Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Weber “go anywhere”  (gelezen 12538 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

driezor

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 151
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2020
Weber “go anywhere”
« Gepost op: juli 31, 2020, 08:36:57 am »

Misschien leuk om wat foto’s te laten zien van onze nieuwe reis BBQ.

De Weber is op internet echt een cult dingetje. Iedereen verbouwd hem, en wat wat simpele aanpassingen heb je echt leuk speelgoed!
Het doel is eigenlijk om alles in de BBQ te vervoeren. Als je het rooster doormidden zaagt, past de kleine fire starter van Weber erin, je tangen, kolen, spiezenrek, aanmaakblokjes, zilverfolie, rvs borstel en dan heb je nog ruimte over! Je kunt ook nog het onderrooster laten zakken voor nog meer ruimte.
Ik krijg alles erin, + ongeveer 3 portie briketten. Dan gebruik ik links voor grillen, en rechts voor indirect.
Met de temp sensor kun je bv nu echt redelijk easy rauwe kippenpoten even aangrillen, en dan schuif ik ze naar rechts en liggen ze eigenlijk gewoon in de oven. Temp in de gaten houden en stellen met de dempers (schuifjes aan de bovenzijde)

Bij de Intratuin heb ik een spiezenrek (intratuin huismerk) en een temp meter gekocht.

https://www.intratuin.nl/intratuin-spiezenrek-35x26x4cm.html

https://www.intratuin.nl/intratuin-thermometer-urban-chef.html

Let even op, het is de kleine firestarter die erin past. En die is ook groot genoeg om de BBQ te vullen:
https://www.weber.com/NL/nl/accessoires/bereiden/aansteken/7447.html?cgid=1341#start=1

Borstel:
https://www.weber.com/NL/nl/accessoires/onderhoud/schoonmaakborstels/6494.html?cgid=1348#start=1



Op mijn werk een nieuw rooster gesneden op de waterstraalsnijder (3mm RVS)

De dempers (schuifjes op het deksel) heb ik 2 vijlheften op geschroefd, zodat je ze nog kunt draaien als de BBQ heet is.

De BBQ tang die ik had gekocht was net te lang, dus ingekort en aan elkaar getigt. Het is handiger om meteen de juiste lengte te kopen ::)

En dan nog een tip- koop een keer een doos Ecobrasa kokosbriketten. Vergeet alle andere merken. Deze briketten branden zonder te roken, vliegen niet in de fik als er vet op valt, branden 5 uur, laten zich smoren en komen daarna weer tot leven, branden op tot poeder. Te koop bij de Wit.

Als je toch zoiets wilt zonder zelf dingen te moeten maken:

https://www.zifagrills.com/epages/79497483.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/79497483/Products/010 Hier kun je het rooster ook kopen :H

En hier ook leuke accesoires:
https://www.zifagrills.com/epages/79497483.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/79497483/Categories/Produkte/Weber_GoAnywhere_Allgemein

Nog meer inspiratie:
https://www.youtube.com/watch?v=v6mLF_yxdSY

Wat er voor de volgende vakantie nog mee gaat:

Ikea FANTAST (kerntemp meter)
HG BBQ reiniger




« Laatst bewerkt op: juli 31, 2020, 08:49:26 am door driezor »
Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Weber “go anywhere”
« Reactie #1 Gepost op: juli 31, 2020, 09:39:24 pm »

Er gaat een wereld voor me open!!! Gaaf zeg, dat rooster, ziet er echt heel goed uit!
En die tip voor die briketten is ook een goeie, die ga ik zeker eens proberen.
Gelogd

driezor

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 151
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2020
Re: Weber “go anywhere”
« Reactie #2 Gepost op: juli 31, 2020, 10:32:26 pm »

Die ecobrasa klinken goedkoop, maar ik heb nog nimmer met zoiets goeds gewerkt. Heel goed te regelen in temperatuur. Eigenlijk hebben alle briketten moeite om weer heter te worden na het dempen, maar deze gaan gewoon weer aan.

Leuk feitje: ik ging bij mn schoonouders BBQ-en met deze briketten. Om 17:45 ging de BBQ aan. Om 20:00 gingen wij naar huis, ik kon de weber niet meenemen want deze was nog ruim 300 gr. 23:30 was de bbq nog steeds 150 gr!!
Gelogd

Selandus

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
Re: Weber “go anywhere”
« Reactie #3 Gepost op: augustus 01, 2020, 01:30:37 am »

Heb m zelf ook net aangeschaft, terwijl we op de camping staan. Aanbieding bij de blauwe bouwmarkt, nu voor 80 euro. Werkt echt zo veel fijner dan de plat opvouwbare notebook-bbq die we altijd mee hadden. Ik stook m nu (bij gebrek aan een brikettenstarter op de camping, heb er thuis nog 2 staan) op houtskool. Als ik alle schuiven (onder en boven) dicht gooi, is de WGA binnen 1,5 uur vanaf bedrijfstemperatuur al weer helemaal gedoofd en afgekoeld.

En inderdaad, die Ecobrasa briketten zijn top! Mooi klein formaat, ultiem stapelbaar (handig voor een snake in de grote weber) en ik verwacht dat 6 tot 8 briketten meer dan zat zijn voor in de WGA.
Gelogd

ReinierCo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy
Re: Weber “go anywhere”
« Reactie #4 Gepost op: augustus 03, 2020, 07:17:38 pm »

Mooi hoor, vooral dat rooster ga ik eens bekijken!
Zelf heb ik de thermometer aan de zijkant in de deksel gezet zodat ik de indirect zone beter kan meten. Deksel draaien en je meet direct.



Verstuurd vanaf mijn LM-Q617.FGN met Tapatalk

Gelogd

Selandus

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
Re: Weber “go anywhere”
« Reactie #5 Gepost op: augustus 03, 2020, 08:25:20 pm »

Mooi hoor, vooral dat rooster ga ik eens bekijken!
Zelf heb ik de thermometer aan de zijkant in de deksel gezet zodat ik de indirect zone beter kan meten. Deksel draaien en je meet direct.



Verstuurd vanaf mijn LM-Q617.FGN met Tapatalk
Kijk, dat is een mooie tip die ik ga onthouden!
Gelogd

ReinierCo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy
Re: Weber “go anywhere”
« Reactie #6 Gepost op: augustus 03, 2020, 11:02:05 pm »

Kijk, dat is een mooie tip die ik ga onthouden!
Het is ook hoe je wil bbq-en. Je kan ook kolen aan de buitenkand leggen en in het midden garen. Kwestie van voorkeur en spelen met de airflow.

Wel even bedenken voor je een gat maakt in de weber :)

Verstuurd vanaf mijn LM-Q617.FGN met Tapatalk

Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Weber “go anywhere”
« Reactie #7 Gepost op: augustus 04, 2020, 11:28:39 am »

Mooi gemaakt hoor  :K
Ik gebruik de WGA al een paar jaar met plezier op de camping en thuis  :P ook als we minder vlees hebben dan hoeft de Weber 57'' tenminste niet aan  :#
Neem geen starter mee heb alleen de grote maar op kolen gaat prima zonder starter en sneller afgekoeld dan briketten vind ik wel zo veilig op de camping met de kinderen. Gooi inderdaad wel een tang borstel aanmaakbklojes etc in de WGA. Die tip van het rooster doormidden zagen is wel een goede trouwens.
Gelogd

Selandus

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
Re: Weber “go anywhere”
« Reactie #8 Gepost op: augustus 04, 2020, 04:02:51 pm »

Een kleine brikettenstarter maak je ook eenvoudig zelf van een conservenblik en een rol ijzerdraad. De mijne is van een leeg feta-blikje (zo een waar 2 schijven feta in water in zitten).  Boven- en onderkant eruit. Op 2,5 cm van de bodem rondom kleine gaatjes geboord en daar een net van stevig ijzerdraad in gevlochten. Daar rusten de briketten op. Onder het net nog wat grotere gaten geboord voor de zuurstoftoevoer. Et voila, 10 minuten werk voor een perfect werkende starter voor ca 12 ecobrasa briketten. Wel even goed uitbranden, want de verf en coating van het blik komen er de eerste keer wel gelijk af. Handvat heb ik er niet eens aan gemaakt. Pak m net zo makkelijk zo op met de bbq-tang.
Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Weber “go anywhere”
« Reactie #9 Gepost op: augustus 04, 2020, 10:23:46 pm »

Een kleine brikettenstarter maak je ook eenvoudig zelf van een conservenblik en een rol ijzerdraad. De mijne is van een leeg feta-blikje (zo een waar 2 schijven feta in water in zitten).  Boven- en onderkant eruit. Op 2,5 cm van de bodem rondom kleine gaatjes geboord en daar een net van stevig ijzerdraad in gevlochten. Daar rusten de briketten op. Onder het net nog wat grotere gaten geboord voor de zuurstoftoevoer. Et voila, 10 minuten werk voor een perfect werkende starter voor ca 12 ecobrasa briketten. Wel even goed uitbranden, want de verf en coating van het blik komen er de eerste keer wel gelijk af. Handvat heb ik er niet eens aan gemaakt. Pak m net zo makkelijk zo op met de bbq-tang.

Heb je een foto?
Gelogd

Selandus

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
Re: Weber “go anywhere”
« Reactie #10 Gepost op: augustus 05, 2020, 06:05:00 pm »

Zal ik wel eens maken als ik thuis ben. We staan voorlopig nog op de camping.

Kun je niet wachten dan laat dit filmpje het principe ook prima zien. Ik heb alleen een rol ijzerdraad gebruikt ipv een kleerhanger.


https://youtu.be/96RpyEOo7Ks
« Laatst bewerkt op: augustus 05, 2020, 06:25:09 pm door Selandus »
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Weber “go anywhere”
« Reactie #11 Gepost op: augustus 06, 2020, 02:55:20 pm »

Nog makkelijker: ikea Ordning bakje. Is verkrijgbaar in 2 maten.
Gelogd

driezor

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 151
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2020
Re: Weber “go anywhere”
« Reactie #12 Gepost op: augustus 06, 2020, 03:23:29 pm »

Kan aan mij liggen, maar als je een Weber koopt voor ongeveer 90 euro, dan geef je toch ook nog ff een paar tientjes uit aan een starter, een set tangen en een borsteltje? Die spullen gaan jaren mee, ik durf zelfs te zeggen dat ik deze weber niet meer ga verslijten omdat die enkel op vakantie wordt gebruikt. En ik ben pas 33 jaar :O

Een starter wordt zo heet dat die gewoon roodgloeiend is aan de buitenkant. Dan is het best prettig als er gewoon een goed handvat aan zit, ipv omgebouwde verfblikken met alle risico's van dien.
Gelogd

Selandus

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
Re: Weber “go anywhere”
« Reactie #13 Gepost op: augustus 06, 2020, 05:58:18 pm »

Ieder z'n hobby toch? Ik vind het leuk om zo iets zelf in elkaar te knutselen van restmateriaal dat ik  anders weg zou gooien, in plaats van altijd maar weer nieuwe spullen te kopen. Houdt me van de straat en is nog duurzamer ook :)

Qua veiligheid zie ik in dit geval geen toegevoegde waarde van een handvat. Hij staat toch al in de bbq warm te stoken, dus effectief hoef ik m alleen om te gooien en de briketten er uit te schudden. Daar heb ik echt geen handvat voor nodig. Bovendien heb ik met briketten een starter nog nooit roodgloeiend gekregen. Misschien met houtskool, maar zelfs dat vraag ik me af.
« Laatst bewerkt op: augustus 06, 2020, 06:00:08 pm door Selandus »
Gelogd

Selandus

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
Re: Weber “go anywhere”
« Reactie #14 Gepost op: augustus 06, 2020, 06:01:31 pm »

Nog makkelijker: ikea Ordning bakje. Is verkrijgbaar in 2 maten.
Daar zitten me iets te veel gaten in bovenin, je krijgt daardoor niet de trek in de schoorsteen, die je wilt hebben.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal