Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Trekkracht  (gelezen 239470 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Parker700

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 153
  • Merk Vouwwagen: Zambezi original 1998
Re: Trekkracht
« Reactie #165 Gepost op: mei 13, 2013, 09:23:23 pm »

Misschien spierballentaal, maar 't rijdt wel lekker de berg op. :O

125pk, 330 nm. :#
Gelogd

MJB

  • Gast
Re: Trekkracht
« Reactie #166 Gepost op: mei 13, 2013, 09:24:15 pm »

wat een spierballentaal..
vroeger (40jr geleden) met mijn ouders met een simca 1100 mét alpenkreuzer. naar het gardameer, dus ook over de alpen.
ging prima...
zelfs de kleinste auto trekt de klapper....
hoeft toch niet met alle geweld met xxx PK en met xxx  Nm???
typisch een mannen (macho) onderwerp.

hoeveel blalabla



zo...da's er uit.

Ik heb niemand zien beweren (met of zonder geweld) dat er iets met veel PK of Nm moet. Is het een typisch mannen onderwerp? In ons geval hangt de vouwwagen achter de wagen van mijn vrouw, en reken maar dat zij plezier kan maken met circa 200 PK op de achteras!

En daar komt nog eens bij dat bij normaal gebruik (met soms wat extra's  8)) op de snelweg het ding circa 1.100 Km loopt op een tank van 61 liter

Ik vind het oprecht heel fijn dat kleine auto's ook klappers kunnen trekken, ik hoop van harte dat deze auto's zullen voldoen aan de verwachtingen van de gebruikers.
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Trekkracht
« Reactie #167 Gepost op: juni 13, 2013, 04:10:32 pm »

Dit jaar voor t eerst met 145pk en 185 nm (een mazda 5) voor de Kavango naar Frankrijk.

Verstuurd van mijn HTC One V met Tapatalk

Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

berkevelda

  • Gast
Re: Trekkracht
« Reactie #168 Gepost op: juni 14, 2013, 12:33:33 pm »

Wij gaan met een Renault Megane uit 2008 op stap. Ligt een 1600cc motor met 115pk in en de vouwcaravan mag maximaal 900kg wegen. Tot nu toe nog geen problemen mee gehad al moet ik wel zeggen dat het redelijk vlak was. Over 3 weken naar Zuid-Bohemen en dan zullen we zien hoe het gaat. Meestal staat het spul met de cruisecontrol op 110 km/h.
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Trekkracht
« Reactie #169 Gepost op: juni 14, 2013, 01:46:07 pm »

wat een spierballentaal..
vroeger (40jr geleden) met mijn ouders met een simca 1100 mét alpenkreuzer. naar het gardameer, dus ook over de alpen.
ging prima...
zelfs de kleinste auto trekt de klapper....
hoeft toch niet met alle geweld met xxx PK en met xxx  Nm???
typisch een mannen (macho) onderwerp.

hoeveel blalabla


zo...da's er uit.

Lol: mijn schoonvader gebruikt dit argument ook altijd en eigenlijk hebben jullie wel gelijk...., echter:

Vroeger had niemand meer als 65 pk en had je dus geen last van elkaar. Als ik tegenwoordig met 65 pk een klapkar de bergen in zou trekken dan komt dat best goed.... al menen velen achter mij van niet vrees ik... :#
Ik vind wat pk's en nm's wel comfortabel.  Niet om perse snel te zijn, maar om vlot een inhaalactie te kunnen doen of een pas te nemen zonder anderen te veel tot last te zijn.
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Re: Trekkracht
« Reactie #170 Gepost op: juni 14, 2013, 05:29:12 pm »

wat een spierballentaal.
Klopt! Nou ja, het geeft eigenlijk iets anders aan dan spierballen.

Verstuurd van mijn Nexus 4

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Trekkracht
« Reactie #171 Gepost op: juni 14, 2013, 06:49:05 pm »

Lol: mijn schoonvader gebruikt dit argument ook altijd en eigenlijk hebben jullie wel gelijk...., echter:

Vroeger had niemand meer als 65 pk en had je dus geen last van elkaar. Als ik tegenwoordig met 65 pk een klapkar de bergen in zou trekken dan komt dat best goed.... al menen velen achter mij van niet vrees ik... :#
Ik vind wat pk's en nm's wel comfortabel.  Niet om perse snel te zijn, maar om vlot een inhaalactie te kunnen doen of een pas te nemen zonder anderen te veel tot last te zijn.
Voelt ook niet fijn als een grote truck je inhaalt, bergop. Of bijna in je kofferbak zit omdat je amper vooruit komt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Trekkracht
« Reactie #172 Gepost op: juni 15, 2013, 12:47:28 am »

Vroeger had niemand meer als 65 pk en had je dus geen last van elkaar.
BWAAAH inderdaad! mijn ouders hadden een Volkswagen (VW!) derby 1.2 met scout vouwwagen. Hop naar Zuid frankrijk en Spanje.... Tegenwoordig moet je dat niet meer doen, das zelfmoord!  ::)
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

bosi

  • Gast
Re: Trekkracht
« Reactie #173 Gepost op: juni 15, 2013, 09:07:18 am »

Ook wij rijden met onze skoda fabia combi 1.4 tdi met oorspronkelijk 100 pk (maar met 250.000 km op de teller... dus wat er van over is), gewoon met onze klapkar rond over de snelwegen. Nee 120 is niet confortabel maar rond de 100 is prima te doen en vlot even naar de 120 om in te halen is binnen een redelijke tijd goed te doen. Zo wie zo, met de blik op oneindig en de voet op de plank naar het zuiden, zo snel mogelijk er door hoeft voor ons niet.
En ja ik zie m'n collega trigano en jamet's met 130-140 (en meer) voorbij vliegen, maar ik zie ze ook vaak genoeg langs de weg staan met klapbanden en meer en het zijn niet alleen die caradoos dingen die op de vangrails liggen door een combinatie van te hoge snelheid, verkeerde of over belading en slechte banden.
Ik heb een dakkoffer op de auto en een imperiaal met 4 fietsen op de klapper en dan vind ik 100 km genoeg, ook gezien de wind gevoeligheid  en het brandstof verbruik.
« Laatst bewerkt op: juni 15, 2013, 08:14:23 pm door bosi »
Gelogd

Palafima

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL
Re: Trekkracht
« Reactie #174 Gepost op: juni 15, 2013, 09:58:43 am »

Mondeo 2.0 liter;150 pk
Gelogd

teunbrouwers

  • Gast
Re: Trekkracht
« Reactie #175 Gepost op: juni 15, 2013, 03:59:37 pm »

307 Sw, 2.0 16v 138 PK

Pas een Jamet Montana gekocht van 650 kg, en kan 1500 kg trekken, dus komt helemaal goed haha  I:
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Trekkracht
« Reactie #176 Gepost op: juni 15, 2013, 04:26:27 pm »

Wij hebben gewoon een astra 1.6 110pk ofzo, rijdt prima en relaxed.
Gelogd
Groeten,

Erik

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Trekkracht
« Reactie #177 Gepost op: juni 15, 2013, 08:04:14 pm »

Suzuki SX4 2008 1.6 met 107 PK  8)
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Henk CC

  • Gast
Re: Trekkracht
« Reactie #178 Gepost op: juni 15, 2013, 09:03:17 pm »

Dit jaar gaan we weer met een Opel Vectra Sport  Hatchback voorzien van een   1.8/115pk motor, en 178nm.  De auto is van 1999 en heeft 130.000 gelopen. We hebben in het verleden dit type auto wel meer gehad. Het is een fijne reis auto en in benzine verbruik voordeliger dan de Zafira.
De auto is technisch 100%. We gaan er ook met plezier mee op vakantie naar Frankrijk.
Henk
Gelogd

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re: Trekkracht
« Reactie #179 Gepost op: juni 16, 2013, 12:37:06 pm »

2.0 hdi, 270nm. Genoeg spierballen om bergop te rijden met 4 personen, bagage en een HK Flyer
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal