Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: HK Service brief.  (gelezen 17030 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: HK Service brief.
« Reactie #45 Gepost op: april 14, 2014, 09:04:13 am »

Ik lees wat opmerkingen over de slaaptent van een Kyte. Wij zijn op zoek naar een gebruikte, maar wat is het probleem precies met de slaaptent? Of is daar al een Topic over hier op het forum?
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: HK Service brief.
« Reactie #46 Gepost op: april 14, 2014, 09:20:55 am »

Hier zijn wel topics over. Eerste modellen (2008-tot?) hadden een mindere afwerking rond de slaapcabine schijnt het (aansluiting rond de stangen/buizen). Ons model (2012) is de aansluiting rond de buizen al verbeterd. Vanuit de bak (onder het bed) kunnen er echter in theorie nog beestjes in komen. Onze ervaring tot nu toe is dat we nog nooit een beestje binnen hebben gehad...

Er is een update waarbij er een gehele binnentent in komt. De slaapcabine wordt hiermee (veel) minder mooi en krapper naar onze smaak. Wij hebben hem daarom niet laten aanpassen.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: HK Service brief.
« Reactie #47 Gepost op: april 14, 2014, 09:29:33 am »

OK,dank je wel. Kan andere topics hierover niet vinden. Weet niet precies waarnaar ik moet zoekn.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: HK Service brief.
« Reactie #49 Gepost op: april 14, 2014, 11:38:36 am »

Wij hebben de slaapcabine ook niet laten aanpassen. Wordt er toch een stuk benauwder van en de strakke slaapcabine is dan foetsie. Wij hebben ook totaal nog geen ongedierte in de slaapcabine gehad.
Gelogd
Groeten,

Erik

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: HK Service brief.
« Reactie #50 Gepost op: april 14, 2014, 07:44:10 pm »

Wij hebben een Kyte van 2010 (December), ook zonder slaaptent. Wel al naar gekeken in Bunnik, maar vindt het niet heel erg fraai. Aangezien we toch meestal in de zomer gaan, naar de +25 graden, is het geen problem om zonder te gaan.

Ik blijf het jammer vinden dat alle upgrades en aanvullingen niet gemeld worden aan bezitters van de Kyte. Witte lampjes, spatlappen, stroom, gas, een informative-bulletin met iets als:
Beste Kyter. Inmiddels is het volgende leverbaar voor de oudere Kytes: lampies, spatlappen, slaaptent, achterlichten LED, etc. En dat kast u nu maar xxx. Bel of mail, met de groeten Bert en Jelle (of zoiets). De ' aftercare' blijf ik bedroevend slecht vinden.
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: HK Service brief.
« Reactie #51 Gepost op: april 14, 2014, 08:16:36 pm »

Deels ben ik het wel met je eens, deels ook niet. Uit commercieel belang had ik dit wel gedaan! Al is het maar om je klanten zo nu en dan in de showroom te krijgen. Maar als een auto een facelift krijgt, of er kleine of grotere aanpassingen worden gedaan, hoor je daar vaak ook niets van.

De logistiek om al die aanpassingen te doen is vrij groot. Je hebt veel meer wagens staan en aangezien ze het  druk genoeg hebben zal het belang (lees marge) wel niet groot genoeg zijn t.o.v. levering nieuwe wagens. Overigens zal je ook niet blij worden van de prijzen.. De led achterlichten zijn bijvoorbeeld behoorlijk aan de prijs en je hebt een vrij reĆ«le kans dat ze geen gelukkig huwelijk vormen met de computer van je auto. Zitten ze ook nog met nazorg hiervoor.   

Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: HK Service brief.
« Reactie #52 Gepost op: april 14, 2014, 08:23:27 pm »

Ik ben het wel eens met GertjanA. Men hoeft zich niet te verschuilen achter tja bij upgrades van auto's gebeurt het ook niet. Het zou een hele mooie aanwinst zijn van de service om bestaande klanten te informeren over de modificaties. Een vouwwagen van dit kaliber is passie en de meesten willen best wat investeren om de nieuwste snufjes aan de wagen te laten monteren.
Gelogd
Groeten,

Erik

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: HK Service brief.
« Reactie #53 Gepost op: april 14, 2014, 08:35:47 pm »

Maar als een auto een facelift krijgt, of er kleine of grotere aanpassingen worden gedaan, hoor je daar vaak ook niets van.

De logistiek om al die aanpassingen te doen is vrij groot. Je hebt veel meer wagens staan en aangezien ze het  druk genoeg hebben zal het belang (lees marge) wel niet groot genoeg zijn
Bij software is het standaard dat in ieder geval de update gemeld wordt. Het melden kost de leverancier vrijwel niks. Je kunt het vervolgens altijd aan de klant overlaten of hij die update wel of niet wil hebben. Niemand zal het raar vinden als een aanpassing geld kost. Maar je kunt die update alleen maar meemaken als je weet dat-ie er is.
Hoe je het ook draait: het is niet alleen klantvriendelijk om aanpassingen te melden. Het levert gewoon omzet op. :J
« Laatst bewerkt op: april 14, 2014, 08:38:31 pm door Frankie »
Gelogd

Edwinv

  • Gast
Re: HK Service brief.
« Reactie #54 Gepost op: april 14, 2014, 09:20:56 pm »

Ik denk dat er een verschil qua updates zit tussen nice to have of een must have.
Die led lampen, zou mij niet boeien. Maar als er technische zaken zijn die verbeterd zijn in de loop der tijd, dan zou ik het graag willen weten. En dat is wat ik HK wel kwalijk neem. Ik kom daar met geen mogelijkheid achter. Alleen als ik toevallig voor een beurt oid bij ze ben. Ik zou verwachten, zeker bij de eerste afnemers van de kyte, dat ze hier wat actiever mee zouden zijn
Gelogd

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: HK Service brief.
« Reactie #55 Gepost op: april 15, 2014, 08:29:35 pm »

Ik bedoelde eigenlijk dat het een nieuwsbrief oid zou zijn. Ik snap dat HK (naar aanleiding van opmerkingen  van bestaande Kyters) diverse zaken toevoegd, dan wel met de tijd meegaat met aanpassingen. Als early adapter verwacht ik niet dat ik 'alles' gratis krijg, maar een mailtje met de nieuwigheden, en wat ze kosten (of niet) zou toch leuk zijn.

Ik denk erover om nog voor de vakantie een beurtje te laten doen (o.a. weer een afgescheurd oog), en dan eens te vragen wat er nieuw is, en wat diverse zaken kosten. Dat van die LED lampen had ik ook ergens gelezen (problem met computer auto oid), en dat is me te veel gedoe voor iets wat ik ' wel aardig' vindt. Elektra in de kar, of witte lichtjes, of spatlappen, moet ik serieus over denken.

In ieder geval ga ik weer lekker 'kyten en klappen'!
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: HK Service brief.
« Reactie #56 Gepost op: april 15, 2014, 08:43:10 pm »

Elektra moet je echt zelf aanleggen, HK monteert namelijk opbouw dozen, das zonde. Het is niet moeilijk en het materiaal is ook niet duur.
Gelogd
Groeten,

Erik

eRJee71

  • Gast
Re: HK Service brief.
« Reactie #57 Gepost op: april 25, 2014, 10:57:05 pm »

Wanneer er technische modificaties aan modellen zijn uitgevoerd is HK 'verplicht' dit te melden. Wij hebben een van de eerste Cocoon Aero's en voor dat model zijn ook al diverse modificaties toegepast. Een van de punten is een gepatenteerd RVS spansysteem. Niet geheel ontoevallig is dit systeem bij ons vorig jaar voor een zelfde soort vervangen omdat deze defect was. Mogen wij toch verwachten dat ons systeem door HK naar laatste RVS versie wordt ge-update ?
Gelogd

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
HK Service brief.
« Reactie #58 Gepost op: april 26, 2014, 06:16:11 am »

In je specifieke geval lijkt me dit niet omdat het systeem al vervangen is.

Volgens mij is er een verschil tussen zaken die technisch niet in orde zijn en verbeteringen door voortschrijdend inzicht. Vergelijk het met een terugroepactie van een auto. Als spontaan een airbag kan ontploffen dan moet dat bij alle auto met airbag vervangen worden. Betekent natuurlijk niet dat oudere modellen dan ineens ook een airbag krijgen.
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: HK Service brief.
« Reactie #59 Gepost op: april 26, 2014, 07:28:35 am »


Mogen wij toch verwachten dat ons systeem door HK naar laatste RVS versie wordt ge-update ?
Ja hoor, tegen betaling is vaak veel mogelijk!
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal