Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: HK productie probleem Base Kitchen  (gelezen 12554 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mgoudapp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 27
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL met base kitchen
HK productie probleem Base Kitchen
« Gepost op: april 09, 2014, 02:12:17 pm »

Beste allemaal,

Tijdens de koop van onze Cocoon XL hebben we afgesproken dat de levering maart/april zou zijn. Aangezien wij in maart niets gehoord hadden heb ik HK zelf gecontact. De reden van opgaaf dat ze nog geen concrete afspraak konden maken is ivm productieproblemen van het onderstel van de base kitchen.
Het is nu zo dat we wel alvast een afspraak geplanned hebben maar dat ze geen 100% zekerheid konden geven of de keuken erop zou zitten.
Is bij jullie dit bekend? Ik wil namelijk alles te gelijk afgeleverd hebben het is immers 1.5 uur rijden voor ons.
Gelogd

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: HK productie probleem Base Kitchen
« Reactie #1 Gepost op: april 09, 2014, 02:24:10 pm »

Ik zou hem niet accepteren zonder keuken. Ik hoor wel veel meer gevallen van latere leveringen. Ook die van ons is later geleverd.
Zelf heb ik wel het idee dat de mensen die het hardst roepen sneller geholpen worden.
Kortom regelmatig bellen en aandringen op een complete levering lijkt mij  :K
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: HK productie probleem Base Kitchen
« Reactie #2 Gepost op: april 09, 2014, 02:40:17 pm »

Als er zwart of wit staat wanneer de levering plaatsvindt dan heb je een mooie onderhandelingspositie.

Als HK vanwege problemen niet kan leveren op het afgersproken tijdstip dan kun je schadevergoeding eisen. Gewoon een hoop herrie maken, dan zul je zien dat er op tijd geleverd wordt, anders eis je compensatie in de vorm van extra's.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: HK productie probleem Base Kitchen
« Reactie #3 Gepost op: april 09, 2014, 03:21:26 pm »

maar dat ze geen 100% zekerheid konden geven of de keuken erop zou zitten.
Als ik jou was zou ik ze voorstellen dat ze, als het onderstel er dan nog niet is, ze er maar een onderstel van een base kitchen uit de showroom onder zetten. :J

 
Als HK vanwege problemen niet kan leveren op het afgersproken tijdstip dan kun je schadevergoeding eisen.
Dat is niet echt constructief. Als ik HK was, zou ik dan meteen afvragen of het de klant nou om het op tijd leveren van een keuken of om de extraatjes/schadevergoeding/tegemoetkoming gaat.

En als verkoper zou ik zoiets onthouden. Voor als je nog eens service wenst...
« Laatst bewerkt op: april 09, 2014, 03:28:19 pm door Frankie »
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: HK productie probleem Base Kitchen
« Reactie #4 Gepost op: april 09, 2014, 04:07:57 pm »

HK zal het enorm druk hebben met de uitlevering van alle bestelde HK's. En voor sommige onderdelen zijn ze natuurlijk afhankelijk van toeleveranciers. En als die verzaken, heb je weer een probleem.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: HK productie probleem Base Kitchen
« Reactie #5 Gepost op: april 09, 2014, 04:24:19 pm »

Draai deze voor de grap eens om? Stel dat je als koper HK belt dat je je klapkar toch maar zonder keuken koopt of toch maar een paar maanden later ophaalt?

Dan zal HK dat ook niet accepteren en gaan "dreigen" met schadeclaims.

Hier is door de koper minstens een aantal extra's zoals een kluisje, side bag ofzo uit te slepen. HK kan zich niet achter leveranciers verstoppen, je hebt die klapkar bij hen gekocht en zij zijn je contractpartner, niet die toeleverancier. HK moet ervoor zorgen dat het zijn zaakjes op orde heeft, zo niet dan leveren ze een wanprestatie en heb je een positie om iets te eisen.

Klinkt misschien hard en niet constructief, maar zo werkt het gewoon, ook andersom!
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: HK productie probleem Base Kitchen
« Reactie #6 Gepost op: april 09, 2014, 04:40:49 pm »

Draai deze voor de grap eens om? Stel dat je als koper HK belt dat je je klapkar toch maar zonder keuken koopt of toch maar een paar maanden later ophaalt?

Dan zal HK dat ook niet accepteren en gaan "dreigen" met schadeclaims.


Geloof ik niet. Ze zullen eerder iemand anders blij kunnen maken omdat er weinig klant specifieke wagens worden gemaakt.
Zolang je hem op tijd binnen hebt voor het geplande gebruik lijkt me er niets aan de hand.
Liever een goed geproduceerde wagen dan een afgeraffelde om maar op tijd klaar te kunnen zijn.
Gelogd
live life outdoors

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: HK productie probleem Base Kitchen
« Reactie #7 Gepost op: april 09, 2014, 04:52:37 pm »

Draai deze voor de grap eens om? Stel dat je als koper HK belt dat je je klapkar toch maar zonder keuken koopt of toch maar een paar maanden later ophaalt?

Dan zal HK dat ook niet accepteren en gaan "dreigen" met schadeclaims.
Dat valt nog te bezien. Eind februari bestelde ik een auto bij de citroen dealer. Op mijn vraag of ik niet een bedrag moest aanbetalen, meldde de verkoper doodleuk: "Nee hoor. Kijk, als u nou een hele exotische uitvoering besteld had, dan misschien wel. Maar deze auto zijn wij na de actieperiode voor de prijs die u moet betalen zo kwijt"
Iets dergelijks zal ook bij Holtkamper gelden. Zo'n wagen zetten ze in de showroom met een bordje "vandaag betalen, morgen kamperen". En dan is hij in een week weg.
Klinkt misschien hard en niet constructief, maar zo werkt het gewoon, ook andersom!
Niet per definitie  dus. Bovendien zal Holtkamper gewoon het toverwoord uitspreken: "overmacht".

Bottom line: met jengelen om extraatjes krijg je je keuken niet op tijd. En van schadevergoeding kan  alleen maar sprake zijn als er sprake is van schade. En toon die maar eens aan...
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: HK productie probleem Base Kitchen
« Reactie #8 Gepost op: april 09, 2014, 05:21:37 pm »

In de Algemene voorwaarden van Holtkamper zal vast geanticipeerd zijn op een dergelijke situatie....
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: HK productie probleem Base Kitchen
« Reactie #9 Gepost op: april 09, 2014, 05:48:40 pm »

Wil je in April al met vakantie?

zo ja: dan zou ik nakoming van het contract afdwingen,
zo nee: wat maakt een latere levering dan uit?
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: HK productie probleem Base Kitchen
« Reactie #10 Gepost op: april 09, 2014, 06:06:01 pm »

Ik ga er meestal neutraal me om: het is vervelend voor de mensen van HK dat ze hun afspraak niet kunnen nakomen én het is vervelend voor jou als klant, want je had je vouwwagen graag op dat tijdstip willen hebben. Jij kunt HK tegemoet komen, door hem de gelegenheid te bieden zijn fout op te lossen, en HK kan jou tegemoet komen voor het gemis van jouw vouwwagen door iets meer te bieden dan oorspronkelijk overeengekomen. Iedereen blij :)
Werkt meestal erg goed, want bijna iedereen wil graag dat beide partijen tevreden zijn. Soms moet je wel vasthoudend zijn, maar zelfs dan, altijd met een glimlach.
Gelogd

Edwinv

  • Gast
Re: HK productie probleem Base Kitchen
« Reactie #11 Gepost op: april 09, 2014, 06:21:50 pm »

He wat klinkt dat weer bekend in de oren. Krijg er een flash back van ;)
Zonder gekheid. Jammer dat HK maar niet wilt leren van dit soort zaken. Hebben het ook gehad. Een weekje voordat we weggingen hebben we de wagen pas op kunnen halen. Contact opnemen met ze en situatie uitleggen.
Gelogd

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: HK productie probleem Base Kitchen
« Reactie #12 Gepost op: april 09, 2014, 07:29:46 pm »

EdwinV eens!

Als leverancier/maker van het item, kun jij vrij snel al zien of je een afleverdatum gaat halen. Het zou wqel netjes zijn als HK het initiatief zou nemen om dan zelf kontakt met de klant op te nemen. Elke willekeurig keukenboer, meubelzaak of garage doet dat tegenwoordig.

HK als u daar mee leest, regel dat! Wat meer klantvriendelijkheid en -gerichtheid kan geen kwaad.
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: HK productie probleem Base Kitchen
« Reactie #13 Gepost op: april 09, 2014, 08:27:45 pm »

EdwinV eens!

Als leverancier/maker van het item, kun jij vrij snel al zien of je een afleverdatum gaat halen. Het zou wqel netjes zijn als HK het initiatief zou nemen om dan zelf kontakt met de klant op te nemen. Elke willekeurig keukenboer, meubelzaak of garage doet dat tegenwoordig.

HK als u daar mee leest, regel dat! Wat meer klantvriendelijkheid en -gerichtheid kan geen kwaad.
helemaal mee eens!.
HK zal eens moeten denken klantwaarde. En hoe kun je je onderscheiden van je concurent . Vooral het vooruit denken aan het gevoel wat je bij je klanten achterlaat. Dus tijdig communiceren!  Je kunt adverteren wat je wil, maar de beste reclame is nog altijd mond tot mond reclame. En verwachtingen in positieve zin overtreffen. Ik ga ervan uit dat HK ook deze site leest en ik zou zo zeggen doe iets in positieve zin naar, je klanten toe.
Gelogd

JLuttikholt

  • Gast
Re: HK productie probleem Base Kitchen
« Reactie #14 Gepost op: april 09, 2014, 08:29:40 pm »

Ik vind het jammer dat er altijd direct over een schade claim gesproken moet worden. Uiteindelijk komen we op het niveau dat bij de aankoop van een product een stapel papier meegeleverd wordt om van alles uit te sluiten. En waarom, omdat we niet meer met elkaar in gesprek kunnen gaan.

Gelukkig kan ik meestal nog steeds zaken doen met mensen waar we samen de juiste oplossing vinden als er een keer iets anders loopt dan vooraf gepland. Ik ga nog steeds uit van de goede intenties bij mensen. Ook in dit geval denk ik niet dat HK bewust weinig onderstellen besteld heeft om later te kunnen leveren. Stel dat je zelf een keer in een vervelende situatie komt hoop je ook dat je een meedenkende andere partij krijgt. Ik vind dat je jezelf dan ook zo op moet stellen als het een keer in je nadeel is.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal