Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Wat hebben we allemaal nodig?  (gelezen 920 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BluRPie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S
Wat hebben we allemaal nodig?
« Gepost op: april 01, 2024, 08:09:58 pm »

Hallo allemaal,

Vandaag de mogelijkheid gehad om een Roadmaster Family S uit 2004 te bekijken, die wij eventueel over willen nemen. Nu is het voor mij en mijn vrouw nieuw om met een vouwwagen op vakantie gegaan en ik ben dus heel benieuwd wat we allemaal nodig hebben.

Het is dus een Roadmaster Family S, met voortent en luifel. Luifel heeft 1 zijkant om deze dicht te maken. Er zit geen grondzeil bij. In de bak ligt een matras (waar 3 dagen op geslapen is) en hierop komt een topper.

Voor het grondzeil wil ik eigenlijk een zeil 6x6 kopen, en hier dan een soort kleed op leggen, omdat een zeil misschien niet zo lekker loopt. Verder moeten we een tafel en 5 stoelen mee zien te nemen, gaat dit überhaupt passen, of zitten de banken van de RM dan in de weg?

Verder, alle tips zijn welkom. Ik ben dus nog helemaal groen qua kamperen.

Gr,
Ronald.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Hannah

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 41
  • Merk Vouwwagen: Camplet concorde 2003
Re: Wat hebben we allemaal nodig?
« Reactie #1 Gepost op: april 01, 2024, 10:19:00 pm »

Dag Ronald, wat Roadmaster betreft kan ik je niet helpen. Je zegt dat je helemaal groen bent qua kamperen. Dan heb je nog veeeel meer om over na te denken dan grondzeil, tafel en stoelen.
Heb je bewust voor een  Roadmaster vouwwagen gekozen, of komt die toevallig nu op je pad? In dat laatste geval, begin dan met goed nadenken wat je wilt van je wagen en welk model het beste bij jouw situatie past. De ene vouwwagen is beslist de andere niet, qua opzetgemak, binnenruimte, laadruimte, laadgewicht om maar wat te noemen.
Je kampeerplezier begint met de voor jouw juiste wagen.
Gelogd

Hannah

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 41
  • Merk Vouwwagen: Camplet concorde 2003
Re: Wat hebben we allemaal nodig?
« Reactie #2 Gepost op: april 01, 2024, 10:21:24 pm »

Jouw juiste = jou juiste  ::)
Gelogd

BluRPie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S
Re: Wat hebben we allemaal nodig?
« Reactie #3 Gepost op: april 01, 2024, 11:00:19 pm »

Deze kwam toevallig op ons pad. Vandaag hebben we hem opgezet en dit was met 1,5 uur gedaan. Uiteraard zonder haringen en zo, maar dat lijkt mij het minst zenuwslopend. 

De ruimte is flink te noemen en voor ons prima. 


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.380
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Wat hebben we allemaal nodig?
« Reactie #4 Gepost op: april 01, 2024, 11:20:45 pm »

Dat gaat sneller en sneller gaan door wat extra te oefenen en leren op elkaar in te spelen.


Wat je nodig hebt verschilt nogal van gezin tot gezin. Tafels en stoelen is uiteraard een minimum, maar hangt ook af van wat er bij zit. Is er een keuken bij? Indien niet heb je in ieder geval iets nodig om te koken en op te warmen. Een bermkeuken of een keuken kastje met een vuur.


Wil je elektriciteit op de camping? Dan kan een haspel en CEE stekker wel handig zijn.


Wat wil je om koel te houden? In geval je geen elektriciteit op de camping neemt is een goede frigobox een must, wel elektriciteit kan een koelbox op 12V/220 volt nuttig zijn.


Ga je in voorjaar najaar kamperen? Hou je u dan warm door extra lage kleren aan te doen, of verkies je toch eerder een kachel?


Hoelang blijf je op dezelfde plaats en hoe wil je uw tent inrichten? Alles in bakken laten staan zoals ze ingepakt hebt, of eerder in camping kastjes? De bakken kunnen handig zijn om dingen in de wagen te stokkeren, en de eventuele camping kastjes die je in elkaar kunt steken hangt af van of je dat verkiest of niet.


Ga je een vuilbak gebruiken voor je vuil in te bewaren, of eerder gewoon per soort vuil een anderen plastiekzak die je elke dag uitdraagt?


Wil je 's nachts naar het toilletgebouw lopen of liever in de tent naar toillet gaan waarbij dan een plasemmer of porta porti interessante opties kan zijn.


Je gaat over veel van deze opties hier wel discussies vinden die je diverse opties geven en meningen waar je dan kan uitmaken wat het meest bij jou aansluit.


Wat voor vakantie wens je te hebben? Een actieve vakantie om te wandelen, of andere dingen te gaan doen, dan zal je daar ook uitrusting voor nodig hebben, eerder steden en cultuur gaan bezoeken, wat zou je daar dan naar mee nemen, of eerder gaan liggen aan het strand? Ook dat bepaald uiteraard wat je wel en niet zou mee nemen.


Moet je alles hebben van in begin? Ik zou eerder zeggen van niet. Doe ervaring op en leer daaruit wat je leuk vindt en minder leuk vindt en tracht dan oplossingen te vinden voor de zaken die je minder leuk vindt.


Potten, pannen, borden, bekers, bestek lijken me in ieder geval altijd wel een must die je moet hebben...
Gelogd

BluRPie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S
Re: Wat hebben we allemaal nodig?
« Reactie #5 Gepost op: april 02, 2024, 07:22:38 am »

Thanks! Nuttig antwoord!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.359
Re: Wat hebben we allemaal nodig?
« Reactie #6 Gepost op: april 02, 2024, 08:00:25 am »

Volgens mij kan je bij een Roadmaster ook prima zaken vastmaken op de imperiaal.
Hoe de bagageruimte precies is weet ik niet, maar ik dacht dat die best O.K. was. Mss kan je de dat nog even navragen bij de verkoper?
Of hier op het forum beetje zoeken?

Als je nog niet eerder gekampeerd hebt dan heb je wel het een en ander nodig. Maar je kan simpel beginnen. Kringloop voor pannetjes enz..

Behulpzaam is denk ik deze paklijst.
https://www.anwbcamping.nl/informatie/paklijst-kamperen
Je zie vanzelf of er zaken tussen staan waarvan je denkt.. beetje overdreven of ... ja natuurlik... of... heb ik reeds wel ergens.


Gelogd
Adventure Awaits

BluRPie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S
Re: Wat hebben we allemaal nodig?
« Reactie #7 Gepost op: april 02, 2024, 08:04:39 am »

Volgens mij kan je bij een Roadmaster ook prima zaken vastmaken op de imperiaal.
Hoe de bagageruimte precies is weet ik niet, maar ik dacht dat die best O.K. was. Mss kan je de dat nog even navragen bij de verkoper?
Of hier op het forum beetje zoeken?

Als je nog niet eerder gekampeerd hebt dan heb je wel het een en ander nodig. Maar je kan simpel beginnen. Kringloop voor pannetjes enz..

Behulpzaam is denk ik deze paklijst.
https://www.anwbcamping.nl/informatie/paklijst-kamperen
Je zie vanzelf of er zaken tussen staan waarvan je denkt.. beetje overdreven of ... ja natuurlik... of... heb ik reeds wel ergens.
Bedankt voor de tip! Ik sla deze gelijk even op!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Bonny

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.745
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Wat hebben we allemaal nodig?
« Reactie #8 Gepost op: april 02, 2024, 08:07:18 am »

Ga eens een weekendje proef kamperen ,vlakbij een kampeerzaak of huis .
Na 1 of 2 nachten weet je wel wat je mist .
En kun je zo even shoppen .
Gelogd
Alles wat we zijn is het resultaat van wat we hebben gedacht.

BluRPie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S
Re: Wat hebben we allemaal nodig?
« Reactie #9 Gepost op: april 02, 2024, 08:17:20 am »

Ga eens een weekendje proef kamperen ,vlakbij een kampeerzaak of huis .
Na 1 of 2 nachten weet je wel wat je mist .
En kun je zo even shoppen .
Ook een goede tip! Ik had al voorgesteld dat het pinksterweekend te gaan doen, maar vrouwlief wil gelijk naar Frankrijk. Dat vind ik dan weer net te ver voor een weekendje.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 913
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Wat hebben we allemaal nodig?
« Reactie #10 Gepost op: april 02, 2024, 11:39:27 am »

Bekijk de vouwwagen goed zou ik zeggen, ik heb wel eens naar roadmasters gekeken, maar alle 3 hadden weer in het tentdoek, en een scheurde al bij het openklappen. Dus wees voorzichtig.
Uiteindelijk zijn wij toen met een Jamet Arizona begonnen, en later een nieuwe vouwwagen gekocht. Ik heb niets tegen roadmaster, maar de kwaliteit viel mij tegen (zeker toen in verhouding met andere merken)
Gelogd

Hannah

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 41
  • Merk Vouwwagen: Camplet concorde 2003
Re: Wat hebben we allemaal nodig?
« Reactie #11 Gepost op: april 02, 2024, 12:42:36 pm »

Anderhalf uur opzetten is best een aardige tijd. De onze zet in 3 minuten op (zonder haringen). Voor 1 overnachting zetten we er dan 6 haringen bij, en dan kunnen we slapen want het bed ligt er al opgemaakt in.Gaan we ergens langer blijven, dan gaan we ook echt inrichten en dat kost meer tijd dan opzetten.
Als de roadmaster qua ruimte en gewicht bij jullie past kun je daar zeker mee beginnen. En het kan prima bevallen, maar het zou jammer zijn als je gaat concluderen dat kamperen niets voor jullie is om de verkeerde reden.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.305
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Wat hebben we allemaal nodig?
« Reactie #12 Gepost op: april 02, 2024, 02:41:33 pm »

Ook een goede tip! Ik had al voorgesteld dat het pinksterweekend te gaan doen, maar vrouwlief wil gelijk naar Frankrijk. Dat vind ik dan weer net te ver voor een weekendje.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wow die houd wel van wat spanning.
Zou ook eerst een weekendje in de buurt doen.
Dan weet je ook of alles werkt en of bijvoorbeeld het bed goed genoeg is en van dat soort dingen.

Verstuurd vanaf mijn RG655 met Tapatalk

Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.380
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Wat hebben we allemaal nodig?
« Reactie #13 Gepost op: april 02, 2024, 03:15:37 pm »

Ze wilt mogelijk vooral ervaring opdoen met het rijden met die kar  :J :H  Weet niet waar je woont in Nederland, maar als dat het noorden is, dan kan je al rap een dag onderweg zijn naar de locatie in Frankrijk. Als het maar een weekendje is heb je dus meer mee gereden dan gekampeerd. Lijkt me ook beter voor een dergelijke korte periode en voor te testen het interessanter is dichter bij huis te doen. Zeker bij testen, zoveel mogelijk de tent ervaren en daar uit leren, meer dan er mee te rijden.

Gelogd

Ber

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon 2024 + zelfbouw tenttrailer
Re: Wat hebben we allemaal nodig?
« Reactie #14 Gepost op: april 02, 2024, 03:24:28 pm »

Anderhalf uur opzetten is best een aardige tijd. De onze zet in 3 minuten op (zonder haringen). Voor 1 overnachting zetten we er dan 6 haringen bij, en dan kunnen we slapen want het bed ligt er al opgemaakt in.Gaan we ergens langer blijven, dan gaan we ook echt inrichten en dat kost meer tijd dan opzetten.
Als de roadmaster qua ruimte en gewicht bij jullie past kun je daar zeker mee beginnen. En het kan prima bevallen, maar het zou jammer zijn als je gaat concluderen dat kamperen niets voor jullie is om de verkeerde reden.

zet = staat
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal