Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Advies voor opties op de Kyte  (gelezen 16511 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

keijzer0169

  • Gast
Advies voor opties op de Kyte
« Gepost op: oktober 27, 2012, 08:10:14 am »

Hallo allemaal,

Wij, gezin met twee kinds (8 en 4jaar) gaan de stap wagen......we gaan een Kyte bestellen.
We hebben een Flyer maar op één of andere manier is dit niet onze vw.
We willen graag tips over evt. opties bij de Kyte.
Heeft er iemand ervaring met de greenedition? Ik zag dat hierbij de optie kinderwens large wordt bijgeleverd....

Ik hoop van jullie te horen...

Groetjes,
Sonja
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Advies voor opties op de Kyte
« Reactie #1 Gepost op: oktober 27, 2012, 08:46:45 am »

Sonja,

Wij hebben de kyte in september besteld. Als opties, kindertent L, watervoorziening en later nog de sidebag. Hierbij hebben we onderhandeld, want de sidebag is erg prijzig. Wel enorm handig, want er kant veel in, haringen, hamer, haspel, e.d.

Bewust niet gekozen voor een disselbak en bigfoots. Ik had gelezen op dit forum dat de disselbak te dicht op tent staat, waardoor je wat moeilijk bij de elastieken kan komen en dan ook bij de rits. Daarnaast vonden wij hem te duur en gaan nu nog op zoek naar een disselbak die op het frame past.

De bigfoots kun je bij een Vrijbuiter oid van Alko voor minder dan helft kopen.

De greenedition hebben we niet gedaan, dit resulteerd alleen in een nieuw tentdak die je op zolder legt en nu 10 of 15 jaar denkt, goh ons huidig tent doek ziet er niet meer uit, we gooien er een nieuwe op. Dat was het voor ons niet waard.

Maar alvast gefeliciteerd met je aankoop, wat een mooie tenttrailer.

Succes,

Erik
Gelogd
Groeten,

Erik

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.343
Re: Advies voor opties op de Kyte
« Reactie #2 Gepost op: oktober 27, 2012, 09:04:04 am »

zo.. een grote kinderwens :# dat gaat onrustig worden op de camping :J
Gelogd
Adventure Awaits

keijzer

  • Gast
Re: Advies voor opties op de Kyte
« Reactie #3 Gepost op: oktober 27, 2012, 10:46:47 am »

hahaha sorry typefoutje.......kindertent large :P
Gelogd

jeroen-aletta

  • Gast
Re: Advies voor opties op de Kyte
« Reactie #4 Gepost op: oktober 27, 2012, 12:25:07 pm »

Kindertent large is een mooie optie, zeker met 2 kabouters van die leeftijden. Als ze eruit groeien, rits je hem eraf...

Bigfoots hebben we niet, zou ik ook niet doen als ik nu zou moeten bestellen. 4 plankjes en klaar ben je.

Watervoorziening vonden we erg prijzig, niet gedaan. We nemen 2 melk jerrycans mee (je weet wel, die tweeliter dingen) die we na de vakantie wegkiepen en volgend jaar weer nieuw. Je loopt een paar keer per dag naar de kraan, dat is het dan.

Disselbak hebben wij wel gedaan. Prijzig en zit inderdaad dicht tegen de bak aan. Is niet waterdicht, maar daar maken ze bij HK ook geen geheim van. Vergt wat oefening om de ritsen tussen kist en wagenbak te frotten. Je krijgt er letterlijk een bak ruimte voor terug en het zorgt voor de broodnodige kogeldruk. De keuken zit achterop, dus een paar kilo extra voor op de dissel is nooit weg. Je zou ook een fietsdrager kunnen (laten) monteren.

Tweede dak vonden wij een vrij zinloze optie. Mocht het dak t.z.t. aan vervanging toe zijn, dan zien we dat dan wel weer.

Veel plezier toegewenst met je nieuwe aankoop. Wij hebben het afgelopen seizoen veel plezier met de wagen gehad.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Advies voor opties op de Kyte
« Reactie #5 Gepost op: oktober 27, 2012, 12:28:37 pm »

Green editie niet genomen over 10a15 jaar kan het altijd nog (handwerk).
Kindertent ook niet voor overnachting gewoon in de living en bij langer verblijf bijzet tentje.
Wel genomen aanhaak tafel, bigfoots en diverse kleine handigheidjes.
En zelf gemonteerd fietsen drager op de dissel.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Boompje

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 184
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Kytetje, Boompje maar liever geen beestjes
Re: Advies voor opties op de Kyte
« Reactie #6 Gepost op: oktober 27, 2012, 02:24:18 pm »

Bigfoots, ja, maar dan niet bij Holtkamper vandaan. Overigens wel die van Alko, want voor de goedkope variant bleek de Kyte toch iets te zwaar. Disselbak hebben we ook, zit inderdaad wel wat dicht op de tent, maar geen onoverkomelijk probleem en dan daar de elastieken maar niet vast. Watervoorziening hebben we niet, hadden toch het idee dat dat iets te veel ongewenste spetters op het toch wel witte doek zou geven en aangezien dat aan de binnenkant niet door de regen wordt weggespoeld wilden we dat risico niet nemen. De kindertent L zouden we zelfs zonder kinderen hebben genomen.  We vinden de daklijn dan gewoon iets mooier doorlopen en naast slaapkamer is het ook een mooie omkleedruimte en voorraadkamer gebleken. Absoluut geen spijt hebben we van het vakkenschort en de kapstok, alhoewel we die erbij gedeald hebben gekregen. Op het forum staat op verschillende plaatsen voorbeelden van hoe je die zelf kunt maken als je dat zou willen.

Kortom, zoveel mensen zoveel wensen. Succes met jullie keuze en de onderhandelingen. Vaak heeft Holtkamper tijdens de winter de actie dat je 1000 euro korting op accessoires krijgt, dus die onderhandelingsruimte heb je altijd.
Gelogd
Quitters never win, winners never quit

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Advies voor opties op de Kyte
« Reactie #7 Gepost op: oktober 27, 2012, 03:24:42 pm »

Overigens wel die van Alko, want voor de goedkope variant bleek de Kyte toch iets te zwaar.

Boompje,

Dank voor de info. Want ik moet ze nog aanschaffen en de Alko zit rond de 80 euries en de simpele variant rond de 10 euro.
Dan gaan we ook maar voor de Alko.

gr,

Erik
Gelogd
Groeten,

Erik

jeroen-aletta

  • Gast
Re: Advies voor opties op de Kyte
« Reactie #8 Gepost op: oktober 27, 2012, 08:08:46 pm »

O ja, vakkenschort maal twee, en ook de kapstokhaakjes maal twee. Bij de deal inbegrepen, niks extra voor betaald. Er is best over de prijs te onderhandelen, ze gaan echter niet onder de prijs van de "kale" Kyte zitten. Meer extra's = meer korting.
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Advies voor opties op de Kyte
« Reactie #9 Gepost op: oktober 27, 2012, 09:23:40 pm »

Wij hebben de big foots zelf gemonteerd. 15 min. werk. Door de veren blijven ze mooi strak tegen de poten staan als ze zijn ingedraaid. Ze zijn mooi groot en behoorlijk sterk.
De vakkenschorten vonden we veel te duur. Voor 2 tientjes tentdoek in narurel besteld en hier maak je 2 of 3 uit.

Watervoorziening is vrij eenvoudig zelf te doen. Ik vind het een vrij dure optie en is uitgevoerd met batterijen terwijl ik een trafo wil.

Disselbak hebben we wel. Ideaal voor laatste/eerste dingen en bij heen- en terugreis gaan de kussens en het dekbed er bij in. Verder: haringen, hamer, de slinger voor de uitdraaipoten, wegwerpfolie, gereedschap voor wielwissel, stroomkabels etc. etc. 
Ruimte achter de disselbak: Als je de kindertent hebt komt de softtop iets hoger. Hij zou echter nog net achter de disselbak kunnen maar dit is wel wat een gepruts. Ik laat de rand  en rits daarom deels op het deksel rusten. Werkt prima. Elastieken hoef je achter de box niet bij. Een iets minder diepe kist was beter geweest. Dit zou echter duur maatwerk worden. Ik vind de alu look wel mooi bij de kar en wilde daarom bij voorkeur geen houten constructie. Heb wel over zelfbouw nagedacht..
Over de waterdichtheid is veel over geschreven. Ik heb met wat kit en een nog te plaatsen plakstrip de indruk dat hij behoorljk dicht te krijgen is.
« Laatst bewerkt op: oktober 27, 2012, 09:31:09 pm door GJT »
Gelogd

keijzer0169

  • Gast
Re: Advies voor opties op de Kyte
« Reactie #10 Gepost op: oktober 28, 2012, 11:29:12 am »

Hallo allemaal,

Bedankt voor de tips! We kijken elke dag weer om te kijken of er nog meer tips bij zijn gekomen.
Volgende week gaat de beslissing dan echt vallen.....
Dus tips zijn nog welkom :J

Groeten,
Sonja
Gelogd

LdeBruin

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL
Re: Advies voor opties op de Kyte
« Reactie #11 Gepost op: oktober 29, 2012, 09:49:22 pm »

Wij hebben als opties genomen: kindertent S, watervoorziening en de disselbak. Kindertent S heeft dezelfde vloeroppervlakte als de kindertent L, maar geen stokken. Scheelt een boel tijd bij het opzetten! Daarnaast vinden wij het een mooier geheel met de rest van de Kyte, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Geen problemen met elastieken bij de disselbak en ook geen water in de bak gehad tot nu toe.

We hebben er zelf eenvoudige bigfoots van 8,95 onder gezet en die voldoen prima.
Gelogd
Leendert de Bruin - Holtkamper Kyte XL

keijzer0169

  • Gast
Re: Advies voor opties op de Kyte
« Reactie #12 Gepost op: oktober 30, 2012, 09:43:47 am »

Hallo Leendert,

Bedankt voor je info. Ik vind, nu ik de foto zie, ook de kindertent s mooier passen bij het geheel.
kunnen er ook prima twee kinderen in slapen? Je hebt waarschijnlijk alleen geen stahoogte?!?
Ik hoor graag een antwoordje terug.....

Groeten,
Sonja
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Advies voor opties op de Kyte
« Reactie #13 Gepost op: oktober 30, 2012, 10:12:24 am »

Ik vind de kindertent erachter ook veel mooier staan.
Wij hebben deze gewoon niet nodig komt alleen maar vol te staan met troep die je bij vertrek weer moet opruimen.
Volgens mij is de stahoogte van de S minder omdat deze gelijk schuin loopt.
Wel makkelijker opzetten natuurlijk zo zonder stokken.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Eric65

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 54
  • Merk Vouwwagen: 3Dog Traildog Offroad BlackEdition 2017
Re: Advies voor opties op de Kyte
« Reactie #14 Gepost op: oktober 30, 2012, 01:34:07 pm »

Hallo

Wij hebben onlangs een Kyte XL besteld met oa een kindertent L. Wij hebben 2 kids. Onze zoon slaapt in een eigen tentje en onze dochter wil nog weleens binnen slapen. Die kindertent L lijkt ons juist ook erg functioneel om eventueel spullen in op te  bergen (kleding ophangen) en hij heeft itt de "S" wel stahoogte. Stahoogte is toch wel handig als je je even snel ongezien wilt omkleden. Die bijbehorende stokken nemen weinig plaats in (Kyte=ruimte zat) en wegen niks. Wij staan normaliter 3 weken op eenzelfde camping (wens kinderen) en dan is t wel handig om zo wat spullen kwijt te kunnen. Als we gaan trekken dan wil ik 'm wel verwijderen en opbergen.
Wij hebben de bigfoots wel genomen (zit in "onze" deal......). Verder watervoorziening, kluis en stroomvoorziening (kan weer sinds de beurs).
Een disselbak is ook handig, alleen vond ik de holtkamper bak slecht van kwaliteit en dus te duur. Ga wel op zoek naar een alternatief....... Side bag(s) lijken mij ook erg handig maar vind ze prijzig. Zijn er ook mensen die er twee hebben besteld of is een genoeg (aan de tentkant kom je er niet bij als 'ie staat).
Succes met je keuzes!
(maak je niet te druk, nabestellen kan altijd nog)

Groet,
Eric
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal