Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Service onderhoudsbeurt Kyte  (gelezen 6558 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Swadev

  • Gast
Service onderhoudsbeurt Kyte
« Gepost op: februari 21, 2013, 12:12:48 pm »

Vorig jaar hebben wij de Kyte XL met kindertent L aangeschaft. We hebben er met veel plezier 3 weken mee gekampeerd. Tijdens het kamperen kwamen wij ook achter wat "foutjes/mankementen". Zo was de watervoorziening verkeerd gemonteerd (Scheef afgesneden leiding veroorzaakte lekkage). Er kwam geen water uit de kraan, maar wel in de bak en dus ook tussen houten board en zeil. Mijn man is gelukkig handig, dus hij heeft eea ter plekke kunnen maken/herstellen. Maar goed, we moeten wel weten of er geen schade is ontstaan (rotting hout bijvoorbeeld). Verder ook bij ons een geknapt elastiek aan de achterzijde, gasbranders die niet optimaal werken, carbonstok aan de zijkant is te lang waardoor tent uit verband wordt gerukt, lekkage in de aanbouwtent vanwege naar binnenzijde gerichte ritsen (onder bij de wagen), gaatjes in het doek en hor van de kidsaanbouw, rits aircodak loopt over tentdoek. Best wat aandachtspunten dus.
Direct direct na de vakantie (14 sept.) melding bij HK gedaan. We zouden in december 2012 ongeveer aan de beurt zijn.
We hoorden maar niets en in december gebeld. Drukte was de reden en we zouden vanzelf wat horen. Inmiddels februari en het kampeerseizoen staat weer voor de deut. Dus hebben we een mail gestuurd. Geen reactie..... Uiteindelijk vanmorgen contact gezocht. Reden: drukte, medewerker die was weg gegaan etc. Na aandringen en wat discussie (ze hebben wel tijd om wagens te bouwen voor export naar Ierland en verkoop etc) mogen we nu volgende week onze wagen in Bunnik afleveren.
Voor die tijd moeten we hem dus eerst uit de stalling halen en leeg pakken. Veel werk, maar ik hoop dat alles goed wordt opgelost nu. De service tot nu toe valt wel tegen voor die 20.000 Euro die we vorig jaar hebben betaald! Wat zijn jullie ervaringen over wachttijden?

Nog een ander vraagje. Vorig jaar heb ik eens een foto gezien van de risten bij Pack en Go. Is die nog ergens beschikbaar? We hebben vorig jaar behoorlijk zitten klooien met de ritsen en zelfs verkeerde ritsen los gemaakt die van de tent bleken te zijn. Een overzicht zou erg handig zijn!

Groetjes!
« Laatst bewerkt op: februari 21, 2013, 12:14:50 pm door Swadev »
Gelogd

villeke

  • Gast
Re: Service onderhoudsbeurt Kyte
« Reactie #1 Gepost op: februari 21, 2013, 01:53:47 pm »

Persoonlijk vind ik, los van wat een VW kost, de aan jullie verleende service tot dusver zeer ondermaats. 3 weken gebruik, veel mankementen en vervolgens 5 maanden later nog niet eens begonnen met tot een oplossing te komen. Ik kan daar niet bij met mn gedachten. Succes gewenst en hopelijk wordt alles netjes opgelost voor het kampeerseizoen weer begint. Laat hier nog even weten hoe e.e.a. wordt aangepakt. Zeker de HK-owners zullen daar toch benieuwd naar zijn.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Service onderhoudsbeurt Kyte
« Reactie #2 Gepost op: februari 21, 2013, 03:15:44 pm »

Ik heb die ervaring niet.
En was het probleem vaak mijn zijde dat ik niet zo snel kon.
En ben uitstekend geholpen.
Wij hadden het probleem dat er bij het achter raam na elk keer in en uit klappen zwarte strepen bij kwamen.
Dit was bij hk onbekend.
Na onderzoek kW men ze er achter dat het carbon wrong in de stalen pijp waardoor er carbon slijpsel op het doek kwam dit was eenvoudig weg te gummen :o.
En natuurlijk maatregelen genomen dat dit niet meer zo snel gebeurt.
Jullie hebben een kindertent dus heb je die achterwand er niet in.

Ik heb dus goede ervaringen.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re: Service onderhoudsbeurt Kyte
« Reactie #3 Gepost op: februari 21, 2013, 04:40:35 pm »

Ook ik ben direct geholpen met mijn problemen na de aankoop. Ik moest een formulier op de website invullen, maar dat heb ik niet gedaan. Moest iemand aan de telefoon hebben, het moest snel opgelost worden. Beide keren direct gerepareerd, kon er op wachten.
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Service onderhoudsbeurt Kyte
« Reactie #4 Gepost op: februari 21, 2013, 05:21:09 pm »

 Toch blijf ik me iedere keer weer verbazen over de " vele " mankementen waarover steeds weer wordt geschreven na aanschaf van een nieuwe (toch behoorlijk prijzige) Holtkamper vouwwagen.   :?

Succes met het oplossen hiervan, komt vast allemaal weer helemaal in orde, dat lees je ook steeds weer  ;)
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Service onderhoudsbeurt Kyte
« Reactie #5 Gepost op: februari 21, 2013, 07:14:38 pm »

Als ik ergens iets gedaan wil krijgen dan is er maar een oplossing: bellen en net zo lang blijven doorzeuren en bellen tot je d egewenste reactie krijgt.

Al dat gemail, formulieren, berichtjes en dergelijke flauwekul krijgt minder aandacht en prioriteit dan een  beller.

Die ervaring geldt overigens voor zo'n beetje alle instanties, scholen, overheden en wat al niet meer, die is niet specifiek Holtkamper.

Een beller blijft sneller!
Gelogd

LdeBruin

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL
Re: Service onderhoudsbeurt Kyte
« Reactie #6 Gepost op: februari 21, 2013, 07:35:34 pm »

Jammer dat er een aantal zaken niet helemaal in orde zijn of lijken te zijn. 

Wij hebben sinds begin 2012 een Kyte XL en hadden daarvoor vier jaar een (nieuw bij Holtkamper) gekochte Cocoon XL. De enkele keer dat er iets mankeert of door eigen fout stukgaat, wordt dat gelukkig steeds heel goed opgelost. Heb de ervaring dat even persoonlijk contact zoeken met één van de servicemensen daarbij het beste werkt.

Welk kwaliteitsniveau je precies mag verwachten voor 'zoveel geld' blijft een terugkerend thema op dit forum. Ja, het zijn hele dure vouwwagens, daarover geen twijfel, dus je mag kwaliteit verwachten. Tegelijkertijd realiseer ik me dat het ook om innovatieve en in relatief kleine series en handmatig gebouwde producten gaat. Holtkamper kiest daarbij vaak voor onconventionele constructies en materialen die zeker in het begin wel eens tot kinderziektes leiden. Daar doen ze zelf ook niet geheimzinnig over. Het is dankzij die onconventionele oplossingen dat onze wagens zo mooi en praktisch zijn denk ik dan maar. Ik merk dat men gelukkig zeer fanatiek is in het opsporen en structureel oplossen van problemen en weet (zowel van dit forum als uit eigen ervaring) dat men verbeteringen over het algemeen ook kosteloos op eerder gekochte wagens doorvoert. Mij geeft dat veel vertrouwen....


« Laatst bewerkt op: februari 21, 2013, 09:07:08 pm door LdeBruin »
Gelogd
Leendert de Bruin - Holtkamper Kyte XL

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Service onderhoudsbeurt Kyte
« Reactie #7 Gepost op: februari 21, 2013, 08:17:49 pm »

Vervelende zaken die je meld! ik noem dit geen aandachtspuntjes maar gebreken. Ik ben hierin ook vrij kritisch.
Bij mij zijn het deksel van de gasplaat en deksel van de de disselbak vervangen (beide door lichte schade bij aflevering). Ik had ook eenmalig lekkage aan de kindertent. Dit zat echter niet aan de wagenkant maar aan de buitenkant (vanaf dissel gezien rechts), op de rits tussen wagentent en kindertent, onderaan. HK heeft tests uitgevoerd nadat ze hem zelf hebben opgezet. Mogelijk dat ik hem niet goed had staan waardoor de rits te veel op spanning stond. Ook kan er een schakel overgeslagen zijn geweest.
Waar het precies aan heeft gelegen is onbekend maar tijdens de tests lekte hij geen drup. Ik heb daarna een test gezien van een dergelijke rits waarbij ze een nacht water op de rits hebben gezet (doek slap in een soort kom met water hierin). Kwam niets doorheen. Zet je de rits te veel op spanning ( in een hoek bijvoorbeeld) dan kan het er doorheen komen. De flap over de rits vangt direct naar beneden komende regen goed op maar staat er een windkrachtje 6 op dan waait het hier onder. Ze hebben me laten zien hoe de haringen te zetten onder dit soort omstandigheden zodat de spanning op de rits binnen de perken blijft.

Ook wij waren in september terug en heb meteen gebeld, wel verzocht het formulier in te vullen maar ik heb de afpraak telefonisch (met iemand van aftersales) gemaakt en dit vermeld in het formulier.
In Emmen was het erg druk. Of ik hem naar Bunnik kon brengen. Voor mij geen probleem, zelfs iets dichterbij. Ik ben binnen een week geholpen! Had de wagen na een week weer terug. Bij ophalen ook keurig alle tijd genomen om alles nogmaals uit te leggen. Ik had bijvoorbeeld als klacht dat de softtop nogal lastig over de wagen te krijgen was. Ik heb een nieuwe instructie gekregen waarna alles probleemloos gaat.
Niets dan lof tot nu toe!
« Laatst bewerkt op: februari 21, 2013, 08:23:04 pm door GJT »
Gelogd

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: Service onderhoudsbeurt Kyte
« Reactie #8 Gepost op: februari 25, 2013, 09:35:00 pm »

Hallo.. De service van Holtkamper (indien je daar om vraagt) krijgt een dikke plus.
De opmerkingen betreffende wijzigingen die door gevoerd worden op eerder gekochte wagens, verbeteringen die gedaan worden, en zelfs nieuwe aanwijzingen (softtop beter over kar krijgen) die op 'eerder gekochte wagens' zouden worden uitgevoerd kan ik niet onderschrijven.
Ik lees hier regelmatig van updates (softtop, afspannen, slijpsel etc), waarvan ik denk "dat zou ik ook wel willen weten/horen/krijgen". Mochten de heren/dames Holtkamper meelezen, dat is dus waar je een e-nieuwsbrief voor hebt!
Een lijstje met 'wist u dat' en dan tips zoals die hier in het forum komen zou erg leuk zijn. Ik heb trouwens (voor de duidelijkheid) geen klachten/problemen met onze Kyte, en hoop Hemelvaart en Pinksteren eindelijk weer te klappen. (op Ginkelduin). De laatste 'beurt' is 2 jaar geleden, wat kleine dingen (slecht schuivende luifelstok) zijn toen perfect opgelost.
Ik heb er zin an!
Gelogd

Swadev

  • Gast
Re: Service onderhoudsbeurt Kyte
« Reactie #9 Gepost op: maart 05, 2013, 10:59:23 am »

De wagen is afgeleverd in Bunnik. En daar waren ze, in tegenstelling tot in Emmen, erg behulpzaam. Omdat we aangaven binnenkort weer te willen kamperen hebben ze er spoed achter gezet. Binnen 2 weken zou hij klaar zijn. Wat ik wel raar vind is dat hij op transport naar Emmen moet, terwijl we juist hebben aangeboden hem naar Bunnik te brengen omdat ze in Emmen te weinig capaciteit hadden. We wonen dichter bij Emmen dan bij Bunnik, dus dan hadden we hem achteraf natuurlijk zelf kunnen brengen.
Twee punten die we noemden horen bij de wagen en zijn ok. Eén punt is oorzaak verkeerd inklappen (?) en de rest wordt gecheckt.
Lijkt dus allemaal goed te komen.

We hebben weer zin in het kampeerseizoen!
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Service onderhoudsbeurt Kyte
« Reactie #10 Gepost op: maart 05, 2013, 05:03:12 pm »

Mooi dat alles goed komt. Wij hadden precies dezelfde ervaring met Bunnik vs Emmen kwa doorlooptijd van de beurt. Ook onze wagen moest mogelijk naar Emmen. In de praktijk hoefde dit niet. Ze hebben in Bunnik ook een uitstekende serviceafdeling volgens mij. Ik vermoed dat in Bunnik wat mensen zitten die reparatie coordineren en daarmee meer snelheid kunnen bieden. In Emmen hebben ze hier mogelijk minder tijd voor beschikbaar (meer gericht op productie).

Mooi dat de wagen nu op tijd terug is! Met dit weer begint het vlot te kriebelen.
Gelogd

mars

  • Gast
Re: Service onderhoudsbeurt Kyte
« Reactie #11 Gepost op: maart 06, 2013, 02:12:20 pm »

Onze ervaring is dat wij beter geholpen worden in Emmen dan in Bunnik.
Zo zie je maar, bij HK werken ook mensen.  :#
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re: Service onderhoudsbeurt Kyte
« Reactie #12 Gepost op: maart 08, 2013, 10:34:57 am »

Nou, daar zijn we weer met een kleine update. Sluit mooi aan bij onderstaande verhalen. Onze Kyte staat sinds begin december(!) in Emmen met een aardig lijstje problemen en mankementen er bij. Veel zaken lijken me makkelijk oplosbaar, enkele misschien niet. Ik sta bijvoorbeeld op vervanging van die 2 kunststof ogen aan grondzeil wagenkant. Lukt het HK niet dan ken ik een paar zeilmakers die dat in een kwartiertje fixen.
Wat me zo langzamerhand w?l opvalt is dat men bij een vreemd mankement al snel roept dat dat de allereerste keer is dat ze het tegenkomen. In tegenstelling tot wat men vertelde zijn wij bijvoorbeeld echt niet de enige met mysterieuze kleine gaatjes in het doek van de Kyte.
Dan raad ik ook nogmaals iedereen aan om de vaak gehoorde stelling dat de klant de wagen dan wel niet goed zal hebben opgezet, met een flinke korrel zout te nemen. Men bedoelt: kijk maar hier in de hal gaat het prima, dus........
En dat is flauw, want er zijn nog al wat vouwwagen bezitters, waaronder wij, die meestal nou juist staan op die klein campings in Noorwegen, Engeland of Schotland waar het enig vlakke op de hele camping de wc bril is. De rest: scheef, aflopend, rotsen etc.
Een vouwwagen die alleen goed staat in de showroom is een slecht product dan wel een goed product waar niemand iets mee kan.

Nou kregen ze in Emmen ook van mij een dikke voldoende voor de service. Geen punt, want alles in bij ons in het verleden altijd naar tevredenheid opgelost, uiteindelijk. Behalve dan het stokpaardje van senior indertijd: de boogstokken van de Astro-luifel.
Ik vind het ook aardige lui, ook geen punt. Maar ik hoef ze toch niet zo vaak te zien?

In ieder geval ga ik zo Wubs maar eens bellen. De voorjaarsvakantie komt  er aan.
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Service onderhoudsbeurt Kyte
« Reactie #13 Gepost op: maart 08, 2013, 07:29:18 pm »

Off

Ik moet wel zeggen dat je het melden van' dit is de eerste keer dat we dit horen' ook bij heel veel andere bedrijven hoort. Ik heb een probleem met de navigatie van de peugeot 208 van mijn vrouw. Tik ik dit in op internet, tientallen meldingen te vinden inclusief oplossing. Autobedrijf ' dit hebben we nog nooit gehoord!'

Back on topic
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Service onderhoudsbeurt Kyte
« Reactie #14 Gepost op: maart 08, 2013, 08:12:53 pm »

 :off

Medewerkers bij garagebedrijven krijgen hier opleiding in volgens mij.... Zelfs Toyota..

HK heb ik er ook al eens op betrapt. In dat gesprek heb ik wat feiten van het forum neergelegd. Daarna was het goed  :#
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal