Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Advies voor opties op de Kyte  (gelezen 16499 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

keijzer0169

  • Gast
Re: Advies voor opties op de Kyte
« Reactie #30 Gepost op: november 05, 2012, 05:32:32 pm »

Hoi spikehome,

Wat is wcd's?? :**

Gr.,
Sonja
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Advies voor opties op de Kyte
« Reactie #31 Gepost op: november 05, 2012, 05:34:38 pm »

Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Advies voor opties op de Kyte
« Reactie #32 Gepost op: november 05, 2012, 05:52:51 pm »

Wandcontactdozen idd

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

PaulPaul

  • Gast
Re: Advies voor opties op de Kyte
« Reactie #33 Gepost op: november 06, 2012, 12:26:57 am »

Even een kleine waarschuwing betreffende WCD's in de Kyte keuken. Als je het zelf wilt doen, gaten boren spul er in frotten en aansluiten: doe dat dan NIET aan de linkerkant van de keuken. Ik kwam er achter dat dat in mijn geval betekende dat de achterkant van de WCD's er bij de eerste keer inklappen finaal  kapot gerost werd door de hulpstok. PFFF ik weet dus nu even niet of ik een ander merk ga proberen(minder inbouwdiepte), of maar eens kritisch naar die hulpstok ga kijken....Ik weet wel dat het bij anderen geen probleem was. Waar dat nu aan ligt? :?
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Advies voor opties op de Kyte
« Reactie #34 Gepost op: november 06, 2012, 08:57:32 pm »

PaulPaul,

Dank voor je reactie. Volgens mij zijn er idd wcd's, die nauwelijks aan de achterkant uitsteken. Deze foto's staan hier wel ergens op het forum.

Gr,

Erik
Gelogd
Groeten,

Erik

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re: Advies voor opties op de Kyte
« Reactie #35 Gepost op: november 07, 2012, 04:47:20 pm »

Wij hebben op onze Cocoon MTT met Kyte keuken wel electriciteit aansluiting door HK gemonteerd gekregen. HK gebruikt opbouw wcd. Het ziet er minder mooi uit als inbouw, maar je hebt dan niet het probleem met je hulpstok. Het is zelf gemakkelijk te doen, materiaal is zeker minder als de 295 euro die HK er voor vraagt. Als je jouw wagen gekocht hebt en in het showroom model was toen de electriciteit gemonteerd, zou ik vriendelijk aan HK vragen om deze alsnog als service gratis te monteren :)
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.353
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Advies voor opties op de Kyte
« Reactie #36 Gepost op: november 07, 2012, 08:23:35 pm »

Inbouw wcd's monteren is geen probleem. Ik heb exemplaren van Peha (serie heet Presto geloof ik) bij de lokale caravanboer gehaald. Deze site heeft ze ook: http://www.kazcampingshop.nl/index.php/elektra/stopcontacten.html?p=1
Deze steken iets (0,5 cm??) uit maar dit zou volgens mij geen probleem mogen opleveren met het hulpframe (meerdere mensen hebben hem links ingebouwd). Omdat ik geen koelkast heb laten inbouwen heb ik de wcd's rechts zitten en derhalve geen problemen. Mochten ze links in de knel komen dan kun je altijd nog een dunne strip alu o.i.d. op maat kunnen buigen en over de 'uitstulping' monteren zodat deze het (hulp)frame min of meer geleid.

Opbouwdozen zijn een stuk makkelijker maar inbouw vind ik mooier.

Voordeel van de gebruikte wcd's is dat ze zeer subtiel zijn in te bouwen met een mooi klepje ervoor. Voor ongeveer ?25,- euro materiaal en helemaal naar wens..
Vergis je trouwens niet in het dikke multiplex wat wordt gebruikt. De 50 mm gatenzaag had het er moeilijk mee, zelfs op de zwaardere machine hier.

Ik heb overigens de stroomvoorziening (verdeeldoos) centraal onder het bed gemaakt aan het frame tussen bedframe en keuken. Hiervandaan haal ik stroom voor de wcd's, verlichting, koelkast etc. Ik had nog een hoogwaardige alu 4 weg doos liggen. Stukje rubber kabel, stekker erop en klaar. De kabel gaat bij mij via een doorvoer in de keukenvloer naar buiten.

Het hele stroomverhaal (inclusief kabels, stekkers, inbouwdozen, op maat gemaakte verlengdoos etc. ) heeft rond de ?50,- gekost. Bovendien vind ik het heerlijk om hier mee te prutsen. Alles is netjes afgewerkt met vertinde draadeinden en krimpkous.
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Advies voor opties op de Kyte
« Reactie #37 Gepost op: november 07, 2012, 09:24:00 pm »

Weet je zeker dat het geen peha compacta is? Die dozen zijn behoorlijk ondiep, 36mm geloof ik. (ben momenteel bezig om iets uit te zoeken voor een herindeling van m'n whitebox)
denk niet dat presto van peha is, maar ze zijn inderdaad ook niet erg diep, 33mm voor zover ik kan vinden.
« Laatst bewerkt op: november 07, 2012, 10:08:49 pm door Blackraven »
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.353
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Advies voor opties op de Kyte
« Reactie #38 Gepost op: november 08, 2012, 07:46:20 am »

Ik heb de wcd's waarnaar die link verwijst. Ik begin te twijvelen of ik er wel Peha op heb staan of dat het een ander merk betreft maar het betreft dus deze Presto serie met een inbouwdiepte van 33 mm. Het multiplex is volgens mij 25 mm dik.
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: Advies voor opties op de Kyte
« Reactie #39 Gepost op: november 08, 2012, 01:06:35 pm »

Wij hebben deze ook maar dan met afdekklepje. Zowel links als recht. Geen problemen met het hulpframe. Alleen met weghalen/er uit halen van het hulpframe in/uit de wagen moet je even uitkijken dat je niet de achterkant raakt.
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re: Advies voor opties op de Kyte
« Reactie #40 Gepost op: november 08, 2012, 11:38:59 pm »

Nou ja zeg; hoe kan dat nou? Ik heb Peha compactadinges met de afdekklepjes. Steekt minimaal uit maar toch zeker wel een 8mm of nog iets meer. Het gekke is, dat ik voor de aanschaf goed heb gekeken en dacht dat er ruimte zat was. Die hele handel inclusief de hulpstok kan toch niet verschoven zijn? Alhoewel....ik weet het niet
Wat ik wel weet is dat de hulpstuk daar waar die bocht zit, de achterzijde van de beschermdoos er finaal heeft afgejast. Net zo'n guillotine: tsjak.
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.353
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Advies voor opties op de Kyte
« Reactie #41 Gepost op: november 09, 2012, 07:19:53 am »

Ik verbaas me niet; verwonder me slechts....  :#
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Advies voor opties op de Kyte
« Reactie #42 Gepost op: november 09, 2012, 12:02:24 pm »

Want wie zich niet verbaast, doch slechts verwondert, wordt geen tachtig, maar wel honderd...  :+

Maar zo zijn er nog wel een aantal andere fabrikanten die van die low-profile wcd's hebben, maar het zit allemaal rond de +/- 35mm.
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Advies voor opties op de Kyte
« Reactie #43 Gepost op: maart 29, 2013, 08:56:02 am »

Dankzij de tip van GJT heb ik mijn electra spulletjes via KAZ Camping binnen.
Nu nog even wachten op iets hogere temperaturen en sneeuwvrij.

Straks lekker even prutsen met de electra.
Gelogd
Groeten,

Erik
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal