Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6   Omlaag

Auteur Topic: Na lang zoeken toch een Malawi 2.0?!!!!!!  (gelezen 26428 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon
Re: Na lang zoeken toch een Malawi?!!!!!!
« Reactie #75 Gepost op: juli 30, 2017, 07:48:29 am »

Voor degene die de Malawi hebben gekocht: een goede keus. Voor degenen die er nog een moeten kopen: het is een goede keus. Hij staat met loskoppelen, op de plaats zetten en waterpas stellen in een half uur, zonder de luifel/voortent. De luifel vraagt met 2 personen ongeveer 30-40 minuten. Wij hebben er een luifel bij gekocht ipv de voortent met voorwand. Zo hebben we toch een voortent die wat kleiner is, maar we zijn met twee personen. Je kunt er inderdaad met gemak 130 mee op de tolweg in Frankrijk. Hij ligt als een blok op de weg. 

Wij gaan deze week de Malawi dekluxe met luxe luifel ophalen om er daarna mee te gaan proefkamperen in Nederland. Ik lees vaker dat de luifel zoveel tijd neemt. Waarom is dat?
Andere vraag: ik lees hier dat de keuken niet losgekoppeld hoeft te worden bij het opzetten van de wagen? Ik begreep dat dit juist wel moest.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.686
  • Merk: kampeermiddel : Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Na lang zoeken toch een Malawi 2.0?!!!!!!
« Reactie #76 Gepost op: juli 30, 2017, 07:57:19 am »

De luifel heeft een frame. Die moet je ook opzetten. Ik heb daarvoor bij V1 een aanpassing gedaan aan de stokken en een extra oog in het midden, zodat dit sneller kan. Hij staat dan wel een stuk minder strak.
De keuken moet wel ongeveer 10 cm naar voren getrokken worden, om het doek de ruimte te geven, maar hoeft er niet helemaal af (bij V1 in ieder geval). Je moet dan wel hem ondersteunen met de voorste pootjes, want anders is het een beetje instabiel.
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon
Re: Na lang zoeken toch een Malawi 2.0?!!!!!!
« Reactie #77 Gepost op: juli 30, 2017, 08:36:26 am »

Wij hebben ook de versie 1. Ik begrijp inderdaad dat je dat frame moet opbouwen, maar kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat dit zo lang duurt. Maar goed, we gaan het meemaken. Als het weer nog wat meewerkt gaan we volgende week proefdraaien ergens in Nederland.

Goed te horen dat die keuken (min of meer) aangekoppeld kan blijven. Dit scheelt toch weer gedoe tijdens een korte overnachting.
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon
Re: Na lang zoeken toch een Malawi 2.0?!!!!!!
« Reactie #78 Gepost op: augustus 03, 2017, 07:09:57 pm »

Vandaag hebben we de Malawi opgehaald. We hebben nog vakantie, dus dit weekend gaan we direct maar een paar nachtjes proefkamperen op de veluwe. Eerste positieve ervaring: het inpakken is een feestje. Wat een ruimte (we hebben ook de disselbak). Dat scheelt veel opruim gedoe als we weer opbreken. Alles kan in principe zo'n beetje op zijn plaats blijven.
Eerste negatieve ervaring ook al: het deksel van de keuken zit los. Uit één scharnier sprongen de schroefjes min of meer spontaan uit!
Morgen gaan we hem voor het eerst opzetten. Ik ben benieuwd.
Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Na lang zoeken toch een Malawi 2.0?!!!!!!
« Reactie #79 Gepost op: augustus 03, 2017, 08:19:03 pm »

Vandaag hebben we de Malawi opgehaald. We hebben nog vakantie, dus dit weekend gaan we direct maar een paar nachtjes proefkamperen op de veluwe. Eerste positieve ervaring: het inpakken is een feestje. Wat een ruimte (we hebben ook de disselbak). Dat scheelt veel opruim gedoe als we weer opbreken. Alles kan in principe zo'n beetje op zijn plaats blijven.
Eerste negatieve ervaring ook al: het deksel van de keuken zit los. Uit één scharnier sprongen de schroefjes min of meer spontaan uit!
Morgen gaan we hem voor het eerst opzetten. Ik ben benieuwd.


Leuk, gefeliciteerd met je aankoop en veel oefenplezier aankomend weekend. Ben benieuwd naar je ervaringen
Heb je de vouwwagen nieuw gekocht? In dat geval toch maar ff contact opnemen met de dealer over de scharnieren neem ik aan.
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon
Re: Na lang zoeken toch een Malawi 2.0?!!!!!!
« Reactie #80 Gepost op: augustus 04, 2017, 06:58:30 am »

Dank je. Nieuw inderdaad.
Ik zie overigens dat dit draadje gaat over de Malawi 2. Ik heb de Malawi 'regular'. Waarom kiezen mensen eigenlijk voor de geboogde luifel? De oorspronkelijke is toch veel fijner?
Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Na lang zoeken toch een Malawi 2.0?!!!!!!
« Reactie #81 Gepost op: augustus 04, 2017, 10:03:28 pm »

Dank je. Nieuw inderdaad.
Ik zie overigens dat dit draadje gaat over de Malawi 2. Ik heb de Malawi 'regular'. Waarom kiezen mensen eigenlijk voor de geboogde luifel? De oorspronkelijke is toch veel fijner?


Klopt dit draadje gaat vooral over mijn zoektocht naar de juiste vouwwagen. Toen de keuze was gemaakt heb ik de titel van dit topic aangepast naar Malawi 2.0.


De hoofdreden om voor de 2.0 te kiezen is dat ik hem met boogluifel mooier vindt. Dat vind ik nu eenmaal ook belangrijk. Smaken verschillen gelukkig :)


Daarnaast is de boogluifel dieper dan de luifel van de originele versie, dat compenseert de iets mindere hoofdruimte aan de zijkanten , al heb ik daar met mijn 1.85 niet veel hinder van.
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon
Re: Na lang zoeken toch een Malawi 2.0?!!!!!!
« Reactie #82 Gepost op: augustus 07, 2017, 02:59:47 pm »

Smaken verschillen inderdaad. Wij vielen nogal voor de luifel van de 'regular', omdat je die aan beide kanten kan oprollen. Het geeft flexibiliteit.

Ons weekend zit er overigens op. Fantastische vouwwagen. Over het opbouwen deden we best lang, maar je doet alles voor de eerste keer en je moet ook nog van alles in elkaar zetten dat je daarna zo kan laten. Vanochtend hebben we in twee uur opgebroken. Ook dat vonden we nog best lang, maar met een beetje meer ervaring moet daar toch 1,5 uur van te maken zijn. Ik heb de indruk dat je niet binnen het uur weg bent als je de luifel en de kindertent nog moet opruimen. Als we vroeg willen rijden ruimen we die twee dingen de dag er voor alvast op was onze conclusie.
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Na lang zoeken toch een Malawi 2.0?!!!!!!
« Reactie #83 Gepost op: augustus 07, 2017, 03:47:57 pm »

Wij breken inderdaad al voortent en luifel af de dag voor vertreo. De kindertent kost geen echte extra moeite, die laten we zitten.
Ons bevalt de flexibiliteit van de normale luifel ook prima. Nu opgerold aan 1 kant, morgen krijgen we regen en gaat hij dus omlaag.
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon
Re: Na lang zoeken toch een Malawi 2.0?!!!!!!
« Reactie #84 Gepost op: augustus 07, 2017, 04:17:42 pm »

Laat je die zitten? Volgens de wit kon dat niet. Ik begreep ook al niet helemaal waarom niet.
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Na lang zoeken toch een Malawi 2.0?!!!!!!
« Reactie #85 Gepost op: augustus 07, 2017, 04:29:46 pm »

Nee, die rits ik er op de dag van vertrek uit. Of ik nou tent en afsluitend tentdoek eruit rits of alleen dat doek, maakt in tijd weinig uit. Ik heb nooit geprobeerd de tent te laten zitten, geen idee of het kan.
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon
Re: Na lang zoeken toch een Malawi 2.0?!!!!!!
« Reactie #86 Gepost op: augustus 07, 2017, 06:09:44 pm »

Ah, nu begrijp ik je.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal