Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Advies gevraagd: Welke disselweger en wielklem?  (gelezen 11316 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TrailerFan

  • Gast
Re: Advies gevraagd: Welke disselweger en wielklem?
« Reactie #15 Gepost op: april 23, 2014, 10:11:13 pm »

Dank voor jullie reacties.
Vele reacties met vele suggesties.

Wij willen niet graag gaan reizen met een 'geschatte' kogeldruk, het zal dus altijd een disselweger worden.
De simpele staaf oplossing, zoals door een enkelen van jullie genoemd,  lijkt ons wel wat.

Wat betreft het al dan niet nodig hebben van de wielklem kan ik melden dat dit verschilt per verzekeringsmaatschappij.
Opmerkelijk is dat  GJT schrijft dat volgens de Europeesche een wielklem niet nodig is.
Ik heb met deze maatschappij contact gehad en zij verlangen zowel een wielklem als een disselslot.
De wielklem moet zelfs geplaatst worden als er langs de autoweg een korte stop gemaakt gaat worden.
Om deze reden is deze maatschappij voor ons afgevallen.

De ANWB verlangt een disselslot en/of wielklem als de aanhanger onbemand geparkeerd wordt.

Zijn er nog meer wielklem suggesties/ervaringen?

Gelogd

Runningr

  • Gast
Re: Advies gevraagd: Welke disselweger en wielklem?
« Reactie #16 Gepost op: april 23, 2014, 10:30:26 pm »


Opmerkelijk is dat  GJT schrijft dat volgens de Europeesche een wielklem niet nodig is.
Ik heb met deze maatschappij contact gehad en zij verlangen zowel een wielklem als een disselslot.
De wielklem moet zelfs geplaatst worden als er langs de autoweg een korte stop gemaakt gaat worden.
Om deze reden is deze maatschappij voor ons afgevallen.
[/quote]

Hee, da's vreemd, lijkt er op dat ik de polis er dan eens op na moet slaan. Onze klapper is verzekerd via de Europeesche, en toen wij de verzekering afsloten was alleen het disselslot verplicht. Wellicht is dit nu gewijzigd.

Wanneer de klapper thuis in de (gedeelde) parkeergarage staat, doe ik altijd het wielslot er ook op. Dit was puur voor mijn gemoedsrust, omdat er nogal eens het een en ander wordt gejat uit de garage (van auto onderdelen, navigaties tot complete auto's). Voor rustiger slapen heb ik wel 130 euro over ;-)
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Advies gevraagd: Welke disselweger en wielklem?
« Reactie #17 Gepost op: april 23, 2014, 10:45:54 pm »

Ik gebruik een hele simpele disselweger nl een staaf. Kosten? Rond 5 euro. En voldoet prima
+1 en doet het prima
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.632
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Advies gevraagd: Welke disselweger en wielklem?
« Reactie #18 Gepost op: april 25, 2014, 11:33:58 am »

Bij ons zit alles tamelijk strak op vaste plekken. Ik disselweeg eenmalig en daarna op gevoel. De koelbox (met inhoud) en evt voedselvoorraad vervoeren wij in de auto, dat zijn ongeveer de enige variabele gewichten die we meenemen.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Muilwijk

  • Gast
Re: Advies gevraagd: Welke disselweger en wielklem?
« Reactie #19 Gepost op: april 25, 2014, 11:53:49 am »

Wij hebben ook de Europeesche, en in onze voorwaarden staat toch echt óf een goedgekeurd disselslot óf een goedgekeurde wielklem. In de stalling staat hij bij ons ook op slot, maar wanneer de regelgeving van de stalling dat verbiedt, hoeft hij dan zelfs niet op slot te staan.

Wij hebben het Alko disselslot. Deze gaat ook bij elke tussenstop op de dissel, de wagen kan dan aangekoppeld blijven.
Gelogd

TrailerFan

  • Gast
Re: Advies gevraagd: Welke disselweger en wielklem?
« Reactie #20 Gepost op: april 27, 2014, 10:17:41 pm »

Wij hebben ook de Europeesche, en in onze voorwaarden staat toch echt óf een goedgekeurd disselslot óf een goedgekeurde wielklem. In de stalling staat hij bij ons ook op slot, maar wanneer de regelgeving van de stalling dat verbiedt, hoeft hij dan zelfs niet op slot te staan.

Wij hebben het Alko disselslot. Deze gaat ook bij elke tussenstop op de dissel, de wagen kan dan aangekoppeld blijven.

Dat klopt inderdaad, maar alleen als de aanschafwaarde onder de € 20.000,00 ligt.
Helaas is dat voor ons niet zo.  :+

De uitzondering voor de winterstalling geldt alleen als er aangetoond kan worden dat de eigenaar van de stalling geen wielklem toestaat.
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: Advies gevraagd: Welke disselweger en wielklem?
« Reactie #21 Gepost op: april 28, 2014, 12:16:55 pm »

Tja, das dan weer een nadeel van zo'n dure Kyte  :P

Maar wel een voordeel dat ze nu wel gewoon te verzekeren zijn, in het verleden hoorde ik wel eens dat ze de duurdere wagens niet wilden verzekeren...
Gelogd

Boompje

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 184
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Kytetje, Boompje maar liever geen beestjes
Re: Advies gevraagd: Welke disselweger en wielklem?
« Reactie #22 Gepost op: mei 03, 2014, 07:20:20 am »

Wij hebben het Alko disselslot en een steady wielklem. Alleen al om het iets prettiger idee dat de wagen dan ook niet meer kan rollen. Gebruiken de wielklem overigens alleen als hij bij ons op de openbare weg staat, niet tijdens stops oid onderweg.
Gelogd
Quitters never win, winners never quit

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Advies gevraagd: Welke disselweger en wielklem?
« Reactie #23 Gepost op: mei 03, 2014, 07:25:47 am »

Wij hebben het Alko disselslot en een steady wielklem. Alleen al om het iets prettiger idee dat de wagen dan ook niet meer kan rollen. Gebruiken de wielklem overigens alleen als hij bij ons op de openbare weg staat, niet tijdens stops oid onderweg.
tijdens stops onderweg houden we auto en vw altijd in het zicht. En vaak blijft 1 van ons er bij. In de praktijk deden we het disselslot er zelden op.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

TrailerFan

  • Gast
Re: Advies gevraagd: Welke disselweger en wielklem?
« Reactie #24 Gepost op: mei 03, 2014, 04:05:51 pm »

Inmiddels hebben wij een 'wielklem' gekocht van het merk DoubleLock.


@jellejawa:
Zo doen wij het ook altijd.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal