Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: HK nieuwe prijslijst aankondiging  (gelezen 5413 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: HK nieuwe prijslijst aankondiging
« Reactie #15 Gepost op: september 07, 2018, 07:33:33 pm »

Zo, het was maar een opmerking  O0.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik in de afgelopen 8 jaar vakanties (voorjaar, zomer, najaar) geen problemen gehad heb met mijn Kyte. Zelfs geen kinderziektes vindt ik. Als ik dan op de camping bij andere merken kijk, dan betrap,ik mijzelf er op dat ik dan wel eens denk dat dat ook leuk is, en de helft kost.
Maarrrr. Dan zie ik de (kleine, maar waarschijnlijk dure) verschillen. Het doek is m.i. een van de betere op de markt. De stokken zijn stevig. De scharnieren robuust. Pack’n go is een uitkomst, net als de laadruimte. De grote wielen, het goeie bed, de mast uiteraard. En, inderdaad, wilde ik toen betalen voor die kwaliteit? Ja dus. Mochten we ooit een nieuwe willen, dan staat de Kyte toch weer bovenaan. Of we het ons dan kunnen veroorloven is een ander verhaal. De prijzen die op Marktplaats worden geboden zijn best hoog. Dank voor jullie input. Leuk te lezen wat anderen vinden, en uit ervaring weten.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: HK nieuwe prijslijst aankondiging
« Reactie #16 Gepost op: september 07, 2018, 08:44:33 pm »

Zo, het was maar een opmerking  O0.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik in de afgelopen 8 jaar vakanties (voorjaar, zomer, najaar) geen problemen gehad heb met mijn Kyte. Zelfs geen kinderziektes vindt ik. Als ik dan op de camping bij andere merken kijk, dan betrap,ik mijzelf er op dat ik dan wel eens denk dat dat ook leuk is, en de helft kost.
Maarrrr. Dan zie ik de (kleine, maar waarschijnlijk dure) verschillen. Het doek is m.i. een van de betere op de markt. De stokken zijn stevig. De scharnieren robuust. Pack’n go is een uitkomst, net als de laadruimte. De grote wielen, het goeie bed, de mast uiteraard. En, inderdaad, wilde ik toen betalen voor die kwaliteit? Ja dus. Mochten we ooit een nieuwe willen, dan staat de Kyte toch weer bovenaan. Of we het ons dan kunnen veroorloven is een ander verhaal. De prijzen die op Marktplaats worden geboden zijn best hoog. Dank voor jullie input. Leuk te lezen wat anderen vinden, en uit ervaring weten.

onze Spacer van 2008 hebben we sinds 2 jaar, 10 jaar oud dus, maar kwalitatief goed zoals ook jou ervaring is...!
echter vraag ik me wel eens af hoe hun financieel beleid inderdaad is en wat er daar onder aan de streep aan de strijkstok blijft hangen?

ik volg MP een tijdje, met name de Cocoon Aero's en de Kyte's, er worden fikse bedragen gevraagd maar zie ook nu de vakantieperiode voorbij is dat de verkooptijd oploopt tot enkele weken... en dan zie je de vraagprijs met regelmaat zakken bij de diverse aanbieders.

uit welk jaar is je Kyte Gertjan?
Gelogd

muis

  • Gast
Re: HK nieuwe prijslijst aankondiging
« Reactie #17 Gepost op: september 07, 2018, 09:28:57 pm »

En weer terug naar het onderwerp
Gelogd

Martin-huissen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper kyte
Re: HK nieuwe prijslijst aankondiging
« Reactie #18 Gepost op: september 12, 2018, 08:49:27 pm »

Begin augustus ben ik bij HK in Emmen geweest. De verkoper maakte mij toen al attent op de aanstaande prijsverhoging. Zijn advies was om toch maar zo snel mogelijk te beslissen, want dan kon het nog voor de pude prijs.
Toen was de nieuwe prijslijst al klaar. Hij liet mij een proefversie zien. Het ging volgens de verkoper om een bedrag van rond de €2.000 - €2.500
Reden hiervoor was het duurder worden van het doek en de carbon delen.
Als ik ter plekke besliste wilde hij mij de bamboe keuken er wel bij doen voor zijn rekening.
 WW
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: HK nieuwe prijslijst aankondiging
« Reactie #19 Gepost op: september 12, 2018, 09:00:59 pm »

Klinkt als een heeeel bekend verhaal   :J

Met wat extra korting hebben wij hem dus wel gekocht voor de prijsverhoging.... wilde hem toch  :P
Gelogd

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: HK nieuwe prijslijst aankondiging
« Reactie #20 Gepost op: september 12, 2018, 10:42:29 pm »

2000? Tzjesuster.
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: HK nieuwe prijslijst aankondiging
« Reactie #21 Gepost op: september 13, 2018, 07:05:35 am »

2000? Tzjesuster.
Leg dat je klanten maar eens uit.
Dan ben je toch een goede verkoper.
Gelogd

katjakley

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 119
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S
Re: HK nieuwe prijslijst aankondiging
« Reactie #22 Gepost op: september 13, 2018, 09:07:34 am »

HK schermt met patenten, innovaties en dergelijke, maar dat is vooral marketing.
En dat is wat Holtkamper duur maakt, er wordt "beleving" gecreëerd, mensen het gevoel geven iets heel bijzonders en speciaals te kopen en dus bereid zijn daar een flinke prijs voor te betalen.
Bedrijven als Audi en Apple doen ongeveer hetzelfde.

Per saldo wordt er flink verdiend!

En toch als ik met onze kyte na een dik kwartier en met een druk op de knop heb staan is het toch wel wat waard :-) alleen hopi plaka...


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: HK nieuwe prijslijst aankondiging
« Reactie #23 Gepost op: september 13, 2018, 10:10:22 am »

Met wat opties kan een Kyte XL, wagenpakket, kindertent, voorwand etc. nu al tegen de 25k aanschuren.. dan zouden we naar €27.500 kunnen gaan? Er zijn wel grenzen. dit is bijna 10k meer dan een kyte uit 2012. Daar zit echt geen 10k innovatie of inflatie meer in.. Windforce lijkt me leuk/makkelijk maar is zeker niet sneller.
Wel goed voor de tweedehandsprijzen, deze prijsverhoging  :#
Maar goed, wie 5 jaar terug had gezegd >1200 euro uit te geven voor een telefoon werd ook voor gek verklaard. Ik doe dat nog steeds maar er zijn mensen die er voor in de rij gaan liggen en het laatste beetje bestedingsruimte met een lening (sommigen noemen het abonnement) ervoor opvullen.

Ps. van het duurder worden van materialen met zo'n stap geloof ik geen piep. Zeker niet als de verkopers nu kortingen geven t.o.v. de huidige prijzen. Zal wel iets met het opvullen van de matige maanden tot maart te maken hebben.
« Laatst bewerkt op: september 13, 2018, 10:13:35 am door GJT »
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: HK nieuwe prijslijst aankondiging
« Reactie #24 Gepost op: september 13, 2018, 10:45:12 am »

Ach, zolang er klanten zijn die het ervoor willen betalen is het goed toch. Ik maak zelf zo ook mijn keuzes. Een Holtkamper vond ik het wel waard, net zoals mijn auto.
Een telefoon ben ik dik tevreden met eentje van 200 Euro en zo maken we allemaal onze keuzes.

In elk segment heb je zo je topmodellen (even op kamperen houden):
- Concorde campers kost het topmodel 750.000 Euro exclusief opties.... en er staan opties op de lijst (slide out) van >20.000 Euro per optie. Eentje samenstellen van 900k is zo gebeurd en dat is dan exclusief de Mini Cooper die achterin de garage past
- Kabe heeft een caravan van meer dan 90.000 Euro in de prijslijst staan => voor de liefhebbers: https://www.kabe.se/nl/caravans/imperial/imperial-1000-tdl/ Mocht je nu direct naar de dealer willen rennen, check even of je auto 2800kg (!!) mag trekken.....
- Ysin Opera vouwwagen (erg mooi, maar ook best klein) had de luxe versie een prijs van 35k Euro
- HK heeft op dit moment een occasion uit 2017 staan voor bijna 25.000 Euro.... klik en huiver: https://www.holtkamper.nl/nl/occasions/3065/holtkamper-kyte-s-off-road-occasion

Anyway: we zullen zien wat HK echt gaat doen. Maar ons werd ook de richting van 2.000 Euro gegeven als verhoging. Dat zou ook de gevraagde prijzen voor hun occasions weer in verhouding brengen. Die staan nu wel erg fors ten opzichte van een nieuwe.
« Laatst bewerkt op: september 13, 2018, 09:06:32 pm door RDDR »
Gelogd

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: HK nieuwe prijslijst aankondiging
« Reactie #25 Gepost op: september 13, 2018, 12:20:09 pm »

Als dat zo doorgaat, kan ik wat ik betaald heb vragen als ik de mijne uit 2010 op MP zet :J
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: HK nieuwe prijslijst aankondiging
« Reactie #26 Gepost op: september 13, 2018, 12:35:03 pm »

Was ook serieus mijn idee toen ik hem kocht.... stel dat het niet bevalt.....met de aanstaande prijsverhoging kan ik er na 2 jaar vanaf met een heel beperkte afschrijving.
Dat is voor de huidige eigenaren wel een voordeel.
« Laatst bewerkt op: september 13, 2018, 01:22:39 pm door RDDR »
Gelogd

Klapzwaan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 331
  • Merk Vouwwagen: Kyte S (2018)
Re: HK nieuwe prijslijst aankondiging
« Reactie #27 Gepost op: september 13, 2018, 01:04:06 pm »

Als dat zo doorgaat, kan ik wat ik betaald heb vragen als ik de mijne uit 2010 op MP zet :J

Dan heb je al die jaren mooi gratis gekampeerd. Helemaal niks mis mee. Maar je hebt daarmee nog geen nieuwe HK als vervanging.
Gelogd

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: HK nieuwe prijslijst aankondiging
« Reactie #28 Gepost op: september 13, 2018, 05:07:40 pm »

Dan heb je al die jaren mooi gratis gekampeerd. Helemaal niks mis mee. Maar je hebt daarmee nog geen nieuwe HK als vervanging.
Dat klopt, maar 10k bijleggen, of 25k scheelt nogal  :>
Maar, wij zijn nog steeds blij met wat we hebben, en blijven m nog wel ff gebruiken.
Gelogd

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: HK nieuwe prijslijst aankondiging
« Reactie #29 Gepost op: september 30, 2018, 10:51:48 pm »

Nieuwe vanaf prijs: 22995.... euro dus.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal