Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: 1e weekend met de Livingstone Tent&Trailer  (gelezen 8805 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Corien

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 79
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone Tent&trailer
1e weekend met de Livingstone Tent&Trailer
« Gepost op: april 21, 2014, 08:43:44 pm »

Dit weekend hebben we eindelijk onze Livingstone ingewijd. Het opzetten viel reuze mee. We waren de Combi Camp gewend en door het vaste deksel gaat het opzetten van de wagentent nog wel iets sneller, maar nu was juist de luifel weer makkelijker. We moesten bij het opzetten wel letterlijk de handleiding volgen. En die is wel erg beperkt, maar het is gelukt.
Er zijn wel een paar puntjes die we niet helemaal snapten:
- het wagenschort (lange kant, onder het bed) kregen we niet vast geritst aan de tent. Het leek wel of het schort te kort is. We hebben foto's gemaakt, dus die zal ik proberen te uploaden.
- het keukenschort: er zitten elastieken aan, maar net niet op de plek van de knoppen op de bak (waar in ingeklapte toestand het afdekzeil aan vastzit. Aan één kant zit een langer elastiek met een haak. Geen idee waar die haak aanmoet.

Het inklappen was nog wel een dingetje. Zeker omdat er regen dreigde. Uiteindeljk is het goed gelukt. Vanavond nog wel even instructies uit een eerde topic erbij gehaald. Die gaan we printen voor een volgende keer.

Wat ons erg goed is bevallen: het keukenloos  :P klappen. We hebben een eenvoudig kastje en een gasstelletje en dat beviel prima. Bij de Kwantum hebben we 3 ladeboxen gekocht, die opgestapeld onder het tafeltje van het keukenkastje passen. Een beperkte ruimte, maar precies genoeg. (Na en weekend, ik kan in augustus pas zeggen of het ook voor langere tijd geldt).

Wat we missen: een disselbak. Dus we gaan op zoek naar een bak die bij onze wagen past: traanplaat.

Al te al een heerlijk weekend waarin we super van onze nieuwe aanwinst genoten hebben.
Gelogd

Corien

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 79
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone Tent&trailer
Re: 1e weekend met de Livingstone Tent&Trailer
« Reactie #1 Gepost op: april 21, 2014, 09:18:48 pm »

Het lukt inziet op de ipad om een foto van het wagenschort te uploaden. Misschien kan iemand helpen zonder foto? Anders probeer ik het later met de laptop.
Alvast bedankt.
Gelogd

jurgen2005

  • Gast
Re: 1e weekend met de Livingstone Tent&Trailer
« Reactie #2 Gepost op: april 27, 2014, 10:09:45 pm »

Wat we missen: een disselbak. Dus we gaan op zoek naar een bak die bij onze wagen past: traanplaat.

Hoi, wij willen graag een fietsendrager waar nu de disselbak zit, intersse in een originele bak van de livingstone?

Edit: bak is eraf maar past prima in de trailer, dus hij gaat niet weg :-)
« Laatst bewerkt op: mei 10, 2014, 09:39:14 pm door jurgen2005 »
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 814
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone
Re: 1e weekend met de Livingstone Tent&Trailer
« Reactie #3 Gepost op: mei 10, 2014, 06:56:33 pm »

Wat betreft de keukenschort, dit is allemaal niet zo eenduidig. Ik haak de elastieken daar waar mogelijk. Maar of dit allemaal zo bedacht is weet ik niet. Maar het blijft goed zitten en het heeft afgelopen week zijn dienst weer bewezen. Zonder schort krijg je het echt niet behaaglijk in de voortent bij deze temperaturen en wind. Zie hier wat foto's.
 
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.750
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Panama Up GL
Re: 1e weekend met de Livingstone Tent&Trailer
« Reactie #4 Gepost op: mei 10, 2014, 07:00:56 pm »

Het lukt inziet op de ipad om een foto van het wagenschort te uploaden. Misschien kan iemand helpen zonder foto? Anders probeer ik het later met de laptop.
Alvast bedankt.
Anders probeer je het eens met tapatalk.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Corien

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 79
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone Tent&trailer
Re: 1e weekend met de Livingstone Tent&Trailer
« Reactie #5 Gepost op: mei 10, 2014, 08:16:42 pm »

Anders probeer je het eens met tapatalk.
Dat zal ik doen.

Jerome: bedankt voor je reactie. Alleen wij hebben de tent & traileruitvoering, zonder keuken. Het schort, zit hoger, over de kentekenplaat. We hangen hem nu aan de knoppen waar normaal het afdekzeil aan vast zit klopt, maar dat past net niet echt.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: 1e weekend met de Livingstone Tent&Trailer
« Reactie #6 Gepost op: mei 10, 2014, 08:18:31 pm »

Ik begrijp iets niet. (edit: inmiddels wel. Antwoord van Corien was verhelderend, maar Tapatalk waarschuwt niet dat er tussentijds al een bericht geplaatst is.)

Hoewel het keukenschort zowel de voorkant als de zijkanten van de keuken afsluit is bij de Gamedrive de hele voorkant onder de keuken al dicht als je de klep van de keuken openklapt. Zet je je jerrycan dan links van de keuken dan is 90% van de kou of tocht al weg. En een dikke trui levert de rest van het comfort.
Wij hebben dan ook geen keukenschort. En ik mis het ook niet. En we hebben vorig weekend zelfs de voorwanden niet gebruikt. Als het echt te koud is om voor de tent of in een afgesloten voortent te zitten gaat de kachel in de wagentent aan en gaan we gewoon lekker met de kippen op stok. :)
« Laatst bewerkt op: mei 10, 2014, 08:22:40 pm door Frankie »
Gelogd

Corien

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 79
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone Tent&trailer
Re: 1e weekend met de Livingstone Tent&Trailer
« Reactie #7 Gepost op: mei 10, 2014, 08:24:50 pm »

Ik begrijp iets niet. Corien heeft blijkens het subject een tent&trailer maar heeft het over een keukenschort. Hoe zit dat?
Je hebt gelijk, ik noem het een keukenschort, maar we hebben geen keuken. ::)
Ik bedoel inderdaad het schort aan de korte kant van de wagen, waar "normaal" de keuken zit. Juist omdat er geen keuken zit, is dat schort wel prettig, anders is het wel een groot gat.

Als het echt te koud is om voor de tent of in een afgesloten voortent te zitten gaat de kachel in de wagentent aan en gaan we gewoon lekker met de kippen op stok. :)

Eens! :J
Gelogd

Jansje53

  • Gast
Re: 1e weekend met de Livingstone Tent&Trailer
« Reactie #8 Gepost op: mei 10, 2014, 09:12:34 pm »


Wij hebben dan ook geen keukenschort. En ik mis het ook niet.
Als het echt te koud is om voor de tent of in een afgesloten voortent te zitten gaat de kachel in de wagentent aan en gaan we gewoon lekker met de kippen op stok. :)

Geldt ook voor ons, maar dan in plaats van het kacheltje een fleecedeken en een kopje hete thee ;-)
En dat doen we ook als we worden aangevallen door muggen (zoals vorige week)
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: 1e weekend met de Livingstone Tent&Trailer
« Reactie #9 Gepost op: mei 10, 2014, 09:33:05 pm »

maar dan in plaats van het kacheltje een fleecedeken en een kopje hete thee ;-)
En dat doen we ook als we worden aangevallen door muggen (zoals vorige week)
Hete thee... helpt dat tegen muggen dan? :#
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.750
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Panama Up GL
Re: 1e weekend met de Livingstone Tent&Trailer
« Reactie #10 Gepost op: mei 10, 2014, 09:44:13 pm »

Citroen thee natuurlijk
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.256
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: 1e weekend met de Livingstone Tent&Trailer
« Reactie #11 Gepost op: mei 10, 2014, 09:48:29 pm »

Hete thee... helpt dat tegen muggen dan? :#
Als je goed kunt mikken en geen hekel hebt aan vlekken in het tentdoek helpt dat prima!
« Laatst bewerkt op: mei 11, 2014, 09:58:16 am door KlapJoeri »
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone
Re: 1e weekend met de Livingstone Tent&Trailer
« Reactie #12 Gepost op: mei 11, 2014, 09:31:42 am »

Hoewel het keukenschort zowel de voorkant als de zijkanten van de keuken afsluit is bij de Gamedrive de hele voorkant onder de keuken al dicht als je de klep van de keuken openklapt. Zet je je jerrycan dan links van de keuken dan is 90% van de kou of tocht al weg. En een dikke trui levert de rest van het comfort.
Wij hebben dan ook geen keukenschort. En ik mis het ook niet. En we hebben vorig weekend zelfs de voorwanden niet gebruikt. Als het echt te koud is om voor de tent of in een afgesloten voortent te zitten gaat de kachel in de wagentent aan en gaan we gewoon lekker met de kippen op stok. :)
[/quote]

Wij halen de klep eraf en met drie kids die inmiddels niet meer vroeg naar bed gaan. Is het in de binnentent te krap. Het scheelt een heleboel kou de keukenschort en met de voorwanden erin en kacheltje aan is het dan prima vertoeven in de voortent. Zonder keukenschort vonden wij het te koud!
Zijn er dus erg blij mee!
Gelogd

jurgen2005

  • Gast
Re: 1e weekend met de Livingstone Tent&Trailer
« Reactie #13 Gepost op: mei 11, 2014, 08:57:52 pm »

Is het keukenschort waar jullie over spreken hetzelfde als het wagenschort op de prijslijst van Aart Kok? (165 euro)?
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 814
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone
Re: 1e weekend met de Livingstone Tent&Trailer
« Reactie #14 Gepost op: mei 11, 2014, 09:04:55 pm »

Is het keukenschort waar jullie over spreken hetzelfde als het wagenschort op de prijslijst van Aart Kok? (165 euro)?
Yep
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal