Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Kampala tips en trucs  (gelezen 8858 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Kampala tips en trucs
« Reactie #15 Gepost op: september 11, 2012, 09:11:21 pm »

Het opvouwen van de tent van de Kampala, is iets wat je hier niet 1 2 3 kunt beschrijven. Dan wordt je gek  ::)
Het is niet heel moeilijk en het kan vrij snel en netjes. Ik heb namelijk een hekel aan een tent met 10.000 kreukels.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.974
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Kampala tips en trucs
« Reactie #16 Gepost op: september 11, 2012, 09:27:18 pm »

Volgens hk mag je anders er alles onder proppen kreukels gaan er vanzelf uit.
En een vouw steeds op dezelfde plek schijnt ook niet goed te zijn.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Wouter168

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 32
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country
Re: Kampala tips en trucs
« Reactie #17 Gepost op: maart 25, 2013, 10:12:51 pm »

Kampala nu al 4 jaar en zeker bij opzetten blijft het een lastige, met name de bevestiging uitschuifstok vs boogstok. Deze is bij ons al meerdere keren verbogen. Bij eerste instructie bij De Jong moesten we de tent mbv de uitschuifstok naar voren halen en vooral niet bij de boog vastpakken, bij navraag bij AK bleek dat we juist de boog vast moesten houden en niet de uitschuifstok, en last but not least vorig jaar hebben we alsnog een extra instructie gehad bij AK en daar werd weer aangegeven dat we beide moesten vasthouden en naar voren trekken. De wagen is zeker niet in je eentje te plaatsen ondanks dat het instructieboekje wel dat vermoeden geeft. Ook gaf bij ons de aansluiting tent vs luifel de nodige problemen bij regenval, de rits wordt namelijk niet afgedekt door een vlap maar de regen valt er koud op en loopt door de rits naar beneden (AK gaf aan dat het een zonneluifel zou moeten zijn en deze niet bedoeld zijn om droog onder te zitten'. Maar desalniettemin als de wagen eenmaal staat zou ik niks anders meer willen zeker omdat in de zijkanten ramen zitten en indertijd nog maar weinig model beschikbaar.
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Kampala tips en trucs
« Reactie #18 Gepost op: maart 26, 2013, 08:56:17 pm »

Kampala nu al 4 jaar en zeker bij opzetten blijft het een lastige, met name de bevestiging uitschuifstok vs boogstok. Deze is bij ons al meerdere keren verbogen. Bij eerste instructie bij De Jong moesten we de tent mbv de uitschuifstok naar voren halen en vooral niet bij de boog vastpakken, bij navraag bij AK bleek dat we juist de boog vast moesten houden en niet de uitschuifstok, en last but not least vorig jaar hebben we alsnog een extra instructie gehad bij AK en daar werd weer aangegeven dat we beide moesten vasthouden en naar voren trekken. De wagen is zeker niet in je eentje te plaatsen ondanks dat het instructieboekje wel dat vermoeden geeft. Ook gaf bij ons de aansluiting tent vs luifel de nodige problemen bij regenval, de rits wordt namelijk niet afgedekt door een vlap maar de regen valt er koud op en loopt door de rits naar beneden (AK gaf aan dat het een zonneluifel zou moeten zijn en deze niet bedoeld zijn om droog onder te zitten'. Maar desalniettemin als de wagen eenmaal staat zou ik niks anders meer willen zeker omdat in de zijkanten ramen zitten en indertijd nog maar weinig model beschikbaar.

Over het opzetten van de Kampala hoor je idd diverse opties. Wat van belang is, is dat je de bevestiging op de boogstok goed vastdraait. Vervolgens de uitschuifstokken los zet / maakt en dan pas de hele tent naar voren trekt. Bij het omhoogtrekken houden wij ook ook eerst beide (uitschuif + boog) vast. Over het hoogte / zwaartepunt heen doe je dat alleen nog met boog, want bij de andere stokken kom je dan ook niet meer. De plastic bevestigingsdingen die je gebruikt om de uitschuifstok op de boog vast te zetten, heb ik vervangen door vleugelmoeren. Deze houden het geheel vele malen beter vast en schieten niet los.

Ik heb meerdere mensen gehoord over het "probleem" van water (bij regen)  tussen de rits van de tent en de luifel. Wij hebben daar geen enkel probleem mee en al enkele keren stevige regen gehad in de Ardeche. Ook bij ons zit er geen flap o.i.d. over de rits heen. Aart Kok reageert met regelmaat vrij raar / vreemd op klachten. Ik had van een dergelijk gerenommeerd merk toch wel een professionelere houding verwacht.

Wat ik wel een ontwerpfout vind, is de manier waarop je de zonneluifel strak zet. Dit doe je d.m.v. een gesp die in het midden (en 2 aan de zijkanten) van de luifel zit. Je trekt de gehele luifel (en die is erg groot) op deze manier strak op het doek. Vanwege het enorme oppervlakte lukt dit niet echt goed. Daar komt bij, dat de boogstokken van de luifel dan gewoon los staan. Met een harde Mistralwind is er zoveel kracht op onze luifel komen te staan, dat het tentdoek in het midden bij de gesp was ingescheurd. Voor de reparatie hiervan hoef je overigens niet bij Aart Kok aan te kloppen.  Ik heb het daarom naar volle tevredenheid laten repareren bij de Vrijbuiter. Blijkbaar heeft Aart Kok meerdere klachten hierover gehad, want ze hebben vorig jaar de constructie van de luifel enigszins veranderd. En dat is niet voor niets!! Ik los het inmiddels anders op, waardoor de luifel niet meer aan het doek, maar aan de boog zelf wordt strak getrokken. Hierdoor staat de luifel strakker en komt er geen onnodige spanning op het doek te staan. Ik zal hier eens een keer wat foto's van maken en hier posten. Ik ben het volledig met je eens, het is een prachtige tent! Onze Aart Kok is overigens van 2010..
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal