Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Failliet van Alpen Kreuzer  (gelezen 6105 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 485
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Failliet van Alpen Kreuzer
« Gepost op: augustus 01, 2011, 03:03:59 pm »

Ik ben sinds kort in het bezit van een Alpen Kreuzer, en wil wat meer over het merk te weten komen. Ik had al begrepen dat het in 2005 failliet is gegaan. Nu vroeg ik mij af waaraan het failliet is gegaan. Ik ben zelf erg tevreden over mijn Alpen Kreuzer, en ik zou graag willen weten wat de ervaringen van anderen zijn die vroeger een Alpen Kreuzer hadden of er nu nog een hebben. Wat zijn de nadelen en de voordelen, een als je er een hebt gehad, waarom nu niet meer?
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re:Failliet van Alpen Kreuzer
« Reactie #1 Gepost op: augustus 01, 2011, 04:40:22 pm »

Wij hebben jaren een alpen kreuzer gehad. Erg tevreden en degelijk spul. Het is omdat er geen nieuwe meer gemaakt worden anders hadden we zeker weer 1 gekocht.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.363
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Failliet van Alpen Kreuzer
« Reactie #2 Gepost op: augustus 01, 2011, 05:29:15 pm »

Destijds was de reden verandering van de vakantie bestedingen.
Iedereen zou met het vliegtuig gaan omdat dit goedkoop was.


Ik zeg ze konden het niet bijbenen.
Want de verkopen van andere merken gaan/gingen best wel goed.
Het zijn goede wagens maar niet veel vernieuwing want dit kost geld.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 868
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re:Failliet van Alpen Kreuzer
« Reactie #3 Gepost op: augustus 01, 2011, 07:00:12 pm »

Wij hebben in 1986 een Alpenkreuzer Select gekocht. Onze redenen waren: goede solide wagen, de enige met grote wielen en schokbrekers, en vooral, een complete wagen. Bij andere merken kwamen er altijd nog kosten bij voor reservewiel met beugel, oplooprem etc. etc. Alpenkreuzer was de enige complete wagen. Tandenborstel en zwembroek erin, en je kon direct op vakantie! ( Wat dit betreft is er nog maar weinig veranderd!). Na 25 jaar hebben wij vorig jaar onze Alpenkreuzer verkocht, omdat deze toch wat bewerkelijk was met opzetten, en wij nu een dagje ouder zijn. Had Alpenkreuzer nog bestaan hadden wij zeker weer gekeken naar een Alpenkreuzer, nu hebben we gezocht naar een soortgelijke wagen, die makkelijk en snel is op te zetten, en zijn uitgekomen bij een Gerjak Tago Settler Crossing. Een wagen die in alle opzichten vergelijkbaar is met onze zeer gewaardeerde Alpenkreuzer Select.

Nog even: onze Alpenkreuzer was na 25 jaar nog in een prima staat, ik denk dat de kopers nog zeker enige jaren onbezorgd met de wagen op vakantie kunnen.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.363
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Failliet van Alpen Kreuzer
« Reactie #4 Gepost op: augustus 01, 2011, 07:04:49 pm »

Aan de kwaliteit kan het volgens mijn niet gelegen hebben.
Onze select 88 is ook weggedaan omdat we ruimte nodig hadden en niet omdat hij stuk was.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

jsteijn

  • Gast
Re:Failliet van Alpen Kreuzer
« Reactie #5 Gepost op: september 06, 2011, 02:06:53 pm »

Bij ons ook zo.
Door de vorige eigenaars niet heel secuur mee omgegaan, maar je kunt zien dat hij ondanks dat erg sterk is.
Wij gaan de bak nog hergebruiken als aanhanger omdat ik de keuken SUPER vind!!

De tent komt in het voorjaar wel hier op het forum voor de liefhebber.
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Failliet van Alpen Kreuzer
« Reactie #6 Gepost op: september 06, 2011, 11:06:51 pm »

De merknaam is nu eigendom van Gerjak. Ze zijn er wel mee bezig geweest maar dat is ook weer gestopt en tot op heden is er geen nieuws te melden
Gelogd

Peugeot

  • Gast
Re:Failliet van Alpen Kreuzer
« Reactie #7 Gepost op: september 07, 2011, 09:19:11 am »

Citaat
De merknaam is nu eigendom van Gerjak.

Niet helemaal waar . Alpen Kreuzer liet de onderstellen maken door het Duitse Stema en maakte zelf de tenten erop. Bij het faillisement heeft uiteindelijk Stema de merkrechten op de naam Alpen Kreuzer gekregen (zie http://www.stema.de/pdf/Faltcaravan_gibt_es_weiterhin.pdf, dit kan je ook nog zien als je naar de website http://www.alpenkreuzer.nl gaat), maar Gerjak heeft de rechten op de modellen gekocht. Blijkbaar is de samenwerking daarna niet van de grond gekomen, want zowel het nieuw gepresenteerde model als de hele merknaam zijn niet meer van de grond gekomen. Ik heb nog een keer een persmededeling uit 2008 van Stema gevonden dat ze de merknaam Alpen Kreuzer en de prouktie van de vouwwagens lieten vallen, maar dat document kan ik niet meer terugvinden.

Een paar links:
Samenwerking Gerjak - Stema: http://www.kampeerzaken.nl/article.php/alpenkreuzer-gerjak-061206
Nieuw model AK met Gerjak: http://www.kampeerzaken.nl/article.php/alpen-kreuzer-model2007-171206?query=kreuzer
Produktie voorlopig uitgesteld: http://www.kampeerzaken.nl/article.php/tago-vouwwagens-2008-091107?query=stema (laatste alinea)
Gelogd

bernie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 284
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer parade SL. En nu Raclet Safari GL
Re:Failliet van Alpen Kreuzer
« Reactie #8 Gepost op: september 07, 2011, 10:22:07 pm »

Aan de kwaliteit kan het mijns inziens niet liggen. We hebben al 7 jaar een Duet van 1994, maar er komt waarschijnlijk met 1,5 week een Parade sl uit 2001. Aangezien we inmiddels gezinsuitbreiding hebben, wilden we graag een 2e bed van de grond. Vandaar.
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re:Failliet van Alpen Kreuzer
« Reactie #9 Gepost op: september 07, 2011, 10:56:24 pm »

Mijn ouders hebben in 84 een super gt gekocht en deze hebben ze gehad tot 2008. Zonder reparaties en of vervangingen.
Toen was het tentdoek wel op, maar toen ze op de camping in Hongarije vertelden dat ze tent en alles achterlieten, hebben ze nog
een hoop mensen met alpen kreuzers blij kunnen maken met gordijnen, luifel, zeil ed.
De aanhanger zelf ging naar familie in Hongarije, die was nog helemaal in orde.
Dus kwaliteit was het zeker wel.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal