Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Zomervakantie, camping in NL: ga je toch als het regent?  (gelezen 3357 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Noordewind

  • Gast
Zomervakantie, camping in NL: ga je toch als het regent?
« Gepost op: juni 18, 2017, 10:27:24 am »

Misschien een rare vraag, maar ik weet nog zoveel niet van campings...

Het is best lastig dat leuke, kleine campings voor de zomervakantie gereserveerd moeten worden.
We starten 2 weken op Texel, maar willen het dan van het weer laten afhangen of we er nog 2 weken Drente aan vast plakkken op een Natuurkampeerterrein. Ik ben al lid geworden van de groene koepel, dus het voornemen is serieus, maar ik wil niet bij koud, winderig nat weer 2 weken extra naar de camping; dan liever naar huis doorrijden en kijken of de laatste 2 weken van de zomervakantie beter weer opleveren. Nu werd er gemaild door de eigenaren dat het snel vol zit, dus dat reserveren wel nodig is voor de zomer. Nu twijfel ik of ik toch vast ga reserveren.

Ik heb gemerkt dat je niet bij alle campings een aanbetaling hoef te doen. Betekent dit dat afzeggen ook wat makkelijker kan, of is dat heel asociaal gedrag? Als het snel vol zit, lijkt het me dat er dan andere mensen last-minute wel kunnen komen, dus dat het niet per definitie een gat in de bezetting betekent...

Ik wil me volgens gangbare regels gedragen, maar weet niet goed wat de norm hier is.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Zomervakantie, camping in NL: ga je toch als het regent?
« Reactie #1 Gepost op: juni 18, 2017, 10:46:08 am »

Gewoon reserveren en gaan. Weer is niet te voorspellen. En bij de meeste natuurkampeer terrein hebben ze een slecht weer voorziening. En je kunt dan ook altijd wat binnen doen. Zo doen we het al 2 jaar.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Zomervakantie, camping in NL: ga je toch als het regent?
« Reactie #2 Gepost op: juni 18, 2017, 10:46:19 am »

Wij reserveren altijd.

In Nederland hebben we altijd vooruit betaald.
In Duitsland nog nooit vooruitbetaald wel 1 keer aan betaald.

Met het weer kun je toch geen rekening houden.

Onze vakantie's in Drenthe en Vaassen waren relatief nat. We hadden de campings uitgezocht met en overdekte recreatie ruimte. Ondanks het mindere weer zijn de vakanties er niet minder leuk om geweest. En tussen de druppels is het droog :)12]

Oja, op Texel hebben 2 buien gehad 1 op de heen reis en 1 van een uurtje tijdens de vakantie de rest waaide er mooi langs


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Zomervakantie, camping in NL: ga je toch als het regent?
« Reactie #3 Gepost op: juni 18, 2017, 11:03:35 am »

Wij vertrekken gewoon naar de camping. Mijn ervaring is dat er met minder mooi weer. Altijd wel een paar betere tussen zitten. Met slechter weer je activiteiten daar op afstemmen.

Wij reserveren ook altijd, en maken niet alleen gebruik van kleine campings. Ook de grotere lopen soms snel vol. Voordeel van de wat grotere campings is dat ze vaak een overdekte binnenspeeltuin hebben. Dus als de kids niet meer te houden zijn in de voortent....

Verder even op Google zoeken over de reservering. Bijvoorbeeld ACSI heeft volgens mij ook een regeling dat je bij slecht weer kosteloos je reservering mag verzetten.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Zomervakantie, camping in NL: ga je toch als het regent?
« Reactie #4 Gepost op: juni 18, 2017, 11:57:40 am »

Wij reserveren zelden. Voor het groot verlof, wat dan meestal in de bergen is, beslissen we ongeveer een week op voorhand waar we naar toe gaan. Meestal op basis van een paar weerberichten. Dan mailen we een aantal campings of ze plaatsen vrij zullen hebben.  De laatste dag beslissen we naar welke camping we eerst gaan. Worden we het daar beu, verplaatsen we naar een volgende camping op de lijst. Hoeveel campings we doen staat eigenlijk nooit vast op voorhand. Kan zijn dat we heel de tijd op dezelfde plaats blijven als het daar goed is en nog veel te doen hebben, kan zijn dat we er meerdere doen.

Camping eigenaars hebben uiteraard een voorkeur dat je op voorhand reserveert, dat geeft meer garantie op bezetting.

In eigenland hebben we wel een keer gereserveerd en ook gegaan bij slecht weer. Dit omdat we gingen proefcamperen en we geen tijd hadden om het op een andere moment te doen! Een paar dagen goed gehad een paar dagen slecht en er toch van genoten!

Verplaatsen in de tijd, die optie heb ik zelden. Ik kan niet zo makkelijk op het werk op een ander moment verlof nemen. Dus wordt het meestal of het slechtere weer er bij nemen en andere dingen doen, of van locatie veranderen.

Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.224
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Zomervakantie, camping in NL: ga je toch als het regent?
« Reactie #5 Gepost op: juni 18, 2017, 11:58:22 am »

In de afgelopen 20 jaar kamperen, vorig jaar voor het eerst een reservering gemaakt. Plek voor een dag of vijf is eigenlijk nooit een probleem. En als het regent, dan maar nat invouwen en de in de middag weer open. Het zij zo. Als het echt maar door blijft regenen, ja dan ben ik naar huis. Dit is ook maar een keer voorgekomen, dus je ziet, wij geven de moed niet snel op. Ik volg wel de weerberichten nauwlettend, zeker als de laatste invouwdag gaat komen, dan breken we nog wel eens een dag of twee eerder op, natte bende thuis drogen is altijd lastig.


Mobiele reactie via Tapatalk
Gelogd

Noordewind

  • Gast
Re: Zomervakantie, camping in NL: ga je toch als het regent?
« Reactie #6 Gepost op: juni 18, 2017, 01:25:47 pm »

Ha bedankt voor de reacties al.
Ik bedoel het vrij specifiek: de eerste 2 weken op Texel gaan sowieso door; ook bij minder weer.

Maar of we er nog 2 weken op een andere camping aan vast plakken, wil ik wel van het weer laten afhangen; ik heb een heel fijn huis waar ik bij regen meer te doen heb dan op de camping. Pas als er weer beter weer aan komt, zou ik dan een tweede camping opzoeken (of het gewoon bij de 2 weken Texel laten, maar daar ga ik even niet van uit).

Maar die 2e camping zit in de zomer waarschijnlijk vol als ik niet vooruit boek. Nu vraag ik me dus af of ik kan boeken, maar bij slecht weer afzeggen. Mijn redernering is dat als die camping zo snel vol zit, ze dat plekje waarschijnlijk ook wel aan iemand anders kunnen doorgeven (tenzij het weer zo slecht is dat niemand er meer op uit trekt). Maar ik weet niet of dit heel onlogisch is gedacht; vandaar dat ik het hier even check. Ik heb de vraag ook naar de eigenares van de camping gemaild, maar die reageert al een paar dagen niet, en de tijd tikt...

Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Zomervakantie, camping in NL: ga je toch als het regent?
« Reactie #7 Gepost op: juni 18, 2017, 01:59:06 pm »

Ik zou gaan. Als het echt slecht wordt en de voorspellingen ook dan trek ik verder en dan ben ik idd een aanbetaling kwijt. So be iT. Ik ga geen week in de regen zitten.
Gelogd

Pollotti

  • Gast
Re: Zomervakantie, camping in NL: ga je toch als het regent?
« Reactie #8 Gepost op: juni 18, 2017, 02:51:20 pm »

Ik kan me voorstellen dat je het van het weer laat afhangen. Maar  denk niet dat dat een reden van annuleren is. Anders afwachten en op het laatst een plekje ergens zoeken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Zomervakantie, camping in NL: ga je toch als het regent?
« Reactie #9 Gepost op: juni 18, 2017, 05:48:15 pm »

Beste Noorderwind (?),

Ik denk dat je zelf het antwoord al geeft, als het slecht weer is komen er minder gasten naar de camping, dus zal hij niet genegen zijn je geld terug te betalen.

Herman.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Zomervakantie, camping in NL: ga je toch als het regent?
« Reactie #10 Gepost op: juni 18, 2017, 06:02:53 pm »

Wel reserveren maar niet op komen dagen "omdat je toch nog niet betaald hebt" vind ik op zijn zachtst gezegd niet netjes.  Er zijn wel mensen die dat de normaalste zaak vinden en ik denk dat er daarom steeds meer campings vooruitbetaling vragen.  Gaat om vertrouwen...

Maar als je 2e camping niet vast staat en je gaat een week van tevoren zoeken dan lukt dat vaak wel, maar soms wil dat zeggen dat je genoegen moet nemen met iets wat je bij reserveren wellicht niet gekozen had.

Fijne vakantie!
« Laatst bewerkt op: juni 18, 2017, 11:02:50 pm door poldertoerist »
Gelogd
Adventure Awaits

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Zomervakantie, camping in NL: ga je toch als het regent?
« Reactie #11 Gepost op: juni 28, 2017, 09:53:22 pm »

Wij gaan dit jaar daar waar het weer goed is (droog en 20-25 graden). Voor dit jaar hebben we Nederland als uitgangspunt en daarna het grens gebied van Frankrijk/ Duitsland met een grote MAAR. Maar als het weer niet goed is dan vallen we terug op plan B of C of D of E etc

Niet dat die plannen er zijn maar dan vertelt het weer ons wel waar we naar toe kunnen gaan, lang leve internet  WW. Vroeger hebben we dat wel eerder gedaan, toen nog met de krant en de daarin afgebeelde landkaart met het zonnetje  :J

Dit jaar dus weer eens wat anders dan rechtstreeks naar het zuiden voor een "warm weer garantie"
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Enidan76

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 163
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1998
Re: Zomervakantie, camping in NL: ga je toch als het regent?
« Reactie #12 Gepost op: juni 28, 2017, 10:22:25 pm »

Als je gereserveerd hebt dan ga je gewoon. Dat is netjes. Ik heb de afgelopen 4 jaar in Nederland gekampeerd wel met reservering. Met ieder jaar pech met het weer. En toch werd het iedere keer op een dag weer droog om dan misschien na 2 dagen toch weer te regenen, stormen of... alles hebben we wel gehad.
Nee ik vind het netjes dat je dan gewoon gaat.

Nu naar Frankrijk de Gard... op zoek naar een grote kans op mooi droog weer.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal