Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Holtkamper kyte XL  (gelezen 331 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

edwardsjethro

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1
  • Merk Vouwwagen: nee
Holtkamper kyte XL
« Gepost op: maart 19, 2024, 05:36:24 am »

Ik zou graag mijn holtkamper kyte XL in een ondergrondse garage willen zetten. Weet er iemand wat de maximale hellingsgraad mag zijn zodat ik dit zonder problemen kan doen?
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.203
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Holtkamper kyte XL
« Reactie #1 Gepost op: maart 19, 2024, 08:59:33 am »

Verklaar je vraag en de relatie tot de hellingshoek. Als je een probleem voorziet in het aan de grond lopen van de achter steunen of de voor steunen dan is dat redelijk goed in te schatten door het fabriceren van een tekening. Als je problemen voorziet met de koppeling zal je bij de trekhaak fabrikant en de fabrikant van de de koppeling moeten zijn wat de maximale hoek tussen koppeling en kogel. Of de auto de helling aan kan staat in het boekje van de auto


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
« Laatst bewerkt op: maart 19, 2024, 09:50:16 am door OhPeeCee »
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Holtkamper kyte XL
« Reactie #2 Gepost op: maart 19, 2024, 09:48:43 am »

erheen rijden en voorzichtig proberen is waarschijnlijk het snelste  :P
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Holtkamper kyte XL
« Reactie #3 Gepost op: maart 19, 2024, 10:02:04 am »

Dergelijke garages hebben inderdaad vaak steile hellingen en de bovenkant van de garage is vaak erg laag. Vele factoren die impact kunnen hebben. Je moet ook makkelijk met de wagen aankoppelen die op een steile heling staat en dan vanuit stilstand vanop die steile helling kunnen vertrekken om de vouwwagen er terug uit te krijgen. Hoeveel ruimte heb je voor de helling. Want achterwaarts manoeuvreren met een aanhangwagen is al niet eenvoudig, maar op een dergelijke helling is dat nog moeilijker en een poort is al niet erg breed, door de helling en extra kracht die je nodig hebt om af te remmen en zo meer heb je heel weinig marge. Hoe groot is de hoe met de garage, en komt daar de trekhaak ook niet tegen de grond, ...
Heb indertijd het aanbod van mijn schoonmoeder gehad omdat in een dergelijke garage te zetten en heb dat bekeken en vond het risico te groot tegenover het voordeel. Een optie kan zijn dat je werkt met een lier om het trager gecontroleerde in de garage te krijgen en er terug uit. Moet je wel een bevestigingspunt hebben dat je recht tegenover de garage kan plaatsen en dat stevig genoeg is om dat gewicht tegen te houden. Je wilt niet dat tijdens de operatie plots het bevestigingspunt begeeft en alles aan een rotvaart naar beneden dondert.
Daarom hebben we het uiteindelijk toch maar zo gelaten.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.965
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Holtkamper kyte XL
« Reactie #4 Gepost op: maart 22, 2024, 08:02:50 pm »

Wij hebben een keer mensen op vakantie getroffen die ook een kyte xl hadden (wij toen ook) en raakte in gesprek die mensen hadden een mover omdat ze thuis een zeer schuine helling hadden naar de garage en met de mover kan hij hem rustig naar beneden (en naar boven) rijden.

De hoek na het schuine stuk onderin kan hij met neuswiel en beetje schuin  manoeuvreren en werd niks geraakt.
« Laatst bewerkt op: maart 22, 2024, 08:04:58 pm door spikehome »
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal