Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Laadjes Mercury keuken  (gelezen 3084 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elandjes

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 6
Laadjes Mercury keuken
« Gepost op: september 29, 2014, 10:09:13 am »

Hallo,

sinds 2008 zijn wij naar alle tervredenheid in het bezit van een Cabanon Mercury vouwwagen met aanhangende keuken.

Bij deze keuken beginnen we ons echter te ergeren aan de laden, welke niet erg diep zijn, vanwege de wasbak afvoer die hierachterlangs loopt. De wasbak gebruiken we niet, dus overweeg ik die afvoer te verwijderen en de lades daarna te verlengen.
Wie heeft hier ervaring mee?
Zijn er ladeprofielen te koop, zodat ik de bestaande lade profielen kan vervangen door langere?
zijn er kant en klaar lades te koop die (zonder veel aanpassing) in de keuken kunnen worden gehangen? (Cabanon/de Wit geeft aan alleen de standaard lade te kunnen leveren).

wie heeft nogmeer het keukenblok aangepast om beter aan z'n wensen te voldoen (wat en hoe dan)?

ik zie bijvoorbeeld bij IKEA lades met een diepte van 37 cm ipv de 27 cm die we nu hebben....alleen zijn deze lades 40 cm breed ipv de beschikbare 35cm.....

kortom wie heeft goede tips of voorbeelden?
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Laadjes Mercury keuken
« Reactie #1 Gepost op: september 29, 2014, 10:20:59 am »

Met enige handigheid kun je zelf laden maken; maar je kunt ze ook bestellen op www.houtenladen.nl
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Laadjes Mercury keuken
« Reactie #2 Gepost op: september 29, 2014, 04:37:31 pm »

Cabanon is toch uit dezelfde groep als Raclet?
Bij ons in de Raclet Safari zitten lades die de volledige diepte benutten. De geleiders zullen die extra lengte niet merken. En anders een stukje alu hoekstrip erachter monteren.

En in onze keuken zit een haakse uitloop voor de afvoer waardoor de lades er onderdoor kunnen.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Laadjes Mercury keuken
« Reactie #3 Gepost op: september 29, 2014, 09:11:57 pm »

Cabanon is principeel anders van opbouw dan een Raclet. Maar de afvoer is niet meer nodig, dus dat is geen probleem meer.

http://www.ladegeleider.nl/index.php?item=schuiflade-set---lengte-360mm---hoogte-54mm_----wit--per-set&action=article&group_id=10000022&aid=523&lang=NL
is net zoiets als bij Ikea, maar je kunt zelf de breedte bepalen, en er zijn verschillende dieptes verkrijgbaar.
Gelogd

elandjes

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 6
Re: Laadjes Mercury keuken
« Reactie #4 Gepost op: oktober 11, 2014, 09:26:40 am »

van de week mijn beoogde ikea lade gehaald om eens te testen......deze lijkt een perfecte maatvoering voor de standaard lade.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10215298/#/90215299

De aangegeven maten 40x37 zijn de buitenmaten van een kastje waar deze in zou passen....en niet de maten van de lade-element zelf (had ik natuurlijk kunnen weten). Dus bij deze de tip: als de standaard cabanon lade kapot is, haal dan dit lade element van ikea.

ondertussen voldoet het niet aan mijn wens van een echt diepere lade....dus ga ik verder kijken. Gelukkig duurt het nog enkele maanden voordat we weer met de mercury op pad gaan 8)
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Laadjes Mercury keuken
« Reactie #5 Gepost op: oktober 12, 2014, 11:09:09 pm »

Cabanon is toch uit dezelfde groep als Raclet?

Nee, Cabanon heeft Conway overgenomen. Raclet is uit de Triganogroep samen met Jamet.

Profielen zijn in de betere doe het zelf zaken te koop :J Ik zou zeggen, moet kunnen lijkt me. Voorkom je ook dat alles erachter valt, bij ons is het altijd weer een verrassing wat er achter ligt ;)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal