Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Gezocht: leden met een HK Cocoon Aero / HK Kyte  (gelezen 3161 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re: Gezocht: leden met een HK Cocoon Aero / HK Kyte
« Reactie #15 Gepost op: augustus 22, 2018, 08:01:54 am »

Er overheen trekken als je niet zo groot bent is inderdaad lastig, een truc is om aan de punt van de luifel even tijdelijk een scheerlijntje vast te maken en de luifel dan over de tent heen te trekken, met wat hulp en eventueel gebruik van een toch in de buurt liggende tentstok lukt dat dus  altijd.
Bij onze Kyte hoeft dat dus niet, daar trek je de luifel aan de luifelstok zo de tent in. Maar als onze tent heel erg nat is dan maken wij de luifel los van de luifelstok (mast) en trekken de luifel over de tent heen. Zo blijft er meer droog en heb je bij het 's avonds weer opzetten niet zo'n kleffe, natte tentdoek waar je steeds tegenaan loopt bij het opzetten.

Ook bij het opruimen van de Kyte na afloop van het seizoen als deze naar de stalling gaat, vouwen wij de luifel over de tent heen en laten deze dus niet aan de luifelstok hangen. Hiermee is de tent, naar onze mening, mooier opvouwbaar en beter en vlakker in te pakken.

gr. Rob
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.792
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Gezocht: leden met een HK Cocoon Aero / HK Kyte
« Reactie #16 Gepost op: augustus 22, 2018, 08:32:56 am »

Er overheen trekken als je niet zo groot bent is inderdaad lastig, een truc is om aan de punt van de luifel even tijdelijk een scheerlijntje vast te maken en de luifel dan over de tent heen te trekken, met wat hulp en eventueel gebruik van een toch in de buurt liggende tentstok lukt dat dus  altijd.

gr. Rob

Dag Rob,

zo doen we het nu op dit moment, scheerlijn aan de luifel om eroverheen te trekken, met een trapje erbij om de luifel op de wagen te trekken
Gelogd

ejpwg

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 464
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL Windforce
Re: Gezocht: leden met een HK Cocoon Aero / HK Kyte
« Reactie #17 Gepost op: augustus 22, 2018, 10:07:22 am »

Kyte niet. Luifel blijft aan de stok zitten, die je dan naar binnen trekt/buiten duwt bij klappen.

Dat gaat niet op als het een Kyte is met Windforce
Dan zit de luifel niet vast aan de stok, en moet je bij het inklappen de luifel met de stok OP de tent duwen
Daarna berg je dan de stok binnen op en kan de deur dicht geritst worden, anders werkt het Windforce systeem niet
Gelogd

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.565
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: Gezocht: leden met een HK Cocoon Aero / HK Kyte
« Reactie #18 Gepost op: augustus 22, 2018, 12:00:25 pm »

de vakanties zijn weer enigzins voorbij, hebben anderen nog input?

zelf zijn we beide helaas niet zo groot, ca 1,70m, voor ons dus lastig om de luifel over de wagenbak van de Spacer heen te doen zonder een trapje.
heeft de Kyte of de Cocoon Aero ook deze opzet en afbreek beperkingen voor ons?
[/quote

Wij lossen dat op met hulp van een bezem. Daarmee duwen we de luifel op het dak. Aan het lusje voor de afwatering knopen we een lijn met iets zwaars eraan( hondenlijn met bajonetsluiting) en gooien die over het dak, en trekken daarmee de luifel er glad overheen. En dat werkt prima voor ons.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.792
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Gezocht: leden met een HK Cocoon Aero / HK Kyte
« Reactie #19 Gepost op: augustus 22, 2018, 12:02:27 pm »

Wij lossen dat op met hulp van een bezem. Daarmee duwen we de luifel op het dak. Aan het lusje voor de afwatering knopen we een lijn met iets zwaars eraan( hondenlijn met bajonetsluiting) en gooien die over het dak, en trekken daarmee de luifel er glad overheen. En dat werkt prima voor ons.

wij doen het ook zo, maar is door mijn geringe lengte een groot irritatiepunt bij mij...  ::)
Gelogd

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.565
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: Gezocht: leden met een HK Cocoon Aero / HK Kyte
« Reactie #20 Gepost op: augustus 22, 2018, 12:06:34 pm »

Dat snap ik wel, zeker als de luifel vochtig/nat is want dan glijdt hij niet over het dak! :( de luifel is al zo groot dan is hij ook nog heel zwaar!
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re: Gezocht: leden met een HK Cocoon Aero / HK Kyte
« Reactie #21 Gepost op: augustus 22, 2018, 02:33:57 pm »

Ik gebruik als hulpmiddel de grote boogstok die normaal onder de luifel zit als hulpmiddel, naast het lijntje. Het voordeel hiervan is dat je een beetje 'om de hoek' kan werken door de kromme vorm.

gr. Rob
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.792
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Gezocht: leden met een HK Cocoon Aero / HK Kyte
« Reactie #22 Gepost op: augustus 22, 2018, 02:35:45 pm »

Ik gebruik als hulpmiddel de grote boogstok die normaal onder de luifel zit als hulpmiddel, naast het lijntje. Het voordeel hiervan is dat je een beetje 'om de hoek' kan werken door de kromme vorm.

gr. Rob

Rob,

in je handtekening staat modificatie 2012, wat houdt deze in?
toevallig nog een (2011/2012) prijslijst in je bezit?
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re: Gezocht: leden met een HK Cocoon Aero / HK Kyte
« Reactie #23 Gepost op: augustus 22, 2018, 02:40:53 pm »

de Kyte is eind 2011 gekocht, maar is het model 2012. Naderhand zijn er nog wel meer aanpassingen gedaan. Of door Holtkamper of door mij zelf.

Een folder en prijslijst van dat jaar moet ik uiteraard ergens hebben liggen, maar waar???  Ik ga er naar op zoek.

gr. Rob
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal