Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Hoe is het weer in Tsjechie?  (gelezen 11317 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Hoe is het weer in Tsjechie?
« Gepost op: mei 16, 2013, 11:41:36 am »

en een aanvulling wij zijn nu 2x in Tsjechie geweest en oke het is (gelukkig) geen 35 graden maar het weer is er ook toppie!!

Hoeveel graden is het daar normaal dan? Ik ben me nu aan het orienteren en Tsjechie zit in de shortlist. Wanneer ik in de fotogalary's van diverse tsjechische campings kijk zie ik nooit echt hele zonnige foto's.....
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Hoe is het weer in Tsjechie?
« Reactie #1 Gepost op: mei 16, 2013, 03:25:07 pm »

Hoeveel graden is het daar normaal dan? Ik ben me nu aan het orienteren en Tsjechie zit in de shortlist. Wanneer ik in de fotogalary's van diverse tsjechische campings kijk zie ik nooit echt hele zonnige foto's.....

Nou ik kan je zeggen de keren dat wij er waren hebben we temperaturen gehad van 22 tot 25 graden. Voor ons doen is dat lekker zo kan je ook nog wat dingen ondernemen voor je helemaal weg smelt. Maar... het weer kan net als hier ook wel eens omslaan. De eerste keer waren wij 3 weken in Tsjechië aan het Lipnomeer en daar hebben we geweldige temperaturen van 25 graden gehad op 1 dagje na toen kwam er toch in de avond een onweersbui... Niet normaal we schrokken van al die klappen die er kunnen vallen. Ik bedoel de donder dan he!! In die 3 weken zijn wij ook 1 week naar Praag gedaan en daar was het 27 graden. De tweede keer dat wij er waren was het zo 20 tot 21 graden die keer hebben we wel eens een regenbui gehad maar meestal viel dat in de avond en dat vinden wij dan niet zo erg. Kort gezegd... Het weer lijkt een beetje op hier alleen minder plakkerig daar dan hier in NL. Je kan als je wil ook altijd een link krijgen naar onze homepage en daar de verslagen lezen die we hebben geschreven. En de zonnige foto's zien.
Gelogd
Jevipro

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Hoe is het weer in Tsjechie?
« Reactie #2 Gepost op: mei 16, 2013, 07:11:40 pm »

Wij zijn er vorig jaar geweest (Lipnomeer). De eerste week hebben we te heet weer gehad (ruim boven de 30 graden) dat elke avond beloond werd met een giga noodweer. De twee weken daarna ging de temperatuur naar rond de 25 graden en was het noodweer ook uit de lucht. Al met al goed weer dus, en inderdaad niet te heet om nog iets te ondernemen.
Gelogd

antonva

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Gerjak Tago Settler
  • Gerjak Tago Settler Crossing 2010 (model 2009)
Re: Hoe is het weer in Tsjechie?
« Reactie #3 Gepost op: mei 27, 2013, 11:12:22 pm »

wij hadden vorig jaar eigenlijk heel goed weer. Gemiddeld overdag tussen 20 en 27 graden, 3 dagen iets koeler en 3 of 4x stevig noodweer na een benauwde dag. Hoe oostelijker je komt hoe stabieler (en warmer) het weer wordt. Eigenlijk wel vergelijkbaar met Nederland, maar iets warmer en iets minder nat.
Gelogd
"due to the current economic situation the light at the end of the tunnel will be turned off until further notice"

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Hoe is het weer in Tsjechie?
« Reactie #4 Gepost op: mei 28, 2013, 05:20:40 am »

Wij zijn ook een aantal malen in Tsjechie geweest met vakantie. Het kan daar inderdaad wisselen. Net als hier. We hebben het 5 jaar geleden erg koud gehad in de omgeving van Netolice. ca. 10 dagen ongeveer 15 graden overdag, in juli. Diverse Nederlanders waren toen wanhopig op zoek naar warmer weer. We zijn toen afgereisd naar het noorden en kwamen daar in 25 graden terecht.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

NOOBrainer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 81
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok kariba
Re: Hoe is het weer in Tsjechie?
« Reactie #5 Gepost op: mei 28, 2013, 01:08:37 pm »

Wij zijn ook al heel wat keren naar tsjechie (en omliggende landen) geweest, en inderdaad vergelijkbaar met nederland, alleen een paar graden warmer (of is dat het vakantie gevoel?)
kortom, ideaal weer om wat te doen, zonder dat je je kapot zweet.
voor buitensporten met af en toe een duik een prima temperatuurtje.
Gelogd

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re: Hoe is het weer in Tsjechie?
« Reactie #6 Gepost op: mei 29, 2013, 09:44:11 am »

........... en inderdaad vergelijkbaar met nederland, alleen een paar graden warmer (of is dat het vakantie gevoel?)...........

En dat is nu juist wat me zo aan het twijfelen brengt. Ik vind het weer hier in Nederland eigenlijk 'te koud' en 'te nat'. En als het mooi weer is, dan is het 'te kort'.
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

berkevelda

  • Gast
Re: Hoe is het weer in Tsjechie?
« Reactie #7 Gepost op: mei 29, 2013, 10:07:22 am »

En dat is nu juist wat me zo aan het twijfelen brengt. Ik vind het weer hier in Nederland eigenlijk 'te koud' en 'te nat'. En als het mooi weer is, dan is het 'te kort'.

Wij hebben de gok genomen en de camping die we in Tjechië op het oog hadden geboekt. Hadden eigenlijk afgesproken om te wachten met boeken om te zien wat het weer zou doen, maar zijn toch gezwicht voor de camping (hadden nog maar 1 plekje vrij). Nu maar hopen dat het een beetje mooi weer wordt  :+
Gelogd

NOOBrainer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 81
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok kariba
Re: Hoe is het weer in Tsjechie?
« Reactie #8 Gepost op: mei 29, 2013, 12:29:45 pm »

Ik heb het nog nooit als koud en nat ervaren, maar dat is natuurlijk niet geheel objectief. wij hebben wel eens wat minder weer gehad, maar dar was in een periode dat alleen de zuidelijke landen echt mooi weer hadden. wil je (bijna) gegarandeerd +25 graden, dan moet je naar de bekende gebieden zoals zuidelijk frankrijk...
om het verschil even duidelijk te maken:
amsterdam klimaat: http://www.weeronline.nl/Europa/Nederland/Amsterdam/4058223
Praag klimaat: http://www.weeronline.nl/Europa/Tsjechie/Praag/4112651
scheelt dus een graadje, maar ervaart als warmer..
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal