Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Ervaring met een imperiaal /fietsendrager  (gelezen 11767 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PeterKr

  • Gast
Ervaring met een imperiaal /fietsendrager
« Gepost op: september 05, 2012, 10:15:46 pm »

Hallo allemaal,

Wij lopen er over te denken om een imperiaal aan te schaffen voor onze Jamet 4X4.
Wij zijn benieuwd of het veel werk is om deze te monteren en te demonteren, daar wij opweg naar onze vakantie bestemming altijd een overnachtings stop maken.
En wat de invloed is op het beladen (kogeldruk) en de weggedrag van de vouwwagen.

al vast bedankt voor jullie reactie`s
Peter
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: Ervaring met een imperiaal /fietsendrager
« Reactie #1 Gepost op: september 05, 2012, 11:24:18 pm »

Hoi Peter,

Kan me erg voorstellen dat je twijfelt over de imperial met fietsendrager,
ik heb er in het verleden 1 gehad, maar met de komst van de jametic heb ik de fietsendrager met de vorige wagen mee verkocht en besloten geen imperial meer op de vouwwagen te willen, ivm met het werk.
ik vond het te veel werk om de hele constructie los te halen (die ook nog eens ruimte op de camping kost) en na het inklappen het hele circus nog een keer.

Het voordeel is dat je rustig 4 of 5 fietsen mee kan nemen.
ik wil nu een duofietsendrager voor op de dissel, zodat er 2 fietsen meekunnen.

wat betrefd de kogeldruk, zijn de fietsen minder bepalend, door dat ze boven de as van de vw staan, en ook nog iets te verschuiven zijn in de constructie.
Wel vang je meer zijwind, bijv bij inhalen van vrachtwagens merk je dit goed.

De keus is erg persoonlijk, ik hoop dat je hier iets mee kunt.
Gelogd

PeterKr

  • Gast
Re: Ervaring met een imperiaal /fietsendrager
« Reactie #2 Gepost op: september 06, 2012, 12:24:37 am »

Bedankt voor je reactie

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Gelogd

azzkikr

  • Gast
Re: Ervaring met een imperiaal /fietsendrager
« Reactie #3 Gepost op: september 06, 2012, 08:43:12 am »

Hoi Peter en Bosje,

Leuk topic waar wij ook wel eens overwegen een imperiaal aan te schaffen.

Aan Bosje wil ik vragen, je hebt het over een duo drager voor op de dissel.
Word deze gebruikt in combinatie met een disselbak of is dit niet mogelijk?

En op aanvulling van de jamet imperiaal, een nadeel kan ook zijn dat je te hoog word voor de tolwegen en dat je extra moet betalen.
De tol tarieven worden op hoogte bepaald. ik  ben er echter niet zeker van of je er dan bovenuit komt voor tarief 1.

gr. Michel
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.390
Re: Ervaring met een imperiaal /fietsendrager
« Reactie #4 Gepost op: september 06, 2012, 09:37:14 am »

Hoi Peter en Bosje,

Leuk topic waar wij ook wel eens overwegen een imperiaal aan te schaffen.

Aan Bosje wil ik vragen, je hebt het over een duo drager voor op de dissel.
Word deze gebruikt in combinatie met een disselbak of is dit niet mogelijk?
Ik ben Bosje dan wel niet, maar heb wel een drager in combinatie met een Disselbak. in mijn geval (Trigano) mocht de disselbak niet dieper zijn dan 37 cm zodat de paal om de drager te bevestigen er achter kan staan en bij het opzetten van de tent niet in de weg zit.  Een standaard Gimeg disselbak is niet duur en voldoet aan de eisen!





En op aanvulling van de jamet imperiaal, een nadeel kan ook zijn dat je te hoog word voor de tolwegen en dat je extra moet betalen.
De tol tarieven worden op hoogte bepaald. ik  ben er echter niet zeker van of je er dan bovenuit komt voor tarief 1.

gr. Michel

In een ander topic las ik dat fietsen e.d. niet meetellen bij het berekenen van de hoogte.
« Laatst bewerkt op: september 06, 2012, 09:53:54 am door poldertoerist »
Gelogd
Adventure Awaits

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.685
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Ervaring met een imperiaal /fietsendrager
« Reactie #5 Gepost op: september 06, 2012, 10:24:44 am »

In een ander topic las ik dat fietsen e.d. niet meetellen bij het berekenen van de hoogte.

Klopt helemaal. Wel rekening houden met de hoogte: de onbemensde cat-1 poortjes zijn maar 2 meter hoog (en een beetje) en dat is niet zo goed voor je fietsen...
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Bosje

  • Gast
Re: Ervaring met een imperiaal /fietsendrager
« Reactie #6 Gepost op: september 06, 2012, 03:03:39 pm »

@azzkikr; ik bedoelde een drager als deze [urlhttp://www.obelink.nl/auto-caravan-accessoires/fietsendragers/fietsendrager.html?category_params=category_id%3D1242%26page%3D2][/url], en die kan alleen zonder disselbak.
Maar een constructie als poldertoerist kan uiteraard ook.

Wat betreft de tol op de Peage, val je altijd in category 1 (zie ook;http://www.anwb.nl/bestemmingen/landeninformatie/vakantie/bestemmingIndex.html?btiId=BTI_4&themaId=BEST_P_56 ) want de fietsen worden niet meegerekend.

met onze JAmet Arizona met fietsen op de imperial reed ik weleens door de 2meter poortjes, maar dat werd niet altijd in dank afgenomen. (doe het wel rustig  rijdend, want de sturen van de fietsen gaan wel door het kettinggordijn)
Gelogd

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk: kampeermiddel : Dethleffs 510TK 2003
Re: Ervaring met een imperiaal /fietsendrager
« Reactie #7 Gepost op: september 10, 2012, 12:58:00 pm »

Wij hebben fietsendragers op het vaste deksel van de roadmaster. De kogeldruk is wel af te stemmen door de dragers naar voren cq naar achteren te schuiven.
Wat je zeker gaat merken is het verbruik. De fietsen zijn toch behoorlijke windvangers. Maargoed ik heb het er graag voor over. Ik vind het heerlijk om op de plaats van bestemming de auto te laten staan en de fiets te pakken.

Voor een overnachting is het wel vrij veel werk. Wij hebben ook nog de surfplanken op het deksel en dan ben je toch snel 3 kwartier bezig met op en af laden. Daarom pakken wij onderweg een formule 1 hotel.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal