Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Holtkamper Spacer: waar slaap je het lekkerst op?  (gelezen 6100 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zaazen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 21
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
Holtkamper Spacer: waar slaap je het lekkerst op?
« Gepost op: juli 09, 2016, 11:00:55 pm »

Klapperts!
Al heel wat uren het forum afgeschuimd voor optimaal slaapcomfort in onze nieuwe HK Spacer.  We hebben nu een 8 centimeter schuim matras (standaard kwaliteit) . Daar kan nog een topmatras op en een dekbed....maar dat bleek eigenlijk te veel van het goede. Het sluiten van het deksel werd een avontuur...niet goed. Het verstand zegt geen oplegger erop... ::)
Dan misschien twee lege SI matrasjes ( vol: 10 centimeter dik) onder het schuimmatras en daarop de dekbedden? Ik lees vooral bij Flyers over het Froli-systeem...logisch..die liggen op een plank  en niet op een lattenbodem. Of dragen (deken) slaapzakken nog bij aan eindeloze nachten?
We zijn  benieuwd naar  jullie slaaproutine voor de Spacer? WW natuurlijk...Een paar borrels extra voor het slapen gaan, doen we sowiso  :P
Gelogd

Mathieu76

  • Gast
Re: Holtkamper Spacer: waar slaap je het lekkerst op?
« Reactie #1 Gepost op: juli 10, 2016, 12:13:14 pm »

Hoi

Wij zijn ook aan het uitproberen geweest met onze camplet (standaard lattenbodem+ matras). Zelf vond ik met een 8cm SI matras tussen lattenbodem en matras heerlijk liggen. Mijn vrouw vond het nog te hard (matras camplet is zeer stevig). En de vrouw is de baas dus we hebben er een nasa topdek matras van de ikea op gegooid. Voordeel daarvan is dat dat zachter is dan de SI. En zon matras past zn vorm=dikte aan dus sluit toch nog prima.

Succes
Gelogd

zaazen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 21
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
Re: Holtkamper Spacer: waar slaap je het lekkerst op?
« Reactie #2 Gepost op: juli 10, 2016, 05:37:51 pm »

Ha Mathieu,

Bij de HK Spacer lukt jullie combi wsl niet. Volgens HK is een matras van in totaal 8 centimeter wat er op kan. Alles wat er meer op gaat...dan wordt het aanduwen van de deksel.

We gaan het volgende proberen: SI matjes ( leeg van 4 centimeter) op de lattenboedem en daar boven een opdekmatras van ongeveer 4 cm. de deskel zou dan met een dekbed dicht moeten kunnen.

Alles voor goede nachten  :J

Fijne vakantie!
Gelogd

Mopo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 61
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer
Re: Holtkamper Spacer: waar slaap je het lekkerst op?
« Reactie #3 Gepost op: juli 11, 2016, 10:20:33 am »

Wat is er mis met het aanduwen van de klep?
Wij duwen hem altijd aan de achterkant even goed aan en vervolgens gaat tie altijd wel dicht.
We hebben de standaard Holtkamper matras, een topper van Leenbakker (4 รก 5 cm?) en 4 slaapzakken erop liggen.
Gelogd

zaazen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 21
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
Re: Holtkamper Spacer: waar slaap je het lekkerst op?
« Reactie #4 Gepost op: juli 11, 2016, 01:38:05 pm »

Ha Mopo,

Ik lees op het forum ook dat bij het het lastig sluiten van de deksl agv de nodige spullen op het bed men de kinderen op het deksel laat lopen. Ik het idee dat bij forse krachten een en ander (buizen enof constructie) uit verband kan raken, zeker op den duur. Maar goed om te weten, dat het wel kan  :)   

groet,
Gelogd

Mopo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 61
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer
Re: Holtkamper Spacer: waar slaap je het lekkerst op?
« Reactie #5 Gepost op: juli 11, 2016, 06:55:45 pm »

@zaazen
Ik zie het duwen van mijn man niet als " forse kracht" (is toch wel sterk...:)
Wij doen het al jaren zo en hebben daar nooit geen problemen mee gehad, vandaar.
Maar goed, een kennis zag ook geen probleem in een dakkoffer zonder sjorband tot deze op de autobaan openklapte...
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Holtkamper Spacer: waar slaap je het lekkerst op?
« Reactie #6 Gepost op: juli 11, 2016, 07:48:26 pm »

Wij hadden een froli op de lattenbodem en daarop onze matras. De matras hadden we zelf samengesteld, een mousse bij een zetelmaker volgens onze eigen wenss. Zelf de hardheid en dikte bepaald, zetelmaker heeft de mouse op maat gemaakt wij een een hoes er over en we sliepen als rooosjes :J
Gelogd

zaazen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 21
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
Re: Holtkamper Spacer: waar slaap je het lekkerst op?
« Reactie #7 Gepost op: juli 12, 2016, 08:59:20 pm »

Dank voor alle reacties. Ik ga van het weekend de klapkar al vast maar halen. Kunnen we eerst wat varianten uitproberen...fine vakantie!
Gelogd

Appeltje

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 182
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
Re: Holtkamper Spacer: waar slaap je het lekkerst op?
« Reactie #8 Gepost op: juli 13, 2016, 01:07:52 am »

Wij slapen prima op het standaard matras. Geen andere optie nodig.  :)
Gelogd
"Home is where the Holtkamper is"

Tom

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 360
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Holtkamper Spacer: waar slaap je het lekkerst op?
« Reactie #9 Gepost op: juli 14, 2016, 03:24:35 am »

Het standaard matras van de Spacer en de Roadmaster die we nu hebben  vonden wij te hard. Later met luchtbed en topper geprobeerd en dat ging al beter. Nu voor deze vakantie een SI mat van De Waard aangeschaft, is 10 cm dik en wij vinden het lekker liggen. Nadeel, is niet goedkoop.
Gelogd

Bagheera

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 408
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004
Re: Holtkamper Spacer: waar slaap je het lekkerst op?
« Reactie #10 Gepost op: juli 14, 2016, 09:08:52 am »

Het grote nadeel van een SI vind ik dat je die ook weer moet laten leeglopen. Ik was juist zo blij dat we daar nu met de vouwwagen van af waren. Of draai je gewoon de doppen open en duw je hem met het deksel vanzelf leeg?

Wij slapen overigens op het standaard matras met een Nasa-topper van de Ikea. Maar dat is een Astro softtop dus dat komt niet zo nauw met de hoogte.
Gelogd

zaazen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 21
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
Re: Holtkamper Spacer: waar slaap je het lekkerst op?
« Reactie #11 Gepost op: juli 14, 2016, 10:16:43 am »

@ Bagheera....met het toch weer leeg laten lopen van die SI-matjes heb je wel een punt. Daar was ik ook wel een soort van klaar mee. Die gebruikten we namelijk in de Holtkamper Flyer.
 
In de Spacer die we nu hebben dachten!!! dat een standaardmatras, topper + dun dekbed wel zou moeten kunnen. Daar zijn de mening op het Forum over verdeeld. Zelf waren we na een nachtje proefkamperen niet helemaal enthousiast...het sluiten van de deksel gaat niet zo vlotjes....

Dus weer terug bij 'af'...Waar gaan we vanaf volgende week op slapen?  ::)

1) Alleen standaardmatras: mwah... :N
2) Op een SI + topper (nadeel SI-matjes leeg latenlopen als je gaat rijden) KK
3) Froli + apart matras...
4)...???

zucht  :)
       
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.781
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Holtkamper Spacer: waar slaap je het lekkerst op?
« Reactie #12 Gepost op: juli 14, 2016, 10:23:23 am »

Past de wagen niet dicht met de SI matjes onder de standaard matras met de ventielen open? Dat zou moeten kunnen want door de druk worden ze dunner, maar ik weet niet hoeveel ruimte er is natuurlijk. 't is maar een idee!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Gait

  • Gast
Holtkamper Spacer: waar slaap je het lekkerst op?
« Reactie #13 Gepost op: juli 14, 2016, 10:40:21 am »

4) luchtbed en dan matras... Stop eruit en klappen maar. Zit alleen met beluchten van onderzijde matras.
Gelogd

zaazen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 21
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
Re: Holtkamper Spacer: waar slaap je het lekkerst op?
« Reactie #14 Gepost op: augustus 09, 2016, 11:42:27 am »

Net terug van een veldtocht door Italie...Alto Adige, Toscane en de Marken. We zijn uiteindelijk gaan slapen op een SI matje van Wildebeast (vol 10 cm) met daarop een topper van 3, 5 cm met daarboven een dekbed. Lag / sliep prinsheerlijk.

SI matjes liet ik leeg lopen voordat we inklapten. Deksel ging goed / soepel dicht. Hoe?  Even trakken aan het frame en daarna duwen aan de achterkant.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal