Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: extra matras  (gelezen 7497 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

schefferdjmj

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 93
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004
  • holtkamper volger pur sang
extra matras
« Gepost op: mei 01, 2014, 07:43:25 pm »

Ik gebruik altijd het standard hk mantras in mijn astro...gebruik tevens 4 blokes hout om he gehele bed op te hogen.
Als Ik diet niet doe zit Ik met Mijn voeten teen de wagenbakrand aan.
wil nu ook extra matras aanschaffen...om nog wat hoger te liggen.

wie heft revering en welk mantras gebruiken  Jullie ?
Alternatief is ook om 1 nieuw mantras aan te Schaffer.

Graaf Jullie adviezen
Gelogd

mars

  • Gast
Re: extra matras
« Reactie #1 Gepost op: mei 01, 2014, 08:10:35 pm »

heb ik nou een feestje gehad of...... W:
Gelogd

Edengeer

  • Gast
Re: extra matras
« Reactie #2 Gepost op: mei 01, 2014, 10:17:46 pm »

Misschien is het wel dyslectie  :O
Gelogd

schefferdjmj

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 93
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004
  • holtkamper volger pur sang
Re: extra matras
« Reactie #3 Gepost op: mei 03, 2014, 07:44:43 pm »

Tja ziet er inderdaad uit alsof ik dronken was.... echter verkeerde instelling van mijn nieuwe Windows tablet zijn de oorzaak...
Excuses moi !!
Graag nog wel jullie adviezen svp....
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.747
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: extra matras
« Reactie #4 Gepost op: mei 03, 2014, 07:52:35 pm »

Idd nu terug naar de topic :O

Misschien kun je er een self inflating matras van 10 cm onderleggen?

PS:  :off Ik dacht eerder aan google translate  :#
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: extra matras
« Reactie #5 Gepost op: mei 03, 2014, 08:04:36 pm »

Wij hebben toevallig afgelopen woensdag een nieuwe matras gekocht bij de ikea voor onze cocoon xl. We gaan met onze cocoon sinds 2011 overal heen en steeds weer het probleem dat we het matras te hard vinden. Nu konden we ook kiezen voor een opdekmatras maar bij de winkel vertelde ze ons dat het wel wat helpt maar niet veel. Woensdag waren we het echt zo zat dat we naar de ikea zijn gegaan en daar een matras hebben gekocht van 18cm. Vandaag was een spannende dag want... past alles nog wel onder het dekzeil?? Gelukkig past het allemaal en we kunnen nu dus uitgerust rond trekken door het land van keuze.
Gelogd
Jevipro

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: extra matras
« Reactie #6 Gepost op: mei 04, 2014, 07:03:41 am »

Wij hebben toevallig afgelopen woensdag een nieuwe matras gekocht bij de ikea voor onze cocoon xl. We gaan met onze cocoon sinds 2011 overal heen en steeds weer het probleem dat we het matras te hard vinden. Nu konden we ook kiezen voor een opdekmatras maar bij de winkel vertelde ze ons dat het wel wat helpt maar niet veel. Woensdag waren we het echt zo zat dat we naar de ikea zijn gegaan en daar een matras hebben gekocht van 18cm. Vandaag was een spannende dag want... past alles nog wel onder het dekzeil?? Gelukkig past het allemaal en we kunnen nu dus uitgerust rond trekken door het land van keuze.
Hebben ze daar matrassen van 200x145 cm? Of heb je er een iets andere maat in? Welke naam heeft het ding?  Wij moeten het nog ontdekken want de Cocoon wordt pas een paar weken voor ons vertrek naar Frankrijk geleverd. dan is er niet veel tijd meer om nog iets te testen en te regelen. Aan de andere kant vertrouw ik toch op dat het een goed matras zou moeten zijn wat HK levert.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

mars

  • Gast
Re: extra matras
« Reactie #7 Gepost op: mei 04, 2014, 07:42:28 am »

18 cm matras? Wat heb je er verder nog op liggen? Slaapzakken e.d. , die blijven liggen? En hebben jullie een extender aan het afdekzeil zitten?
Anders wordt het m.i. wel erg krap onder het zeil.

@Jelle,
Ik denk eerst uitproberen met hk matras. Wij hebben nog steeds het hk matras erin liggen, zo'n droommatras(koudschuim) of zoiets.
Totaal geen problemen met slapen icm lattenbodem.
Was bij de Flyer (achteraf) toch een stuk minder comfortabel, door de houten plaat bodem.
Blijft natuurlijk erg persoonlijk, hard of zacht matras.
Traagschuim, koudschuim.......
Maar afm. voor de Cocoon is toch 2 x 1,4 meter?
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.346
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: extra matras
« Reactie #8 Gepost op: mei 04, 2014, 08:57:18 am »

Het droommatras koudschuim voldoet bij ons prima en ik ben niet snel tevreden over een bed. In combinatie met een lattenbodem slapen we perfect. Thuis gebruiken we ook vrij stevige matrassen en het verschil is dan niet erg groot.
Waar je ook rekening mee moet houden (ik weet niet hoe dit bij de cocoon gaat) is de draagkracht van de veren onder het frame t.b.v. pack en go. Bij veel spullen op de wagen zoals tenttapijt, stokken etc hebben deze het zwaar. Een goed matras is zwaar en dit zou kunnen betekenen dat het syteem niet open blijft staan.
Het blijft erg persoonlijk maar ik zou eerst het geleverde matras proberen!
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: extra matras
« Reactie #9 Gepost op: mei 04, 2014, 08:57:54 am »

@Jelle,
Ik denk eerst uitproberen met hk matras. Wij hebben nog steeds het hk matras erin liggen, zo'n droommatras(koudschuim) of zoiets.
Totaal geen problemen met slapen icm lattenbodem.
Was bij de Flyer (achteraf) toch een stuk minder comfortabel, door de houten plaat bodem.
Blijft natuurlijk erg persoonlijk, hard of zacht matras.
Traagschuim, koudschuim.......
Maar afm. voor de Cocoon is toch 2 x 1,4 meter?
We willen ook eerst uitproberen. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat het droommatras van HK (upgradepakket) zo slecht zou zijn. De Jametic sliep ook wat harder dan we thuis gewend zijn. Maar na een paar nachten waren we gewend en sliep het prima. En dat was toch een vrij simpel matras van 8 cm. Wel goede  lattenbodems denk ik.
HK geeft op dat het Cocoon bed 200x145 cm is. Heb het niet nagemeten en zullen we zien als de Cocoon is geleverd.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

schefferdjmj

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 93
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004
  • holtkamper volger pur sang
Re: extra matras
« Reactie #10 Gepost op: mei 04, 2014, 11:20:22 am »

Wie kan me vertellen wat een extender is ? Is die er voor cocoon en astro?
Heb je daardoor meer ruimte tussen matras en dekzeil ?
Ik heb nu de standaard hk matras. Is die 8cm dik ? Dan lijkt me 18 CM erg fors hoor. Passen er mijn stoelen, slaapzakken en kussens die ik er nu onder doe niet meer bij denk ik.
Wat is de dikte van dat koudschuim droommatras dan ??
Gr dj
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: extra matras
« Reactie #11 Gepost op: mei 04, 2014, 11:36:43 am »

Wie kan me vertellen wat een extender is ? Is die er voor cocoon en astro?
Heb je daardoor meer ruimte tussen matras en dekzeil ?
Ik heb nu de standaard hk matras. Is die 8cm dik ? Dan lijkt me 18 CM erg fors hoor. Passen er mijn stoelen, slaapzakken en kussens die ik er nu onder doe niet meer bij denk ik.
Wat is de dikte van dat koudschuim droommatras dan ??
Gr dj
Extender is eigenlijk een vergroting van je dekzeil. Weet eigenlijk nog niet precies hoe het werkt omdat we onze Cocoon nog niet hebben. Het zit standaard bij het Upgrade pakket als je een nieuwe koopt/kocht de laatste jaren. Heb er niet op gelet bij het bekijken omdat het me niet zo interesseerde. Want wij willen liefst geen spullen onder het dekzeil. dat geeft alleen extra gedoe bij opzetten en afbreken.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

schefferdjmj

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 93
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004
  • holtkamper volger pur sang
Re: extra matras
« Reactie #12 Gepost op: mei 04, 2014, 12:34:27 pm »

Leg met name stoelen graag eronder. Direct nodig en dus snel pakken.wat is dikte van koudschuim droommatras dan ? En wat is verschil metd traagschuim matras?
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: extra matras
« Reactie #13 Gepost op: mei 04, 2014, 12:50:43 pm »

Hebben ze daar matrassen van 200x145 cm? Of heb je er een iets andere maat in? Welke naam heeft het ding?  Wij moeten het nog ontdekken want de Cocoon wordt pas een paar weken voor ons vertrek naar Frankrijk geleverd. dan is er niet veel tijd meer om nog iets te testen en te regelen. Aan de andere kant vertrouw ik toch op dat het een goed matras zou moeten zijn wat HK levert.
De maten van het matras is 140x200 precies zoals het koudschuimmatras dat erbij geleverd word. Ik moet even het boekje van het matras uit de HK halen en dan kan ik je precies vertellen hoe het heet hier kom ik op terug
Gelogd
Jevipro

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: extra matras
« Reactie #14 Gepost op: mei 04, 2014, 12:52:52 pm »

18 cm matras? Wat heb je er verder nog op liggen? Slaapzakken e.d. , die blijven liggen? En hebben jullie een extender aan het afdekzeil zitten?
Anders wordt het m.i. wel erg krap onder het zeil.

We hebben inderdaad een 18cm matras erop liggen nu (de oude was 11 cm). Als we dichtklappen lig erop... 4 stoelen 1 tafel en een klein tafeltje en vloerbedekking. En nee we hebben geen extender en het past net. We moeten er geen 5e stoel op gooien.
Gelogd
Jevipro
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal