Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Wel of geen vario luifel bij Zambezi Original?  (gelezen 2069 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mmreverda

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Taiga (Zambezi original tent)
Wel of geen vario luifel bij Zambezi Original?
« Gepost op: juli 17, 2015, 08:51:52 am »

Wij hebben een AK Taiga gekocht (Zambezi Original tent) zonder de vario luifel. De gewone luifel volstaat prima als de voorwanden zijn opgerold. Deze week kwamen we er met een regenbui achter dat de voorwanden dan nat zijn en natuurlijk niet opgerold kunnen worden...
We hebben toen één voorwand met de extra luifelstokken schuin omhoog gezet en dat ging op zich prima, maar met wind is dat ook niet echt een optie.

De vario luifel vinden we erg prijzig, dus die gaan we sowieso niet aanschaffen. De standaard luifels zijn voornamelijk grijs, bij ESVO zag ik wel beige KS-202 doek, maar ben niet zo handig met de naaimachine... Laten maken kan natuurlijk ook, maar dan met rits, zoals de vario of toch maar gewoon met ogen voor op de tentstokken? Met of zonder zijkanten?

Ben benieuwd hoe anderen dit hebben opgelost...
Gelogd

jagercode

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Zambezi Original
Re: Wel of geen vario luifel bij Zambezi Original?
« Reactie #1 Gepost op: september 24, 2023, 11:27:49 am »

Na 8 jaar geen reacties met oplossingen, en ik denk dat jullie er inmiddels wel uit zijn.   :)  Ik reageer toch hier omdat het een mooi draadje zou kunnen worden over Varioluifels.

Wij hebben onlangs een 2e hands Zambezi Original gekocht in precies de uitvoering die we voor ogen hadden: Geen keuken, geen kuipzeil. En ook geen varioluifel. Het idee is dat we onder de luifeltent zonder voorwanden leven, en als het een paar dagen guur is we de voorwanden inritsen en daarachter beschutting zoeken. We overwogen wel een varioluifel om ook bij laagstaande zon (ontbijt, avondeten) voldoende schaduw te hebben, want ons gezinnetje bestaat uit Huidtype I en II...
Uit ons vorige kampeerleven hebben we nog 2 waterdichte tarpen, een kleine en een van 3 bij 4. Die tarpen lijkt ons in de praktijk flexibeler, omdat de varioluifel vanwege de rits altijd op dezelfde positie aan de luifeltent vast zit. We gaan de komende jaren uitvinden of deze uitrusting inderdaad voldoende is. Ik houd er rekening mee dat het met harde wind en zware buien toch fijner is om een varioluifel te hebben. Die kan je naar beneden afspannen en zit met een rits vast, waardoor dit natuurlijk meer solide is dan een tarp of alleen de luifeltent.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van Varioluifelaars, Tarpisten, Spartanen e.a.     
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal