Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Holtkamper astro 1992  (gelezen 5988 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hj

  • Gast
Holtkamper astro 1992
« Gepost op: mei 01, 2014, 09:09:06 am »

Onze flyer heeft helaas de winter niet overleefd......wrs met schoonmaken toch wat water in de deksel gelopen voor het wegzetten en daar is het fout gegaan......niks meer van over  :I
Nu is de zoektocht begonnen aan een goedkope 2dehandse want ja 4 kindjes en een geboekte vakantie we willen gewoon graag weg.
Nu kunnen we een astro overnemen uit '92 met een scheur op de rechternaad van het doek bij het dak.
Wat denken jullie? Is het geschikt met 4 kids? 2 tieners liggen in net bijzettentje en ik dacht een stapelbed op de deksel?
Maar qua ruimte?
Zijn er nog dingen waar we op moeten letten?

Ik hoor graag van jullie!
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.260
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Holtkamper astro 1992
« Reactie #1 Gepost op: mei 01, 2014, 09:26:03 am »

Tja blijft altijd persoonlijk .
Velen vinden onze cocoon m klein en wij houden ruimte over .
Dus een keer opgezet bekijken en dan in je hoofd de stoelen er in denken
Of er in1 meenemen
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Holtkamper astro 1992
« Reactie #2 Gepost op: mei 01, 2014, 09:27:21 am »

maar HJ, je was toch op zoek naar een Combi Camp voor 4 personen en onlangs heb je een CampLet gekocht en weer aangeboden??
Ben je er eigenlijk al uit wat je echt zoekt?
Gelogd
live life outdoors

thasala

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 132
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro S 2009
Re: Holtkamper astro 1992
« Reactie #3 Gepost op: mei 01, 2014, 09:39:08 am »

Hallo Hj,
Vervelend van de flyer.
Voor wat betreft de Astro, op het deksel een stapelbed lijkt mij ook zeer krap. het deksel is net zo groot als het bed en neemt dan de helft van de ruimte in en houd je heel weinig binnenruimte over.
De luifel zal net kunnen met z'n zessen maar als er geen extra luifel bij zit kan je die vergroten met een tarp.

Als dit de Astro is van Marktplaats http://link.marktplaats.nl/m803808633 dan heb ik mijn twijfels over het tentdoek, ze geven aan dat deze in matige staat is, ziet er op de foto's ook niet goed uit. Je moet er niet raar van staan te kijken als het doek behoorlijk doorslaat tijdens regen.

Succes met de zoektocht, als je niks vindt kan je er altijd dit jaar één huren. Op marktplaats staat regelmatig iemand die er een aantal in de verhuur heeft voor een redelijke prijs (zit geloof ik ook op het forum)
Gelogd

Hj

  • Gast
Re: Holtkamper astro 1992
« Reactie #4 Gepost op: mei 01, 2014, 09:40:26 am »

@swede wij zijn het typische voorbeeld van niet weten wat je zoekt.
Qua budget niet veel te besteden en dan kan je weinig eisen stellen.
De combicamp wordt niet veel aangeboden en de camplet, idd gekocht van een oud baasje wilde hem niet nat hebben toen we kwamen en dus hebben we hem van foto's gekocht.

Alleen thuis aangekomen, niet wat we zochten....geen matrassen erin dus als we die moeten laten maken nog veel geld kwijt en op luchtbedden willen we niet.
Maar hij staat niet in de weg, alleen gaan we er niet mee op vakantie :)

Daarom al mijn vragen......kijken bij holtkamper is niet realistisch want qua model is een '92 toch heel anders dan de nieuwe en qua afstand is het te ver om "even" te kijken.
Vandaar mijn vraag hier......jullie weten met z'n allen meer dan 1 :)

Gelogd

dobunl

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 48
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Country Anniversary Black
Re: Holtkamper astro 1992
« Reactie #5 Gepost op: mei 01, 2014, 09:47:58 am »

"Op het deksel een stapelbed": dat stapelbed zal dan in de lengterichting moeten staan; je houdt niet veel ruimte over denk ik. Verder: er is geen deksel, maar grondzeil; de ondergrond moet dan wel erg vlak en stevig zijn wil het stapelbed geen slagzij gaan maken of gaan wiebelen.
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Holtkamper astro 1992
« Reactie #6 Gepost op: mei 01, 2014, 09:52:46 am »

misschien is een dubbelklapper met ondertentjes iets. Af en toe komt er nog wel eens een HK Family voor bij op martkplaats.
goed punt van dobunl ivm het mogelijke stapelbed om grondzeil. Er zullen waarschijnlijk ook positieve ervaringen mee zijn.
Echter met een klein budget is een stapelbed een dure oplossing.
Gelogd
live life outdoors

zjeeraar

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 29
  • Merk Vouwwagen: Camp-let
Re: Holtkamper astro 1992
« Reactie #7 Gepost op: mei 01, 2014, 09:53:37 am »

Als je een goeie Camp-let hebt staan zonder matrassen, kan je natuurlijk ook het volgende doen:

- Adresje zoeken waar ze Camp-let onderdelen verkopen (via Marktplaats zeker te vinden) en vragen wat standaard matrassen kosten
- Naar de ikea gaan en een goedkoop matras kopen. Als je deze in de deksel van de Camp-let legt, zou een matras van 160 breed zo moeten passen? Enige nadeel is dan dat het zitje waarschijnlijk niet meer omhoog kan. Als je hem in de bak legt, zullen de wielkassen in de weg zitten. Desnoods dan weer een adresje zoeken die je ikea-matras pasklaar maakt?

Op die manier kan je denk ik wel rond de 100 euro per matras klaar zijn?
« Laatst bewerkt op: mei 01, 2014, 09:55:16 am door zjeeraar »
Gelogd

Hj

  • Gast
Re: Holtkamper astro 1992
« Reactie #8 Gepost op: mei 01, 2014, 09:59:52 am »

Kijk @dobunl daar heb ik wat aan want dat wist ik dus niet.
Wij zijn mooi weer kampeerders en willen dit eigenlijk voor dit seizoen naar Hongarije te reizen.
Het is geen wagen voor 20 jaar maar even als vervangmiddel
Qua bagageruimte zou de kleding dus onder het bed kunnen, of is dit moeilijk te pakken?
Een disselbak zou mijn man zelf kunnen maken.


Een dubbelklapper, die zijn er idd zat voor weinig te krijgen.....maar zo veel werk met opzetten als je een holtkamper gewend bent....
En ja wat de camplet betreft.....ik durf bijna niet te melden wat de zoons over de kleur zeiden.....;)

Gelogd

bert m

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 181
  • CC Valley
Re: Holtkamper astro 1992
« Reactie #9 Gepost op: mei 01, 2014, 10:02:34 am »

Een KK kopen van een aanbieder die aangeeft dat de status van het tentdoek matig is en vertelt dat de kar altijd nog gebruikt kan worden als boottrailer of aanhangwagen ????????????????? Als ik de foto's bekijk, voor zover mogelijk, verkeert e.e.a. in een lamentabele staat.

Ik ben bang dat dit een kwestie van 'geld over de schutting kieperen' wordt. Maar als je dan toch geld over de schutting wil gooien, kies dan mijn schutting uit  :#
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Holtkamper astro 1992
« Reactie #10 Gepost op: mei 01, 2014, 10:49:12 am »


Een dubbelklapper, die zijn er idd zat voor weinig te krijgen.....maar zo veel werk met opzetten als je een holtkamper gewend bent....
En ja wat de camplet betreft.....ik durf bijna niet te melden wat de zoons over de kleur zeiden.....;)
Een Family is er ook een uit de Holtkamper Familie..
Momenteel staan er 2 van op MP waarvan eentje was gereserveerd tot 27/4 (notabene bij HK in Emmen zelf).
Gelogd
live life outdoors

Mieke

  • Gast
Re: Holtkamper astro 1992
« Reactie #11 Gepost op: mei 01, 2014, 10:56:15 am »

Ai,ai spijtig van de Flyer.
Wij zijn met een Astro uit 96 met twee tieners weggeweest. Wij hebben hem weggedaan wegens te klein voor ons. Fijne wagens bij droog weer maar zodra het enkele dagen regenachtig is is de ruimte echt te klein. Wij werden er gek in. Er kon net een tafel staan met vier stoelen rond, we kregen de natte kleren en handdoeken niet meer goed droog of weggelegd, enz...
 Er is geen harde klep maar een zeil, daarop een stapelbed :? Ik heb mijn twijfels over de stabiliteit.
Als ik op mp de aangeboden Astro zie zou ik er het niet op wagen zo goed ziet ie er niet uit. Dan zou ik nog liever investeren in een goede tent.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Holtkamper astro 1992
« Reactie #12 Gepost op: mei 01, 2014, 10:59:40 am »

Als de Camplet verder goed is zou ik ook voor wat goedkope (logeer-) matrassen of 'toppers' gaan, dat is verreweg de beste en goedkoopste oplossing (mist de staat verder nog goed is)
o.a. Ikea heeft al matrassen vanaf € 16,95
Gelogd

Hj

  • Gast
Re: Holtkamper astro 1992
« Reactie #13 Gepost op: mei 01, 2014, 11:21:30 am »

Bedankt voor jullie reacties.....fijn dat jullie meedenken.
De camplet gaat als hij niet verkocht wordt gewoon mee op vakantie al denk ik dat we hem nog wel kwijtraken voor die prijs.
Tent hebben we ook gehad maar als we dan toch met een aanhanger moeten rijden dan liever wat meer comfort van de vouwwagen.
We zoeken verder :)
Gelogd

schefferdjmj

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 93
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004
  • holtkamper volger pur sang
Re: Holtkamper astro 1992
« Reactie #14 Gepost op: mei 01, 2014, 11:24:06 am »

 Een stapelbed op dat zeil van de astro gaat perfect hoor. Wel weinig ruimte over.
Stabiliteit geen enkelprobleem; vijf jaar zo gedaan.
Qua ruimte astro prima voor 4 personen. Heb zelf wel luifel gebruikt met zijflappen en ook boven keuken een luifel.
Gr dj
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal