Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Alternatief gebruik van de fietsendrager op de dissel Cocoon Aero  (gelezen 1221 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.224
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Alternatief gebruik van de fietsendrager op de dissel Cocoon Aero
« Gepost op: augustus 18, 2018, 03:01:26 pm »

Ik kwam erachter dat de kogeldruk niet genoeg is als er geen fietsen op de dissel van onze Cocoon Aero op het MTT frame. Zeker niet als de koelkast ook nog gevuld is. De rest van de keuken spullen zitten er altijd in, gaan er niet uit.
Dus wat te doen als je zonder fietsen weg wil? Normaliter ligt het kabelhaspel en het gereedschaps mandje met het vuistje voor de eerste haringen altijd in de kofferbak van de auto. Nu had ik in eerste instantie gedacht om een dakkoffertje, kleintje van 300 ltr, te gebruiken als opslag, kan het dekzeil er ook mooi in als de tent openstaat. Maar ja dat kost ook nog wat. Ik had nog een mooie, waterdichte, HH tas (goodie van mijn werk) van 90 liter, en wat blijkt daar past het haspel en de gereedsschaps tas ook in, en ik denk de gastank kan er ook nog bij. Praat je toch gauw over een kilo of tien a 15. Moet genoeg zijn om kogeldruk te genereren. Kogeldruk meter eronder en ja ik kom tot een 60 kg dan. Koelkast vol dan zal het een 50 kg worden maar dat is genoeg. Spanbanden opgezocht, wie wat bewaard heeft wat, en de tas gesjord. Niet goed genoeg, teveel beweging in het geheel, glijdende tas en zo. Had nog alles dragers  liggen, een drager gemonteerd aan het vertikale gedeelte van de fiets drager (daar waar de beugels zitten om het frame in te klemmen), nog een keer gesjord, uplift was weg maar de glijbeweging hield ik. Van scraphout een soort van steun gemaakt waar de tas opstaat, dat was de truuk, rotsvast staat het nu. Zie ook de fotos. Scheelt me een boel gesleutel om de de drager eraf te halen en er een disselbak op te zetten. Zo werkt het ook. Enige wat ik kwijt was aan geld was het beugeltje om de alles drager vast te zetten, 1,89 voor drie leiding beugels. :J
Gelogd

hfolkers

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 102
  • Merk Vouwwagen: Jamet
Re: Alternatief gebruik van de fietsendrager op de dissel Cocoon Aero
« Reactie #1 Gepost op: augustus 22, 2018, 02:19:21 pm »

Of je gebruikt je fietsendrager op deze manier:  :H :H :H :H
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re: Alternatief gebruik van de fietsendrager op de dissel Cocoon Aero
« Reactie #2 Gepost op: augustus 22, 2018, 02:24:46 pm »

Its a Shrubbery  :> :> :>

Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Alternatief gebruik van de fietsendrager op de dissel Cocoon Aero
« Reactie #3 Gepost op: augustus 22, 2018, 02:58:04 pm »

Paar kisten aardappels, tanks met water en/of dozen hagelslag/pindakaas
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Alternatief gebruik van de fietsendrager op de dissel Cocoon Aero
« Reactie #4 Gepost op: augustus 22, 2018, 05:56:05 pm »

Ik had ooit, toen we net begonnen met het slepen van kinderwagens, reiswiegen ed en de auto kleiner was, op een oude fietsendrager een kist gemaakt. Deze was niet hoger dan de Ford Focus die we hadden en ik had het zo gemaakt dat de grote dingen er goed in pasten.
Later hadden we op de Conway boven de dissel een kogel gemonteerd en daarop kwam deze drager weer goed van pas.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal