Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Trekkracht  (gelezen 239472 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Trekkracht
« Reactie #360 Gepost op: augustus 15, 2015, 06:57:24 pm »

@yella ik ken de bakken.
Rijden ook goed hoor.
Maar is iid trager dan dsg (dubbel versnellingsbak en 2 koppelingen).
Maar bij mij was het voor de luxe eigenlijk
Maar houd van het zelf schakelen en vooral zelf bepalen wanneer.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Trekkracht
« Reactie #361 Gepost op: augustus 15, 2015, 06:59:48 pm »

Nou Yella, dan bof je, want ze worden nu in sneltempo vervangen door normale automaten (EAT6)
Waarom bof ik? Geen idee of de oude automaten beter of slechter zijn dan de nieuwe. Maar wij hebben een 3,5 jaar oude auto gekocht, geen nieuwe. Iets jonger dan de huidige. We waren er nog niet aan toe om veel spaargeld in een auto te stoppen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Trekkracht
« Reactie #362 Gepost op: augustus 15, 2015, 07:08:01 pm »

@yella ik ken de bakken.
Rijden ook goed hoor.
Maar is iid trager dan dsg (dubbel versnellingsbak en 2 koppelingen).
Maar bij mij was het voor de luxe eigenlijk
Maar houd van het zelf schakelen en vooral zelf bepalen wanneer.
Heb er geen moeite mee, vind het wel gemakkelijk. Al wilde mijn vrouw 2,5 jaar geleden beslist niet een automaat. Zelf schakelen kan ook nog met de flippers achter het stuur. Net waar je voor kiest. Heb de laatste jaren veel op tractoren en andere machines gewerkt die vaak half automaat waren. Lekker makkelijk alleen op een knopje drukken om op of neer te schakelen. Helaas is mijn woon/werk autootje wel een schakelauto. Ruilen zit er niet meer in denk ik.
wat ik ook heb ontdekt is dat benzine uitvoeringen gemiddeld een paar duizend euro duurder zijn dan diesels. en ik keek ook even naar de C3. Daar vragen ze evenveel of meer voor dan voor een C4. Dus de stelling van sommige dat een grotere trekauto te duur is, houdt geen steek. Althans in deze leeftijdsklasse.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Trekkracht
« Reactie #363 Gepost op: augustus 16, 2015, 12:12:26 am »

Waarom bof ik? Geen idee of de oude automaten beter of slechter zijn dan de nieuwe.


Dan kan je volgende wellicht eentje met een vol- ipv van een semi-automaat zijn. Wij hebben een C3 X-tr gehad met zo'n bak en daar hebben we toch heel wat trubbels mee gehad. (Google maar eens op sensodrive). En ze worden nu natuurlijk niet voor niets door volautomaten vervangen.


Maar goed, ik hoop dat de jouwe het goed blijft doen, want als de bak goed functioneerde was het een hele fijne combinatie.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Trekkracht
« Reactie #364 Gepost op: augustus 16, 2015, 08:03:10 am »


Dan kan je volgende wellicht eentje met een vol- ipv van een semi-automaat zijn. Wij hebben een C3 X-tr gehad met zo'n bak en daar hebben we toch heel wat trubbels mee gehad. (Google maar eens op sensodrive). En ze worden nu natuurlijk niet voor niets door volautomaten vervangen.


Maar goed, ik hoop dat de jouwe het goed blijft doen, want als de bak goed functioneerde was het een hele fijne combinatie.
De C4 is gekocht in Ede en komt straks in onderhoud bij onze eigen Citroen dealer. Die heb ik gevraagd naar de bakken maar zijn volgens hen weinig problemen te verwachten. Hij opperde dat de koppeling wel eens wat hakerig kan worden maar opnieuw inlezen zou de problemen dan oplossen. We zullen zien. Wij vinden de C4 gewoon een fijne en mooie auto. Niet te groot, niet te zwaar. C3 geprobeerd, maar is te krap achterin voor onze dochter van 15. Die moet ook fatsoenlijk kunnen zitten. Ook de ogenschijnlijk ruime C4 Cactus is krapper en gebruikt nog niet te vinden met meer dan 90 pk en 230 Nm trekkracht.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Trekkracht
« Reactie #365 Gepost op: augustus 16, 2015, 08:50:07 am »

...... Yella, ik denk ook zeker dat een C4 een ondergewaardeerde auto is ............

(we hebben 2 jaar geleden de C3 ingeruild op een nieuwe DS3 en we durfden het niet aan om een ETG-automaat aan te schaffen en als ik nu af en toe op het CiFo kijk/lees dan heb ik daar geen spijt van; maar nogmaals, ik hoop voor jou dat de bak probleemloos blijft want dan zijn het fijne automaten; zeker met een vouwwagen er achter, want je kunt ten alle tijde heel eenvoudig zelf het verzet en moment van schakelen bepalen als je hem op handmatig zet)
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Trekkracht
« Reactie #366 Gepost op: augustus 16, 2015, 08:57:28 am »

...... Yella, ik denk ook zeker dat een C4 een ondergewaardeerde auto is ............

(we hebben 2 jaar geleden de C3 ingeruild op een nieuwe DS3 en we durfden het niet aan om een ETG-automaat aan te schaffen en als ik nu af en toe op het CiFo kijk/lees dan heb ik daar geen spijt van; maar nogmaals, ik hoop voor jou dat de bak probleemloos blijft want dan zijn het fijne automaten; zeker met een vouwwagen er achter, want je kunt ten alle tijde heel eenvoudig zelf het verzet en moment van schakelen bepalen als je hem op handmatig zet)
Ben al even aan het zoeken geweest op het CiFo, ben er ook al een aantal jaren forumlid. Maar kan nog niet zo snel iets vinden betreffende de C4 en de half automaat.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Trekkracht
« Reactie #367 Gepost op: augustus 16, 2015, 09:06:09 am »

........ staat voornamelijk bij de DS3 in combinatie met de 1.4 eHdi ...... (en het probleem wat hier geschetst wordt was gelijk aan de problemen die wij met onze C3 van 2004 hadden (met in 2013 pas 30K op de teller))

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/225470/
(maar er is daar wel wat meer over te vinden)
« Laatst bewerkt op: augustus 16, 2015, 09:07:47 am door C5CCV »
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Trekkracht
« Reactie #368 Gepost op: augustus 16, 2015, 09:23:44 am »

........ staat voornamelijk bij de DS3 in combinatie met de 1.4 eHdi ...... (en het probleem wat hier geschetst wordt was gelijk aan de problemen die wij met onze C3 van 2004 hadden (met in 2013 pas 30K op de teller))

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/225470/
(maar er is daar wel wat meer over te vinden)
Zal het nog even goed bekijken. Maar deze C4 heeft 108000 km zonder problemen gereden. Ik heb n.l. de Citroen dealer benaderd waar de auto in onderhoud is geweest. Altijd netjes onderhoud gehad.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Marc van vliet

  • Gast
Re: Trekkracht
« Reactie #369 Gepost op: augustus 16, 2015, 09:49:54 am »

Ik hang onze vw ( cabanon Europa camper de luxe ) achter de Mercedes vito 116 dubbel cabine
Trekhaak gekeurd tot 2500 kg
Geen enkel probleem om vooruit te komen een genot om mee over de weg te glijden
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Trekkracht
« Reactie #370 Gepost op: augustus 16, 2015, 10:20:59 am »

Kan je die vouwwagen niet in de bus meenemen? :)
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Trekkracht
« Reactie #371 Gepost op: augustus 16, 2015, 03:18:32 pm »

Volgens mij heb ik hier vorig jaar ergens vertelt dat ik met mijn Volvo niet harder ging dan 49 km om de berg op te komen met de klapper en dat die zelfs zonder klapper moeite had. Voor de vakantie zijn er best wat reparatie's verricht en reed de auto een stuk beter. In de bergen ging ook een stuk sneller en het was spannend hoe die het zou doen met de helling naar boven met klapper er achter. Het stuk dat ik normaal met 30 reed trok die nu op tussen de 60 en de 70 en de rest van de bergen rond de 80. Dat reed toch echt een heel stuk relaxter!

Maar auto raakt toch wel beetje op. Volgend jaar misschien maar eens kijken naar een andere en dan het liefst ook semi automaat. Dit met het oog op Daniƫl die hopelijk binnenkort start met rijlessen. Voor hem vind ik schakel beter, maar voor mij is automaat beter vanwege schouderproblemen. Lees hier al iets er over, dus ben benieuwd naar ervaringen. Ook of de trekkracht veranderd met een semi automaat.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Trekkracht
« Reactie #372 Gepost op: augustus 16, 2015, 04:52:31 pm »

Als het voor hem beter zou zijn om een schakelwagen te rijden dan brengt een semiautomaat niks extra. Een semiautomaat is niks anders dan een auto met een conventionele versnellingsbak waarbij het koppelingspedaal en de versnellingspook als het ware automatsch bediend worden. Vaak heb je dan de mogelijkheid om met zgn. flippers de automaat te overrulen door handmatig op of terug te schakelen, maat dit heeft niets van doen met het schakelen van een 'normale' auto.
« Laatst bewerkt op: augustus 16, 2015, 04:56:57 pm door C5CCV »
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Trekkracht
« Reactie #373 Gepost op: augustus 16, 2015, 05:04:00 pm »

Als het voor hem beter zou zijn om een schakelwagen te rijden dan brengt een semiautomaat niks extra. Een semiautomaat is niks anders dan een auto met een conventionele versnellingsbak waarbij het koppelingspedaal en de versnellingspook als het ware automatsch bediend worden. Vaak heb je dan de mogelijkheid om met zgn. flippers de automaat te overrulen door handmatig op of terug te schakelen, maat dit heeft niets van doen met het schakelen van een 'normale' auto.

Ok, dat weet ik dan ook weer. ;-)
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Trekkracht
« Reactie #374 Gepost op: augustus 16, 2015, 05:05:13 pm »

Maakt naar mijn mening niet uit of je een automaat of schakelauto rijdt. Went snel.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal