Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6   Omlaag

Auteur Topic: Als een vaatdoek!!  (gelezen 16287 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joan Z.

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 44
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok
Re: Als een vaatdoek!!
« Reactie #75 Gepost op: mei 26, 2023, 07:51:50 pm »

Toch grappig om oude onderwerpen eens door te kijken. Ik ben nog vrij nieuw in "klapperland".
Maar ook wij willen onze wagen mooi strak hebben staan. Scheelt meteen ellende bij een regenbui.
Ergens las ik de vergelijking met een De Waard. Daar hebben wij er 3 van gehad. (De kleinste hebben we nog). Maar ook daar maken eigenaren soms een vaatdoek van. Meerdere malen hebben mijn handen gejeukt om er wat aan te doen. Blijft toch echt mijn probleem, want de eigenaae van de zg. vaatdoek maakt zich er niet druk om. Dus loop ik maar weer gewoon voorbij en pruts ik lekker aan mijn eigen boeltje om het strak te krijgen. Dat is bij een AK toch wel een grotere uitdaging dan bij een DW. Maar het lukt en dat is leuk.
Fijn kampeerseizoen iedereen.


Verstuurd vanaf mijn SM-T220 met Tapatalk

Gelogd

Johan

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 177
  • Merk Vouwwagen: Zambezi River Lodge Soft Top 2020 met boogluifel
  • De ultieme vrijheid aan je trekhaak
Re: Als een vaatdoek!!
« Reactie #76 Gepost op: juli 26, 2023, 07:09:09 pm »

Citaat uit de Stentor van 26 juli 2023

Relaxed kamperen? Bel Daan even
Eerste hulp bij het opzetten van de voortent

,,Die stok staat links! Nee andere links, tjongejonge." De toon op de camping is gezet. Zo eenvoudig is het niet om een strakke tent op te zetten. Wie goedgemutst aan een kampeervakantie wil beginnen, kan Daniël even bellen. Hij zet de tent neer, stormproof en al.

Nieuwkoop
Daniël van Eijgen uit Nieuwkoop zet bijna z'n hele leven al tenten op. Hij gaat bovendien regelmatig bij tentenleveranciers kijken en laat zich bijscholen. Van Eigen is tentexpert. Sinds de coronaperiode heeft hij het druk met zijn bedrijf Daans Kampeerservice, zijn klantenkring groeit enorm.

Want een tent opzetten is één, de tent zo strak zetten dat de buren jaloers worden en de campinggast niet bang hoeft te zijn dat die tent naar Duitsland waait, is een tweede. De tentenman loopt over een camping in Woudenberg. Daar heeft hij de voortent van de Woerdense familie Van Vliet opgezet.

Kijk, zegt Van Eijgen en hij wijst naar de buurtent. Die fladdert aan alle kanten. ,,Tijdens de storm van een paar weken geleden lag die dan ook op de grond. Dat komt doordat de scheerlijnen vastzitten aan ijzeren haringen. Niet goed. Die gaan bewegen, waardoor de lijnen en het doek los komen te zitten. Daar komt de wind onder. Neem houten haringen. Die zuigen zich vast in de grond en gaan niet meer los." Zo adviseert Van Eijgen de Woerdense familie.

Marco van Vliet heeft nog nooit een tent opgezet. ,,Ik heb hem een grote zak meegegeven en gezegd: succes ermee. In nog geen vier uur tijd heeft hij hem netjes staan en kunnen wij meteen aan de vakantie beginnen, zonder eerst te hoeven bakkeleien over hoe het moet en wie van ons de tent opzet."

Vakantiehumeur
Van Eijgen komt het vaker tegen. ,,Na een paar uur in een snikhete auto te hebben gezeten en nog in de file gestaan ook, is het vakantiehumeur ver te zoeken. En dan moet je nog beginnen. Veel kampeerders pakken liever meteen een biertje."

Hij merkt dat veel kampeerders weinig tijd nemen voor het opzetten. ,,Maar er zijn ook mensen, steeds meer eigenlijk, die al op leeftijd zijn of een lichamelijk beperking hebben. Niet iedereen wil voor de zoveelste keer een familielid of kennis vragen om te helpen. Het gevolg is dat zij niet meer gaan kamperen. Dat is jammer want het is hartstikke leuk", zegt de kampeerman die ook nog vrachtwagenchauffeur is.

Caravans en campers blijven sinds corona onverminderd populair, dat heeft de Bovag onlangs nog geconstateerd. Hoewel vorig jaar iets gedaald ten opzichte van topjaar 2021 blijft kamperen populair, stelt de organisatie. Op 1 januari van dit jaar stonden er volgens de Bovag maar liefst 589.409 caravans en campers geregistreerd.

Dat betekent dus goede business voor Daans Kampeerservice. Niet alleen zet hij voortenten op en voert hij kleine reparaties uit, maar vervoert hij ook caravans en campers van en naar de stalling. Voor het opzetten van een flinke voortent rekent hij 200 euro, daar is hij pakweg vier uur mee bezig en dan doorstaat de tent de heftigste zomerstormen.

Noodweer
Van Eijgen: ,,Ik wil niet opscheppen, maar ik was een paar weken geleden op een camping in Katwijk toen het noodweer was. Ik had daar 76 tenten neergezet, 75 zijn overeind blijven staan, terwijl de rest van de tenten op die camping opnieuw opgezet konden worden."

Het geheim van een goed opgezette tent? Het doek moet zo strak staan als het vel om een trommel. Op het gespannen doek moet een fijn riedeltje gedrumd kunnen worden, zegt Van Eijgen die, uiteraard, ook een plaats heeft op de Woudenbergse camping.

Gelogd
Johan ZRL 2020

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Re: Als een vaatdoek!!
« Reactie #77 Gepost op: juli 26, 2023, 07:26:58 pm »

Dit moet een grap zijn, niet?

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Als een vaatdoek!!
« Reactie #78 Gepost op: juli 26, 2023, 07:32:23 pm »

Mooi dat hij een gat in de markt heeft gevonden. En €50 per uur valt reuze mee voor mensen die het niet meer zelf kunnen maar wel willen kamperen.

Veel ouderen zie ik met de caravan met mover en een Thule cassetteluifel op de camping staan. Dat redden ze ook wel zonder hulp.

Zelf vind ik het wel leuk om de vouwwagen mooi strak op te zetten. Eventueel nog zo nu en dan wat verzetten om het nog strakker te krijgen. Je moet er een beetje handigheid in hebben en dat krijg je door het gewoon vaker te doen. Of je koopt een vouwwagen die niet strak op te zetten is, dan heb je ook daar geen zorgen over.
Gelogd

Johan

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 177
  • Merk Vouwwagen: Zambezi River Lodge Soft Top 2020 met boogluifel
  • De ultieme vrijheid aan je trekhaak
Re: Als een vaatdoek!!
« Reactie #79 Gepost op: juli 26, 2023, 07:36:30 pm »

Dit moet een grap zijn,
Echt niet!
Gelogd
Johan ZRL 2020

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Als een vaatdoek!!
« Reactie #80 Gepost op: juli 26, 2023, 08:27:33 pm »

Dat zou het wel moeten zijn.
Gelogd

f2ride2001

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 68
  • Merk Vouwwagen: Alpenkreuzer Prestige 1991
Re: Als een vaatdoek!!
« Reactie #81 Gepost op: juli 26, 2023, 08:50:45 pm »

Onze vouwwagen staat ook altijd strak. Maarja, na 32 jaar moet ik dat kunstje onderhand wel onder de knie hebben.  :J

Als ik zie dat anderen worstelen dan laat ik ze vaak eerst effe zelf freubelen en als het dan nog niet lukt help ik ze wel even.
Dat wordt altijd wel gewaardeerd. 
Dat is toch ook een eigenschap van camperen? En dan s'avonds lekker bij elkaar op de koffie.  bier W:
Gelogd
AlpenKreuzer Prestige 1991
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal