Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: HK Service brief.  (gelezen 17027 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.353
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: HK Service brief.
« Reactie #30 Gepost op: juli 14, 2013, 06:24:17 pm »

Witte lichtjes op de wielkasten aan de voorkant moeten al jaren bij >1,6 meter breedte. Dit heeft niks te maken met nieuwe regelgeving. Omdat ze nu gekeurd worden zijn ze op nieuwe exemplaren gemonteerd (waarschijnlijk zijn ze er toen achter gekomen). De oudere Kytes moeten ze formeel ook hebben volgens mij.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Re: HK Service brief.
« Reactie #31 Gepost op: juli 22, 2013, 04:21:36 pm »

Witte lichtjes op de wielkasten aan de voorkant moeten al jaren bij >1,6 meter breedte. Dit heeft niks te maken met nieuwe regelgeving. Omdat ze nu gekeurd worden zijn ze op nieuwe exemplaren gemonteerd (waarschijnlijk zijn ze er toen achter gekomen). De oudere Kytes moeten ze formeel ook hebben volgens mij.
haha dit word dus weer een update oproep!
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.353
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Re: HK Service brief.
« Reactie #32 Gepost op: juli 30, 2013, 10:44:04 am »

haha dit word dus weer een update oproep!

Net even de Regeling voertuigen (Wegenverkeerswet 1994) er op nageslagen:

Artikel 5.13.0

Een aanhangwagen met een toegestane maximummassa van niet meer dan 750 kg achter personenauto?s, bedrijfsauto?s, bussen en driewielige motorrijtuigen moet voldoen aan de in deze afdeling opgenomen eisen..


In art. 5.13.1 is vervolgens opgenomen dat wagen die na 29 oktober 2012 in gebruik zijn genomen, moeten worden goedgekeurd..

Kortom: De eis geldt voor alle wagens <750 kg  maar pas na 29 oktober geldt dat een keuring (ter toetsing) wordt uitgevoerd. Wagens voor deze datum moeten wel aan de in deze regeling opgenomen voorwaarden voldoen maar het werd niet gekeurd.

Dan de verlichting:

in art. 5.13.51 staat als eis:

1. Aanhangwagens moeten zijn voorzien van:
a. twee stadslichten indien het voertuig breder is dan 1,60 m;


Dit zijn de witte lichten aan de voorzijde. Verder in de regeling worden eisen opgenomen over plaatsing, kleur licht etc.

Ik kan geen uitzonderingsgronden vinden en kom dan ook tot de conclusie dat mijn Kyte niet voldoet aan genoemde Regeling en daarmee de Wegenverkeerswet 1994.

Het zal mij werkelijk worst wezen of ik deze verlichting er al dan niet op heb maar [spijkers op laag water zoeken modus aan] gelet op alle ontwikkelingen op gebied van wetgeving hieromtrent vrees ik dat er, als er vroeg of laat een keuring wordt uitgevoerd, dit wordt opgemerkt.


Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Re: HK Service brief.
« Reactie #33 Gepost op: juli 30, 2013, 11:39:09 am »

Het zal mij werkelijk worst wezen of ik deze verlichting er al dan niet op heb maar [spijkers op laag water zoeken modus aan] gelet op alle ontwikkelingen op gebied van wetgeving hieromtrent vrees ik dat er, als er vroeg of laat een keuring wordt uitgevoerd, dit wordt opgemerkt.
zet je de modus ook weer uit? :H
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.353
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: HK Service brief.
« Reactie #34 Gepost op: juli 30, 2013, 12:41:33 pm »

Bij deze  :#
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.353
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: HK Service brief.
« Reactie #35 Gepost op: september 07, 2013, 08:24:53 pm »

Vandaag heb ik een nieuwe stallingshoes voor de Kyte gemaakt. De vorige was snel in elkaar geflanst met tape en bouwzeil van de action, funtioneel maar ik wilde dikker en groen zeil gebruiken. Iemand nog interesse in een op maat gemaakte stallingshoes voor een Kyte? Blauw bouwzeil, met hier en daar wat beschadigingen maar nog functioneel. Hij past wel perfect. Anders gaat hij de kliko in... :#

Ook meteen de upgrade uitgevoerd. Viel uiteindelijk erg mee.

Stap voor stap:


Tasje maken door zijkanten vast te lijmen


Tasje om de mast


Tas voor update. Je ziet dat ze de tas eerst lijmen en daarna stikken. De lijmverbinding was los tot aan de stiksel maar maar de stiksels zaten nog perfect.


Om morsen met lijm te voorkomen eerst alles afgeplakt. Je moet namelijk ruim lijm gebruiken.


Tas naar binnen gedrukt met de mast. Gaat relatief eenvoudig. Wel met flinke kracht nadrukken met de mast.


Tas gevuld met een oude doek door deze er stukje bij beetje in te porren. Dit om goed druk op de randen te houden. Zo een paar uur laten drogen. Daarna nog minimaal 24 uur wachten voor in gebruikname!




Overigens was ik bezig en zag hoe het merk en type plaatje op de achterzijde aan het verkleuren (vergelen) was, de lijm van de sticker verkleurd zo lijkt het. Ik heb de wagen vorig jaar met een wat pittig schoonmaakmiddel schoongemaakt en vermoed nu dat het hierdoor komt. Of hebben andere HK eigenaren hier ook last van? Erg mooi is het niet..
« Laatst bewerkt op: september 08, 2013, 11:42:46 am door Alex »
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: HK Service brief.
« Reactie #36 Gepost op: september 08, 2013, 10:15:36 am »

@GJT netjes.
Mijne staat al in de stalling maar moet de upgrade ook nog doen.
Betreft plaatje geen idee ook nog.
Zie het volgende week wel allemaal.
Stalling hoes tja wilde er eerst 1 van hk aanschaffen maar heb nog niks.
« Laatst bewerkt op: september 08, 2013, 10:17:07 am door spikehome »
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
HK Service brief.
« Reactie #37 Gepost op: september 08, 2013, 11:17:15 am »

Hij staat bij ons nog in de garage. In afwachting op een service beurt bij HK.  Aantal puntjes doorgegeven en ik laat de punt door HK doen.
Tevens wil ik wel de spatlapjes, de binnentent en nog wat andere vragen.

Wellicht na volgende zelf nog wat kluswerk, zoals de klemmen voor de stokken e.d.

Hopen op mooi weer volgende week, vandaag is het waardeloos.
Gelogd
Groeten,

Erik

DrogeR

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Cocoon S Adventure
Re: HK Service brief.
« Reactie #38 Gepost op: september 08, 2013, 12:35:51 pm »

@GJT

Het verkleuren van de sticker komt meer voor, volgens mij zijn nieuwe HK's voorzien van een ander type plaatje, die van ons zelfs met een extra plaatje over de vorige heen.
Gelogd

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: HK Service brief.
« Reactie #39 Gepost op: september 08, 2013, 07:39:48 pm »

En jij hebt op je cocoon ook die mooie achterlichtjes!
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 722
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: HK Service brief.
« Reactie #40 Gepost op: september 08, 2013, 07:52:41 pm »

Die achterlichten zijn inderdaad prachtig! Iemand een idee of die achteraf ook te monteren zijn en wat dat kost?

Wel weer jammer dat die foeilelijke oranje reflectoren aan de zijkant van die plaat afbreuk doen aan het geheel.
Gelogd

Runningr

  • Gast
Re: HK Service brief.
« Reactie #41 Gepost op: september 08, 2013, 08:09:57 pm »


Wel weer jammer dat die foeilelijke oranje reflectoren aan de zijkant van die plaat afbreuk doen aan het geheel.

Zou dat nieuwe wetgeving zijn? Wij hebben die dingen er niet op zitten (2012 model).
Gelogd

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: HK Service brief.
« Reactie #42 Gepost op: september 09, 2013, 09:39:21 pm »

Het zijn volgens mij nieuwe lichten. Ik heb in Bunnik in juli een paar karren zien staan met die Led's. Vond dat wel mooi. Maar vindt mijn 'ouderwetse' ook mooi!  :K
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.353
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: HK Service brief.
« Reactie #43 Gepost op: september 09, 2013, 10:31:13 pm »

Zou dat nieuwe wetgeving zijn? Wij hebben die dingen er niet op zitten (2012 model).

Volgens mij t.b.v. de EU typegoedkeuring... hier niet verplicht.
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.353
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: HK Service brief.
« Reactie #44 Gepost op: april 14, 2014, 08:10:56 am »



Update voor degenen die tegen een vergeelde sticker aanlopen. Dit weekend zou ik een nieuwe sticker plakken. Hij was namelijk nog erger vergeeld toen ik hem uit de stalling haalde.
Eerst de oude verwijderen.. dacht ik. Dit lukt echter niet. Ik kon geen beginnetje vinden om hem los te trekken. WD40 geprobeerd maar dit werkte niet. Daarna met thinner geprobeerd. Na enig poetsen verdween de gele laag als sneeuw voor de zon. De laag bleek echter over de sticker heen te zitten, deze bleef onaangetast! Resultaat is dus een helemaal helder naamplaatje.  WW
Het lijkt alsof er een lijmlaagje over de sticker zat. Deze was vergeeld en is nu verwijderd met thinner.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal