Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Holtkamper Spacer Membrane Airco Polyester wat is het type doek?  (gelezen 4505 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

krol

  • Gast
Holtkamper Spacer Membrane Airco Polyester wat is het type doek?
« Gepost op: april 01, 2014, 08:31:54 pm »

Beste vouwwagen club leden,

Dit jaar willen mijn vrouw en ik samen met ons zoontje kamperen in een vouwwagen en naar lang zoeken en bieden hebben wij gekozen voor een Holtkamper Spacer Membrane Airco Polyester uit het jaar 2008. Maar nu is mijn vraag wat voor tent doek heeft deze holtkamper? Gaat het hier om het eco doek of om een polyesteren variant? En wat zijn de verschillen tussen deze twee doeken? Ik kan namelijk weinig info vinden over het polyester acryl doek van holtkamper

vrolijke groet,

Douwe Jan Krol
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Gelogd
live life outdoors

krol

  • Gast
Re: Holtkamper Spacer Membrane Airco Polyester wat is het type doek?
« Reactie #2 Gepost op: april 01, 2014, 08:56:27 pm »

Bedankt voor de snelle reactie,

Weet u ook de voor en nadelen van dit doek ten opzichte van het eco doek, want volgens mij gebruiken ze bij de nieuwe holtkampers alleen nog het eco doek
Gelogd

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Holtkamper Spacer Membrane Airco Polyester wat is het type doek?
« Reactie #3 Gepost op: april 01, 2014, 11:00:10 pm »

Weet u ook de voor en nadelen van dit doek ten opzichte van het eco doek, want volgens mij gebruiken ze bij de nieuwe holtkampers alleen nog het eco doek

Wij hebben 6 jaar een spacer polyester gehad (uit 2008). Holtkamper levert het doek niet meer anders hadden wij zeker voor dit type doek gekozen bij onze nieuwe Holtkamper. Nadelen kan ik eigenlijk niet verzinnen. Sommige mensen denken dat het in de tent een stuk warmer is maar die ervaring heb ik zeker niet. Daarentegen kun je de Spacer aan 4 zijden open zetten dus als het zomers echt warm werd ging ik naar binnen.  8).
Een goot voordeel vonden wij dat het doek goed schoon te maken was. Vogelpoep of zelfs een boterham jam van de kinderen gaat er moeiteloos van af. Als het doek 's morgens nog nat was voor het inpakken veegden we met een schone doek het vocht er af. Met een klein beetje zon en wind was devtent dan ook zo droog. Als het regend kan je zonder meer aan het doek komen zonder dat je bang hoeft te zijn dat het gaat door lekken.
We hebben nu sinds twee weken een nieuwe Kyte en als die te leveren was met een polyester doek hadden we dat zeker gedaan.  :K
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: Holtkamper Spacer Membrane Airco Polyester wat is het type doek?
« Reactie #4 Gepost op: april 02, 2014, 09:38:53 pm »

Bedankt voor de snelle reactie,

Weet u ook de voor en nadelen van dit doek ten opzichte van het eco doek, want volgens mij gebruiken ze bij de nieuwe holtkampers alleen nog het eco doek

Wij hebben zelf ook een Spacer Membrane Airco Poly. Ik zou ook niet anders willen. We hebben een keer met windkracht 8 in Italiƫ aan het strand gestaan. Alles onder het zand...het doek...de naden...alles. Eenmaal thuis gewoon de hogedrukspuit er op gezet..geen probleem. Ook schrobben gaat zonder problemen. Ondanks dat de tent van poly-katoen is hebben we ook nog een overdak. Scheelt nog meer qua vlekken en je hebt een stuk meer ruimte.
Gelogd

krol

  • Gast
Re: Holtkamper Spacer Membrane Airco Polyester wat is het type doek?
« Reactie #5 Gepost op: april 06, 2014, 02:42:24 pm »

Bedankt voor de reacties,

Ondanks de positieve reacties hier op het forum hebben wij toch liever een tent van eco katoen en hebben daarom in overleg met de verkopende partij besloten om van de koop af te zien. Nu hebben wij een zelfde spacer te koop zien staan uit het jaar 2008 en ook met met het membraan dak en de verkoper wist niet om welk doek het ging. In de folder hier op de website las ik dat de spacer met membraan alleen in het polyester doek werd geleverd.

Nu is mijn vraag hoe kan ik het verschil zien tussen een eco katoen doek of een polyester doek?

groet,

Douwe Jan
Gelogd

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Holtkamper Spacer Membrane Airco Polyester wat is het type doek?
« Reactie #6 Gepost op: april 06, 2014, 04:26:56 pm »

Nu is mijn vraag hoe kan ik het verschil zien tussen een eco katoen doek of een polyester doek?

het verschil om te zien is lastig uit te leggen. Het is makkelijker om te voelen.
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: Holtkamper Spacer Membrane Airco Polyester wat is het type doek?
« Reactie #7 Gepost op: april 08, 2014, 10:09:00 pm »

Inderdaad door te voelen maar je ziet het ook wel. Het blinkt iets meer dan katoen.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal