Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Batterijen voor de waterpomp heel snel leeg  (gelezen 13615 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Leeuwhans

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 76
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal
Re: Batterijen voor de waterpomp heel snel leeg
« Reactie #15 Gepost op: oktober 11, 2012, 11:02:16 am »

Wij vinden het heel handig dat kraantje. Niet elke camping heeft een washokje (hebben wij gemerkt in Frankrijk en Spanje) en dan wast mijn vrouw zich liever even in de tent. Ook tandenpoetsen is prettiger (zeker met een prothese). In ieder geval bedankt voor alle adviezen. Ik vroeg me nog wel af of ik moet uitzoeken wat de plus en de min is in het kroonsteentje, of maakt het niet uit hoe de aansluiting is?

Groeten
Hans
Gelogd

RobB

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 169
  • Merk Vouwwagen: Jametic Blue Style-CP
Re: Batterijen voor de waterpomp heel snel leeg
« Reactie #16 Gepost op: oktober 11, 2012, 11:07:07 am »

Iets duurzamer: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/110452/] [url]http://www.conrad.nl/ce/nl/product/110452/
[/url]

Een kroonsteentje is niets meer dan een verbinding, het maakt niet uit wat plus en min is. Voor het pompje wel, draai je ze daar om dan draait hij de andere kant op (water pomp je dan vanuit de kraan naar de jerrycan).
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Batterijen voor de waterpomp heel snel leeg
« Reactie #17 Gepost op: oktober 11, 2012, 02:08:33 pm »

Voor de prijs van 2 van die batterijen koop je inderdaad ook een 12V omvormer (14,95 euro), veel handiger. Heb ik ook aan de watervoorziening hangen en werkt perfect.



Ik heb ook deze omvormer aangeschaft en geninstalleerd, deze omvormer is bijzonder handig want je sluit je huidige baterijen(bak) aan op de 12 Volt ingang van de omvormer en de netspanning aan de 220V ingang (gewoon stuk 2 aderigsnoer met stekker), daarna de pomp/schakelaar aan de 12 Volt uitgang (let er wel op dat je de + en - goed aansluit) en je kunt altijd gebruik maken van je kraantje. Zodra je de 220V gebruikt wordt de 12Volt (batterij) geblokeerd en zodra de 220V weg valt maak je gebruik van de batterijen.
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Batterijen voor de waterpomp heel snel leeg
« Reactie #18 Gepost op: oktober 11, 2012, 02:11:32 pm »

Hee, handig dingetje! Wel weer een extra snoer door de tent, maar de koelkast staat toch naast de keuken, dus dat kan er wel bij. Als TS zou ik toch eerst uitzoeken waarom de batterijen zo snel leeg zijn voordat ik zo iets zou installeren, anders maskeer je het probleem.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Batterijen voor de waterpomp heel snel leeg
« Reactie #19 Gepost op: oktober 11, 2012, 02:48:49 pm »

Ik ken dat apparaat ook, maar waar kopen jullie die voor 14.95 euro? Bij De Wit kost de 25W uitvoering al het dubbele bijna?

http://www.de-wit.nl/transformator-omvormer

Herstel: ik zie dat Obelink inderdaad aanmerkelijk goedkoper is met deze dingen...
« Laatst bewerkt op: oktober 11, 2012, 02:51:21 pm door NielsP »
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re: Batterijen voor de waterpomp heel snel leeg
« Reactie #20 Gepost op: oktober 11, 2012, 04:36:39 pm »

Ik heb in het verleden ook deze omvormer in het keukentje gehad voor de watervoorziening. Had deze ingebouwd in de jamet keuken. Vaak heb je toch al electra in de buurt van de keuken (koelkast, koffiezetapparaat). Toen de kinderen groter werden gebruikten wij de watervoorziening in de vw. niet meer en in de Kyte heb ik het ook niet, en mis het al helemaal niet.
Gelogd

Leeuwhans

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 76
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal
Re: Batterijen voor de waterpomp heel snel leeg
« Reactie #21 Gepost op: mei 03, 2013, 11:32:11 am »

Ik heb ook deze omvormer aangeschaft en geninstalleerd, deze omvormer is bijzonder handig want je sluit je huidige baterijen(bak) aan op de 12 Volt ingang van de omvormer en de netspanning aan de 220V ingang (gewoon stuk 2 aderigsnoer met stekker), daarna de pomp/schakelaar aan de 12 Volt uitgang (let er wel op dat je de + en - goed aansluit) en je kunt altijd gebruik maken van je kraantje. Zodra je de 220V gebruikt wordt de 12Volt (batterij) geblokeerd en zodra de 220V weg valt maak je gebruik van de batterijen.

Het is zover. De Camplet staat in de schuur klaar voor het vouwwagenweekeinde. Wij hebben nu ook een grotere koelbox aangeschaft een Q40 en daar zit een aparte aansluiting aan voor 12V. Daarom heb ik de (apart aangeschafte) omvormer niet meer nodig. Voordat ik nu dat stekkertje van die omvormer af knip om die te gaan gebruiken voor de waterkraan nog een vraagje. Die omvormer wordt n.l. behoorlijk warm. Is dat niet gevaarlijk als ik die in het kastje van het keukentje neerleg? Of zou ik hem beter buiten het kastje neerleggen?
Gelogd

RAMP

  • Gast
Re: Batterijen voor de waterpomp heel snel leeg
« Reactie #22 Gepost op: mei 11, 2013, 05:50:12 pm »

Grappig dit bericht, ik heb zelf nu ook een 12V adapter gemonteerd. Dit ipv batterijen. We hebben de VW pas een jaar (en 1 keer gebruikt) maar de batterijen vond ik in het begin al onhandig. Mijn vrouw wil eigenlijk een kraantje niet gebruiken. Maar het lijkt mij wel handig, lekker makkelijk limonade maken voor de kids.
Gelogd

dorus_jolan

  • Gast
Batterijen voor de waterpomp heel snel leeg
« Reactie #23 Gepost op: mei 13, 2013, 06:33:29 pm »

Als er een kraantje in zit vraag ik me af wat de afweging is deze niet te gebruiken?
Gelogd

Karstenburgwal

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 23
  • Merk Vouwwagen: Jamet Arizona 1992 :-)
Re: Batterijen voor de waterpomp heel snel leeg
« Reactie #24 Gepost op: juni 29, 2013, 08:08:19 pm »

Even inhaken op dit topic,

Vandaag even het ea getest met het pompje.
Ik was op zoek naar een 12v omvormer, maarhad deze niet meer liggen.
Getest met 18v 5000ma(laptop adapter) mooie iets te krachtige straal! 8)
Als de kraan goed regelbaar zou zijn dan was dit mijn keus geworden. Pompje werkt verder goed naar behoren en wordt zeker niet te heet.

Uiteindelijk ben ik uitgekomen op een 8v 500ma adapter van een oude universele ab. Nog steeds voldoende druk op de kraan! Deze is inmiddels gemonteerd en zal hem tijdens de aankomende vakantie uitgebreid testen.  :J

Ook nog even getest met wisselstroom maar dat gaat hem niet worden. Pompje gaat van links naar rechts en geen water :-)

Wat betreft de batterijen. Die doen het trouwens goed hoor maar dit neemt minder ruimte in.

Wellicht dat jullie wat aan deze informatie hebben.
Gelogd

peter123456

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 438
  • Merk Vouwwagen: (G) roadmaster
Re: Batterijen voor de waterpomp heel snel leeg
« Reactie #25 Gepost op: juni 29, 2013, 10:06:44 pm »

 :# :# daarom geven batterijen geen wisselspanning af......
Gelogd
nu roadmaster familie S, was holtkamper Family de luxe.....
heet tegenwoordig (g)roadmaster

Karstenburgwal

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 23
  • Merk Vouwwagen: Jamet Arizona 1992 :-)
Re: Batterijen voor de waterpomp heel snel leeg
« Reactie #26 Gepost op: juni 29, 2013, 10:47:57 pm »

:# :# daarom geven batterijen geen wisselspanning af......

Klopt maar was gewoon nieuwsgierig wat hij zou doen  :)

Maar mocht iemand het per ongeluk toch doen hoeft hij dus niet bang te zijn dat pompje kapot gaat.
Net zoals een zwaardere of kleinere voeding. 
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal