Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: (mijn) ervaringen met de Trigano Galleon  (gelezen 37815 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 387
  • Merk: kampeermiddel : Opblaasbare Kyte Full Options
Re: (mijn) ervaringen met de Trigano Galleon
« Reactie #15 Gepost op: juli 22, 2012, 11:14:27 am »

Mooie foto's. Ziet er strak en modern uit, m.n. de grote luifel!  WW

Leuk om te zien dat er ook bij de 'ruimte wonders' nog geinnoveerd wordt.
Gelogd

Tom

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 360
  • Merk: kampeermiddel : Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: (mijn) ervaringen met de Trigano Galleon
« Reactie #16 Gepost op: juli 22, 2012, 01:35:45 pm »

Ziet er mooi uit, veel plezier deze zomer!
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Panama Up GL 2017
Re: (mijn) ervaringen met de Trigano Galleon
« Reactie #17 Gepost op: juli 22, 2012, 04:54:07 pm »

Mooie wagen hoor! Krijg spontaan zin om op vakantie te gaan!  ;)
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Westlandertje

  • Gast
Re: (mijn) ervaringen met de Trigano Galleon
« Reactie #18 Gepost op: augustus 02, 2012, 10:28:19 pm »

Hallo mede-Galleongebruiker,

Wij zijn dit jaar ook voor het eerst met onze Galleon op vakantie geweest. Het was erg leuk om jouw opzetverslag te lezen. Zeer herkenbaar.
Ook wij hadden het filmpje op de tablet meegenomen. Knap dat die man dat in 20 minuten doet. En wat geheimzinnig doet hij onder dat tentdoek.

Wij hadden wel van tevoren geoefend op een grasveld. In Frankrijk aangekomen bleken we op een schuin stukkie rots te zitten. Met 2 stuiterende kleuters naast je gaat het ook minder vlot dan met het oefenen. "Gaan we al naar het zwembad" is een vraag die je niet 10 x wilt horen als je nog aan het uitzoeken bent hoe het ook al weer zit met die 3-potige hoeken.

Helaas hebben wij wel n probleem: tijdens in/uitklappen springen er wel eens doppen van de bewegende delen (van het slaapgedeelte) af, waardoor delen niet meer aan elkaar zitten. Gelukkig was dit daar op te lossen met een tentharing. Zoiets mag toch niet. We klappen hem toch echt voorzichtig open/dicht.  Vanmiddag sprongen er weer 2 doppen uit. Nu uit andere  stokken. Echt vervelend. Volgend jaar neem ik voor de zekerheid een zakje boutjes, moertjes en ringetjes mee voor de zekerheid. 

We hebben ook alle stokken maar gelabeld; 'binnentent, voor, rechts', enz. Hopelijk maakt dat het volgend jaar makkelijker. Ik ga wel in mei nog eens extra oefenen, want volgend jaar wil ik m alleen opzetten, terwijl vrouwlief de kids entertaint.

Het is wel een heerlijke tent. Lekker veel ruimte. Ben ook zeer blij met het kuipzeil ivm ongediertje.

Tip voor inpakken bij 30 graden: gooi een setje werkhandschoenen in je disselbak. De tentstokken waren zo loeiheet, dat je er een ei op kon bakken. Met handschoenen ging dat prima.

Nadeel van het bed was het aangeritste matrasstukje; zorgde voor een vervelende naad, waardoor je eigenlijk op de houten bodem lag. Dit matras hebben we achtergelaten in La France en vervangen door een luchtbed. Dit levert trouwens meteen extra bergruimte op voor tapijt, slaapzakken, e.d.

Ondanks wat tegenslag hebben we een supervakantie gehad met de Galleon. Ik kijk alweer uit naar volgend jaar.
Gelogd

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 387
  • Merk: kampeermiddel : Opblaasbare Kyte Full Options
Re: (mijn) ervaringen met de Trigano Galleon
« Reactie #19 Gepost op: augustus 02, 2012, 10:44:49 pm »

Welkom op dit forum. Fijn dat de wagen goed voldeed en ik hoop dat de kleine probleempjes goed opgelost worden.

Mischien ten overvloede, maar we zijn hier dol op foto's en verslagjes van campings en zo.  >:( :#
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.365
Re: (mijn) ervaringen met de Trigano Galleon
« Reactie #20 Gepost op: augustus 11, 2012, 12:17:09 am »

Net twee uurtjes terug van vakantie en nu alweer op het forum. moet niet gekker worden...

Beloofd is wederom beloofd en hierbij dan mijn ervaringsvervolgverslag

Foto's volgen nog want die moet ik nog van mijn netbook af zien te krijgen. Dat zou normaal geen probleem zijn ware het niet dat een van de kinderen w.s. op de tas is gaan zitten waardoor het scherm nu defect is.

Ondanks de vele zeer sombere voorspellingen bleef het slechte weer beperkt tot een paar fikse buien 's nachts en een sombere dag. we hadden onderweg naar de camping nog regen, maar tijdens het opzetten was het gelukkig droog.

Het opzetten ging voor de eerste keer in het echie eigenlijk bijzonder vlot. in een krap uur had ik het hele feest staan, met daarbij de meest noodzakelijke haringen. We hadden thuis de bedden al opgemaakt en dus was met het4 uitklappen van de wagen dat ook gelijk voor elkaar.

Na de camping wat verkend te hebben (waar zijn de toiletten?) en wat gegeten te hebben heb ik de rest van de haringen gezet en omdat ik graag volledig ben, heb ik alle haringen gezet die er te zetten waren, op de scheerlijnen na. ik verwachte namelijk geen storm. Als die wel zou komen, je kunt een heel pak scheerlijnen zetten, dus zorgen maken hoef je, je niet.  Dat vind ik al een heel groot pluspunt.

En hoe beviel ie verder. 's nacht een aantal keer een hele dikke bui over de wagen gehad, en dat was geen probleem sterker nog... waar de buren (ook met een vouwwagen) het hadden over water onder het grondzeil door bleeft het bij ons onder de wagen toch nog relatief droog.  Het witte doek is heerlijk en geeft een ruime en luxe uitstraling (subjectief) maar is tegelijkertijd ook een insectenmagneet.  Ik heb dat nog nooit zo meegemaakt. zeker als je 's avonds een lamp aandoet dan ziet je doek (buiten) gewoon helemaal zwart.  Al die beesten moet je ook weer van je doek afhalen als je opruimt en dat koste mij serieus tijd (ben niet de allerlangste dus kon niet overal goed bij) verder duurt het erg lang voordat het doek droog is dat komt bijna zeker door de lichte kleur. de donkerblauwe gedeelte waren wel awel droog als het witten nog echt nat was. Toch iets om rekening mee te houden.

Het matras is goed maar het aan te ritsen kussentje is waardeloos. Dat is wat mij betreft echt een ontwerpfout van Trigano. Want het aanritsen dat is nog wel slim, echter dat het kussentje dunner is, dat is al gek, maar dat het bankje waar het op ligt ook nog eens zo'n 3mm lager is dan het bed maakt dat de je afrolt en dat je als een prinses op de erwt die rand de hele nacht in je rug voelt prikken. daar komt dus een opdekmatras overheen. Want dit deed echt afbreuk aan het verder zeer comfortabele karakter van de wagen.

De keuken is ons prima bevallen. drie pitjes hadden we in de caravan ook, maar de Trigano Galleon heeft ze net als de meest vouwwagens naast elkaar en niet zoals de meeste caravans in een driehoek. Dat is dus een stuk bruikbaarder. het gasstel is ook makkelijk schoon te maken. Ik had het s buisje thuis vervangen door een elektrisch kraantje waardoor we de keuken dus ook volledig konden gebruiken. De gasfles, schoonwatertank en vuilwatertank staan dan netjes verstopt achter de klep.  minpunt: de uitklappoten. dan komt je toch eigenlijk een paar handen te kort.  op de terug weg werden we in België door een vriendelijke Belg (dat zijn ze natuurlijk allemaal, maar deze extra) op geattendeerd dat er een poot naar beneden kwam zakken. Hij raakte het wegdek nog niet, maar een gat in de weg of een drempel zou zeker schade hebben veroorzaakt.

Wat we ook erg fijn vonden waren de gordijnen die geen gordijnen zijn. Aan de ramen zit namelijk tentstof geritst. losritsen en oprollen tot aan boven is netjes en handig. de gordijnen in de voortent van de caravan was toch altijd een beetje gepruts.

We hebben nog nooit zo georganiseerd gekampeerd als dit jaar. Dankzij de ondertent waar we kratjes met boodschappen en bagage hadden staan en de ruime slaapplekken. verder hebben we bijna de hele vaktantie als we bij de tent waren onder de luifel gebivakkeerd, maar we hadden ons eenvoudig terug kunnen trekken in de tent en dan ook gewoon leefruimte gehad en dat was met de caravan wel even anders. Eigenlijk was het dan altijd wel een rommeltje.

Voor hen die twijfelen over een caravan of een vouwwagen. Wij hebben de Caravan geen een keer gemist, sterker nog we waren het regelmatig met elkaar eens dat we het nu beter voor elkaar hadden dan met de caravan.  nou ja.... op 1 moment na dan. het weer opruimen.... want wat een gedoe is dat. Wat waren we blij dat het goed weer was tijdens het opruimen. dat moeten we toch echt nog een paar keer oefenen...

Conclussie: De Galleon is voor ons absoluut de goede keuze geweest. Slim pakken is wel nodig maar dat was eigenlijk met de Caravan ook al het geval.  overall zijn wij zeer tevreden.  paar minpuntjes : het lagere bankje in combinatie met het dunnere kussen, en de klappoten. Serieuze min is dat ik net zag dat van de reservewielhouder een stang is losgebroken op de lasnaad.  Gevalletje garantie, maar ik vind het wel kwalijk. op de andere stang komt zo twee keer zoveel kracht te staan en als 1 van de twee afbreekt waarom dan de tweede niet. Moet er niet aan denken dat ik op de snelweg mijn reservewiel verlies met alle gevolgen van dien voor mijn achterliggers!








« Laatst bewerkt op: augustus 12, 2012, 12:41:35 am door poldertoerist »
Gelogd
Adventure Awaits

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.365
Re: (mijn) ervaringen met de Trigano Galleon
« Reactie #21 Gepost op: augustus 11, 2012, 12:19:51 am »

oei dat ging niet goed. wilde een typo weghalen maar nu heb ik mijn bericht geciteerd. hoe kan ik dat verwijderen? ::)
Gelogd
Adventure Awaits

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.365
Re: (mijn) ervaringen met de Trigano Galleon
« Reactie #22 Gepost op: augustus 12, 2012, 01:15:04 am »

n.a.v. mijn vorige post: Moderator bedankt! :O

de beloofde foto's
sfeerplaatje:


De keuken bevalt ons prima. omdat je geen lades hebt zit je wel tegen de inhoud aan te kijken, maar je hebt wel genoeg ruimte!


Op de bovenste foto zie je nog net de gastank, watertank en de vuilwatertank achter de klep staan.

Handig: de fietsdrager op de dissel. Door die te laten zitten en een hoes over de fiets te trekken stond de fiets hoog en droog!



inkijkje in "de kinderkamer"
 

Moeilijk te zien, maar let even op hoe laag de hond ligt. zo schuin was de plek, maar dat gaf geen probleem met opzetten. ook niet met het inritsbare kuipgrondzeil.

en van de andere kant.


Verlichting in de slaapgedeeltes: een looplampje horizontaal buiten de binnentent aangesloten op schakelaars met afstandbediening. Werkt perfect!

voor de tent zelf hadden we deze:

Die is verantwoordelijk voor het licht op de 1e foto. aan de onderkant van deze lamp nog 4 stopcontacten. Ideaal!
De spaarlamp die we hierin gedraaid hebben kent 2 standen. normaal en als nachtlamp. door de lamp 1 keer snel aan en uit te zetten veranderd de eigenschap.

Helaas geen foto van het ondertentje met de bagage en het weer inklappen.

Mochten er mensen vragen hebben... laat maar weten! maar ik hoop dat ik zo toch een beetje een indruk van de Galleon gegeven heb.





« Laatst bewerkt op: augustus 12, 2012, 01:18:12 am door poldertoerist »
Gelogd
Adventure Awaits

galleon

  • Gast
Re: (mijn) ervaringen met de Trigano Galleon
« Reactie #23 Gepost op: september 17, 2012, 11:35:13 am »

Geweldig verhaal. Wij hebben ook een Galleon en ik heb een soortgelijk verhaal op een andere plek gezet.
Wat ik alleen niet begrijp is waarom afstappen van de methode om de tent eerst vast te ritsen aan zijl en wagen en dan met één scheerlijn optrekken. Dat is juist het coole van deze tent. En bij ons werkte het prima.
In het filmpje zie ik niks geheimzinnigs onder het tentdoek. De voorste binnenboog heeft hij door het doek gestoken en daarna monteerd hij daarop (met liggende tent) de buitenboog en hij ritst deze vast. Als je de luifel niet gebruikt is dit de juiste manier. Gebruik je de luifel wel, zoals wij deden, laat dan deze buitenste boog weg. Trek de tent op aan de voorste boog die binnen zit. De scheerlijn gaat door het gat in de nok waar de tentnok doorsteekt.
Trek de tent op en bouw hem eerst af. Daarna hebben we pas de luifel er aan gezet. Dat is dan 5 min werk voor één persoon.

Je schrijft dat je de luifel aan de tent hebt gelaten en zo opgeborgen. Prima oplossing maar wij willen ook overnachten zonder de tent en zetten dan de luifel meteen aan de wagen. Volgens mij kan dat. Dan is het wel handig als de luifel los in verpakt.

Wat ik erg vreemd vind id dat je bij de luifel de voorste tentboog gebruikt. Maar daar zitten kunststof doppen in die ik er alleen met een waterpomptang uit kreeg. Daar worden die doppen niet beter op wat jammer is.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.365
Re: (mijn) ervaringen met de Trigano Galleon
« Reactie #24 Gepost op: september 17, 2012, 06:15:29 pm »

Inderdaad is het systeem om de tent eerst overeind te trekken slim. En hoewel ik daar erg voor viel in het filmpje krijg ik het niet goed voor elkaar. ik ben voor mijn gevoel sneller als ik eerst het frame opbouw. Ik denk wel dat als je het regelmatig doet je met de andere methode echt wel snelhied kunt winnen. 

Inderdaad kan de luifel direct aan de wagenbak. maar ik overweeg een heel simpel luifeltje te (laten) maken voor de overnachtingen.

Is het jou trouwens ook opgevallen dat er vier verbindingspunten op de wagen zitten voor maar twee horizontale dragers? volgens mij moet ik die kunnen gebruiken. aan de andere kant een envoudige luifel met een rits en 1 ronde stok aan de voorkant moet ook kunnen. nou ja... nog een hele winter om over na te denken :)

Wat die dopjes betreft ook ik kreeg ze er erg moeilijk uit. (kwaliteitje!) maar stop ze niet meer terug omdat ik toch altijd de luifel zal gebruiken.

Gelogd
Adventure Awaits

galleon

  • Gast
Re: (mijn) ervaringen met de Trigano Galleon
« Reactie #25 Gepost op: september 17, 2012, 10:12:54 pm »

die 2 loze bevestigingspunten aan de wagen begreep ik ook niet helemaal. Heeft een ander type dezelfde wagen. In de gebruiksaanwijzing hebben ze het ook over een 240 type en die heb ik in nederland niet gezien, alleen de 315. Mogelijk is het voot een ander model die gebaseerd is op dezelfde tentwagen???
Die doppen heb ik er ook maar af gelaten.
Gelogd

nieuweklapster

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 325
  • Merk: kampeermiddel : holtkamper cocoon m mtt 2009
Re: (mijn) ervaringen met de Trigano Galleon
« Reactie #26 Gepost op: oktober 05, 2012, 10:59:24 pm »

Ook wij begrijpen die twee extra bevestigingsstukken niet. Leuk om de foto's te zien, we gaan zeker iets van het "lampsysteem" pikken want als je eenmaal in je bed ligt is het wel handig als je van daaruit het licht uit kunt doen.
Waar we alleen nog niet uit zijn is hoe we het matrasritsjeprobleem gaan oplossen. Een opdekmatras zou wat zijn maar waar ga je dat laten? Past niet op de bedden wanneer je gaat rijden en het lijkt me een heel geval om in je auto mee te zeulen. Enfin, ik houd dit topic in de gaten, misschien kan ik weer (alweer) een goed idee jatten >:(
Als ik wat handiger ben zal ik ook wat foto's van onze trigano plaatsen maar met mijn computerinzicht zal dit wel volgend jaar zijn.......
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.365
Re: (mijn) ervaringen met de Trigano Galleon
« Reactie #27 Gepost op: oktober 05, 2012, 11:46:36 pm »

Je mag ze naar mij mailen hoor, plaats ik ze wel voor je.

Ik weet nog niet precies hoe dik zo'n opdekmatras is, maar je kunt het bed ook opgemaakt inklappen. dan moet een klein extra laagje toch niet echt een probleem zijn? (hoop ik/denk ik)

Maar volgens mij is niet eens het ritsje het probleem maar de combinaite van de rits en het een paar mm lagere bankje. wat zou het effect zijn als je de matras in spiegelbeeld op het bed legt? Dan ligt de rits boven de plank, als je begrijpt wat ik bedoel. 
Gelogd
Adventure Awaits

muis

  • Gast
Re: (mijn) ervaringen met de Trigano Galleon
« Reactie #28 Gepost op: oktober 06, 2012, 12:35:18 am »

Als ik die eerste fot zie denk ik Wat een lekkere plek om te gaan zitten! Zier er goed uit hoor en leuk dat je die zo laat zien, in het echt igeeft altijd een betere indruk dan op de vloer van een dealer, mooie wagen :J
Gelogd

NOOBrainer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 81
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok kariba
Re: (mijn) ervaringen met de Trigano Galleon
« Reactie #29 Gepost op: oktober 06, 2012, 11:02:44 am »

Je oplossing voor fietsendrager is erg mooi. Zelf gefabriekt of is dit een 'standaard' oplossing?
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal