Te complex en ook de kosten voor een af en toe gebruik fors, kwam al gauw richting de 60 euro. Volgende uitgedacht en getest. Balkjes 4x4 cm, had ik er nog twee van liggen, lengte ongeveer 60 cm. Op de kopse kant een staal plaatje geschroefd met in het midden een buizenklem vast geschroefd met een lange schroef. had ooit twee assteunten gekocht bij de Lidl, nooit gebruikt, waren indertijd wel in de aanbieding.
De balkjes liggen onder het chassis haaks op de dragers. Wat kleine scrap hout om de de buiten pootjes te ondersteunen. Als je nu de dissel zo laag mogelijk wil krijgen dan naar beneden draaien met het neus wiel spindel. Keukenkant komt nu omhoog en dan kan de assteun op het balkje plaatsen. Balkje en het uiteinde ongeveer onder het punt daar waar het hoek elastiek van het grondzeil zit. Assteun geplaatst dan dissel hellemaal omhoog krijgen door het spindel van het neuswiel zover mogelijk uit te draaien. Hoog genoeg dan de assteun op het balkje gezet worden aan de dieselkant. Laat de dissel weer zakken door het spindel vanf het neuswiel weer in te draaien. De wagen gaat nu rusten op beide assteunen, niet met het volle gewicht maar toch zeker met een 50 kg per assteun, genoeg om te voorkomen dat het hoekelastiek de balk omhoog trekt.
Maar zie de foto's, maakt het allemaal duidelijker.
 ::)

De opzet heb ik wat simpeler gemaakt. Nu niet meer met de bigfoots en het neuswiel spelen. Heb 2 losse schaarkrikjes bij Obelink gekocht. ( https://www.obelink.nl/pro-plus-schaarkrik.html) de hoekpunt met een schietlootje uitgezet naar de balkjes, dan krik op balkje zetten, opdraaien totdat balkje klem zit onder de krik. Positie van krik gemerkt op chassis en balk en dat werkt toch wel een stuk vlotter.

 94 
 Gepost op: mei 13, 2024, 08:23:49 pm 
Gestart door Rudienfien - Laatste bericht door OhPeeCee
Even een opmerking aangaande het achteruit rij verlichting, dit is niet verplicht inzake de regeling voertuigen, slechts aanhangers die een registratie hebben en/of een kentekenbewijs (dus eigenlijk met een aslast van boven de 750 kg) daar is dat lampje verplicht.

 95 
 Gepost op: mei 13, 2024, 08:22:44 pm 
Gestart door Hemertje - Laatste bericht door Tago Herman
Wij hadden de cargomax banden onder de vouwwagen. Prima banden, specifiek voor aanhangers.

 96 
 Gepost op: mei 13, 2024, 08:22:06 pm 
Gestart door Joergarms - Laatste bericht door Tgroot
Ik weet dat er iemand is, ik denk op kamperen met de vouwwagen op Facebook, die een handbike meeneemt op de vouwwagen.
Op onze vouwwagen, holtkamper spacer, nemen we 4 fietsen mee, dat mogen er zelfs 5 zijn. Dus het lijkt me dat het wel mogelijk is.

 97 
 Gepost op: mei 13, 2024, 08:21:56 pm 
Gestart door snackhouse - Laatste bericht door snackhouse
Bedankt allebei, mooi op tijd voor de ‘aanstaande’ zomervakantie :)
Dit ga ik zeker even uitproberen

 98 
 Gepost op: mei 13, 2024, 08:14:27 pm 
Gestart door Van_looney - Laatste bericht door Alex
We zitten hier nog lekker op de camping in spier.
En moet zeggen dat ik voldaan terug denk aan het het klapweekend.
We doen dit al jaren maar denk dat we door de grote een beetje de weg kwijt waren geraakt.
En ben blij dat een paar veranderingen een effect hebben gehad op de sfeer beleving.

Nadat de vorige organisatie aan had gegeven het niet meer te willen doen is Leon gelijk in overleg gegaan met de camping waar we op terecht zijn gekomen ,hiervoor grote dank.
Verder ook voor je input en hulp bij bepaalde onderdelen.
Denk aan een vuurkorf regelen bij de bierproeverij.

En dan komen er van verschillende bbq ook nog eens lekkere dingen  op tafel.

Verder is het denk ik vrij spontaan gegaan want voordat we het wisten was er een bbq geregeld door leden van ons beroemde en beruchte A-team

Heb sinds jaren niet zoveel leden gesproken als dit jaar en dit voelde ook weer goed.

Dus al met al een echte voor en vooral door de leden weekend en dit is al ons motto vanaf het begin.
En even een mooie foto van spikehome erbij



Oja houd het forum in de gaten want we zijn alweer met volgend jaar bezig.



 99 
 Gepost op: mei 13, 2024, 08:06:21 pm 
Gestart door Van_looney - Laatste bericht door KlapJoeri
Reminder, voor het programma:
Zaterdagavond eten: Chinees en/of Pizza  :J
Groepsfoto maken ergens in het weekend
's Middags een spel op de dag, bv. kup o.i.d.

Programma? We hebben toch geen programma  :?
Maar het wordt natuurlijk heel erg aangemoedigd als er leden zijn die spontaan iets willen organiseren   WW

Daarbij overigens dank voor alle spontane organisaties afgelopen weekend!
Voor eenieder die zich aangesproken voelt!
Was een heel gezellig weekend!

 100 
 Gepost op: mei 13, 2024, 07:58:12 pm 
Gestart door Joergarms - Laatste bericht door Joergarms
Ik weet niet of ik deze vraag in het juiste topic plaats.
Lang verhaal kort, mijn neefje is afhankelijk van zijn elektrische rolstoel.
Mijn zus (zijn moeder) kampeert graag en heeft dat altijd met een grote tunneltent gedaan. Maar ze overweegt de aanschaf van een vouwwagen.
Maar, de rolstoel moet mee.
Optie is om een fietsendrager aan te passen zodat de rolstoel daar op past. Maar, die weegt al 35 kilo. Komt de drager nog bij uiteraard.
In de auto past de rolstoel niet.
Normaal gesproken hebben ze een rolstoelbus, maar die heeft geen trekhaak en is lease, dus er kan/ mag geen trekhaak onder.

Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal