Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: HK productie probleem Base Kitchen  (gelezen 12555 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

muis

  • Gast
Re: HK productie probleem Base Kitchen
« Reactie #30 Gepost op: april 11, 2014, 09:15:04 am »


Mijn initiele vraaag was of er meerdere mensen een HK besteld hebben en ook een leveringsprobleem hebben voor wat betreft de keuken.

Nu graag terug naar de vraag van de TS, wie heeft ook een mogelijk latere levering van de keuken?
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: HK productie probleem Base Kitchen
« Reactie #31 Gepost op: april 11, 2014, 09:28:49 am »

Maar hebben ze jullie onder druk gezet om te kopen en allerlei verkooptrucks uit de kast gehaald om julle maar snel te laten tekenen
Huh? Is dat iets wat bij Holtkamper gedaan wordt dan? Ik heb juist het idee dat er in de klapwereld een relatief relaxte, bijna nonchalante manier van verkopen plaats vindt omdat als de merk- en typekeuze eenmaal gemaakt is, de koop toch wel gesloten wordt.
Er is tenslotte geen enkele reden om iemand die eenmaal gekozen heeft, onder druk te zetten. D'r zullen weinig mensen zijn die na de keuze voor een HK opeens bij een Jamet dealer hun vouwwagen gaan kopen...

@muis
Sorry... Tapatalk meldt niet, zoals op webversie dat er al een bericht gepost is voordat je reageert.  En bericht deleten kan niet.
« Laatst bewerkt op: april 11, 2014, 09:31:53 am door Frankie »
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: HK productie probleem Base Kitchen
« Reactie #32 Gepost op: april 11, 2014, 10:51:45 am »

:off Snap de frustratie van het niet tijdig leveren. Ik zou het ook niet leuk vinden, geef ik grif toe. Maar Ik ben het met Frankie eens. Voor alles moet een schuldige aangeduid worden, en er moet dan plots ook een voordeeltje aanhangen voor de gedupeerde. Begint een beetje op van die Amerikaanse toestanden te lijken. Binnenkort moeten we allemaal een advocaat in onze broekzak zitten hebben.
Bij ons in de buurt kondigt men al 6 maand met grote trom aan de een supermarkt na verbouwing op 9 april terug zal opengaan. Ik moet nu al 6 maand 6 km verder rijden voor de eerstvolgende grote supermarkt. Helaas werken lopen vertraging op, opening met één week uitgesteld. Ik zal er eens over nadenken dat ik ze geen claimpje kan aansmeren ;)
Mijn opmerking heeft niks met de houding van Holtkamper te maken. Het valt me alleen op dat er altijd als het over HK gaat die dingen niet nakomen direct over compensaties gesproken wordt. Ik lees  in andere topics ook dat vw's te laat geleverd worden en daar wordt dan gewoon over gegaan.

Wellicht is bovenstaande ook gekoppeld aan de prijsstelling, hoe hoger de prijs (en wellicht ook de kwaliteit) hoe hoger de verwachtingen zijn, en misschien wel terecht. Van een budget product kun je de verwachtingen en bij behorende eisen niet op het zelfde niveau plaatsen als een high end product. Als er dan niet aan de verwachtingen wordt voldaan is vaak de teleustelling evenredig groter en de behoefte om op de één of andere mannier gecompenseerd te worden ook.
Vaak worden de rechten van de consument of afnemer bijna automatisch ondergerschikt gemaakt aan die van de producent of leverancier, omdat we dat in Nederland zo gewoon zijn, het is hier ook een stuk moeilijker om je gelijk of recht te halen of krijgen ook al sta je in je recht en heb je er dus in proncipe automatisch recht op. De producent stelt jouw belang niet automatisch voorop en bied bij het niet kunnen voldoen aan terechte verwachtingen (zoals het leveren van een compleet product op het afgesproken of toegezegde tijdstip) een (tussen-)oplossing aan, maar wentelt zijn problemen af op de consument/eindgebruiker, terwijl het toch echt zijn eigen probleem is en niet het jouwe.
Er wordt wel van je verwacht dat jij in alle redelijkheid moet wachten totdat de leverancier aan ziin plichten kan gaan voldoen, dat dit typisch Nederlands is had ik al genoemd, zou je het zelfde flikken bij onze ooster buren dan zijn de rapen dubbel en dwars gaar en zie dit soort zaken ook een heel stuk minder (spreek als grens bewoner uit ervaring).

Dus nogmaals, als HK niet aan zijn levering verplichtingen, om welke reden dan ook, kan of wil voldoen, dienen zij volgens het consumenten recht een (tussen-)oplossing aan te bieden die voor beide redelijk is. Doen ze dit niet, is het niet meer dan redelijk dat jij dat dan vorstelt (niks Amerikaanse toestanden aan, gewoon je recht wat je dient te krijgen). Aangeven dat een deel van je product later wordt geleverd is geen oplossing en hoef je ook niet te accepteren. Echt klant vriendelijk en een verplichting zou dus zijn dat HK niet alleen bijtijds bij je meld dat ze een deel van je klapper niet op tijd kunnen leveren en hoe ze dit (tijdelijk) denken in alle redelijkheid te gaan oplossen, afwachten totdat het product wel leverbaar is is dus geen redelijke optie.

 
Gelogd

muis

  • Gast
Re: HK productie probleem Base Kitchen
« Reactie #33 Gepost op: april 11, 2014, 11:21:43 am »

 :off
En dus nu terug naar de vraag van TS

Nu graag terug naar de vraag van de TS, wie heeft ook een mogelijk latere levering van de keuken?
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: HK productie probleem Base Kitchen
« Reactie #34 Gepost op: april 11, 2014, 11:50:58 am »

Bij ons was de compressorkoelkast niet bij HK geleverd die we in de Kytekeuken wilden.
Dat bleek uiteraard pas twee dagen voordat we hem zouden ophalen.

HK heeft nog getracht daar via een andere weg aan te komen. Lukte niet.
Gewoon enkele dagen later opnieuw afgesproken om de VW te halen.
Vonden wij geen probleem.
Het betrof dus niet de hele keuken, maar was wel essentieel voor het functioneren van de keuken.
Gelogd

mgoudapp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 27
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL met base kitchen
Re: HK productie probleem Base Kitchen
« Reactie #35 Gepost op: april 28, 2014, 03:25:53 pm »

We hebben onze Cocoon XL opgehaald met Base Kitchen! Dus we zijn happy de peppie...
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: HK productie probleem Base Kitchen
« Reactie #36 Gepost op: april 28, 2014, 06:30:16 pm »

Beste allemaal,

Tijdens de koop van onze Cocoon XL hebben we afgesproken dat de levering maart/april zou zijn. Aangezien wij in maart niets gehoord hadden heb ik HK zelf gecontact. De reden van opgaaf dat ze nog geen concrete afspraak konden maken is ivm productieproblemen van het onderstel van de base kitchen.
Het is nu zo dat we wel alvast een afspraak geplanned hebben maar dat ze geen 100% zekerheid konden geven of de keuken erop zou zitten.
Is bij jullie dit bekend? Ik wil namelijk alles te gelijk afgeleverd hebben het is immers 1.5 uur rijden voor ons.
Wij hebben onlangs ook een Cocoon XL besteld. Er zitten additionele verkoopvoorwaarden bij dat het kan voorkomen dat bij aflevering sommige onderdelen kunnen ontbreken. (iets in die geest) En dat die zullen worden nageleverd. Dus het is niet perse zo dat je daardoor de koop zou kunnen annuleren of iets van dien aard.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal