Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Kogeldruk vouwwagen tot 750kg is maximaal 50kg  (gelezen 5071 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wauvie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon
Re: Kogeldruk vouwwagen tot 750kg is maximaal 50kg
« Reactie #30 Gepost op: juni 02, 2022, 11:36:57 am »

Inderdaad laat ze dat maar eens aantonen. In mijn geval zou de vw dan in totaal max 800kg wegen. Als dat klopt hebben ze geen poot om op te staan.


Kamperen met de CC Flexi T&T. Niet omdat het moet, maar omdat het kan....

Maar in dat geval moet de VW een eigen kenteken hebben.
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.273
  • Merk: kampeermiddel : HK Cocoon Aero
Re: Kogeldruk vouwwagen tot 750kg is maximaal 50kg
« Reactie #31 Gepost op: mei 06, 2024, 01:07:11 pm »

Tja, weer een voorbeeldje waar de wetgever achter de techniek aanhobbelt. Zelfde als met de veelbenoemde bevestiging van de oploopremkabel. Je kunt het zo doen dat het technisch werkt, maar je toch een boete krijgt. Je kunt hem ook zo bevestigen dat je die boete niet krijgt, maar het kabeltje ook niet werkt... Ik laat de techniek hier toch boven de wet gaan.

In 2024 is er een revisie van het voertuig reglement ingevoerd.

Maar het is wel zo dat als de RDW keurt en als de aanhanger na 31 dec 2012 in gebruik is genomen er een achteruitrijlicht op moet zitten.

In deze versie wordt ook het keuren, APK, benoemd van de RDW. Nu hoeven aanhangwagens onder de 750 kg niet gekeurd te worden daar deze geen kenteken registratie heeft of een kentekenbewijs
hebben

Quote RDW: "Eisen

Wijze van Keuren

Overeenstemmen van het voertuig met de voertuiggegevens alsmede eisen m.b.t. identificatie
Artikel 5.12.1
Actuele regelgeving
1.
De aanhangwagen moet in overeenstemming zijn met de op de voor het voertuig afgegeven kentekencard, dan wel het kentekenbewijs en in het kentekenregister omtrent het voertuig vermelde gegevens."
 

Is niet veel veranderd wat de kogeldruk aangaat, wel voor de remmerij van de vouwwagen ivm ABS en ESB op aanhang wagens.

Aangehecht een text bestandje waar je het een en ander kan vinden.
« Laatst bewerkt op: mei 06, 2024, 01:37:13 pm door OhPeeCee »
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal