Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Vouwwagen afdekken in opslag  (gelezen 5708 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Vouwwagen afdekken in opslag
« Gepost op: september 09, 2011, 09:25:43 pm »

Ik heb mijn wagen in míjn eigen garage staan. Ik wil hem eigenlijk extra afdekken tegen stof en vuil e.ed

Ik ben benieuwd of andere klappers dit ook doen of de standaard hoes of hardtop laten vuil worden.
Gelogd

tommybol

  • Gast
Re:Vouwwagen afdekken in opslag
« Reactie #1 Gepost op: september 09, 2011, 09:41:40 pm »

Ik gebruik geen extra hoes. De hoes kan wat onderstoffen, maar daar heb ik in eigen garage weinig last van, iets meer in de stalling, maar een buitje regen en het is weg. Heb niet de indruk dat het nodig is binnen.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Vouwwagen afdekken in opslag
« Reactie #2 Gepost op: september 09, 2011, 10:01:23 pm »

Die van ons gaat zonder iets de stalling in tegen een beetje stof moet hij kunnen.

Als hij voor de deur staat dan word hij ingepakt in een groot dekzeil zodat de wagen zelf niet nat word bij regen.
Ooit komt er een carport.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Vouwwagen afdekken in opslag
« Reactie #3 Gepost op: september 09, 2011, 10:55:50 pm »

onze cocoon staat in een oude kippenschuur, waar het een beetje lekt.
Uiteraard heeft de cocoon een waterdicht afdekzeil, ik dek de klapper extra af met een extra zeil (van de bouwmarkt).
Blijft ook de (zelfgemaakte)keukenkist schoon.
Gelogd

Miss BBQ

  • Gast
Re:Vouwwagen afdekken in opslag
« Reactie #4 Gepost op: september 11, 2011, 07:19:38 pm »

Ook wij hebben een vaste deksel (hardtop), en hier gaat niet ook nog een extra afdekzeil over als ie naar de stalling gaat.
Beetje stof moet ie maar tegen kunnen.
Voordat we er mee weg gaan gaan we er ff met een sopje over en klaar, hij mag weer gezien worden.
Gelogd

CenC

  • Gast
Re:Vouwwagen afdekken in opslag
« Reactie #5 Gepost op: september 13, 2011, 09:19:33 pm »

Onze wagen staat in een hele grote kas waar ook nog pruimen groeien. De eigenaar dekt zelf alle vouwwagens af met een zwart zeil.
Dus extra service van de zaak zeg maar...ideaal...want de wagen blijft mooi schoon.

Thuis gooien wij er ook een bouwzeil erover, zo blijft de deksel van de HK mooi schoon. Want soms staat deze wel een aantal weken op de (openbare) parkeerplaats.
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re:Re: Vouwwagen afdekken in opslag
« Reactie #6 Gepost op: september 13, 2011, 09:24:21 pm »

Ik denk erover om nog een zeiltje erover te gooien in onze schuur. Dit omdat de kinderen er met fietsen langs gaan. Dat gaat vast een keertje fout.
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re:Vouwwagen afdekken in opslag
« Reactie #7 Gepost op: september 28, 2011, 11:36:52 am »

Bij mij gaat er wel een zeiltje overheen in de garage, ongemerkt gooi ik er toch nog wel veel losse spullen bovenop waardoor hij weer vies wordt en in 't ergste geval een kras in de lak :P
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re:Vouwwagen afdekken in opslag
« Reactie #8 Gepost op: september 28, 2011, 01:32:57 pm »

Ook wij dekken onze Spacer (hardtop) wel af. Op zich moet ie er tegen kunnen maar ik vind het gewoon een prettig idee dat er geen vuilighied op kan vallen (staat binnen in stalling). Gezien het feit dat ik de originele afdekhoes van Holtkamper veel te duur vind (? 350!) heb ik onlangs een tuinsethoes (? 35,-) gekocht. Past perfect op de wagen en sluit netjes af (bijna tot op de grond). Neutrale kleur (donkergroen) en gemaakt van Heavy Duty Embossed Vinyl. Heeft aan alle zijden een paar cm ruimte. Lijkt er voor gemaakt  :H
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Vouwwagen afdekken in opslag
« Reactie #9 Gepost op: oktober 03, 2011, 08:37:42 am »

Een bouwzeiltje eroverheen in de schuur waar de vouwwagen staat, om enigzins het stof te beperken, scheelt een hoop schoonmaakwerk in het voorjaar.

Gelogd

Sidecarmaniac

  • Gast
Re:Vouwwagen afdekken in opslag
« Reactie #10 Gepost op: oktober 03, 2011, 11:06:40 pm »

onze cocoon staat in een oude kippenschuur, waar het een beetje lekt.
........
Poepen die oude kippen dan niet op de vouwwagen?  :# :H

Onze vouwwagen staat in de loods waar het regelmatig nogal stoffig wordt door zaag en schuur werkzaamheden.
Geen afdekzeil er over heen. Op de polyester hardtop leg ik wel een dubbelgevouwen stuk "campingtapijt" (dat zachte materiaal met allemaal gaatjes, Bo-Carpet). Dit om beschadigingen tegen te gaan doordat er altijd veel spullen worden opgezet op dit handige "bijzettafeltje"
Voor het vouwwagentje weer de weg op mag, wordt er even een zachte stoffer over de hardtop en de spatbordrandjes gehaald of met perslucht schoon geblazen.
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Vouwwagen afdekken in opslag
« Reactie #11 Gepost op: oktober 04, 2011, 07:44:44 pm »

Poepen die oude kippen dan niet op de vouwwagen?  :# :H

Neen, het betreft een oude kippenschuur, de laatste kip is enkele jaren geleden met een BBQ ter zielen gegaan. :P
het lekken doet het dak, er zijn wat gaten gekomen door achterstalling (geen) onderhoud.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:Vouwwagen afdekken in opslag
« Reactie #12 Gepost op: oktober 05, 2011, 11:19:56 am »

De onze staat thuis in de garage.
Wij gebruiken gewoon een oud hoeslaken van ons bed of een oude waterdichte matrasbeschermer maat 220x180 pas er perfect over. Door de elastieken op de hoeken zit de hoes ook mooi vast over ons Astro'tje. Onze Astro is trouwens ook de favoriete slaapplaats van onze kat ;)
Gelogd

Franneke

  • Gast
Re:Vouwwagen afdekken in opslag
« Reactie #13 Gepost op: oktober 05, 2011, 09:17:37 pm »

Onze flyer staat ook in de garage. Ik heb er geen zeil overheen. Loop je toch een extra risico op condens.
Ik heb er een paar houten platen opgelegd en vervolgens van alles erop geplaatst.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal