Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: HK Service brief.  (gelezen 17043 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: HK Service brief.
« Reactie #15 Gepost op: juli 02, 2013, 06:23:42 pm »

Deze "terugroepactie" is ondertussen al weer een hele pagina waard, iets met muggen en olifanten  :) ?

Of zijn het toch de komkommers.....
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: HK Service brief.
« Reactie #16 Gepost op: juli 02, 2013, 06:56:34 pm »

Haha, drie keer raden wat mijn vrouw zojuist uit de brievenbus haalt. ;) ;) ;)

Ik mag hopen dat ze die van jou inmiddels wel bom-proof hebben gemaakt?  :#
Gelogd

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: HK Service brief.
« Reactie #17 Gepost op: juli 02, 2013, 07:28:44 pm »

Wat een kleine opmerking al niet veroorzaakt. Paulpaul, zat bij jou zeker een strikje om?.

Wat mij betreft kan dit topic wel dicht.
Gelogd

Henk1973

  • Gast
Re: HK Service brief.
« Reactie #18 Gepost op: juli 07, 2013, 02:33:55 pm »

Ik heb een beetje mijn bedenkingen bij de opzet..

De brief spreekt over een langdurige duurtest. Ik zou gewoon gezegd hebben dat een aantal klanten zijn teruggekomen met klachten op dit punt en dat hiervoor nu een oplossing is ter voorkoming van het probleem.

Ook zou ik aangeven dat gekozen is het doe-het zelf lapje te sturen omdat hiermee een extra rit naar HK zo vlak voor de vakantie voorkomen kan worden, gelet op het feit dat de reparatie betrekkelijk eenvoudig te doen is. Vervolgens zou ik aanbieden dat, indien gewenst, ze dit uiteraard voor de klant te kunnen uitvoeren en dat de klant hiervoor op ieder moment even langs kan rijden met de Kyte..

Volgens mij is de hoes bij mij al dubbel uitgevoerd zodanig dat het bijkant een (semi)harde koker vormt. Ik zal het nog een keer laten checken. Geen brief = reeds gedaan vermoed ik..  :)

Wij hebben de brief ook ontvangen. En zoals wij zijn, begrepen wij het doe-het-zelf pakket niet. Dus gebeld en konden gewoon even langskomen (in dit geval Bunnik, want we waren in de buurt. Daar is de koker ter plekke gemaakt door de werkplaats, en na nadere instructies hebben wij hem vandaag ingelijmd in de koker (en NIET de instructies van de lijm gevolgd... Dan krijg je hem er niet meer in!) Toen enkele uren buiten gehad (in verband met de lijmdampen) en daarna weer ingepakt. Ook mocht er enkele uren (minimaal 6 uur, maar liever 24 uur) geen spanning op komen (dus niet opzetten)

Overigens mochten we ook met de Kyte langskomen, dus alle opties waren in orde voor hen.

Wij vroegen nog even van het waarom van de optie: het blijkt dat sommige mensen de Kyte op behoorlijk hoge spanning zetten, dat de naden gaan scheuren. Wij hebben een model 2010 en hadden hier geen last van. Maar voor de zekerheid hebben ze daarom deze update aan iedereen verzonden. Ik vind het een zeer goede service!

Omdat het erg rustig was, hebben we eens doorgevraagd naar onze wensen voor de toekomst: een andere trap bij het bed. Eentje die weinig ruimte in de bak inneemt. Ik hoop dat ze onze vraag in behandeling nemen en met een alternatief komen.

Ook maar even wat tips doorgenomen over rechtzetten, mooi neer zetten en hoe om te gaan met storm. Ik weet nu dat er stormbanden zijn... Toch maar eens gebruiken bij slecht weer (windkracht 6/7 en hoger...)

Overigens zijn wij zeer tevreden met onze Kyte,
Gelogd

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re: HK Service brief.
« Reactie #19 Gepost op: juli 07, 2013, 09:26:52 pm »

Welke stormbanden bedoel je Henk? Ik ken de stok onder de geen stoks luifel in combinatie met elastiek maar ken geen stormbanden. Welke tips hadden ze nog meer met harde wind? Wij hebben gelukkig nog geen harde wind meegemaakt maar ik ben graag goed voorbereid.

 :off Heb je het topic voor een eventuele Holkamper meeting gezien? Gezellig om weer een keer ervaringen uit te wisselen.

PS. Wij hebben niet zo'n brief gekregen. Misschien wel omdat ze de luifelpunt bij onze wagen gerepareerd hadden voordat die kapot ging. Maar dat was vorig jaar en ik heb toen niks over een zakje gehoord.  :?
« Laatst bewerkt op: juli 07, 2013, 09:32:25 pm door campingloge »
Gelogd

Henk1973

  • Gast
Re: HK Service brief.
« Reactie #20 Gepost op: juli 08, 2013, 07:25:29 pm »

Welke stormbanden bedoel je Henk? Ik ken de stok onder de geen stoks luifel in combinatie met elastiek maar ken geen stormbanden. Welke tips hadden ze nog meer met harde wind? Wij hebben gelukkig nog geen harde wind meegemaakt maar ik ben graag goed voorbereid.

Het is inderdaad de stok onder de geen-stok-luifel. Daar zitten bij ons twee stormbanden bij, die van bovenaan naar beneden kunnen worden vast gezet. Ik moet, zodra wij gaan kamperen, ook nog bekijken hoe het zit. Ik zal het dan eens posten hier hoe het werkt.
Gelogd

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: HK Service brief.
« Reactie #21 Gepost op: juli 08, 2013, 08:41:04 pm »

Hallo Henk & Carmen,

Jij schrijft: Daar is de koker ter plekke gemaakt door de werkplaats, en na nadere instructies hebben wij hem vandaag ingelijmd in de koker (en NIET de instructies van de lijm gevolgd... Dan krijg je hem er niet meer in!)

Kun je misschien een foto maken van de 'update'? De brief is mij ook niet geheel duidelijk, en voordat ik of het eea verklyte, danwel heen en weer moet naar Bunnik, is een foto misschien handiger.

Alvast bedankt, en klapze!
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: HK Service brief.
« Reactie #22 Gepost op: juli 09, 2013, 01:24:13 pm »

Ik heb de brief met verstevigingslap vandaag ontvangen. Ik moet toch nog met de kyte naar HK voor de binnentent dus dan mogen ze dit ook meenemen.
Ik zal dan meteen vragen om verlichting aan de voorzijde. Ik zie nu dat de nieuwe Kytes hiermee geleverd worden terwijl ik ze een tijd geleden er per mail op gewezen heb dat dit bij wagens breder dan 1,6 meter verplicht is, en of dit consequenties heeft voor toekomstige keuringen. Op die mail nooit reactie ontvangen... :**
« Laatst bewerkt op: juli 09, 2013, 01:26:01 pm door GJT »
Gelogd

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: HK Service brief.
« Reactie #23 Gepost op: juli 09, 2013, 06:48:32 pm »

Ik heb net een 2e brief met stukje update gekregen. Dat is pas vriendelijk. Kan ik de eerste zonder problemen 'verkeerd'. Doen.  :O
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re: HK Service brief.
« Reactie #24 Gepost op: juli 09, 2013, 07:54:48 pm »

Goh, jij ook al.....
Vandaag heb ik ook een tweede brief gehad, zelfde datum en zelfde adressering, zeker om te oefenen.

gr. Rob
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: HK Service brief.
« Reactie #25 Gepost op: juli 09, 2013, 08:43:44 pm »

Wij kregen vandaag ons 3e pakketje binnen :p. Genoeg om te oefenen  :H. De 1e en 2e kwamen op dezelfde dag.
Gelogd

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: HK Service brief.
« Reactie #26 Gepost op: juli 09, 2013, 09:12:15 pm »

Zo, 3 stuks! Goehoed!  :K
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re: HK Service brief.
« Reactie #27 Gepost op: juli 09, 2013, 09:48:46 pm »

Ik heb nu twee pakketjes ontvangen, terwijl bij de laatste servicebeurt Holtkamper de masttop reeds had aangepast. Nu dus twee reserve setjes......
Gelogd

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: HK Service brief.
« Reactie #28 Gepost op: juli 14, 2013, 02:43:51 pm »

Gisteren met het mooi weer maar eens een ritje Bunnik gedaan. Lekker in de 206CC van mijn vrouw (cabrio, dak naar beneden), lijm en stukje update mee. Daar aangekomen binnen rondgekeken, meneer Holtkamper sr. nog even gezien, naar de servicebalie.

De technische meneer daar heeft de update in elkaar geplakt, en aanwijzingen gegeven hoe deze te installeren. Bij het opzetten, aan het einde van de mast, de update erover heen doen. Vergeet niet (zei hij) om de zwarte spanband (die bij de dissel aangetrokken wordt) weer goed vast te maken. Er waren er al meer geweest. Hij had een stukje mast, zodat hij goed de update eromheen kon vouwen. Bij het zelf installeren, raadde hij aan om een 'beetje' lijm te gebruiken zodat het vast zat, en niet helemaal vol te kliederen. Dat leek mij ook, maar een bevestiging is prettig.

We wilden kijken naar de elektra, gas aansluiting en de binnentent. Van deze 3 was alleen de gas-aansluiting aanwezig, op de Kyte Air. (die 'zelf opzetter'). De verkoper die wij spraken had zoiets van 'heb ik niet hier, sorry'. Later nog even gesproken met een meneer die de exportmanager bleek te zijn. Leuk gesprek, over de export naar Ierland en Engeland. Ook nog gesproken over de lichtjes op de wielkasten, de spatlappen, en refelctoren aan de zijkant van de achterlichten (oranje). Dat had te maken met nieuwe regelgeving voor aanhangers. Ook stond er een Cocoon met hele mooie achterlicht-units. LED, zag er erg mooi uit.

Uiteindelijk liet hij ons de elektra in de Kyte keuken op een Cocoon zien, waarbij de (4-) stekker doos in de keuken ligt. Hij wist te vertellen dat in de Kyte dit in de bak ligt. En dat er dan ook een dubbele stekkerdoos in de keuken komt. Dat lijkt me toch wel handig. Zelf doen is (ivm mijn fantastische 2 linkshandigheid) geen optie. Na de vakantie maar eens kijken.

Het was er niet heel druk, de meeste wagens voor aflevering waren weg (er stonden er nog 2 meen ik), en ter reparatie stonden er ook niet veel. Wel in de werkplaats een gestripte Kyte (zonder tent en bed dus) wat leuk is om te zien.

Het was weer een leuk dagje. Dat moet je toch eigenlijk wel eens vaker doen. Ook zagen we dat de 'airco' toch net even anders moet dan wij dachten, en dat het niet raar is als er zo een punt in je dak zit. Nog 10 dagen, dan zijn we weg! Aftellen....

 KK




Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: HK Service brief.
« Reactie #29 Gepost op: juli 14, 2013, 05:18:53 pm »

Even een praktisch vraagje, wij hebben ook zo'n servicebrief ontvangen met zo'n hulpstuk. Echter kijk ik nu naar de punt van de Kyte en ik snap niet helemaal waar dat stuk nog moet komen. Volgens mij is er helemaal geen ruimt. De carbon stok zit in zo'n aluminium buisje en die zit weer in de groene versteviging.

Wellicht heeft iemand een foto van het 'hulpstuk'?

Wat betreft de verlichting aan het spatbord, die zal bij ons niet passen want daar zit zijtas voor zeg maar.

Gelogd
Groeten,

Erik
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal