Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Tenttapijt  (gelezen 1485 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Tenttapijt
« Gepost op: mei 01, 2023, 10:29:30 pm »

Ik weet dat de vraag al vaker gepasseerd is, maar ik heb voor onze situatie nog geen goed product gevonden op het forum, omdat ik er geen ervaring mee heb.

Voorheen hadden we een Trigano Odyssee. We reisden doorgaans naar de zon en legden zelden tot nooit het inritsbaar kuipzeil.

Wat we wel altijd deden, was een worteldoek leggen. Dat lag dan in de voortent en onder de luifel om op te leven. Lekker praktisch maar ongezellig.

Nu hebben we een combi camp country gekocht. Die komt volgende week, en de week erna gaan we hem testen. Het leefgedeelte(tje) heeft een vaste vloer. Daar ligt al een soort tapijt op, dat is dus in orde zo.

 We willen van de voortent, in 99 van de 100 gevallen, enkel de bovenkant, eigenlijk, als de luifel dus gebruiken, zonder voorwanden. We willen geen worteldoek meer gebruiken (ongezellig) maar een soort (1 laag) tenttapijt of zo.

Liefst een beetje mooi, niet te zwaar/lomp/groot, en rechtstreeks op het gras, gewoon lekker simpel, zoals ons worteldoek was, maar dan wat mooier. Zeker geen twee lagen, dan keren we wel terug naar worteldoek.  We trekken veel rond en alles moet snel gaan en vooral heel praktisch zijn, en makkelijk op te plooien en op te bergen.

Ik zie verschillende soorten tenttapijt in de online winkels. Wat is wijsheid, is er iemand die dit zo gebruikt, dus, onder de luifel, rechtstreeks op het gras? We hopen geen regen te treffen, maar het kan dus altijd gebeuren dat het nat wordt.

Welk heb je dan? Welk materiaal of merk of ...?
(En voor de ccc gebruikers, welke maat? 3mx4m?)

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: mei 01, 2023, 10:31:58 pm door metalpe »
Gelogd

kimopo

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Keizer Weekender 2021
  • Kimopo & Rumi zijn nu ook klappers
Re: Tenttapijt
« Reactie #1 Gepost op: mei 01, 2023, 10:42:36 pm »

Wij hadden onder onze hele Jametic worteldoek, (1e foto) ook onder de wagen dus en géén vast zeil (ouder model Jametic)
Dat lag dus ook in onze voortent, we liepen toch op slippers.
Ok, die 5x dat we weg waren was t altijd heet op n buitje na, nooit hoosbuien gehad waardoor grondwater omhoog kwam.

Nú hebben we dit (2e foto) en dát ziet eruit als luxe worteldoek dus ook open maar dan van zacht pvc.
Dat gaat in onze woontent komen op 't kuipzeil, onder de luifel zal niks komen.
« Laatst bewerkt op: mei 01, 2023, 11:43:18 pm door kimopo »
Gelogd
Leef vandaag, je weet nooit of er nog een morgen komt


LaraS

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 52
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2023
Re: Tenttapijt
« Reactie #2 Gepost op: mei 01, 2023, 11:12:33 pm »

Wij hebben ook gaatjestapijt, groeit het gras een beetje doorheen. Heel leuk! Wij hebben er één in donkergroen, staat mooi, natuurlijk en heel gezellig. Ik zou het iedereen aanraden!
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Tenttapijt
« Reactie #3 Gepost op: mei 01, 2023, 11:35:51 pm »

Ja dat gaatjestapijt (foam) had ik ook onder de luifel van mijn vorige wagen,  onder mijn luifel nu heb ik een paar uitwasbare deurmatjes zodat je droog de wagen in kunt stappen  :J
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.572
Re: Tenttapijt
« Reactie #4 Gepost op: mei 02, 2023, 01:25:59 am »

Eenvoudige oplossing, maar doeltreffend.  :)
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Re: Tenttapijt
« Reactie #5 Gepost op: mei 02, 2023, 06:47:56 am »

LaraS, met gaatjestapijt bedoel je zoiets als Kimopo stuurt? Dan zal het inderdaad die richting uit gaan denk ik.

Muis: een mat om binnen te gaan willen we sowieso ook, om de voeten te vegen. We willen echter ook echt iets om onder de tafel / luifel te leggen. Als een plek mooi gras heeft is het op zich niet zo belangrijk, maar we hebben in het zuiden ook al in het stof / zand gestaan.

In bijlage een foto van een plek die vorig jaar extreem stoffig was. Meteen de reden waarom we blij zijn dat bij de nieuwe VW het doek bijna nergens meer tot op de grond komt. Bah, wat was dat stoffig...  Als je dan onder de luifel niks hebt om op te zitten, is het kip met rijst met stofsaus, en kan je elke ochtend je naam op de tafel schrijven, als er iemand langs is gewandeld :)

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.224
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Tenttapijt
« Reactie #6 Gepost op: mei 02, 2023, 09:22:55 am »

Gaatjes kleed, al een dikke 20 jaar hetzelfde. Gras blijft heel en is zo weg en neergelegd


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

FrankAndrea

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 280
  • Merk Vouwwagen: Alpenkreuzer Waterfront
  • Pluk de dag!
Re: Tenttapijt
« Reactie #7 Gepost op: mei 02, 2023, 09:58:18 am »

Wij hebben een oud gastjeskleed onder de kuip en een nieuwe op maat geknipt in de tent. Lekker zacht aan je voeten en je schudt het heel makkelijk uit. Een resterende strook ligt onder de luifel. Wij zijn er erg tevreden over.
« Laatst bewerkt op: mei 07, 2023, 08:06:10 am door FrankAndrea »
Gelogd

LaraS

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 52
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2023
Re: Tenttapijt
« Reactie #8 Gepost op: mei 02, 2023, 02:40:08 pm »

LaraS, met gaatjestapijt bedoel je zoiets als Kimopo stuurt? Dan zal het inderdaad die richting uit gaan denk ik.

Muis: een mat om binnen te gaan willen we sowieso ook, om de voeten te vegen. We willen echter ook echt iets om onder de tafel / luifel te leggen. Als een plek mooi gras heeft is het op zich niet zo belangrijk, maar we hebben in het zuiden ook al in het stof / zand gestaan.

In bijlage een foto van een plek die vorig jaar extreem stoffig was. Meteen de reden waarom we blij zijn dat bij de nieuwe VW het doek bijna nergens meer tot op de grond komt. Bah, wat was dat stoffig...  Als je dan onder de luifel niks hebt om op te zitten, is het kip met rijst met stofsaus, en kan je elke ochtend je naam op de tafel schrijven, als er iemand langs is gewandeld :)

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Ja, dat bedoel ik inderdaad  :)
Gelogd

Joan Z.

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 44
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok
Re: Tenttapijt
« Reactie #9 Gepost op: mei 05, 2023, 08:04:09 pm »

Wij hebben ook zo'n gaatjeskleed onder de luifel. Helaas was donkergroen vorig jaar nergens te koop dus voor beige gekozen. Ern kleine deirmat om op te staan als het nat is en we schornen aan/uit trekken.
Als we de kuip gebruiken hebben we daar ook een gaatjeskleed op. Puur omdat dat warmer is. Wij hebben binnen nooit schoenen aan.
Zetten we het boeltje zonder kuip op dan hebben we binnen twee Xenos kleden.

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk

Gelogd

Joergarms

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 46
  • Merk Vouwwagen: Trigano Camptrail
Re: Tenttapijt
« Reactie #10 Gepost op: mei 07, 2023, 06:18:46 am »

Wij gebruiken wel het kuipzeil. Maar voor het comfort hebben we gekozen voor de zogenaamde Chillmatt. Deze zijn in diverse maten en kleuren te krijgen.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal