Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: fietsen meenemen  (gelezen 12248 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Henk CC

  • Gast
Re: fietsen meenemen
« Reactie #30 Gepost op: juli 27, 2012, 07:27:20 pm »

In Frankrijk zie je dat heel veel, en met meerdere fietsen erop, en dan rijden ze er ook nog rustig 130+ mee. Gewoon goed vast zetten met desnoods nog een extra spanband, kan nooit kwaad.
Henk
Gelogd

Bennie.Jamet

  • Gast
Re: fietsen meenemen
« Reactie #31 Gepost op: augustus 14, 2012, 12:54:58 pm »

Hier zijn de foto's zoals beloofd van mijn fietsenrek op de achterklep. Net terug van vakantie (niet ver) en het reed prima zo hoor.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.360
  • Merk: kampeermiddel : CCCX
Re: fietsen meenemen
« Reactie #32 Gepost op: augustus 14, 2012, 02:16:45 pm »

Ik zou het zo niet durven............ :I
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: fietsen meenemen
« Reactie #33 Gepost op: augustus 14, 2012, 03:39:04 pm »

Op weg naar zuid Frankrijk heb ik er ook heel wat gezien met een dergelijke constructie op de klep.
En dan blazen met 130-140 km/h, je wilt niet weten hoe de boel op en neer gaat bij een kuil of hobbel.

Of in de wijk over een drempel doet het ook goed.
Het zal best een stevige constructie zijn maar volgens mij zijn de meeste achterkleppen hier niet voor gebouwd.

Ik hoop dat je er nooit iets mee krijgt want dat wil je niet meemaken.

Ik zou dan eerder de fietsen op de dissel zetten en de spullen uit de disselbak in een dakkoffer stoppen.
Maar ja, daar stond al een koelkast zo te zien.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Qwaqa

  • Gast
Re: fietsen meenemen
« Reactie #34 Gepost op: augustus 14, 2012, 04:23:58 pm »

Ik zat ook aan een dergelijke constructie te denken. Zo'n drager kost ongeveer ?100, terwijl een imperiaal op de wagen toch al snel ?300 moet kosten en dan heb je nog geen railtjes om de fietsen erop te zetten.
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 605
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: fietsen meenemen
« Reactie #35 Gepost op: augustus 15, 2012, 03:34:13 pm »

Op deze manier zou ik de fietsen nooit meenemen. Ik vraag mij af wat dit met je auto doet. Je hebt al de kogeldruk van de kar en dan nog eens zeker 45kg aan fietsen. Met de bagage in de kofferbak lijkt mij dat de achteras wel heel veel voor zijn kiezen krijgt. Heb je uberhaupt nog grip op je voorbanden bij regen?

Je ziet op internet weleens van die foto's uit of een ander ver land waarbij ze een complete verhuizing doen met een lada. Dan is het grappig. Dit hoop ik op de weg niet tegen te komen....
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re: fietsen meenemen
« Reactie #36 Gepost op: augustus 15, 2012, 07:59:52 pm »

Voor 1 of 2 zeer lichte fietsen (racefiets) lijkt mij dit best wel een aardige oplossing. Het nadeel is dat de achterklep niet open kan, tenminste dat zag ik laatst toen mijn buurman zo'n fietsdrager gebruikte.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal