Vouwwagenclub.info

(Openbaar)De vouwwagen => vouwwagenmerken informatie => Holtkamper => Topic gestart door: GertjanA op juli 01, 2013, 07:53:01 pm

Titel: HK Service brief.
Bericht door: GertjanA op juli 01, 2013, 07:53:01 pm
Hallo allemaal,
Vandaag in de post ontvangen. Een brief van Holtkamper, met een stukje zeildoek. Te gebruiken om het "mastzakje" te verstevigen. Ik zeg SERVICE!

Zie foto. Adres afgedekt

Op de achterkant van de brief dat sommige trailers dit hebben gekregen tijdens een servicebeurt, en de nieuwe hebben dit zowiezo al. De huls moet in het zakje waar de mast inzit, en met 'zachte pvc lijm' te lijmen. Er zit zelfs een voorbeeld bij van welke lijm te gebruiken.

Er is hoop voor de klantgerichtheid! Nu nog een brief over de binnenslaaptent, ben ik weer helemaal blij.

Alvast aan allen een hele prettige vakantie. Klap ze, vier ze.

Met vriendelijke groet,
 
Titel: Re: HK Service brief.
Bericht door: spikehome op juli 01, 2013, 09:01:03 pm
Die mast zak hadden ze bij mij gelijk gedaan toen ik kwam voor de sitebag te laten monteren.
Ze doen idd voor de zekerheid extra verstevigen.
Maar netjes dat ze een brief versturen.
Voor de slaaptent heb ik al contact gehad, ga hem na de vakantie brengen.
Titel: Re: HK Service brief.
Bericht door: GJT op juli 01, 2013, 09:50:15 pm
Vanaf welk jaar is dit standaard?
Titel: Re: HK Service brief.
Bericht door: jcfvanhalteren op juli 01, 2013, 10:10:44 pm
hoi spikehome,

men zou met mij contact opnemen betreffende de binnen slaaptent dit zouden ze na de vakantie doen ivm de drukte,voor welke optie ga jij , want als ik het goed heb zijn er twee mogelijkheden en zijn die verschillende mogelijkheden aan jou al verteld, zo ja hoe zit het daarmee ?

met vriendelijke groet,
jack
Titel: Re: Re: HK Service brief.
Bericht door: spikehome op juli 01, 2013, 10:14:09 pm
Vanaf welk jaar is dit standaard?
volgens mij heb jij dat al.
Anders krijg je nog wel een brief.
Nieuwe kyte's hebben ze al aangepast.
hoi spikehome,

men zou met mij contact opnemen betreffende de binnen slaaptent dit zouden ze na de vakantie doen ivm de drukte,voor welke optie ga jij , want als ik het goed heb zijn er twee mogelijkheden en zijn die verschillende mogelijkheden aan jou al verteld, zo ja hoe zit het daarmee ?

met vriendelijke groet,
jack
ik ben voor de optie gegaan met de achterwand.
Is ook hier ergens op het forum te vinden.
Van muggen heb ik geen last, maar vinden de enkele achterwand lastig.
Ook de mijne gaat na de vakantie i.v.m. de  drukte.
Titel: Re: HK Service brief.
Bericht door: abbes008 op juli 01, 2013, 10:23:05 pm
Die van ons heeft dat al, onze mast zit ook aan de luifel vast, zoals in dat filmpje. Onze koker waar je de mast in de luifelsnis volgens mij van metaal. Kreeg hem onlangs tegen mijn gezicht aan, die voelde ik wel.  ::)

Na onze vakantie zullen wij ook eens kontakt opnemen met HK, eerst maar eens even zien of we ongedierte hebben/krijgen.
Titel: Re: HK Service brief.
Bericht door: Theun1957 op juli 01, 2013, 10:29:49 pm
Echt topservice een holtkamper hobbypakket. Je moet er alleen wel je eigen tubetje lijm bijkopen
Titel: Re: HK Service brief.
Bericht door: GertjanA op juli 01, 2013, 10:58:04 pm
Zelf tubetje lijm kopen,  :> maar, het begin is er. Ik hoop nog steeds gebeld/benaderd te worden over de binnentent. Anders na de vakantie maar eens bellen.
Titel: Re: HK Service brief.
Bericht door: muis op juli 02, 2013, 12:24:07 am
Ik vind het wel netjes  :J , ze hadden ook kunnen wachten tot ieder voor zich kwam
Titel: Re: HK Service brief.
Bericht door: GJT op juli 02, 2013, 07:44:37 am
Ik heb een beetje mijn bedenkingen bij de opzet..

De brief spreekt over een langdurige duurtest. Ik zou gewoon gezegd hebben dat een aantal klanten zijn teruggekomen met klachten op dit punt en dat hiervoor nu een oplossing is ter voorkoming van het probleem.

Ook zou ik aangeven dat gekozen is het doe-het zelf lapje te sturen omdat hiermee een extra rit naar HK zo vlak voor de vakantie voorkomen kan worden, gelet op het feit dat de reparatie betrekkelijk eenvoudig te doen is. Vervolgens zou ik aanbieden dat, indien gewenst, ze dit uiteraard voor de klant te kunnen uitvoeren en dat de klant hiervoor op ieder moment even langs kan rijden met de Kyte..

Volgens mij is de hoes bij mij al dubbel uitgevoerd zodanig dat het bijkant een (semi)harde koker vormt. Ik zal het nog een keer laten checken. Geen brief = reeds gedaan vermoed ik..  :)


hoi spikehome,

men zou met mij contact opnemen betreffende de binnen slaaptent dit zouden ze na de vakantie doen ivm de drukte,voor welke optie ga jij , want als ik het goed heb zijn er twee mogelijkheden en zijn die verschillende mogelijkheden aan jou al verteld, zo ja hoe zit het daarmee ?

met vriendelijke groet,
jack

Er zijn twee oplossingen: de eerste is het aanpassen van de gehele slaapcabine. Je brengt hiertoe de Kyte of enkel de slaapcabine naar HK en de binnentent wordt aangepast zodat een volledig dichte cabine ontstaat.

De tweede zijn enkele voorzieningen om bestaande gaatjes langs de buizen af te dichten. De opening via het matras naar de wagenbak blijft hiermee wel bestaan. Voordeel van deze optie is dat de slaapcabine origineel blijft kwa uiterlijk en wanden.

Beide opties zijn aangeboden maar ik denk nog na welke te nemen. Wil het eigenlijk even in de praktijk zien.
Titel: Re: HK Service brief.
Bericht door: abbes008 op juli 02, 2013, 03:14:25 pm

De tweede zijn enkele voorzieningen om bestaande gaatjes langs de buizen af te dichten. De opening via het matras naar de wagenbak blijft hiermee wel bestaan. Voordeel van deze optie is dat de slaapcabine origineel blijft kwa uiterlijk en wanden.

Deze optie hebben wij op onze kyte van 2012. We gaan het deze zomer meemaken of het genoeg mugdicht is of niet.
Ik vind deze binnentent zoals hij nu is wel mooier dan een volledig gesloten deel. Echter zoals, volgens mij Spikehome, aangeeft, is dat een volledige binnen tent je ook isolatie geeft naar de buitenkant.
Dit voor de koudere nachten.

Titel: Re: HK Service brief.
Bericht door: PaulPaul op juli 02, 2013, 04:08:46 pm
 "De brief spreekt over een langdurige duurtest. Ik zou gewoon gezegd hebben dat een aantal klanten zijn teruggekomen met klachten op dit punt en dat hiervoor nu een oplossing is ter voorkoming van het probleem."

Haha wat is dat weer leuk geformuleerd. GJT heeft gewoon gelijk. Ik moest de Kyte laten repareren omdat de naden van die "zak" compleet waren losgetrokken.  Als mijn pesoonyje wordt gezien als een wandelende duurtest, dan klop het. WW WW
Titel: Re: HK Service brief.
Bericht door: GJT op juli 02, 2013, 04:13:45 pm
In jou geval is het al wel een "dure test.." (voor HK)  :#
Titel: Re: HK Service brief.
Bericht door: PaulPaul op juli 02, 2013, 04:30:56 pm


    "dure test.." :J :J :J :J :J
Titel: Re: HK Service brief.
Bericht door: PaulPaul op juli 02, 2013, 05:24:28 pm
Haha, drie keer raden wat mijn vrouw zojuist uit de brievenbus haalt. ;) ;) ;)
Titel: Re: HK Service brief.
Bericht door: Spiegelbeeld op juli 02, 2013, 06:23:42 pm
Deze "terugroepactie" is ondertussen al weer een hele pagina waard, iets met muggen en olifanten  :) ?

Of zijn het toch de komkommers.....
Titel: Re: HK Service brief.
Bericht door: GJT op juli 02, 2013, 06:56:34 pm
Haha, drie keer raden wat mijn vrouw zojuist uit de brievenbus haalt. ;) ;) ;)

Ik mag hopen dat ze die van jou inmiddels wel bom-proof hebben gemaakt?  :#
Titel: Re: HK Service brief.
Bericht door: GertjanA op juli 02, 2013, 07:28:44 pm
Wat een kleine opmerking al niet veroorzaakt. Paulpaul, zat bij jou zeker een strikje om?.

Wat mij betreft kan dit topic wel dicht.
Titel: Re: HK Service brief.
Bericht door: Henk1973 op juli 07, 2013, 02:33:55 pm
Ik heb een beetje mijn bedenkingen bij de opzet..

De brief spreekt over een langdurige duurtest. Ik zou gewoon gezegd hebben dat een aantal klanten zijn teruggekomen met klachten op dit punt en dat hiervoor nu een oplossing is ter voorkoming van het probleem.

Ook zou ik aangeven dat gekozen is het doe-het zelf lapje te sturen omdat hiermee een extra rit naar HK zo vlak voor de vakantie voorkomen kan worden, gelet op het feit dat de reparatie betrekkelijk eenvoudig te doen is. Vervolgens zou ik aanbieden dat, indien gewenst, ze dit uiteraard voor de klant te kunnen uitvoeren en dat de klant hiervoor op ieder moment even langs kan rijden met de Kyte..

Volgens mij is de hoes bij mij al dubbel uitgevoerd zodanig dat het bijkant een (semi)harde koker vormt. Ik zal het nog een keer laten checken. Geen brief = reeds gedaan vermoed ik..  :)

Wij hebben de brief ook ontvangen. En zoals wij zijn, begrepen wij het doe-het-zelf pakket niet. Dus gebeld en konden gewoon even langskomen (in dit geval Bunnik, want we waren in de buurt. Daar is de koker ter plekke gemaakt door de werkplaats, en na nadere instructies hebben wij hem vandaag ingelijmd in de koker (en NIET de instructies van de lijm gevolgd... Dan krijg je hem er niet meer in!) Toen enkele uren buiten gehad (in verband met de lijmdampen) en daarna weer ingepakt. Ook mocht er enkele uren (minimaal 6 uur, maar liever 24 uur) geen spanning op komen (dus niet opzetten)

Overigens mochten we ook met de Kyte langskomen, dus alle opties waren in orde voor hen.

Wij vroegen nog even van het waarom van de optie: het blijkt dat sommige mensen de Kyte op behoorlijk hoge spanning zetten, dat de naden gaan scheuren. Wij hebben een model 2010 en hadden hier geen last van. Maar voor de zekerheid hebben ze daarom deze update aan iedereen verzonden. Ik vind het een zeer goede service!

Omdat het erg rustig was, hebben we eens doorgevraagd naar onze wensen voor de toekomst: een andere trap bij het bed. Eentje die weinig ruimte in de bak inneemt. Ik hoop dat ze onze vraag in behandeling nemen en met een alternatief komen.

Ook maar even wat tips doorgenomen over rechtzetten, mooi neer zetten en hoe om te gaan met storm. Ik weet nu dat er stormbanden zijn... Toch maar eens gebruiken bij slecht weer (windkracht 6/7 en hoger...)

Overigens zijn wij zeer tevreden met onze Kyte,
Titel: Re: HK Service brief.
Bericht door: campingloge op juli 07, 2013, 09:26:52 pm
Welke stormbanden bedoel je Henk? Ik ken de stok onder de geen stoks luifel in combinatie met elastiek maar ken geen stormbanden. Welke tips hadden ze nog meer met harde wind? Wij hebben gelukkig nog geen harde wind meegemaakt maar ik ben graag goed voorbereid.

 :off Heb je het topic voor een eventuele Holkamper meeting gezien? Gezellig om weer een keer ervaringen uit te wisselen.

PS. Wij hebben niet zo'n brief gekregen. Misschien wel omdat ze de luifelpunt bij onze wagen gerepareerd hadden voordat die kapot ging. Maar dat was vorig jaar en ik heb toen niks over een zakje gehoord.  :?
Titel: Re: HK Service brief.
Bericht door: Henk1973 op juli 08, 2013, 07:25:29 pm
Welke stormbanden bedoel je Henk? Ik ken de stok onder de geen stoks luifel in combinatie met elastiek maar ken geen stormbanden. Welke tips hadden ze nog meer met harde wind? Wij hebben gelukkig nog geen harde wind meegemaakt maar ik ben graag goed voorbereid.

Het is inderdaad de stok onder de geen-stok-luifel. Daar zitten bij ons twee stormbanden bij, die van bovenaan naar beneden kunnen worden vast gezet. Ik moet, zodra wij gaan kamperen, ook nog bekijken hoe het zit. Ik zal het dan eens posten hier hoe het werkt.
Titel: Re: HK Service brief.
Bericht door: GertjanA op juli 08, 2013, 08:41:04 pm
Hallo Henk & Carmen,

Jij schrijft: Daar is de koker ter plekke gemaakt door de werkplaats, en na nadere instructies hebben wij hem vandaag ingelijmd in de koker (en NIET de instructies van de lijm gevolgd... Dan krijg je hem er niet meer in!)

Kun je misschien een foto maken van de 'update'? De brief is mij ook niet geheel duidelijk, en voordat ik of het eea verklyte, danwel heen en weer moet naar Bunnik, is een foto misschien handiger.

Alvast bedankt, en klapze!
Titel: Re: HK Service brief.
Bericht door: GJT op juli 09, 2013, 01:24:13 pm
Ik heb de brief met verstevigingslap vandaag ontvangen. Ik moet toch nog met de kyte naar HK voor de binnentent dus dan mogen ze dit ook meenemen.
Ik zal dan meteen vragen om verlichting aan de voorzijde. Ik zie nu dat de nieuwe Kytes hiermee geleverd worden terwijl ik ze een tijd geleden er per mail op gewezen heb dat dit bij wagens breder dan 1,6 meter verplicht is, en of dit consequenties heeft voor toekomstige keuringen. Op die mail nooit reactie ontvangen... :**
Titel: Re: HK Service brief.
Bericht door: GertjanA op juli 09, 2013, 06:48:32 pm
Ik heb net een 2e brief met stukje update gekregen. Dat is pas vriendelijk. Kan ik de eerste zonder problemen 'verkeerd'. Doen.  :O
Titel: Re: HK Service brief.
Bericht door: Rob Moerkerken op juli 09, 2013, 07:54:48 pm
Goh, jij ook al.....
Vandaag heb ik ook een tweede brief gehad, zelfde datum en zelfde adressering, zeker om te oefenen.

gr. Rob
Titel: Re: HK Service brief.
Bericht door: Lien op juli 09, 2013, 08:43:44 pm
Wij kregen vandaag ons 3e pakketje binnen :p. Genoeg om te oefenen  :H. De 1e en 2e kwamen op dezelfde dag.
Titel: Re: HK Service brief.
Bericht door: GertjanA op juli 09, 2013, 09:12:15 pm
Zo, 3 stuks! Goehoed!  :K
Titel: Re: HK Service brief.
Bericht door: Rob Moerkerken op juli 09, 2013, 09:48:46 pm
Ik heb nu twee pakketjes ontvangen, terwijl bij de laatste servicebeurt Holtkamper de masttop reeds had aangepast. Nu dus twee reserve setjes......
Titel: Re: HK Service brief.
Bericht door: GertjanA op juli 14, 2013, 02:43:51 pm
Gisteren met het mooi weer maar eens een ritje Bunnik gedaan. Lekker in de 206CC van mijn vrouw (cabrio, dak naar beneden), lijm en stukje update mee. Daar aangekomen binnen rondgekeken, meneer Holtkamper sr. nog even gezien, naar de servicebalie.

De technische meneer daar heeft de update in elkaar geplakt, en aanwijzingen gegeven hoe deze te installeren. Bij het opzetten, aan het einde van de mast, de update erover heen doen. Vergeet niet (zei hij) om de zwarte spanband (die bij de dissel aangetrokken wordt) weer goed vast te maken. Er waren er al meer geweest. Hij had een stukje mast, zodat hij goed de update eromheen kon vouwen. Bij het zelf installeren, raadde hij aan om een 'beetje' lijm te gebruiken zodat het vast zat, en niet helemaal vol te kliederen. Dat leek mij ook, maar een bevestiging is prettig.

We wilden kijken naar de elektra, gas aansluiting en de binnentent. Van deze 3 was alleen de gas-aansluiting aanwezig, op de Kyte Air. (die 'zelf opzetter'). De verkoper die wij spraken had zoiets van 'heb ik niet hier, sorry'. Later nog even gesproken met een meneer die de exportmanager bleek te zijn. Leuk gesprek, over de export naar Ierland en Engeland. Ook nog gesproken over de lichtjes op de wielkasten, de spatlappen, en refelctoren aan de zijkant van de achterlichten (oranje). Dat had te maken met nieuwe regelgeving voor aanhangers. Ook stond er een Cocoon met hele mooie achterlicht-units. LED, zag er erg mooi uit.

Uiteindelijk liet hij ons de elektra in de Kyte keuken op een Cocoon zien, waarbij de (4-) stekker doos in de keuken ligt. Hij wist te vertellen dat in de Kyte dit in de bak ligt. En dat er dan ook een dubbele stekkerdoos in de keuken komt. Dat lijkt me toch wel handig. Zelf doen is (ivm mijn fantastische 2 linkshandigheid) geen optie. Na de vakantie maar eens kijken.

Het was er niet heel druk, de meeste wagens voor aflevering waren weg (er stonden er nog 2 meen ik), en ter reparatie stonden er ook niet veel. Wel in de werkplaats een gestripte Kyte (zonder tent en bed dus) wat leuk is om te zien.

Het was weer een leuk dagje. Dat moet je toch eigenlijk wel eens vaker doen. Ook zagen we dat de 'airco' toch net even anders moet dan wij dachten, en dat het niet raar is als er zo een punt in je dak zit. Nog 10 dagen, dan zijn we weg! Aftellen....

 KK




Titel: Re: HK Service brief.
Bericht door: abbes008 op juli 14, 2013, 05:18:53 pm
Even een praktisch vraagje, wij hebben ook zo'n servicebrief ontvangen met zo'n hulpstuk. Echter kijk ik nu naar de punt van de Kyte en ik snap niet helemaal waar dat stuk nog moet komen. Volgens mij is er helemaal geen ruimt. De carbon stok zit in zo'n aluminium buisje en die zit weer in de groene versteviging.

Wellicht heeft iemand een foto van het 'hulpstuk'?

Wat betreft de verlichting aan het spatbord, die zal bij ons niet passen want daar zit zijtas voor zeg maar.

Titel: Re: HK Service brief.
Bericht door: GJT op juli 14, 2013, 06:24:17 pm
Witte lichtjes op de wielkasten aan de voorkant moeten al jaren bij >1,6 meter breedte. Dit heeft niks te maken met nieuwe regelgeving. Omdat ze nu gekeurd worden zijn ze op nieuwe exemplaren gemonteerd (waarschijnlijk zijn ze er toen achter gekomen). De oudere Kytes moeten ze formeel ook hebben volgens mij.
Titel: Re: Re: HK Service brief.
Bericht door: spikehome op juli 22, 2013, 04:21:36 pm
Witte lichtjes op de wielkasten aan de voorkant moeten al jaren bij >1,6 meter breedte. Dit heeft niks te maken met nieuwe regelgeving. Omdat ze nu gekeurd worden zijn ze op nieuwe exemplaren gemonteerd (waarschijnlijk zijn ze er toen achter gekomen). De oudere Kytes moeten ze formeel ook hebben volgens mij.
haha dit word dus weer een update oproep!
Titel: Re: Re: HK Service brief.
Bericht door: GJT op juli 30, 2013, 10:44:04 am
haha dit word dus weer een update oproep!

Net even de Regeling voertuigen (Wegenverkeerswet 1994) er op nageslagen:

Artikel 5.13.0

Een aanhangwagen met een toegestane maximummassa van niet meer dan 750 kg achter personenauto?s, bedrijfsauto?s, bussen en driewielige motorrijtuigen moet voldoen aan de in deze afdeling opgenomen eisen..


In art. 5.13.1 is vervolgens opgenomen dat wagen die na 29 oktober 2012 in gebruik zijn genomen, moeten worden goedgekeurd..

Kortom: De eis geldt voor alle wagens <750 kg  maar pas na 29 oktober geldt dat een keuring (ter toetsing) wordt uitgevoerd. Wagens voor deze datum moeten wel aan de in deze regeling opgenomen voorwaarden voldoen maar het werd niet gekeurd.

Dan de verlichting:

in art. 5.13.51 staat als eis:

1. Aanhangwagens moeten zijn voorzien van:
a. twee stadslichten indien het voertuig breder is dan 1,60 m;


Dit zijn de witte lichten aan de voorzijde. Verder in de regeling worden eisen opgenomen over plaatsing, kleur licht etc.

Ik kan geen uitzonderingsgronden vinden en kom dan ook tot de conclusie dat mijn Kyte niet voldoet aan genoemde Regeling en daarmee de Wegenverkeerswet 1994.

Het zal mij werkelijk worst wezen of ik deze verlichting er al dan niet op heb maar [spijkers op laag water zoeken modus aan] gelet op alle ontwikkelingen op gebied van wetgeving hieromtrent vrees ik dat er, als er vroeg of laat een keuring wordt uitgevoerd, dit wordt opgemerkt.


Titel: Re: Re: HK Service brief.
Bericht door: spikehome op juli 30, 2013, 11:39:09 am
Het zal mij werkelijk worst wezen of ik deze verlichting er al dan niet op heb maar [spijkers op laag water zoeken modus aan] gelet op alle ontwikkelingen op gebied van wetgeving hieromtrent vrees ik dat er, als er vroeg of laat een keuring wordt uitgevoerd, dit wordt opgemerkt.
zet je de modus ook weer uit? :H
Titel: Re: HK Service brief.
Bericht door: GJT op juli 30, 2013, 12:41:33 pm
Bij deze  :#
Titel: Re: HK Service brief.
Bericht door: GJT op september 07, 2013, 08:24:53 pm
Vandaag heb ik een nieuwe stallingshoes voor de Kyte gemaakt. De vorige was snel in elkaar geflanst met tape en bouwzeil van de action, funtioneel maar ik wilde dikker en groen zeil gebruiken. Iemand nog interesse in een op maat gemaakte stallingshoes voor een Kyte? Blauw bouwzeil, met hier en daar wat beschadigingen maar nog functioneel. Hij past wel perfect. Anders gaat hij de kliko in... :#

Ook meteen de upgrade uitgevoerd. Viel uiteindelijk erg mee.

Stap voor stap:

(http://imageshack.com/scaled/large/89/ybp4.jpg)
Tasje maken door zijkanten vast te lijmen

(http://imageshack.com/scaled/large/513/ne9u.jpg)
Tasje om de mast

(http://imageshack.com/scaled/large/163/itq4.jpg)
Tas voor update. Je ziet dat ze de tas eerst lijmen en daarna stikken. De lijmverbinding was los tot aan de stiksel maar maar de stiksels zaten nog perfect.

(http://imageshack.com/scaled/large/842/hiou.jpg)
Om morsen met lijm te voorkomen eerst alles afgeplakt. Je moet namelijk ruim lijm gebruiken.

(http://imageshack.com/scaled/large/404/hju9.jpg)
Tas naar binnen gedrukt met de mast. Gaat relatief eenvoudig. Wel met flinke kracht nadrukken met de mast.

(http://imageshack.com/scaled/large/32/o888.jpg)
Tas gevuld met een oude doek door deze er stukje bij beetje in te porren. Dit om goed druk op de randen te houden. Zo een paar uur laten drogen. Daarna nog minimaal 24 uur wachten voor in gebruikname!




Overigens was ik bezig en zag hoe het merk en type plaatje op de achterzijde aan het verkleuren (vergelen) was, de lijm van de sticker verkleurd zo lijkt het. Ik heb de wagen vorig jaar met een wat pittig schoonmaakmiddel schoongemaakt en vermoed nu dat het hierdoor komt. Of hebben andere HK eigenaren hier ook last van? Erg mooi is het niet..
(http://imageshack.com/scaled/large/202/iele.jpg)
Titel: Re: HK Service brief.
Bericht door: spikehome op september 08, 2013, 10:15:36 am
@GJT netjes.
Mijne staat al in de stalling maar moet de upgrade ook nog doen.
Betreft plaatje geen idee ook nog.
Zie het volgende week wel allemaal.
Stalling hoes tja wilde er eerst 1 van hk aanschaffen maar heb nog niks.
Titel: HK Service brief.
Bericht door: abbes008 op september 08, 2013, 11:17:15 am
Hij staat bij ons nog in de garage. In afwachting op een service beurt bij HK.  Aantal puntjes doorgegeven en ik laat de punt door HK doen.
Tevens wil ik wel de spatlapjes, de binnentent en nog wat andere vragen.

Wellicht na volgende zelf nog wat kluswerk, zoals de klemmen voor de stokken e.d.

Hopen op mooi weer volgende week, vandaag is het waardeloos.
Titel: Re: HK Service brief.
Bericht door: DrogeR op september 08, 2013, 12:35:51 pm
@GJT

Het verkleuren van de sticker komt meer voor, volgens mij zijn nieuwe HK's voorzien van een ander type plaatje, die van ons zelfs met een extra plaatje over de vorige heen.
Titel: Re: HK Service brief.
Bericht door: GertjanA op september 08, 2013, 07:39:48 pm
En jij hebt op je cocoon ook die mooie achterlichtjes!
Titel: Re: HK Service brief.
Bericht door: Spiegelbeeld op september 08, 2013, 07:52:41 pm
Die achterlichten zijn inderdaad prachtig! Iemand een idee of die achteraf ook te monteren zijn en wat dat kost?

Wel weer jammer dat die foeilelijke oranje reflectoren aan de zijkant van die plaat afbreuk doen aan het geheel.
Titel: Re: HK Service brief.
Bericht door: Runningr op september 08, 2013, 08:09:57 pm

Wel weer jammer dat die foeilelijke oranje reflectoren aan de zijkant van die plaat afbreuk doen aan het geheel.

Zou dat nieuwe wetgeving zijn? Wij hebben die dingen er niet op zitten (2012 model).
Titel: Re: HK Service brief.
Bericht door: GertjanA op september 09, 2013, 09:39:21 pm
Het zijn volgens mij nieuwe lichten. Ik heb in Bunnik in juli een paar karren zien staan met die Led's. Vond dat wel mooi. Maar vindt mijn 'ouderwetse' ook mooi!  :K
Titel: Re: HK Service brief.
Bericht door: GJT op september 09, 2013, 10:31:13 pm
Zou dat nieuwe wetgeving zijn? Wij hebben die dingen er niet op zitten (2012 model).

Volgens mij t.b.v. de EU typegoedkeuring... hier niet verplicht.
Titel: Re: HK Service brief.
Bericht door: GJT op april 14, 2014, 08:10:56 am
(http://imageshack.com/scaled/large/202/iele.jpg)

Update voor degenen die tegen een vergeelde sticker aanlopen. Dit weekend zou ik een nieuwe sticker plakken. Hij was namelijk nog erger vergeeld toen ik hem uit de stalling haalde.
Eerst de oude verwijderen.. dacht ik. Dit lukt echter niet. Ik kon geen beginnetje vinden om hem los te trekken. WD40 geprobeerd maar dit werkte niet. Daarna met thinner geprobeerd. Na enig poetsen verdween de gele laag als sneeuw voor de zon. De laag bleek echter over de sticker heen te zitten, deze bleef onaangetast! Resultaat is dus een helemaal helder naamplaatje.  WW
Het lijkt alsof er een lijmlaagje over de sticker zat. Deze was vergeeld en is nu verwijderd met thinner.
Titel: Re: HK Service brief.
Bericht door: Yella op april 14, 2014, 09:04:13 am
Ik lees wat opmerkingen over de slaaptent van een Kyte. Wij zijn op zoek naar een gebruikte, maar wat is het probleem precies met de slaaptent? Of is daar al een Topic over hier op het forum?
Titel: Re: HK Service brief.
Bericht door: GJT op april 14, 2014, 09:20:55 am
Hier zijn wel topics over. Eerste modellen (2008-tot?) hadden een mindere afwerking rond de slaapcabine schijnt het (aansluiting rond de stangen/buizen). Ons model (2012) is de aansluiting rond de buizen al verbeterd. Vanuit de bak (onder het bed) kunnen er echter in theorie nog beestjes in komen. Onze ervaring tot nu toe is dat we nog nooit een beestje binnen hebben gehad...

Er is een update waarbij er een gehele binnentent in komt. De slaapcabine wordt hiermee (veel) minder mooi en krapper naar onze smaak. Wij hebben hem daarom niet laten aanpassen.
Titel: Re: HK Service brief.
Bericht door: Yella op april 14, 2014, 09:29:33 am
OK,dank je wel. Kan andere topics hierover niet vinden. Weet niet precies waarnaar ik moet zoekn.
Titel: Re: HK Service brief.
Bericht door: GJT op april 14, 2014, 09:52:48 am
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=11259.0 (http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=11259.0)

http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=8333.0 (http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=8333.0)
Titel: Re: HK Service brief.
Bericht door: abbes008 op april 14, 2014, 11:38:36 am
Wij hebben de slaapcabine ook niet laten aanpassen. Wordt er toch een stuk benauwder van en de strakke slaapcabine is dan foetsie. Wij hebben ook totaal nog geen ongedierte in de slaapcabine gehad.
Titel: Re: HK Service brief.
Bericht door: GertjanA op april 14, 2014, 07:44:10 pm
Wij hebben een Kyte van 2010 (December), ook zonder slaaptent. Wel al naar gekeken in Bunnik, maar vindt het niet heel erg fraai. Aangezien we toch meestal in de zomer gaan, naar de +25 graden, is het geen problem om zonder te gaan.

Ik blijf het jammer vinden dat alle upgrades en aanvullingen niet gemeld worden aan bezitters van de Kyte. Witte lampjes, spatlappen, stroom, gas, een informative-bulletin met iets als:
Beste Kyter. Inmiddels is het volgende leverbaar voor de oudere Kytes: lampies, spatlappen, slaaptent, achterlichten LED, etc. En dat kast u nu maar xxx. Bel of mail, met de groeten Bert en Jelle (of zoiets). De ' aftercare' blijf ik bedroevend slecht vinden.
Titel: Re: HK Service brief.
Bericht door: GJT op april 14, 2014, 08:16:36 pm
Deels ben ik het wel met je eens, deels ook niet. Uit commercieel belang had ik dit wel gedaan! Al is het maar om je klanten zo nu en dan in de showroom te krijgen. Maar als een auto een facelift krijgt, of er kleine of grotere aanpassingen worden gedaan, hoor je daar vaak ook niets van.

De logistiek om al die aanpassingen te doen is vrij groot. Je hebt veel meer wagens staan en aangezien ze het  druk genoeg hebben zal het belang (lees marge) wel niet groot genoeg zijn t.o.v. levering nieuwe wagens. Overigens zal je ook niet blij worden van de prijzen.. De led achterlichten zijn bijvoorbeeld behoorlijk aan de prijs en je hebt een vrij reĆ«le kans dat ze geen gelukkig huwelijk vormen met de computer van je auto. Zitten ze ook nog met nazorg hiervoor.   

Titel: Re: HK Service brief.
Bericht door: abbes008 op april 14, 2014, 08:23:27 pm
Ik ben het wel eens met GertjanA. Men hoeft zich niet te verschuilen achter tja bij upgrades van auto's gebeurt het ook niet. Het zou een hele mooie aanwinst zijn van de service om bestaande klanten te informeren over de modificaties. Een vouwwagen van dit kaliber is passie en de meesten willen best wat investeren om de nieuwste snufjes aan de wagen te laten monteren.
Titel: Re: HK Service brief.
Bericht door: Frankie op april 14, 2014, 08:35:47 pm
Maar als een auto een facelift krijgt, of er kleine of grotere aanpassingen worden gedaan, hoor je daar vaak ook niets van.

De logistiek om al die aanpassingen te doen is vrij groot. Je hebt veel meer wagens staan en aangezien ze het  druk genoeg hebben zal het belang (lees marge) wel niet groot genoeg zijn
Bij software is het standaard dat in ieder geval de update gemeld wordt. Het melden kost de leverancier vrijwel niks. Je kunt het vervolgens altijd aan de klant overlaten of hij die update wel of niet wil hebben. Niemand zal het raar vinden als een aanpassing geld kost. Maar je kunt die update alleen maar meemaken als je weet dat-ie er is.
Hoe je het ook draait: het is niet alleen klantvriendelijk om aanpassingen te melden. Het levert gewoon omzet op. :J
Titel: Re: HK Service brief.
Bericht door: Edwinv op april 14, 2014, 09:20:56 pm
Ik denk dat er een verschil qua updates zit tussen nice to have of een must have.
Die led lampen, zou mij niet boeien. Maar als er technische zaken zijn die verbeterd zijn in de loop der tijd, dan zou ik het graag willen weten. En dat is wat ik HK wel kwalijk neem. Ik kom daar met geen mogelijkheid achter. Alleen als ik toevallig voor een beurt oid bij ze ben. Ik zou verwachten, zeker bij de eerste afnemers van de kyte, dat ze hier wat actiever mee zouden zijn
Titel: Re: HK Service brief.
Bericht door: GertjanA op april 15, 2014, 08:29:35 pm
Ik bedoelde eigenlijk dat het een nieuwsbrief oid zou zijn. Ik snap dat HK (naar aanleiding van opmerkingen  van bestaande Kyters) diverse zaken toevoegd, dan wel met de tijd meegaat met aanpassingen. Als early adapter verwacht ik niet dat ik 'alles' gratis krijg, maar een mailtje met de nieuwigheden, en wat ze kosten (of niet) zou toch leuk zijn.

Ik denk erover om nog voor de vakantie een beurtje te laten doen (o.a. weer een afgescheurd oog), en dan eens te vragen wat er nieuw is, en wat diverse zaken kosten. Dat van die LED lampen had ik ook ergens gelezen (problem met computer auto oid), en dat is me te veel gedoe voor iets wat ik ' wel aardig' vindt. Elektra in de kar, of witte lichtjes, of spatlappen, moet ik serieus over denken.

In ieder geval ga ik weer lekker 'kyten en klappen'!
Titel: Re: HK Service brief.
Bericht door: abbes008 op april 15, 2014, 08:43:10 pm
Elektra moet je echt zelf aanleggen, HK monteert namelijk opbouw dozen, das zonde. Het is niet moeilijk en het materiaal is ook niet duur.
Titel: Re: HK Service brief.
Bericht door: eRJee71 op april 25, 2014, 10:57:05 pm
Wanneer er technische modificaties aan modellen zijn uitgevoerd is HK 'verplicht' dit te melden. Wij hebben een van de eerste Cocoon Aero's en voor dat model zijn ook al diverse modificaties toegepast. Een van de punten is een gepatenteerd RVS spansysteem. Niet geheel ontoevallig is dit systeem bij ons vorig jaar voor een zelfde soort vervangen omdat deze defect was. Mogen wij toch verwachten dat ons systeem door HK naar laatste RVS versie wordt ge-update ?
Titel: HK Service brief.
Bericht door: Jos Montana op april 26, 2014, 06:16:11 am
In je specifieke geval lijkt me dit niet omdat het systeem al vervangen is.

Volgens mij is er een verschil tussen zaken die technisch niet in orde zijn en verbeteringen door voortschrijdend inzicht. Vergelijk het met een terugroepactie van een auto. Als spontaan een airbag kan ontploffen dan moet dat bij alle auto met airbag vervangen worden. Betekent natuurlijk niet dat oudere modellen dan ineens ook een airbag krijgen.
Titel: Re: HK Service brief.
Bericht door: Jerome op april 26, 2014, 07:28:35 am

Mogen wij toch verwachten dat ons systeem door HK naar laatste RVS versie wordt ge-update ?
Ja hoor, tegen betaling is vaak veel mogelijk!
Titel: Re: HK Service brief.
Bericht door: Spiegelbeeld op april 26, 2014, 02:10:03 pm
Mogen wij toch verwachten dat ons systeem door HK naar laatste RVS versie wordt ge-update ?

Wij hebben nog een HK Flyer uit 1928, tot nu toe hebben we al gedurende 84 jaar alle updates gratis gekregen, lijkt me ook niet meer dan normaal :)
Titel: Re: HK Service brief.
Bericht door: Frankie op april 26, 2014, 02:33:07 pm
Wij hebben nog een HK Flyer uit 1928, tot nu toe hebben we al gedurende 84 jaar alle updates gratis gekregen, lijkt me ook niet meer dan normaal :)
Eh.. Maar dat klopt wel. Dat was limited edition versie 612.7, die nog door opa Gijsbert Holtkamper helemaal met de hand speciaal gemaakt is ter gelegenheid van de Olympische Spelen in Amsterdam. Zes maal zo duur als de toch al niet goedkope normale versie en voorzien van vijf olympische ringen op de dissel, maar wel met levenslang recht op updates...
Titel: Re: HK Service brief.
Bericht door: Spiegelbeeld op april 26, 2014, 02:44:30 pm
Ahhhh, nu snap ik het. We hebben dat ding in 1983 op Marktplaats via onze Commodore Vic 20 gekocht en toen zat er een certificaat bij, met allerlei ringen en zegels. We konden Oud Hollansche taalgebruik nauwelijks begrijpen.

Leuk detail is de basis keuken ook op turf werkt, dat was toendertijd in Emmen nog heel normaal.

Het technologisch hoogstaande tentdak is trouwens helaas niet standaard, oorspronkelijk was dat van plaggen gemaakt. HK zegt dat niet meer te kunnen leveren. We overwegen nog ze hierover aan te klagen via Radar of Kassa.
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal