Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Wie reserveert er?  (gelezen 6951 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

papajur

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Cabaon Malawi 2.0
Wie reserveert er?
« Gepost op: augustus 14, 2011, 09:21:02 am »

Wij hebben tot nu toe altijd gereserveerd.
Omdat we bang zijn geen plaats meer te hebben.
Als we buiten het hoogseizoen gaan doe ik dat niet meer.
Nu weet ik niet of ik volgende zomervakantie vast reserveer of het gok.
Dit jaar hadden we misschien wat zuidelijker gegaan ivm het weer.

Ik kan natuurlijk ook bijv. 1 week vantevoren bellen of er plek is.
Helemaal op de gok durf ik niet omdat ik bang ben na een poos rijden niet te kunnen kamperen.
Aan de andere kant in de buurt van bijv. Otterlo staan wel 6a7 campings stug dat daar geen plek is.

Wat doen jullie?
Gelogd
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

biccie

  • Gast
Re:Wie reserveert er?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 14, 2011, 09:52:26 am »

wij reserveren eigenlijk altijd, maar als ik dan zie hoe vol (of eigenlijk leeg) de campings meestal zijn als we er staan, vraag ik me iedere keer af of het echt wel nodig was geweest. alleen in frankrijk (zeker zuid in hoogseizoen) zal ik het nog zeker doen, dat vind ik een te groot risico, maar in nederland.... daar denk ik nog over na of ik het nog wel doe.... maar ja, als je ergens graag naar toe wilt, of je hebt een specifieke camping op het oog... blijft afwegen... in sta-prijs maakt het vaak niet uit, het is meer dat je als je reserveert en je gaat eerder weg, dat er campings zijn die die dagen nog doorrekenen :( (hebben we in frankrijk dus meegemaakt...)
grtz bianca
Gelogd

Quattromams

  • Gast
Re:Wie reserveert er?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 14, 2011, 10:01:38 am »

Ik reserveer altijd.

Waarom?

Omdat ik zeker wil zijn van een plekje en het ons (gezin met 3 adhd-ers) rust geeft.
De 2 kinderen en ik kunnen de spanning niet aan, het is al drama genoeg om te vertrekken ;)

Reserveren doen we zodra we weten wanneer papa vakantie heeft en we de camping uitgezocht hebben.

Nu wil er misschien een vriend van ons mee (dan kunnen we verder weg en lijkt ons erg gezellig)
Helaas is hij van de last minute, daar gaan we nog even over babbelen...
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re:Wie reserveert er?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 14, 2011, 10:26:59 am »

In het hoogseizoen reserveer ik eigenlijk altijd, waarom? Dan kan ik zelf een plek uitzoeken.

- speeltuintje voor de tent
- niet onder de bomen i.v.m. hars en andere vuiligheid uit de bomen.
- stand van de zon
- nabijheid voorzieningen
- ruime plek

Dat scheelt mij enorm stressen als ik van te voren zeker ben.  :O
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re:Wie reserveert er?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 14, 2011, 11:08:36 am »

Wij reserveren nooit, hebben dit ook nooit gedaan toen onze kinderen nog meegingen, en wij in het hoogseizoen gingen. Wij zoeken een streek uit waar we heen gaan, zoeken via campinggids/internet een aantal campings uit, en gaan daarheen. Het voordeel is dat je helemaal vrij bent in wat je doet. Bevalt de camping niet? Te veel  regen zonder goede vooruitzichten? Bevallen de buren niet? Op naar de volgende camping. Wij hebben nog nooit meegemaakt dat we nergens terecht konden. Wel zal je soms genoegen moeten nemen met een wat mindere plaats. 
 
« Laatst bewerkt op: augustus 14, 2011, 11:10:32 am door Tago Herman »
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

Mieke

  • Gast
Re:Wie reserveert er?
« Reactie #5 Gepost op: augustus 14, 2011, 11:33:49 am »

Wij reserveren alleen in het hoogseizoen als we richting Frankrijk trekken. Het geeft een gevoel van zekerheid voor ons. De twee voorbije jaren was het noodzakelijk omdat we een populaire camping gekozen hadden. Dit jaar was er plaats zat op de gekozen camping en hoorde we dat de campingeingenaar altijd 10 plaasten vrijhield voor passanten. Dat weet je natuurlijk niet vooraf.
Als we in Nederland, Noord Frankrijk of Luxemburg kamperen reserveren we zelden vooraf. De trip er naar toe is toch niet ver en dan geeft het niet dat je een uurtje of twee moet zoeken naar een vrije campingplaats. Ik kijk wel altijd vooraf op het internet en schrijf wat adresjes op van campings die ons leuk lijken. Op de Beekse Bergen hebben we wel ooit een plaatsje gereserveerd omdat we echt daar naar toe wilde.
Vergeet niet dat reserveren gewoonlijk ook toch wat extra kost. Dit jaar was het wel 17 euro extra. :?
Gelogd

jelijn

  • Gast
Re:Wie reserveert er?
« Reactie #6 Gepost op: augustus 14, 2011, 12:11:37 pm »

Wij reizen altijd midden in het hoogseizoen naar Zuid-Frankrijk, ongeveer gelijk met alle Fransen die dan net vakantie krijgen en reserveren nooit. Hebben tot nu toe altijd plek gehad, ook voor langere tijd. Als je vroeg in de middag aankomt op een camping is er vaak nog wel plek. Nou moet ik wel zeggen dat we de overvolle enorme mega campings met zwemparadijzen altijd mijden. Maar willen wel altijd een camping met zwembad of zwemgelegenheid in meer/ rivier of zee. Het voordeel vinden wij dat we op een camping even kunnen rondkijken, plekjes bekijken en eventueel verder kunnen trekken als de camping of de vrije plekken niet bevallen. Mochten we later op de dag aankomen bellen we rond het middag uur even naar een camping of ze wel plek hebben.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re:Wie reserveert er?
« Reactie #7 Gepost op: augustus 14, 2011, 12:37:37 pm »

Het lijkt me aan de ene kant een heerlijk vrij gevoel om niet te reserveren maar...ik durf het niet!! ::)

Zeker nu met de cabanon die is natuurlijk vrij groot en we kunnen niet op ieder plekje terecht, het geeft mij rust als ik weet dat we een plekkie gereserveerd hebben. In het voor jaar hebben we 2 keer gekampeerd en toen heb ik in de week voordat we gingen gebeld om toch een plekje te reserveren, en ik heb toen al wel 2 campings gehad die vol zaten....
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Wie reserveert er?
« Reactie #8 Gepost op: augustus 14, 2011, 01:49:04 pm »

Nog nooit gereserveerd. Herstel, laatste 4 jaar in het hoogseizoen 1x, voor de eerste camping.

2x voor een volle camping gestaan, meer niet. Meestal prima plekken, of in ieder geval, wat vooraf zo leek.  :o
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Hans en Linn

  • Gast
Re:Wie reserveert er?
« Reactie #9 Gepost op: augustus 14, 2011, 02:12:12 pm »


Tot nu toe alleen in Nederland gestaan en altijd gereserveerd.
Of het altijd nodig was ???

Volgend jaar willen we Frankrijk in en dan denken we op de gok te gaan.
Niet heel lang op één plaats, maar meer een beetje trekken.

Hebben jullie daar ervaring mee??
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re:Wie reserveert er?
« Reactie #10 Gepost op: augustus 14, 2011, 02:16:29 pm »

ik heb niet gestemd omdat...
we hebben dit jaar voor het eerst vakantie gehad met de cocoon.
toen we de cocoon kochten zeiden we ook dan is de tijd van reserveren voorbij we gaan op de bonnefooi.
nu zijn we dit jaar in Noorwegen geweest met de cocoon en daar hoef je niks te reserveren.
Gelogd
Jevipro

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Re:Wie reserveert er?
« Reactie #11 Gepost op: augustus 14, 2011, 03:34:03 pm »

Dit jaar hebben we ervoor gekozen om de eerste 4 nachten te reserveren, om niet voor een dichte deur te staan na een lange rit. Verder geen reservering gemaakt. Ook wetende dat het hoogseizoen op zijn einde loopt en de meeste campings gewoon voldoende plaats hebben. Als we eerder in het hoogseizoen gaan, zal ik misschien meer reserveren. En het hangt ook af van de camping en de reistijd. Als we voldoende tijd hebben om te zoeken, laat ik het reserveren ook achterwege. Nadeel van reserveren vind ik inderdaad dat je wat minder vrijheid hebt. Een hele vakantie reserveren zullen we niet snel doen. Misschien wordt dat anders als de kids in de puberjaren komen en liefst de hele vakantie op dezelfde camping verblijven.
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Wie reserveert er?
« Reactie #12 Gepost op: augustus 14, 2011, 06:04:40 pm »

Wij reserveren voor de vakanties in Zeeland altijd, ook dit jaar stond bij de camping en alle campings in de buurt weer een bordje vol.  :J
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re:Wie reserveert er?
« Reactie #13 Gepost op: augustus 14, 2011, 06:10:14 pm »

Citaat
Geplaatst door: muis
Voeg citaat toe
Wij reserveren voor de vakanties in Zeeland altijd, ook dit jaar stond bij de camping en alle campings in de buurt weer een bordje vol. 

Ja hadden wij vorig jaar in Renesse ook, bommetje vol en ieder plekje dat leeg kwam werd dezelfde dag weer opgevuld....
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Kooikertje

  • Gast
Re:Wie reserveert er?
« Reactie #14 Gepost op: augustus 14, 2011, 10:00:20 pm »

Als wij straks de cocoon hebben zullen we voor de zomervakantie waarschijnlijk niet reserveren en op de bonnefooi gaan. We gaan ook zeker niet in het hoogseizoen.
We zullen ook wel eens een weekend, midweek of weekje weggaan en dan zullen we waarschijnlijk kort van te voren even reserveren.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal