Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »
 21 
 Gepost op: mei 21, 2024, 04:58:18 pm 
Gestart door Polyidus - Laatste bericht door Telly
heb jij of iemand anders al met 6A kunnen testen?

Er zal inmiddels toch wel iemand zijn die getest heeft???

 22 
 Gepost op: mei 21, 2024, 04:53:29 pm 
Gestart door SaabLiefhebber - Laatste bericht door SaabLiefhebber
Na een 3-tal fijne vakanties met onze Roadmaster Family Extra S, hebben we toch besloten een caravan te kopen. Ook al ging kamperen met onze meervoudig gehandicapte dochter wel goed, onze actieradius bleef toch beperkt tot 1 dag, met zo’n 800km rijden. Naast nog de wachttijd voor haar met opzetten, voordat ze weer ontspannen kon liggen (in de voortent) na een lange rit in haar orthesestoel. Stond het geheel, dan werkte alles perfect, ook qua ruimte (vooral!) Dat nog naast dat wij verder willen kunnen, wat dan iets te bewerkelijk en lastig bleek met een vouwwagen in onze specifieke situatie met een meervoudig gehandicapped kind.


We hebben er al best wat werk aan gehad, om onze Roadmaster zo praktisch en ruim mogelijk te maken.
• Uniek: er zit een gasveer op, openen en sluiten van de wagen is een stuk lichter en makkelijker.
• Grootste dissel-bak die geleverd werd. Daar kan echt enorm veel in.
• Er is meer binnenruimte gecreëerd, makkelijker met in- en uitpakken, in en uit bed stappen en er kan serieus meer mee in de wagenbak. (Dit was in de latere jaren een standaard keuze-optie van de fabrikant.)
• Er zit een ski-box op (voor bijv. kussens, slaapzakken e.d.).
• Er zitten twee fietsdragers op.
• De keuken is aangepast op maximale opslagruimte (wij hadden veel spullen mee).
• Pootjes met wieltjes voor de keuken zitten erbij. Heel handig, scheelt tillen!
• Net als 8 op maat gemaakte multiplex plankjes voor onder alle poten.
• Er zitten uitdraai-poten onder (net als een caravan), naast de standaard uitval-poten. Hiermee staat de wagenbak heel stabiel en waterpas stellen is makkelijker.
• Extra framebuizen krijg je erbij - dus voldoende reserve in voorraad.
• Extra binnententje voor de bak/plank zit er ook bij.
• Binnententjes voor eronder zitten er NIET bij, die waren al stuk. Nu moet je niet claustrofobisch zijn om eronder te willen liggen, maar goed.
• Een deel van de foto’s heb ik moeten “lenen”, omdat ik geen “show-foto’s” heb. De tent is wel die twee tinten grijs. Er zitten geen zijwanden voor de luifel bij en de zij-flappen op de wagentent ook niet. De gordijntjes die wij erbij kregen, zijn wit. Er komen meer foto's.
• Wit dekzeil 9x7m krijg je erbij. Niet dat de tent lekt, het scheelt gewoon echt enorm veel hitte als je in de zon staat. En als er dan zo’n tropische bui is, wordt niet alles gelijk zo klam.
• Er zitten sinds verleden jaar 2 nieuwe trailer-banden op, zodat maximaal draagvermogen en maximale snelheid in orde is. Ook en vooral in Frankrijk.
• Onderhoud als o.a. doorsmeren en terugloop-rem afstellen is verleden jaar ook gedaan.
• Een lading haringen en scheerlijnen (meer dan je er 1-2-3 nodig hebt), zitten er ook bij.
• De luchtbedden voor in de wagen-deksel krijg je erbij. Alleen nog een topdek-matras kopen en slapen is echt zeer comfortabel.

En dan zal ik vast nog wat vergeten zijn om op te noemen, wat je er ook bij krijgt. Het is een uitstekende en ruime vouwwagen, waar je nog veel jaren plezier van kunt hebben!

Naast de beschikbare (elektronische) opzet-instructie, krijg je van ons uiteraard een opzet-instructie live, zodat je succesvol je eerste vakantie met deze fijne Roadmaster kunt doen. Even als voorbeeld, waarbij de eigenaar zelf instructies geeft. Zo makkelijk gaat het uitklappen en weer invouwen.
https:www.youtube.com/watch?v=DgmEJN1AMLQ
https:www.youtube.com/watch?v=n81T_bw8u0E
https:www.youtube.com/watch?v=PzGJmjAxgLY

Technisch:
slaapgedeelte        11 m2
voortent                 16,4 m2
totaal opgezet       27,4 m2
tentdoek rondom   330 gram
wagenlengte
  excl. dissel          267 cm.
  incl. dissel           417 cm.
wagenbreedte      140 cm.
doorrijhoogte        107 / 113 cm.
max. asdruk          750 kg.
leeg gewicht         520 kg.
laadvermogen      230 kg.
aansluit-hoogte dissel ca 42 cm.
koppeling              50 mm.
bandenmaat         155R13C 91 N
bandenspanning  4,5 bar
verlichting             7 polig
elektrisch              12 Volt

Vraagprijs: € 1500.
Zie ook marktplaatsadvertentie: https://www.marktplaats.nl/seller/view/m2115148164

 23 
 Gepost op: mei 21, 2024, 04:26:17 pm 
Gestart door Alex - Laatste bericht door Bonny
Nog 371 dagen  :> :#

 24 
 Gepost op: mei 21, 2024, 04:03:02 pm 
Gestart door Telly - Laatste bericht door Telly
En vooral letten op berichten die je krijgt waarin data die je op daar hebt achtergelaten misbruikt wordt om je aan te zetten bepaalde dingen nog te betalen of zo.
e-mail adres altijd checken van waar het komt, links checken dat die echt wel verwijzen naar het domein van de site dat ze beweren te gaan en niet direct betalen omdat je een mail krijgt.


Paswoord is één ding en is makkelijk op te lossen. Echter de data die ze hebben wordt vaak gebruikt om heel geloofwaardige physing te doen. Beste naam en toenaam, op die datum was je op die camping en bij nazicht van onze rekeningen blijkt dat je nog een openstaande rekening hebt van .... De info klopt dus je tuint er makkelijk in.

 :)

 25 
 Gepost op: mei 21, 2024, 01:32:59 pm 
Gestart door martjeklap - Laatste bericht door spikehome
@Runningr ik vind 10kwh op 100km erg zuinig hoor, weet je zeker dat de brandstof motor niet bijgesprongen is?
Ik ken niet eens een volledige elektrische auto die dat haalt.
En tel je ook je laad verliezen mee?

 26 
 Gepost op: mei 21, 2024, 12:42:31 pm 
Gestart door Joergarms - Laatste bericht door Joergarms
Bedankt iedereen die probeer mee te denken.
Mijn zus heeft besloten om er (voorlopig) vanaf te zien. Het is nog niet zeker of volgend jaar de rolstoelbus nog heeft. Als die weg gaat, dan verandert er meer, waardoor er zich weer nieuwe mogelijkheden voordoen.
Dus alles wordt voorlopig on-hold gezet.
Mocht ze in de toekomst besluiten toch met dit verhaal verder te gaan, dan meld ik me weer.

 27 
 Gepost op: mei 21, 2024, 12:31:08 pm 
Gestart door yoyoman - Laatste bericht door C5CCV
Uurtarief is op dit moment eerder € 80,- excl. btw dan € 60,-. Dus gaat het over 3 uur ipv 4.


 28 
 Gepost op: mei 21, 2024, 12:23:18 pm 
Gestart door yoyoman - Laatste bericht door sammyvannorel
Als je dat vertaalt naar een bedrijf is € 300 niet zo gek: 4 uur tegen een tarief van € 60 met btw eroverheen is € 290.

Met dat verschil dat je bij een bedrijf mag verwachten dat het echt wel wat sneller gaat dan een middagje werk, al is het maar omdat ze het juiste gereedschap op de plank hebben liggen/een brug hebben/het vaak doen....

2 jaar terug was ik bij de lokale aanhangerboer (alko premium dealer) 150 euro kwijt incl een of andere vetkeerring die vervangen moest worden. Daar breng ik hem met liefde heen, want ze zetten hem gelijk binnen toen ik kwam, en de volgende dag stond ie nog steeds binnen, ipv buiten zoals de gewone aanhangers. Daarnaast doen zij niet anders dan onderstellen fixen, waar een werkplaats van bijvoorbeeld 'de wit'achtige zaken dat juist niet veel doen (naar verhouding) omdat ze daar ook tenten fiksen en dergelijke.

(was bij cluistra in Veenendaal, let wel op aanhangerboeren werken vaak met ex btw prijzen want veel zakelijke dingen, die je natuurlijk prive wel moet betalen)

 29 
 Gepost op: mei 21, 2024, 11:42:20 am 
Gestart door yoyoman - Laatste bericht door WimS
Ik test op:
- oplooprem functie
- oplooprem stang smeren (smeernippel)
- oplooprem kabels smeren (smeernippel)
- wielen bekijken (banden checken op druk / scheurtjes)
- lagers smeren
- remafstelling controleren (evt bijstellen)
- verlichting controleren
- stekker controleren
- breekkabel controleren
- scharnierpunten (deksel / keuken) smeren
- gas installatie op druk testen
- inventaris nalopen
- achtergedeelte tent test je automatisch als je hem uitklapt.


Dan heb ik het wel een beetje gehad zo. Middagje werk.

Als je dat vertaalt naar een bedrijf is € 300 niet zo gek: 4 uur tegen een tarief van € 60 met btw eroverheen is € 290.

 30 
 Gepost op: mei 21, 2024, 10:51:04 am 
Gestart door markmutsaers - Laatste bericht door Kevin2
In het stappenplan staat bij stap 9: “schuif de horizontale stokken iets verder uit. Dat wil zeggen, zo ver uitschuiven zodat aan beide zijden van de wagen de verticale stokken helemaal recht omhoog staan.”

Kan iemand dit verder uitleggen? Wij doen maar wat met het uitschuiven van de horizontale / diagonale stokken. En wat wordt bedoeld met “de verticale stokken”? Er zijn toch helemaal geen vaste verticale stokken?

Verder goede tips. Beter dan de officiële handleiding!

Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal